Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Air schreef:Dus omdat je met paardrijden te maken hebt met paarden mag de basis afwezig zijn in de topsport. Wat een logica
sarabande schreef:Air schreef:Dus omdat je met paardrijden te maken hebt met paarden mag de basis afwezig zijn in de topsport. Wat een logica
Dat staat er niet he dat is jouw interpretatie
Er staat dat je als paardrijdende topsporter te maken hebt met een paard een levend wezen met een karakter en wil. Dat Adelinde Parzival nu in zon accommodatie op deze manier kan presenteren heeft daar alles mee te maken.
Een paar jaar geleden was ze de baan niet eens rond gekomen laat staan een proef afleggen.
Paard is door de jaren heen, mede door het doorzettingsvermogen van Adelinde, veranderd.
Veel paarden zullen dat niet doen, veel paarden hebben minder talent, zie daar maar eens toekomstvoorspellingen op te maken
Twist1991 schreef:Het gaat er niet om of ik of de gemiddelde bokker zo'n paard zou kunnen rijden.
Het gaat erom dat als je Adelinde echt tot de absolute top behoort, zoals jij beweert, het karakter van een paard niet zoveel hoort mee te wegen in de prestatie omdat je als echte topruiter weet daarmee om te gaan. Je hoort dan een manier en trainingsmethode te vinden waarmee je het paard wel kan bewerken. Zo flexibel hoor je te zijn als 'absolute topruiter'.
sarabande schreef:Twist1991 schreef:Het gaat er niet om of ik of de gemiddelde bokker zo'n paard zou kunnen rijden.
Het gaat erom dat als je Adelinde echt tot de absolute top behoort, zoals jij beweert, het karakter van een paard niet zoveel hoort mee te wegen in de prestatie omdat je als echte topruiter weet daarmee om te gaan. Je hoort dan een manier en trainingsmethode te vinden waarmee je het paard wel kan bewerken. Zo flexibel hoor je te zijn als 'absolute topruiter'.
Met een OS zilveren medaille, nummer 1 van de wereld etc etc lijkt ze dus ondanks het karakter van het paard daaraan te voldoen en dus een topruiter te zijn en dat beweer ik niet dat heeft ze gewoon bewezeb
Air schreef:Tja... waar gaat de OS en topsport dan nog over als het daar blijkbaar heel normaal is om GEEN lichtheid en harmonie te hebben.
Urielle schreef:Ik ben niet zo'n fan van Adelinde en Parzival maar blijkbaar heeft Adelinde toch troeven die opwegen tegen het nadeel van de spanning van Parzival en druk van Adelinde.
Tja, ze wint omdat de rest gewoonweg slechter is dan zij.Citaat:
Citaat:
Twist1991 schreef:Het gaat er niet om of ik of de gemiddelde bokker zo'n paard zou kunnen rijden.
burl schreef:Eindelijk zien de juryleden EN het overgrote deel van het publiek dat paardrijden geen krachtsport is maar een sport waar harmonie, regelmaat en lichtheid centraal moet staan.
Urielle schreef:Air schreef:Tja... waar gaat de OS en topsport dan nog over als het daar blijkbaar heel normaal is om GEEN lichtheid en harmonie te hebben.
Ik ben niet zo'n fan van Adelinde en Parzival maar blijkbaar heeft Adelinde toch troeven die opwegen tegen het nadeel van de spanning van Parzival en druk van Adelinde. Dan denk ik dat ze blijkbaar des te beter presteert omdat ze ONDANKS die nadelen toch nog kan winnen in een internationaal deelnemersveld![]()
(ik moet trouwens stiekem wel een beetje gniffelen. Toen Adelinde opkwam, vond iedereen haar briljant en was iedereen enorm anti-Anky. Nu wordt de tendens ineens anti-Adelinde en pro-Charlotte. Straks gaat Charlotte de vuilnisbak in en is het weer een ander die helemaal de max is)
Urielle schreef:(ik moet trouwens stiekem wel een beetje gniffelen. Toen Adelinde opkwam, vond iedereen haar briljant en was iedereen enorm anti-Anky. Nu wordt de tendens ineens anti-Adelinde en pro-Charlotte. Straks gaat Charlotte de vuilnisbak in en is het weer een ander die helemaal de max is)
Electra63 schreef:Ik heb respect voor alle ruiters en paarden die op wereldniveau presteren. Dat zouden meer mensen in Nederland moeten doen. In de USA wordt je op handen gedragen als je een medaille op wereldniveau behaalt, in Nederland is er altijd een groep mensen die topsporters (van welke sport dan ook) afkraken/afkatten. Het spreekwoord: de beste stuurlui staan aan wal zou vervangen kunnen worden door: de beste ruiters zitten op Bokt.