Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Edward weet als geen ander hoe moeilijk het is om zo te rijden op een groot toernooi, zelfs met een goed paard.Hermelientje schreef:OK Bertie het eerdere onderwerp.
Terechte winnaar in mijn ogen. Wat ik zie is dat Valegro mooi van de hand afgereden wordt met fantastische overgangen, zeer veel afdruk, prachtige verruiming, correcte stelling en buiging.
Hermelientje schreef:Van iedere ruiter kan ik wel een foto vinden waar ze wat kort in de hals zijn zoals de foto van Charlotte die eerder langskwam, maar om daar dan hele theorieën aan op te hangen gaat mij te ver. Turquoises had ook bijvoorbeeld de foto van deze pagina kunnen kiezen
http://www.telegraph.co.uk/sport/olympi ... perer.html
en dat is dan het plaatje wat ik overwegend zie bij Charlotte.
Hermelientje schreef:Wat betreft het dieper instellen in training denk ik dat alle topruiters dat doen (daar is trouwens geen slof voor nodig, Isabel laat dat al jaren zien op alleen een trensje in de trainingen).
Hermelientje schreef:En als ik al zo intiem was met Charlotte dat ik mocht zien dat ze een slof gebruikte zou ik haar zeker gevraagd hebben waarom. Daar zou ik nog wat van kunnen leren misschien. Want honderden mensen hebben reeds gezien dat ze ook gewoon met een trensje een paard prima kan voorbereiden in de trainingen op het wedstrijdterrein, dus waar heeft ze dan die slof voor nodig? Maar ik krijg ook een beetje de indruk dat er iets heel anders aan de hand is hier. Iets met een vriendje van Hester of zo, kom vertel ons eens wat roddel.
Hermelientje schreef:O ja nog even over het geklaag van sommige Bokkers dat Valegro te traag is. Natuurlijk mag hij niet "vertragen" in de beweging want dan wordt niet meer voldaan aan de eis dat ritme en takt bewaard moet blijven. Maar als een paard verzameld is en heel traag beweegt met veel afdruk dan is dat toch juist een teken van opperste africhting. Het kost nou eenmaal veel meer kracht om iets wat zwaar is langzaam uit te voeren dan snel. Probeer maar eens iets zwaars heel langzaam en gelijkmatig omhoog te tillen. Ik vind het dus heel jammer dat veel Bokkers kennelijk zo gewend zijn aan sneller, drukker en hektischer dat iets wat slechts met hele goed africhting bereikt kan worden als "saai" bestempeld wordt.
Hermelientje schreef:Ik heb erg genoten van veel ritten, helaas niet in levende lijve deze keer. Hele mooie dressuur gezien en Bertie het was vast een heerlijke belevenis om er bij te zijn. Adelinde vond ik veel beter dan in Londen. Grappig dat er nu ook vanuit de KNHS zo wordt benadrukt dat ze op harmonie en losheid heeft getraind en veel progressie heeft gemaakt in dat opzicht. Dan wordt daarmee eigenlijk impliciet toegegeven dat er dus wel degelijk iets aan ontbrak in Londen.
Hermelientje schreef:O ja Damon Hill, geweldig paard, hele fijne ruiter, heel erg zonde van de foutjes anders was het nog spannend geworden.
Hermelientje schreef:Niet 1 onderzoek. Meerdere wetenschappers. Algemeen geaccepteerde kennis. Maar zoals ik al zei: welkom in de wondere wereld van Bokt waar sommige deelnemers alles beter weten dan professionele topruiters, O juryleden en algemeen gerespecteerde wetenschappers zoals Hilary Clayton. Maar kom maar op dan met een slowmotion filmpje van een piaffe met zweefmoment, ik ben benieuwd.
Gini schreef:Hermelientje schreef:Niet 1 onderzoek. Meerdere wetenschappers. Algemeen geaccepteerde kennis. Maar zoals ik al zei: welkom in de wondere wereld van Bokt waar sommige deelnemers alles beter weten dan professionele topruiters, O juryleden en algemeen gerespecteerde wetenschappers zoals Hilary Clayton. Maar kom maar op dan met een slowmotion filmpje van een piaffe met zweefmoment, ik ben benieuwd.
Ow he, nergens heb ik beweerd het beter te weten dan topruiters. Het kan me zowaar niet schelen of een piaffe een zweefmoment heeft of niet.![]()
Ik vind deze discussie ook zinloos. Ze komt iedere keer weer naar boven als een niet-Nederlander wint. Het eerste topic waarin staat: "he he proficiat Charlotte!", waar iedereen de kritiek inslikt en even blij is voor de winnaar, tja, dat topic moet ik nog tegenkomen.