EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:42

@Joolien; volgens mij is dit Phaeton B. Een paar pagina's terug werd hij gehoond om een weke rug.
Staat wel op de site tussen de keuringsverslagen dus lijkt goedgekeurd? Staat alleen niet op de hengstenlijst van de rijpaarden.
De foto's onder de man vind ik beter, hoewel foto 1 een weggedrukte rug toont. Maar is momentopname en vast spanning van het paard.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:30

jammer dat Nicole niet reageerd op mijn mails worden wel gelezen.jammer zo zal ze geen dekkingen krijgen.

verder gefeliciteerd met deze 2 hengsten voor je stamboek adrie,alleen jammer dat je de volbloed zo naar beneden haalt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:52

keona schreef:
jammer dat Nicole niet reageerd op mijn mails worden wel gelezen.jammer zo zal ze geen dekkingen krijgen.

verder gefeliciteerd met deze 2 hengsten voor je stamboek adrie,alleen jammer dat je de volbloed zo naar beneden haalt

Mensen hebben buiten bokt nog een leven hoor :+...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:55

knetterhard schreef:
keona schreef:

ja dat kan maar als ik 2 keer mail en het gelezen word en we al weer aantal dagen verder zijn en iki nog niks heb.heeft dat niks met een ander leven te maken.want ik zit ook niet 24/7 achter de pc maar als ik iets lees beantwoord ik het wel

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:58

keona schreef:
knetterhard schreef:

ja dat kan maar als ik 2 keer mail en het gelezen word en we al weer aantal dagen verder zijn en iki nog niks heb.heeft dat niks met een ander leven te maken.want ik zit ook niet 24/7 achter de pc maar als ik iets lees beantwoord ik het wel

Hai hai, maar ik heb geen 2 mails van je gehad. Daarnaast moet ik eerst alle voorwaarden even uitzoeken kwa kosten KI enzo zodat ik je een goed mogelijk antwoord kan geven :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:04

Toydoll schreef:
Totaal niet toevoegend aan de discussie, maar, ze hebben bij EASP dus ook een hengst die connemara x iets volbloedsachtig is. Princeton van de Beekerheide, die vindt ik gaaf zeg!!!

Die was eerst ook nrps ggk :)

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:43

keona schreef:

1.Dank voor je felicitatie.

2.Nee hoor. De EV is goed renpaard maar voor een sportpaard heb je heel andere fenotypische en mentale kenmerken nodig en dat heeft met neerhalen niets van doen.

Je zou voor hetzelfde geld kunnen zeggen wat jammer dat men dit typische racepaard ten onrechte zo voor de rijpaarden ophemelt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:47

Rianneke schreef:
Toydoll schreef:
Totaal niet toevoegend aan de discussie, maar, ze hebben bij EASP dus ook een hengst die connemara x iets volbloedsachtig is. Princeton van de Beekerheide, die vindt ik gaaf zeg!!!

Waarom staat Princeton van de Beekerheide nog als beschikbaar bij EASP? Die is toch allang gecastreerd? Of is er nog diepvries ofzo?

Bar

Re: EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:39

Volgens de website van de bekerheide staat hij nog ter dekking.

Bedoel je niet de andere , bij het NPS, gekeurd hengst van dezelfde vader, Phoenix van de Beekerheide?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:41

Focussed schreef:
Rianneke schreef:

Waarom staat Princeton van de Beekerheide nog als beschikbaar bij EASP? Die is toch allang gecastreerd? Of is er nog diepvries ofzo?

Ja hoor hij is gewoon nog hengst, of er dv van is geen idee. Denk t niet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:43

Nee leek mij ook niet dat er diepvries is van zo'n hengst, maar kan ook zijn dat ik het fout heb hoor en dat z'n zaakie er nog gewoon aanhangt :D

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:45

Maar zoals ik net zei, hij is gewoon hengst. Hij heeft afgelopen seizoen ook gedekt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:53

Oh dan heb ik gewoon Alzheimer Light :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:22

loriene schreef:
Ik zet toch wel wat vraagtekens bij deze keuring. Ik vind het vreemd dat een voorzitter van het stamboek zijn eigen paard goedkeurt. Alle 15 voorgebrachte paarden, arabo-friesen en pony’s zijn goedgekeurd. Terwijl er mijns inziens geen eenduidig type werd gepresenteerd, eerder een allergaardje. Ik zie paarden die doorgezakte ruggen hebben, rare halsvormen hebben en werkelijk geen enkele springtechniek tonen.
Toch werden deze dieren allemaal goed genoeg bevonden voor de dekdienst.

arie53 schreef:
Uw waarneming berust op fantasie.

En ik denk wel dat ik weet waarom dat is:
"Het Productschap heeft eerder stadium aanvragen van het stamboek afgewezen omdat het niet aan de regels zou voldoen. Een stamboek moet bestaan uit minstens honderd vrouwelijke dieren en minstens vijftien mannelijke dieren. Dit om inteelt te voorkomen. Volgens het productschap moeten dat er in het geval van de EASP vierhonderd zijn, omdat het stamboek vier registers heeft: Shagya, sportpaarden, sportpony's en kruising Shagya x Engels volbloed. Volgens De Ruijter is aan dit voorschrift inmiddels voldaan. Andere reden was dat het EASP andere stamboeken niet in het vaarwater mag zitten en dat was in dit geval wel aan de hand, aldus Pascalle de Ruijter. Ze wijst op het eerder genoemde Nederlands Rijpaarden en Ponystamboek."
Dus, hoe meer hengsten goedgekeurd werden, hoe sneller ze konden voldoen aan de eisen.
Bovendien vind ik het niet kunnen dat een voorzitter zijn eigen dieren (goed)keurt.

loriene schreef:
Denk dat jezelf in een fantasiewereld leeft.
Deze reactie stond op internet naar aanleiding van de HK maart 2013.
Voor iedereen te lezen,niks geen fantasie.

arie53 schreef:
Zo. En verder dan die onzin kom je niet?
[/quote]

Ik heb het ook gelezen hoor Arie53. Je moet toegeven: zo'n man spoort toch niet? Je eigen gezonde dieren slachten. Wat dacht je van gewoon minder fokken als er geen markt voor is. Trek je conclusies.
Maar het is uiteindelijk niet gebeurd (gelukkig). Hij zal er wel achtergekomen zijn dat dat toch echt strafbaar is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:37

Babootje, dus als ik het goed begrijp keurt het EASP nu zoveel mogelijk hengsten goed -ongeacht bouw, ras, stokmaat etc) om maar aan het minimale aantal te voldoen? :?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:03

tja, inmiddels voldoet Easp dus aan de eisen maar worden bij de kwaliteit m.i. terecht vragen gesteld. Daarbij komt dan nog dat "de slager" i.c de voorzitter "zijn eigen vlees keurt".

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:08

De feiten.
Het Product is door het College van Beroep veroordeeld tot een hoge boete wegens te late en verkeerde beslissingen en werd het EASP op alle punten in het gelijk gesteld.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 01-12-13 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:10

arie53 schreef:
De feiten.
Het Product is door het College van Beroep veroordeeld tot een hoge boete. Wegens te late en verkeerde beslissingen werd het EASP op alle punten in het gelijk gesteld.

Ik snap de zin niet, moet het niet met een punt zijn zoals hierboven? En dat de beslissingen te laat worden genomen betekend dus wel dat er dingen die niet goed zijn gegaan alleen te laat waren ingediend?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:12

Neen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:33

arie53 schreef:
Neen.

Wat neen? Geen punt nodig of zijn er geen fouten gemaakt bij het EASP?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:46

Zie de uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:51

arie53 schreef:
Zie de uitspraak.

Laat maar, het heeft geen zin dus om een normale discussie met jou aan te gaan, want ik krijg geen normale antwoorden, alhoewel zo reageren voor jou waarschijnlijk wel normaal is want je doet niets anders.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:03

Ze kregen een hoge boete wegens verkeerde en te late beslissingen EN het EASP WERD OP ALLE PUNTEN IN HET GELIJK GESTELD.

volgens mij staat het er gewoon duidelijk.

Loriene graag wel waarheden vertellen, prima dat je kritisch bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:04

Alikesflame schreef:
Ze kregen een hoge boete wegens verkeerde en te late beslissingen EN het EASP WERD OP ALLE PUNTEN IN HET GELIJK GESTELD.

volgens mij staat het er gewoon duidelijk.

Loriene graag wel waarheden vertellen, prima dat je kritisch bent.

Ja nadat de post aangepast is :+

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:05

Oke dat heb ik niet gezien.