wendyenbram schreef:ariatje schreef:Ik heb er geen enkel bezwaar tegen met mijn paarden de weg op te gaan, mits.....
Wielrenners dan weer gewoon op het fietspad gaan. Mountainbikers de ruiterpaden met rust laten. Joggers op het voetpad blijven en niet op fietspad of weg. Opgevoerde scooters in buitengebied ook weer netjes de fietspaden volgen. Balonvaarders niet half op fietspad en de weg landen. En Automobilisten weer normáál leren inhalen, niet sms-en onder het rijden, geen vingers op steken naar ruiters en al helemaal niet bumper èh staartkleven!!
Misschien dat het voor de paarden dan ook weer wat veiliger wordt. Tot die tijd kies ik de meest veilige route! Ongeacht of dit de weg, fietspad, voetpad, berm of ruiterpad is. Ik heb maar één leven! En mijn paarden ook. En dat van die mest opruimen? Dat heet discriminatie! Wat gaat het gemotoriseerde verkeer er aan doen dat ik en mijn paard al die dampen niet hoef in te ademen?
Liever met mn hakjes in de stront dan met mn longen in het ziekenhuis....
Tja begin bij jezelf en rijd nooit (meer) met gemotoriseerd verkeer mee/in. Dan hoeven anderen er ook niet door heen bij jou! En jij mag van mij (en alle anderen) gewoon de veiligste weg kiezen hoor, Zolang je je daar maar zo gedraagt dat het voor het eigenlijke doel ook veilig blijft.
En dat mensen vingers opsteken naar ruiters? goh ik zou helemaal niet weten hoe dat komt. ( eigenlijk hoef je alleen dit topic maar te lezen en je weet genoeg)
Als ruiter heb ik ook RECHTEN! Ik en zowel mijn paard gedragen ons keurig netjes! Geen aannames doen waar je geen zicht op hebt. Het verkeer is veranderd, de mensen ook. Haast maakt mensen vaak argressief en roekeloos. Tel daarbij het gebrek aan kennis omtrent paarden op en je hebt gevaarlijke situaties. Laat ik de wijste zijn en mijn recht niet op de openbare weg gaan afdwingen, daarvoor is mijn paard en ikzelf te kwetsbaar. Maar ik heb nog altijd het recht daar te rijden! En de overigge weggebruikers de plicht de situatie veilig in te schatten.
). Ik heb ervaring op allerlei facetten in het verkeer. Van lopend, fietsend, auto rijdend, met paard en met kind(eren), en helaas zit de wereld vol idioten. Vaak degenen die het hardst schreeuwen, is mijn ervaring. Ik kijk uit, ik ben vriendelijk, maar tot op zekere hoogte ben ik vriendelijk. Er is een grens en die is bij mij redelijk snel getrokken, aangezien er zoveel idioten zijn op de weg. Op wat voor manier dan ook. Net als hier op bokt.
.