Blessure Totilas vertraagt rentree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:16

Ayasha schreef:
Nee, maar ik ken de bokkers ook niet persoonlijk.
Maar afgaande op Rath zijn reacties en op die van de bokkers, kan ik wel eerlijk concluderen dat ik Rath meer fatsoen vind hebben dan de meeste bokkers.

Natuurlijk kun je die reacties niet met elkaar vergelijken.
Zet een journalist met cameraman voor de neus van eender welke bokker en de reacties zullen ook gekuist en opgeschoond worden.
Al snijden jouw posts wel hout Ayasha.

Vind dit echt zo een soap worden. Lekker genieten op een regenachtige zondagvoormiddag, dat wel. Maar zo nutteloos. Ik snap nooit zo wat de bedoeling is van dergelijke nieuwsberichten. Om weer even met zijn allen te bekken op Rath? Goede paarden worden verkocht en soms is dat k*t, ja. Welcome to Belgium zou ik zeggen. :P

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:00

Mars schreef:
Lucynoz: heb jij wel eens Pfeiffer gehad? Ik wel en geloof mij maar dat je dan niet op een paard stapt, zo lam voel je je.
Verder weet ik niet echt wat er nu allemaal gaande is rondom Toot, maar ik vind het bijzonder jammer dat hij al zo lang niet in de ring te zien is. Ik heb altijd erg van hem genoten, meer onder EG dan onder MAR, maar toch. Hopelijk komt er een dag dat we hem weer zien knallen :)

Ik heb het gehad en mijn wereld stond echt niet stil hoor.
Ja je voelt je lamlendigheid maar kom op het is nou ook weer niet zo dat je niets kan kom op zeg.

Verder is het weer ongelooflijk hoe ze er nu weer onderuit komen.
PS heeft hier toch een grote zakelijke blunder begaan en tja Rath (die zich als marionet laat gebruiken) vind ik allerminst zielig, hij is een volwassen kerel die de ballen zou moeten hebben om te erkennen dat het hem met Toot gewoon niet lukt pas dan zullen een heel hoop mensen respect voor hem krijgen.

HorseAlround

Re: Blessure Totilas vertraagt rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:16

Ik had eigenlijk gedacht dat ze achter de schermen behoorlijk aan het trainen waren en dan met een verassend resultaat weer in de ring zouden verschijnen.

Helaas weten ze iedere keer de combinatie wee negatief voor de dag te brengen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:27

Easygoing: er zit wel effe een verschil tussen 'niets kunnen' en de OS uitrijden hoor... Tuurlijk ik deed ook zoveel mogelijk mn dingetjes, maar zware trainingen erc zaten er echt niet in. Wordt trouwens ook zeer sterk afgeraden als je Pfeiffer hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:14

easygoing schreef:
Ik heb het gehad en mijn wereld stond echt niet stil hoor.
Ja je voelt je lamlendigheid maar kom op het is nou ook weer niet zo dat je niets kan kom op zeg.

Sinds wanneer geldt voor iedereen hetzelfde?
Ik ken ook iemand die eveneens Pfeiffer had en maandenlang bijna haar bed niet uit kon komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:40

Gini schreef:
Ayasha schreef:
Nee, maar ik ken de bokkers ook niet persoonlijk.
Maar afgaande op Rath zijn reacties en op die van de bokkers, kan ik wel eerlijk concluderen dat ik Rath meer fatsoen vind hebben dan de meeste bokkers.

Natuurlijk kun je die reacties niet met elkaar vergelijken.
Zet een journalist met cameraman voor de neus van eender welke bokker en de reacties zullen ook gekuist en opgeschoond worden.
Al snijden jouw posts wel hout Ayasha.

Vind dit echt zo een soap worden. Lekker genieten op een regenachtige zondagvoormiddag, dat wel. Maar zo nutteloos. Ik snap nooit zo wat de bedoeling is van dergelijke nieuwsberichten. Om weer even met zijn allen te bekken op Rath? Goede paarden worden verkocht en soms is dat k*t, ja. Welcome to Belgium zou ik zeggen. :P

Maar dat Gal één van de betere paarden van België onder het zadel heeft en uit brengt, hoor je geen Nederlander over "da's anders want et is Totilas nie" _O-

easygoing: Dat jij er minder last van hebt wil niet zeggen dat Rath dat niet gehad heeft. Er zijn nog graden in ziek zijn ook en ieders lichaam reageerd anders.
Bovendien is trainen voor de OS niet de living stofzuigen... En dat het mogelijk is, betekent nog niet dat het aan te raden is.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:01

Doorgaan terwijl je pfeiffer hebt is wel het domste wat je kan doen. :=
Dikke kans dat je er de rest van je leven last van blijft houden.
Wellicht was hij zo moe dat hij niet op het paard kon stappen, misschien ook niet. Maar op de OS rondsturen betekend dat je topfit moet zijn. En dat was hij niet.
Waarom denk je anders dat de NL-sporters ook in paardrijden een fysieke test ondergaan etc.
De OS is niet zomaar een huistuinenkeukenwedstrijdje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:25

Ayasha wou je Totilas nu echt vergelijken met Withney :? Of over welke heb je het?
In Belgie moet nog heel wat meer gebeuren dan alleen goede paarden voor ze echt aan de dressuurpoorten kunnen kloppen. De fokkerij is er niet op gericht maar paarden zijn aan te kopen. Maar ruiters, instructeurs, de hele dressuursportorganisatie... dat staat allemaal zo in de kinderschoenen!
Er gaan genoeg Nederlandse paarden weg naar het buitenland, allemaal prima wat mij betreft. Het blijft toch een Hollandsche handelsnatie :P Maar Totilas vind ik echt oprecht jammer, dat is de Man o War van de dressuurpaarden, zo een zie je er niet snel meer. Hoewel hij nu niet meer terug hoeft, leeftijd en zo lang uit training, laat nu maar :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:26

België interesseert zich in het algemeen weinig in dressuur. Wij zijn voornamelijk een springland.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:36

Weet ik, maar dat maakt het nog wel erg jammer voor de dressuurruiters en -amazones in Belgie die graag meer zouden willen. En dat maakt het minder jammer dat relatief goede dressuurpaarden naar het buitenland vertrekken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:41

Ik snap het eeuwige gezeik over Totilas niet, hoelang is het nou geleden dat hij verkocht is?

Gun anderen toch eens wat. Ik ga bijna in slechte energieën geloven, al die pech is dan opeens helemaal niet raar meer naar al dat gal wat over hem is uitgespuwd op bokt.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:53

Urielle schreef:
Hoewel hij nu niet meer terug hoeft, leeftijd en zo lang uit training, laat nu maar :+

:? Hij is net 13 en heeft een lichte blessure, lijkt mij niet voldoende redenen om hem met pensioen te sturen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:01

Als hij terug in training zou komen, is hij ook zeker 14 eer er onder een ander weer met goed fatsoen mee (internationale) GP gestart kan worden, is het nog twee,misschien drie jaar en dan kan hij ook met pensioen uit de topsport.
Dan kun je beter investeren in een jonger paard, hoe briljant Totilas ook was.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:28

Urielle schreef:
Als hij terug in training zou komen, is hij ook zeker 14 eer er onder een ander weer met goed fatsoen mee (internationale) GP gestart kan worden, is het nog twee,misschien drie jaar en dan kan hij ook met pensioen uit de topsport.
Dan kun je beter investeren in een jonger paard, hoe briljant Totilas ook was.

Uhmm ik weet t niet hoor, maar 2 weken geleden was hij gewoon nog in training. Je verkondigt nu wel een hele hoop onzin, zo komen de verhalen wel in de wereld.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:45

Waar zeg ik dat pfeiffer voor iedereen hetzelfde is?
Ehmm nergens.

Wel vind ik dat hier gedaan word alsof het een levensbedreigende ziekte is die nauwelijks te overwinnen is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:48

chikohaa schreef:
Uhmm ik weet t niet hoor, maar 2 weken geleden was hij gewoon nog in training. Je verkondigt nu wel een hele hoop onzin, zo komen de verhalen wel in de wereld.

Twee weken geleden nog in training? Volgens mij verkondig jij nu juist een hele hoop onzin.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:55

Hoe dan ook, ik vind het best sneu voor Rath, die met zo'n duur paard onder de bips in een glazen huis leeft, en dan ook nog tegenslag op tegenslag heeft... maar in ieder geval leeft Totilas nog, scheelt weer, er is een paar jaar terug ook een springpaard, Okidoki, heul duur verkocht, die daarna doodging.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:04

Het blijven dieren hoor..Hadden ze hem de wei in gegooid en had ie een poot gebroken, was het weer niet goed geweest. Als je met dieren werkt heb je te maken met levende wezen en is dus de kans aanwezig dat ze op een ochtend dood in stal liggen of een been breken of noem maar op.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:11

easygoing schreef:
Ehmm nergens.

Wel vind ik dat hier gedaan word alsof het een levensbedreigende ziekte is die nauwelijks te overwinnen is.

Ik ken anders toch aardig wat mensen die er jaren later nog steeds last van hebben..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:13

easygoing schreef:
Ehmm nergens.

Dan ben ik benieuwd waar dat gebeurd, want dat valt imo nogal mee hoor :?
Je kúnt er behoorlijk ziek van zijn, dat is per persoon verschillend. Maar je flink inspannen is niet verstandig en trainen voor/rijden van de OS lijkt me toch wel bovengemiddelde inspanning vragen. Leuk hoor dat paardrijden, maar je gezondheid is toch net effe belangrijker ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:15

Ja last van hebben maar niet dat er onmogelijk mee te leven valt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:19

Ergens mee leven (dus stofzuigen, boodschapjes, etc.) is toch wel effe wat anders dan een trainingsschema voor de OS afwerken+wedstrijd zelf. Daar zit écht wel een flink verschil in.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:19

Nou Mars als je de topic's over de pfeiffer van Rath terug leest lijkt het door veel opmerkingen toch net alsof hij op sterven na dood was.

Verder ben ik het eens dat je gezondheid belangrijker is. Het ging me niet eens zo om de pfeiffer van Rath maar meer over de overtrokken reacties aangaande zijn pfeiffer.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 10-03-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:20

Ah dan snap ik je, dat topic heb ik niet zo goed gevolgd, vandaar :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:23

;)