aisie schreef:Ken weinig maneges waar steeds mensen bij beginners lopen.
In mijn ogen een slechte zaak dus mijn kind zou daar dan ook nooit te lessen komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_lizje schreef:http://www.youtube.com/watch?v=RSgG6y9nglo Het eerst wat er bij mij opkwam was dit filmpje. Deze dieren gaan wel goed aan de kletter waarbij er maar 2 op blijven zitten. De betreffende helicopter vloog nog niet eens zo laag als je de video beelden bekijkt. Maar ik kan me voorstellen dat als een kind er dus door de schrikreactie van het paard/pony op de helicopter letsel op loopt je als ouder niet blij bent.
Ik weet niet in hoevere de planningen van oefeningen bekent worden gemaakt. Ik heb daar geen ervaringen mee en doe daarom er geen uitspraken over. Maar ik denk dat een beetje tollerantie, samenwerking en comminucatie een hoop frustratie weg kan nemen.
stef schreef:Wij zitten ook in het teainings gebied van luchtbasis gilze-rijen, met als gevolg dat er hier regelmatig vliegtuigen door de geluidsbarrière gaan. Het is nu twee x achter elkaar bij hetzelfde meisje gebeurt dat de pony waar ze opzat schrok en dat ze eraf viel. Meisje is inmiddels gestopt met rijden omdat ze bang is geworden. Heel sneu, maar wat doe je eraan? Mijn hinden gaan ook over de zeik van zo'n knal, maar ik zit nu eenmaal in zo'n gebied. Dan moet ik maar verhuizen....
anneliesdj schreef:En dan vraag ik me ook nog even af waar je als piloot met je gedachten zit als je daar vliegt, als je paarden ziet staan is het toch niet teveel moeite even iets hoger te gaan vliegen.
anneliesdj schreef:Jeetje dat is wel heel erg laag overvliegen
Dat lijkt me dan weer niet nodig.
Hoe moeilijk is het een bufferzone van 500-1000 meter rondom de manege te creeren, lijkt me voor de helikopters ook alleen maar meer oefening.
En dan vraag ik me ook nog even af waar je als piloot met je gedachten zit als je daar vliegt, als je paarden ziet staan is het toch niet teveel moeite even iets hoger te gaan vliegen.
Maar de reactie van de paarden valt me alleszins mee, die zijn er blijkbaar al aardig aan gewend.
roxiie schreef:anneliesdj schreef:En dan vraag ik me ook nog even af waar je als piloot met je gedachten zit als je daar vliegt, als je paarden ziet staan is het toch niet teveel moeite even iets hoger te gaan vliegen.
En jij denkt dat die piloten daar voor de lol vliegen?
Er ligt een compleet draaiboek en voor geschreven oefeningen die ze uit moeten voeren.
Dan ga je niet 'even' wat hoger vliegen