Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:55

maar waar baseer jij op dat ik een analyse (welke dan???) niet serieus neem?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:57

Haha ja maar het AES zou me niet dankbaar zijn dat ik ze verwar met EASP vrees ik. _O-

Essielilly: Als die analyse van het EASP is dan is die in mijn mening niet meer of minder waard dan de "analyse" van de 14jarige waarop je zo denigrerend reageerd. :) Met als enige verschil dat die 14jarige ondanks die reactie nog steeds netjes blijft reageren en lijkt open te staan voor weerwoord waar Anna42 per definitie altijd de enige waarheid verkondigd (volgens hem dan)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:59

Essiesilly heeft het nergens over de waarde van de analyse...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:03

:S :S my god... ik zal het even uitleggen... het meisje in kwestie (waar kan je het nogsteeds over hebben na zoveel pagina s :S ) doet aannamens die niet waar zijn.. dus dat neem ik niet serieus.
in het artikel van arie staan zeer interessante dingen, iedergeval de moeite waard om eens te lezen (TIP) dus waarom zou ik dat niet serieus nemen?, zeg ik ergens dat ik het hele artikel al doorgespit heb en met alles eens ben? ....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:07

Het valt me steeds meer op dat de mensen met een nakomeling van Totilas heel slecht tegen kritiek kunnen op deze hengst. Ik snap dat het een gevoelig onderwerp is, maar je moet wel realistisch blijven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:09

Hoe kom je daar zo bij, Cayenne?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:09

hahaha uhu nou ik kan best tegen kritiek hoor.. maar ik hou zo ontzettend van de waarheid ;) of het nou om totilas gaat of pietjepuk van de buurman

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:10

Hmm ik ervaar essielilly niet als iemand die niet tegen kritiek kan omdat ze ene nakomeling heeft van Totilas en ik vind dat ook een behoorlijke steek onder de gordel Cayenne. Dat ze een nakomeling heeft van hem betekent per definitie dat ze dus geloofd in de hengst. Die mening was er dus al VOOR het veulen geproduceerd was... Niet andersom.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:12

Ik vind het leuk voor ze (en ons trouwens ook) dat ze weer iets van Toot terug hebben, emotionele aankoop of niet.

We zullen vanzelf wel zien of het een goed paard wordt. Wel leuk dat we dan de meningen van iedereen hier weer terug kunnen lezen in het topic ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:19

Hij ziet er goed uit, knappe hengst en loopt nu al lekker door zijn lijf heen. Wat betreft de achterhand, een oude wijze fokker heeft mij ooit gezegd: Met 3 dagen 3 maanden en 3 jaar zie je de ware gangen van je paard, in de tussentijd kunnen ze lopen als dweilen maar wat ze met 3 maanden hebben laten zien komt met 3 jaar terug. Hij doelde daarmee op het lichtvoetige en zwevende wat een jong paard van nature heeft. En dat zit er zelfs nu al in. Ben benieuwd hoe die er over 6/7 jaar uitziet :j

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:28

Ayasha schreef:
hmhm heb het even doorgelezen. Zoals ik al zei; zo snel ik Anna42 zie staan word ik wantrouwig. _O- Maar toen zag ik dat het eerste stuk in elk geval niet door hem geschreven is.

Dat van Totilas zelf wel denk ik?
En dat verbaast me eigenlijk. Totilas is nl juist geen paard dat in Anna42's sekte die door moet gaan voor "stamboek" thuis hoort... Toch niet als ik zie wat EASP goedkeurd.

Edit; EASP natuurlijk... Foutje. Oprechte excuses naar AES voor de belediging. :o

"Knowing yourself is the beginning of all wisdom."
— Aristotle

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:29

Ayasha schreef:
Hmm ik ervaar essielilly niet als iemand die niet tegen kritiek kan omdat ze ene nakomeling heeft van Totilas en ik vind dat ook een behoorlijke steek onder de gordel Cayenne. Dat ze een nakomeling heeft van hem betekent per definitie dat ze dus geloofd in de hengst. Die mening was er dus al VOOR het veulen geproduceerd was... Niet andersom.

:? Waar had ik het over Essiesilly? Er zitten nog meer mensen in dit topic met een nakomeling van Totilas en niet alleen op dit forum. Daarnaast heb ik nergens namen genoemd, dus een beetje vreemde reactie :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:32

arie53 schreef:
Ayasha schreef:
hmhm heb het even doorgelezen. Zoals ik al zei; zo snel ik Anna42 zie staan word ik wantrouwig. _O- Maar toen zag ik dat het eerste stuk in elk geval niet door hem geschreven is.

En dat verbaast me eigenlijk. Totilas is nl juist geen paard dat in Anna42's sekte die door moet gaan voor "stamboek" thuis hoort... Toch niet als ik zie wat EASP goedkeurd.

Edit; EASP natuurlijk... Foutje. Oprechte excuses naar AES voor de belediging. :o

— Aristotle

:wave: :D
Dat jij weer op bokt zit joh. :D

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:45

Citaat:
— Aristotle

:wave: :D
Citaat:
Dat jij weer op bokt zit joh. :D

"The only true wisdom is in knowing you know nothing."
— Socrates

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:46

essiesilly schreef:
bedankt arie, heel interessant, mede het linkje naar de analyse van totilas zelf +:)+

Graag gedaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:51

De communicatie verloopt wat moeizaam heb ik het idee gezien die via dode bekende figuren verloopt maar dat geeft niet... Ik moet er toch vandoor..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:11

reden waarom ik zijn achterhand keihard afkeur is omdat dit paard stuwt vanuit z'n bekken, en niet draagt vanuit de spieren.

Kan hij nog zo kunnen zwaaien met de voorbenen, maar blijkbaar kijken fokkers, kopers en leken net zo min naar correct achterbeen gebruik als de gemiddelde jury...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:17

Tjeez. Beestje is 2,5 hoeveel spier denk je dat erop zit.
Ik vind hem echt prachtig, nu al, en wat het uiteindelijke resultaat wordt.... tja, dat blijft natuurlijk altijd een beetje een gok.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:23

Ayasha schreef:

Belediging? Da's ook maar net hoe je het zelf ziet... Wie beledigt nu wie? :D

Ik ben het wel eens met hoe het EASP tracht te fokken. Misschien wat stellig gebracht, het is en blijft natuurlijk een mening, net als bij het KWPN, NRPS en noem maar op, maar in mijn ogen daarom niet minderwaardig. Iedereen heeft recht op een mening.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:26

Ja hoor, hebben ze ook, de fokdoelen zijn mooi, alleen gek wat er goedgekeurd wordt. :)
Ik ben helemaal voor goed gefokte paarden, alleen jammer dat de paarden die goedgekeurd worden dan op zijn minst niet zoveel beter te noemen zijn als wat bv bij het KWPN goedgekeurd wordt (als ze dat al halen) maar er wel gedaan wordt alsof, vergeleken met het EASP, alle andere stamboeken kromme bokken fokken die ook nog eens een kl*te karakter hebben. :D

Maar goed, da's geheel offtopic eigenlijk..

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:05

Citaat:
alleen jammer dat de paarden die goedgekeurd worden dan op zijn minst niet zoveel beter te noemen zijn als wat bv bij het KWPN goedgekeurd wordt (als ze dat al halen) maar er wel gedaan wordt alsof, vergeleken met het EASP, alle andere stamboeken kromme bokken fokken die ook nog eens een kl*te karakter hebben. :D

Het gebrek aan inhoudelijke argumentatie, kennis en visie tracht je kennelijk, zoals gebruikelijk bij deze lieden, te compenseren door een repertoire aan scheldkanonnades en beschuldigingen die kant noch wal raken.

De befaamde Oberlandstallmeister Dr. Gustav Rau schrijft reeds in 1910 in zijn boek “Documenta Hippologica – Die deutschen Pferdezuchten”:

“Vele paardenkenners zijn slechts foutenkijkers. Bij fokpaarden zakken ze volledig door de mand. Waar ze uitdrukking in samenhang met de bouw en de fokkerijkwaliteit moeten beoordelen, waar het niet alleen op kijken maar vooral op de omvang en gevolgen aankomt, keuren ze alleen maar op fouten. Zij kunnen een gebruikspaard beoordelen maar voor een fokpaard missen ze het overzicht en de omvang. De fouten gooien ze allemaal op een hoop, of ze schadelijk zijn of niet, of ze tot het desbetreffende ras toebehoren of er niets mee te maken hebben. Er zijn fouten die sommige rassen moeten hebben. Bij deze paardenkenners houdt het paard op, zodra ze alle fouten ontdekt hebben. Maar het werkelijke dier, dat achter de fouten staat, is voor hen niet te bevatten en is hen om het even. Het meest correcte paard kan een zwakkeling zijn. Het paard met fouten daarentegen kan eminente fokkerij- en prestatievaardigheden bezitten. Met fouten vinden en vaststellen is geen paard beoordeeld. Dan komt eerst de vraag naar de kwaliteit van het paard. In hoeverre elimineren de sterke punten de zwakke punten en hoever komt het paard met zijn zwakke punten”.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:50

De hele paardenwereld is totaal verloren, maar gelukkig hebben we Arie nog,

(hopelijk gaat hij met een paar veren in zijn reet weer snel terug naar zijn eigen fokt)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:02

Nou, ik mag die Arie wel hoor, dat zijn nog eens interessante posts :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:17

"Vele paardenkenners zijn slechts foutenkijkers."

Ik vind dit toch over het algemeen heel erg goed kloppen, je hoeft maar in het gemiddelde topic op Bokt te kijken :P.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:45

ik snap ook niet echt wat er nu zo slecht aan zijn posts is...