Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:07

Het ging om het punt dat mensen die dieren doden ook in staat zijn mensen te doden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:09

nynke55 schreef:
Het ging om het punt dat mensen die dieren doden ook in staat zijn mensen te doden.

Ik heb ook wel eens een wesp doodgemept, maar vind dit absoluut niet te vergelijken met een mens..
Bovendien, wat heeft deze vergelijking voor zin? Waarom zijn wij hier aan het speculeren over wat er aan die man mankeert? Neem aan dat ze dat met therapie wel boven water krijgen. Lijkt me niet aan ons om weer allemaal vergelijkingen en aannames op tafel te gooien. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:11

nynke55 schreef:
Wie zegt dat het wraak was om zijn ex een hak te zetten? Dat maakt Bokt er van, maar dat is helemaal niet bewezen.

nee hij deed het voor de lol :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:11

listiglistje schreef:
nynke55 schreef:
Wie zegt dat het wraak was om zijn ex een hak te zetten? Dat maakt Bokt er van, maar dat is helemaal niet bewezen.

nee hij deed het voor de lol :+

Kan toch? Genoeg psychopaten die het doen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:12

Daar heb je gelijk in, Sok. Maar de wraakreacties vind ik hier veel te ver gaan, net zoals de veronderstellingen dat deze man ook in staat word geacht om mensen te gaan doden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:13

Nee, hij deed het uit wanhoop, helemaal over de rooie en met drank op.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:15

nynke55 schreef:
Nee, hij deed het uit wanhoop, helemaal over de rooie en met drank op.

Dus?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:18

nynke55 schreef:
Daar heb je gelijk in, Sok. Maar de wraakreacties vind ik hier veel te ver gaan, net zoals de veronderstellingen dat deze man ook in staat word geacht om mensen te gaan doden.

Exactly my thought.. :=

Wraakacties vind ik sowieso not done. Laat dat de politie uitzoeken en ga niet zelf het recht in hand nemen.. :=

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:18

Dus de kans op herhaling of nog erger is heel klein.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:20

nynke55 schreef:

Ik denk dat daar de meningen over zijn verdeeld. Ookal ben je zo wanhopig, over de rooie en onder invloed, voor het vermoorden van dieren is meer nodig.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:21

snap het niet volgende keer giet ie zich weer vol is ie weer wanhopig want ze relatie is kapot en over de rooie.... vind het niet echt verzachtende omstandigheden of het nou wel of niet om wraak ging...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:24

Geryon schreef:
nynke55 schreef:

Ik denk dat daar de meningen over zijn verdeeld. Ookal ben je zo wanhopig, over de rooie en onder invloed, voor het vermoorden van dieren is meer nodig.

Hoe weet je dat? Heb je de psyche van de mens bestudeerd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:25

Geryon schreef:
nynke55 schreef:

Net als het slopen van andermans eigendommen (met de nodige risico's op letsel bij anderen).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:27

Kayleigh_ schreef:
Geryon schreef:

Waarom vind je dat? Heb je de psyche van de mens bestudeerd?

Omdat je met gezond verstand geen dieren gaat vermoorden op een hele brute pijnlijke wijze! Daar hoef je de psyche van de mens niet voor hoeven te bestuderen :n Als je dat kan ben je gewoon ziek, klaar.

Cayenne schreef:
Geryon schreef:

Net als het slopen van andermans eigendommen (met de nodige risico's op letsel bij anderen).

Dit vind ik nergens op slaan. Die eigendommen hebben geen gevoel dus als je die kapot maakt is dat heel wat anders.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:27

Tigra_ schreef:
Dat valt natuurlijk heel goed te gokken dat de dader niet (voldoende) gestraft wordt. Voor moord ben je ook zo op vrije voeten dus laat staan als je een paar pony's pakt. Daarnaast heeft dat niets met elkaar te maken. Dat zijn 2 aparte zaken op zich. Maar jij vind het niet vreemd dat hij voor 40 dagen moet zitten en zij 100 uur moet werken. Als je dan bekijkt wat ze beide gedaan hebben vind ik het toch erg scheef.

Strafmaat is een hele andere discussie voor mij. Ik reageer op het handelen uit wraak. Man deed het, vrouw deed het. Wat erger is; een dier of een auto is voor mij geen vraag. Uiteraard het dier. Maar nogmaals, mij gaat het om het voor eigen rechter spelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:31

Geryon schreef:
Omdat je met gezond verstand geen dieren gaat vermoorden op een hele brute pijnlijke wijze! Daar hoef je de psyche van de mens niet voor hoeven te bestuderen :n Als je dat kan ben je gewoon ziek, klaar.

Ik ben dat met je eens, ik snap ook niet hoe iemand in zo'n staat terecht komt. Maar toch is het van achter je computerscherm erg makkelijk oordelen en denk ik dat je meer van de hele zaak + de psyche van de mens af moet weten voor je er een echt oordeel over kunt geven. Het ligt allemaal net wat gecompliceerder dan hier wordt geschetst. ;)

Laat ik wel duidelijk maken dat ik daarmee niet goed praat wat hier allemaal gebeurd is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:36

Geryon schreef:
Dit vind ik nergens op slaan. Die eigendommen hebben geen gevoel dus als je die kapot maakt is dat heel wat anders.

en dat praat het automatisch goed? :?

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:37

Als de opgelegde straffen bij de gepleegde misdaad zouden passen zou de neiging om zelf voor rechter te spelen aanzienlijk afnemen. Helaas is dit in ons kleine landje niet het geval, dus logisch dat dit soort acties gebeuren. En voor iedereen die zich niet tot dergelijke acties in staat acht nadat hun ernstig onrecht is aangedaan: dat weet je pas als het je zelf overkomt. Degenen die het hier het meest veroordelen kunnen misschien wel gekkere dingen doen.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:37

Port royal, perfect verwoord!

nja een auto in de fik steken is een stuk makkelijker hoef die auto niet te zien lijden, die auto heeft ook geen kloppend hart en ziel... is niet levend en of er risico voor andere mensen was, ik was er niet bij dus blijf het feit dat alleen de auto in de fik is gegaan net als dat ALLEEN de pony's( levende wezens met gevoel en emotie) zijn gedood... is waar het nu omgaat en het blijft een feit dat het allebei slecht is allebei niet mag en allebei bestraft hoort te worden en is geworden.

we kunnen gissen naar of hij het nog gaat doen, we zullen het weten als deze man ooit ze tijd is gekomen en of hij dan nog meer delicten heeft gepleegd of niet nu is dat voor iedereen een raadsel geen enkel mens kan je voorspellen.

Ik vind het voorals nog net als Kayleigh_ erg makkelijk oordelen maar je moet wel ziek zijn om zoiets te doen, maar dat is mijn persoonlijke mening met gevoel naar de man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:46

Ho nou eens even allemaal. Zo makkelijk is het niet eens voor de politie om bv een dader aan te houden die jouw dieren heeft mishandeld, vermoord. Ze moeten namelijk de persoon in kwestie op heterdaad betrappen. Zelfs als jij als eigenaar dit doet en die persoon niet eens zelf zou tegenhouden/inrekenen, maar je braaf naar de politie stapt om te zeggen wat er gebeurd is en door wie, blijft het een kwestie van jou woord tegen het zijne... Hou je de persoon wel tegen, dan is er niets gebeurd en krijg je bijna zeker zelf een proces aan je broek omdat die ene kras in zijn nek van je nagels (je greep hem namelijk echt in zijn kladden) de enige mishandeling is geweest die heeft plaatsgevonden. hetzelfde geld voor als je de dader te laat te pakken krijgt, die blijft van zijn never nooit niet netjes staan als jij stop roept, wat dus mishandeling van jouw kant tot gevolg heeft...

En nu geeft dus de dader zichzelf aan, krijgt hij als dank voor zijn "oprechtheid" zon lullige straf...

Rechtsysteem my ass...
Als het mij overkomen was, was die auto ook de fik in gegaan, maar wel met de dader achter het stuur...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:57

Hoe kom je daar nu weer bij, Ojahjoh6? Heeft de rechter gezegd: "eigenlijk moet je zoveel jaar zitten, maar omdat je jezelf hebt aangegeven krijg je maar zoveel? Dat is toch pure speculatie?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:58

Cayenne schreef:
Geryon schreef:

en dat praat het automatisch goed? :?

Nee, en dat is ook helemaal niet wat er is gezegd. Ik zei dat er meer voor nodig is (imo is dat gewoon een zieke walgelijke geest) en jij zei dat dat ook geldt voor de daad van de vrouw. Ik vind dat nergens op slaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:59

Ohjajoh6 prefereert zelf voor moord met voorbedachte rade in het gevang te gaan. Hoewel, TBS is ook niet onwaarschijnlijk als je de methode in overweging neemt.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 05-09-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:59

ohjajoh6 schreef:
Als het mij overkomen was, was die auto ook de fik in gegaan, maar wel met de dader achter het stuur...

En zou jij dan vinden dat je straf verdiende? Zo nee, waarom niet? Zo ja, wat voor straf zou je rechtvaardig vinden voor het in brand steken van een auto met een mens er in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:03

Nee... Ik zeg dat als de dader zichzelf niet had aangegeven, hij nooit vervolgd was, wegens gebrek aan bewijs/onbekende dader. Ik vind het een straf van 3x niks, waardoor het lijkt alsof dit uit coulance is gedaan voor het zichzelf aangeven...

Daar ben ik me terdege van bewust Kuggur, ik weet van mezelf dat ik geheel niet meer toerekeningsvatbaar zou zijn en compleet van het pad af, al schuimbekkend door het lint zou gaan, als ik 100% zeker zou weten wie mijn paarden zou hebben vermoord...