Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:36

Air schreef:
tagger schreef:
Wat lijkt me dát vervelend. Altijd op zoek naar de negatieve kant van de zaak. Hoe kun je überhaupt functioneren als je met zo'n zure instelling bent opgescheept?
Eigenlijk moet je diep medelijden hebben met dit soort mensen.

Is het wel de negatieve kant? Of is het je ogen open houden voor verbetering?
Als je alleen maar oeh en ah roept en dus geen punt van verbetering kan ontdekken, dan kan je dat bij jezelf ook niet. Blijf je eeuwig op hetzelfde punt hangen.

Ik heb eerder medelijden met mensen die de mening van anderen niet respecteren en alleen maar daar over kunnen praten in een topic, wat totaal offtopic is. :)

Ogen open houden voor verbetering... Why? Dit is gewoon een filmpje van iemand die lol heeft met haar paard en wil laten zien dat GP oefeningen ook zonder zadel en hoofdstel kunnen worden gereden, wáárom moet dat in godsnaam perfect zijn?

En dat iemand alleen maar oeh en ah roept, betekent niet dat diegene geen punt van verbetering kan ontdekken, maar misschien wel niet de moeite wil nemen om negatieve punten te benoemen omdat het er gewoon helemaal niet toe doet in dit geval :).

Jolet

Re: Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:39

Waarom zou je altijd punten voor verbetering moeten noemen? Ik snap dat niet zo...
Af en toe gewoon genieten zonder zeiken mag ook wel eens!
Dat heeft niks te maken met andermans mening niet rescpecteren, alleen maar oeh of aah willen roepen of geen verbeteringspunten zien of willen zien....

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:39

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik heb hier diep respect voor dat ze dit samen met haar paard kan doen :)! Ik doe het haar niet na hoor ;) Ik zag alleen de gezichten van de juryleden voor me als ze met een halster op wedstrijd verschijnt :')

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:40

Dan staat er op je protocol: Fijn dat er ook eens gelachen kan worden onder de proef :P

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:41

zag het filmpje net al op facebook voorbij komen. vind het ook een leuk filmpje van iemand die je normaal nooit prive bezig ziet, en dus alle fouten tijdens een kur meteen dik worden aangescherpt in de media...

dit paard is 19 en er staat volgens mij NERGENS dat hij 100% met pensioen is, dus waarom suggereren over het scheren?? misschien word hij bijgehouden met rijden door een leuke meid die "maar" m niveau rijdt, weet jij veel wat er gebeurd met zo'n paard.

blijf het hoe dan ook knap vinden, en nu op naar binnen, sollicitatiegesprek |( spannend.. dacht nog even ontspannen te bokken in de wachtkamer :P

romiley_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:48

Wauw echt super gaaf op alleen een halstertje, echt heel stoer !

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:54

matasja schreef:
dit paard is 19 en er staat volgens mij NERGENS dat hij 100% met pensioen is, dus waarom suggereren over het scheren?? misschien word hij bijgehouden met rijden door een leuke meid die "maar" m niveau rijdt, weet jij veel wat er gebeurd met zo'n paard.

Ik bedoel het niet slecht hoor, maar denk je dit nou echt?

Satchmo heeft echt gigantisch veel gepresteerd op GP niveau en heeft een wondermooi afscheid gekregen. Denk niet dat mevrouw Werth hem dan nog 'zomaar' een M proef gaat laten rijden hoor..

Wel een héél leuk filmpje!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:02

Christiene schreef:
romyloverrr schreef:
ik vind het beeld eerlijkgezegd niet echt een fijn.
ik vind het knap dat ze zo zonder zadel kan rijden op dat niveau.
maar ik vind het paard redelijk veel achter de loodlijn lopen
en dat ze ( te ) veel druk op de teugels geeft :n

sorry hoor, maar een jong iemand,.. die dat op een zon vaag filmpje ziet.. :')

ook al rij je eigen pony zonder tuig.. ze komt niet zomaar op zon niveau

ik vind het niet echt eerlijk dat je mijn leeftijd hiermee assosiert.
tuurlijk doe ik haar de oefeningen niet na ,
maar dat is nog geen reden om geen kritiek te mogen geven :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:32

Charaz schreef:
romyloverrr schreef:
ik vind het beeld eerlijkgezegd niet echt een fijn.
ik vind het knap dat ze zo zonder zadel kan rijden op dat niveau.
maar ik vind het paard redelijk veel achter de loodlijn lopen
en dat ze ( te ) veel druk op de teugels geeft :n

Die druk komt nu alleen enkel op zijn neus en niet op een bit, normaal gesproken hangt er een s&t in en nu enkel op een halstertje.
Ik denk dat je zelf nog heel wat mag leren voordat je hier commentaar op geeft.

bij de neus zitten veel zenuwen hoor, :P
ik denk dat jij ook nog een boel mag leren voor de zegt '' ach het is maar een halstertje ''

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:36

wat een super leuk fimpje!

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:38

Air schreef:
tagger schreef:
Wat lijkt me dát vervelend. Altijd op zoek naar de negatieve kant van de zaak. Hoe kun je überhaupt functioneren als je met zo'n zure instelling bent opgescheept?
Eigenlijk moet je diep medelijden hebben met dit soort mensen.

Is het wel de negatieve kant? Of is het je ogen open houden voor verbetering?
Als je alleen maar oeh en ah roept en dus geen punt van verbetering kan ontdekken, dan kan je dat bij jezelf ook niet. Blijf je eeuwig op hetzelfde punt hangen.

Ik heb eerder medelijden met mensen die de mening van anderen niet respecteren en alleen maar daar over kunnen praten in een topic, wat totaal offtopic is. :)

Verbetering waarvan? Je denkt toch niet serieus dat Werth hier aan het rijden is om iets te verbeteren?
Ik zie niet in waarom ik voor elke "mening"respect zou moeten hebben.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:50

Geweldig! Menig dressuurruiter die niet eens zonder zadel durft te rijden. Maar ja, Isabel heeft wel lef.

Vergeet nooit dat ze bij een prijsuitreiking Patrik Kittel voor bij haar op het paard hees en met zijn tweeen op het paard van Isabel de prijsuitreiking reden. Hilarisch. Maar oh jee, als Bokt dat filmpje zou zien :D

sunnystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:50

_San87_ schreef:
Dit is gewoon een filmpje van iemand die lol heeft met haar paard en wil laten zien dat GP oefeningen ook zonder zadel en hoofdstel kunnen worden gereden, wáárom moet dat in godsnaam perfect zijn?

Precies! +:)+

Op facebook zijn de Duitsers ook alleen maar weer over "Rollkur" aan zeuren. Volgens mij zien ze niks anders meer in de paardensport. Dit is in Duitsland echt nog veel, veel erger dan in Nederland. Heb laatst zelfs een artikel gelezen over de "Nederlandse manier van paardrijden". Volgens de Duitsers (mij NIET inbegrepen trouwens!!!) rijden alle Nederlandse Topruiters "Rollkur" en Edward Gal heeft Totilas alleen maar gepijnigd... nou... nu heeft de nieuwe, Duitse eigenaar een aangifte vanwegen Totilas nooit in de wei te laten en ook "Rollkur" rijden. 8)7
Vind het gewoon jammer dat de paardensport nu op deze onderwerpen wordt gereduceerd. Bijna niemand kijkt meer onvooringenomen naar een ruiter en zijn paard. Persoonlijk vind ik Isabell Werth heel erg mooi rijden, maar Edward Gal zit nog veel rustiger en ontspannener. Zie hun allebei graag rijden, maar natuurlijk zou ook ik nooit zeggen dat ze ALTIJD perfect en paardenvriendelijk rijden. NIEMAND is perfect! Maar eerst eens zo succesvol zijn en DAN mag je ook kritiseren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:54

Mousmous schreef:
Geweldig! Menig dressuurruiter die niet eens zonder zadel durft te rijden. Maar ja, Isabel heeft wel lef.

Vergeet nooit dat ze bij een prijsuitreiking Patrik Kittel voor bij haar op het paard hees en met zijn tweeen op het paard van Isabel de prijsuitreiking reden. Hilarisch. Maar oh jee, als Bokt dat filmpje zou zien :D

Dat was inderdaad echt super tof om te zien :D!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:54

Waauwww ! Heel erg knap :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:55

Dus als je succesvol bent mag je dierenmishandeling toe passen(is de mening van mensen, anders wordt het niet zo veel over gesproken) en daar mag je als buitenstaander niks over zeggen? Het wordt al mooier.

Ik snap alleen niet wat dit te maken heeft met dit topic :)

Mensen die zegen dat ze wel wat mooiers hebben gezien hebben daar net zoveel recht op om dat te zeggen als dat jullie het recht hebben om hier alleen een mooi reactie te plaatsen.
Maar nee.... dat is te moeilijk, dus gaan we over bokkers met een andere mening heen zeiken, ipv. het te laten.
Maar het is echt de bokker die kritisch kijkt die het topic verpest hoor!!!! :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:57

Zeiken over het zeiken lost het zeiken niet op hoor ;)

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:00

Janine1990 schreef:
Zeiken over het zeiken lost het zeiken niet op hoor ;)

:') :') :') :') :')

tagger

Air schreef:
Dus als je succesvol bent mag je dierenmishandeling toe passen(is de mening van mensen, anders wordt het niet zo veel over gesproken) en daar mag je als buitenstaander niks over zeggen? Het wordt al mooier.

Mensen die zegen dat ze wel wat mooiers hebben gezien hebben daar net zoveel recht op om dat te zeggen als dat jullie het recht hebben om hier alleen een mooi reactie te plaatsen.
Maar nee.... dat is te moeilijk, dus gaan we over bokkers met een andere mening heen zeiken, ipv. het te laten.

En daar is ie dan. Naar aanleiding van een volstrekt onschuldig filmpje wordt Werth nu beschuldigd van dierenmishandeling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Air schreef:

Waar in het geplaatste filmpje zie jij dierenmishandeling dan?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:01

@ san87 Patrik Kittel is daar volgens mij ook niet pijnloos vanaf gekomen :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:03

Dierenmishandeling ? _O-

Hou toch op, denk dat een dikke meerderheid van de paarden van Bokkers het slechter hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:04

germie schreef:
Dit deed ik enige jaren terug al, er zijn vast nog wel foto's hier op bokt te vinden (welliswaar met zadel, maar zonder zadel en zonder bit heb ik ook gedaan). toen was het nog vreemd om bitloos te rijden.
Ik zei toen al van ik kan alles zowel met bit als zonder bit. En deze video maakt dat nog eens duidelijk dat het mogelijk is.

Dat heeft toch bijna iedereen wel gedaan?
20/25 jaar terug werd er al regelmatig (tijdelijk) bitloos gereden, bv als het paard mondproblemen had.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:05

Dierenmishandeling????????

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:07

Hoefde je paard helemaal geen mondproblemen voor te hebben. Naar je pony, halster om, sprong je er zonder zadel op en sjezen maar. Die pony's vonden dat geweldig. En zo niet, dan was mijn shet eigenwijs en ook nog handig genoeg om me er af te mikken.

Vergelijk Satchmo even met de dieren bij Brooke's Hospital , dan heeft ie het zo slecht nog niet.