karijn schreef:Om dan te zeggen dat een jury dan alleen maar naar de techniek moet kijken, dan kan je naar mijn idee de kür uit de ranking halen, want in feite houd je dan alleen maar een "vrije special" over.
Ik weet niet of dat respons op mij is, maar ik heb het niet over alleen naar de techniek kijken, maar over kloppen met de regels.
Anders kun je elk paard wel in spaanse draf rond laten gaan en een paar "airs" laten doen op muziek van de populairste film op dat moment en voilà, absoluut "stunning".
Als je begrijpt wat ik bedoel. Je moet wel dressuur laten zien zoals dat gevraagd wordt.
Sommigen zoeken naar wat nog net kán terwijl het maximale show element wordt ingezet en dat wordt door het publiek het meest gewaardeerd, en dan kan iemand die dat niet doet idd tegenvallen.
En dat showen hoeft ook niet het beste te zijn wat dressuur betreft (wapperende voorbenen bv).
Helemaal niet als het wordt bereikt via dubieuse trainingsmethoden.
Dan heb je het dus juist over de kunstjes waar ze zelf vaak anderen van beschuldigen.
Allemaal even los van Charlotte, maar gewoon over dressuur op wereld niveau in z´n algemeen.
Ik begrijp ook goed wat jij zegt, en dat is ook waar.