Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 06:40

hedwig111 schreef:
Ik kat niet op de Nederlandse ruiters maar wel op die Nederlanders die zich niet kunnen verzoenen met een nederlaag, als je zilver een nederlaag kan noemen. En als je niet wint kan je 2 dingen doen:of je vindt dit resultaat niet correct en je verandert niets aan je rijwijze of je stelt jezelf de vraag: waarom? En ik heb een afschuw van mensen die vinden dat de fouten van een ander altijd groter zijn dan die van zichzelf.

Je slaat de spijker op zijn kop, Hedwig!

Adelinde heeft zich ontpopt als de beste Rollkur-gebruikster van dit moment.
"Onze" trainingsmethode gaat de gehele wereld over.
De beelden achter het roze gordijn in Greenwich Park worden zorgvuldig verwijderd door de Nederlandse hippische pers, maar niet door de buitenlandse pers. Evenals de losrijbeelden van Adelinde en Patrick Kittel ... in Rollkur!!
Je moet je kapot schamen als je op die manier je paard wenst te martelen voor een gouden plak.
En ja, dat besef is er bij de Ned. pers ook wel.
Het verwijderen van die "niet zo prettige" beelden en het niet eerlijk inlichten heet CENSUUR!
Maar oh wat houden we van onze paarden ....!

Het feit alleen al dat Adelinde op haar vent moet boksen om zich scherp te houden in de proef net voordat ze opstapt, zegt al alles ...

Het wordt tijd dat "men" het zelf ook gaat zien hier in Nederland op dat niveau, want we staan dadelijk (nu al) geheel geïsoleerd in de wereld.
Van die Oekraïnse hoeven we het nu ook niet bepaald te hebben, zo konden we zien aan haar prestaties...

Een grote schoonmaak is hard nodig: Sjef weg en de "rest" ook.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:02

murphy102 schreef:
hedwig111 schreef:
Ik kat niet op de Nederlandse ruiters maar wel op die Nederlanders die zich niet kunnen verzoenen met een nederlaag, als je zilver een nederlaag kan noemen. En als je niet wint kan je 2 dingen doen:of je vindt dit resultaat niet correct en je verandert niets aan je rijwijze of je stelt jezelf de vraag: waarom? En ik heb een afschuw van mensen die vinden dat de fouten van een ander altijd groter zijn dan die van zichzelf.

Je slaat de spijker op zijn kop, Hedwig!

Adelinde heeft zich ontpopt als de beste Rollkur-gebruikster van dit moment.
"Onze" trainingsmethode gaat de gehele wereld over.
De beelden achter het roze gordijn in Greenwich Park worden zorgvuldig verwijderd door de Nederlandse hippische pers, maar niet door de buitenlandse pers. Evenals de losrijbeelden van Adelinde en Patrick Kittel ... in Rollkur!!
Je moet je kapot schamen als je op die manier je paard wenst te martelen voor een gouden plak.
En ja, dat besef is er bij de Ned. pers ook wel.
Het verwijderen van die "niet zo prettige" beelden en het niet eerlijk inlichten heet CENSUUR!
Maar oh wat houden we van onze paarden ....!

Het feit alleen al dat Adelinde op haar vent moet boksen om zich scherp te houden in de proef net voordat ze opstapt, zegt al alles ...

Het wordt tijd dat "men" het zelf ook gaat zien hier in Nederland op dat niveau, want we staan dadelijk (nu al) geheel geïsoleerd in de wereld.
Van die Oekraïnse hoeven we het nu ook niet bepaald te hebben, zo konden we zien aan haar prestaties...

Een grote schoonmaak is hard nodig: Sjef weg en de "rest" ook.

Ik kwam dit filmpje van Charlotte tegen. Wat een genot om naar te kijken. Carl en Charlotte hebben duidelijk begrepen hoe dressuur werkt, en hoe je daar naartoe werkt.

En dan zullen we ter vergelijking maar even dit filmpje van Adelinde aandragen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:05

Ik heb niet alles van de dressuur gezien en ben zelf helemaal niet actief in de wedstrijdsport, maar het leidt voor mij geen twijfel dat ik de proef van Charlotte gewoon veel aangenamer vond om naar te kijken, dan die van Adelinde. (die ik dus niet zo prettig vond ogen) Inderdaad vanwege de lichtheid. Zo hoort dressuur te zijn -een dans, geen gevecht op kracht- en ik vind het top van de jury dat ze dat hebben beloond.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:24

Inderdaad Liljebo.

Bomba, kun je nagaan, want dit filmpje van Adelinde is "alleen" nog maar trekken en sleuren.
De Rollkur laat ze hier -met alle ogen op Quatta gericht- bewust achterwege.

Het wordt de hoogste tijd dat de FEI gaat DÓEN wat ze in hun voorschriften hebben staan:
beoordelen aan de hand van het Scala!
Vele juryleden hebben dat wel degelijk mee genomen, op Wim Ernes na. Zelf had ik veel liever Ghislain Fouarge als jurylid voor Nederland daar willen zien zitten.
En dan zou de FEI zijn stewards beter moeten instrueren én beschermen vwb het optreden tegen het Rollkur-gebruik, net zoals de steward in Duitsland deed bij Lotje Schoots toen deze (te lang?!, elke sec. is m.i. te lang) in Rollkur reed.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:26

hedwig111 schreef:
Dit zegt genoeg ,denk ik!!! En dan moeten jullie weten dat Ferro in zijn tijd, toen hij hier in Belgie kampeerde om diepvriessperma te produceren enkel met bijzetteugels!!!, mocht gaan wandelen aan de hand. Even los in de paddock was uit den boze.....
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 9sqMie6qHU

hier ga je wel voor het gemak even voorbij aan het feit dat Ferro een hengst was en Valegro een ruin en wellicht wat makkelijker te hanteren is

Anoniem

Re: Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:33

Ik ben verder niet zo thuis in de dressuursport, maar ik vind adelinde nogal zagen en trekken.
De Brit die goud won reed gewoon veel vriendelijker.
Liever vriendelijker en een foutje, dan zagend je zin door willen drukken en een foutloze proef rijden.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:39

Als je het hebt over zagen en trekken .....degene die brons had was daar de beste in ...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:43

Die Laura had nooit en never brons mogen winnen met haar geruk en getrek
En dat noemt men dan "dressuur" :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:45

Brons heb ik niet gezien!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:49

Ja daarom. iedereen heeft het over de vriendelijke manier van rijden van Charlotte (mee eens) en dat ze daarom goud verdiende maar dan zeg ik op mijn beurt , had dan Anky of Carl op brons gezet want dat was stukken vriendelijker dan dat geflos van Laura.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:53

windhond schreef:
Ja daarom. iedereen heeft het over de vriendelijke manier van rijden van Charlotte (mee eens) en dat ze daarom goud verdiende maar dan zeg ik op mijn beurt , had dan Anky of Carl op brons gezet want dat was stukken vriendelijker dan dat geflos van Laura.

Heb het niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Alleen Adelinde en Charlotte, en nog een aantal.
Charlotte vond ik gewoon vriendelijker rijden dan Adelinde, imo heeft ze gewoon verdiend goud.
Ze moeten gewoon meer gaan kijken naar het algeheel, het vriendelijk en harmonieus rijden.
Ik begrijp niet wat er mooi is aan dat getrek... Dat kun je geen dressuur noemen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:55

liljebo schreef:
Ik heb niet alles van de dressuur gezien en ben zelf helemaal niet actief in de wedstrijdsport, maar het leidt voor mij geen twijfel dat ik de proef van Charlotte gewoon veel aangenamer vond om naar te kijken, dan die van Adelinde. (die ik dus niet zo prettig vond ogen) Inderdaad vanwege de lichtheid. Zo hoort dressuur te zijn -een dans, geen gevecht op kracht- en ik vind het top van de jury dat ze dat hebben beloond.

Om het jurycommentaar nog maar eens te herhalen:

Jury voorzitter Stephen Clarke gaf tijdens de persconferentie na de uitslag uitleg over de top drie. Adelinde liet veel kracht en expressie zien, maar voor ons moest er meer lichtheid en gedragenheid zijn. Dat heeft haar punten gekost. Het paard van Charlotte kwam wel meer tot dragen, maar had ten opzichte van Parzival minder kracht. We zijn uiteindelijk voor de beste harmonie gegaan. Vandaar dat Charlotte heeft gewonnen.

Wat mij betreft dus de terechte winnares. De harmonie en de vriendelijkheid van de ruiterhand beloond.
Kracht en expressie is natuurlijk altijd mooi, maar moet geen "douwen en houwen" worden. Als je de kracht en expressie niet kunt omzetten in gedragenheid en lichtheid met een vriendelijke ruiterhand, moet je er wat minder kracht en expressie instoppen.
Jammer dat Valegro verkocht is/wordt. Ik zou dit team de volgende OS nog wel eens willen zien. Ook dit is een "jonge" combinatie. Ik durf te wedden dat hij dan ook meer kracht en expressie toont.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:55

sarabande schreef:
Het is dus wat jij wil zien, ik zie wat anders omdat ik anders kijk. Dat is dus de essentie

Jij kijkt niet objectief, dat is je probleem.
Iedereen die objectief naar de proeven heeft gekeken kon zo zien dat de harmonie bij Charlotte vele malen mooier was dan bij Adelinde.
En als 6 van de 7 juryleden haar op 1 hebben behalve het Nederlandse jurylid ( goh, wat gek) dan zien ze het vast allemaal verkeerd. :')

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:05

Overigens zou ik het een goede zaak vinden als het losrijden vóór de proef ook een onderdeel van de proef zelf zou zijn
Ik heb in Hoofddorp naar het losrijden staan kijken
Als je dan ziet op welke manier sommige ruiters hun paard aan het "voorbereiden" waren voor de proef...
10 minuten van tevoren even de zweep erbij, achterover hangen en trekken, rukken, strakke aansnoerneusriemen (je zag de rimpels zitten)
Slijtplekken op de flanken van de sporen etc.
er was wel toezicht maar zij keken niet eens..
Laatst bijgewerkt door unamie op 11-08-12 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:06

Ik zal in ieder geval nergens ontkennen dat de proef van Charlotte veel harmonieuzer was. Maar toch blijf ik die belachelijk hoge punten bijzonder discutabel vinden. Boven de 90% was het echt niet waard. Ja, aanleuning was mooi, harmonie was mooi, maar er is veel meer dan dat. Zoals ik al eerder zei, bij oprichting horen de oren het hoogste punt te zijn en hoort er gedragenheid te zijn, die misten behoorlijk. Daar hoort puntenaftrek voor te komen, dan kun je niet een dikke 9 gemiddeld scoren, zeker niet als er ook nog fouten in de proef zaten (wissel in 2 delen en die beruchte fout op het einde van de proef).
Ik heb niet alle proeven gezien, enkel die van de Nederlanders en die van de top 4, maar als ik dan een Anky zie rijden, die ook aan de harmonie en de aanleuning voldoet, maar wel gedragenheid toont, hoort die minstens zo te scoren. Helaas kan ik alleen maar iets over Anky in dit geval zeggen waardoor het chauvinistich klinkt, wellicht waren er nog meer buitenlandse ruiters/amazones die dit ook toonde, alleen heb ik die proeven dus niet gezien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:13

Carl was ook prettig om naar de kijken, helaas maakte hij iets teveel foutjes. De Duitsers waren ook niet allemaal onaardig, weet alleen niet meer wie wel of wie niet. Had ook al in het HKtopic gezegd dat Anna (Deense) veel beter gewaardeerd had moeten zijn. Zowel de proef van Valentina als van Patrick waren niet netjes en veel spanning (en verschrikkelijke muziek) Helaas werd Anna op de 3de plek gezet, achter Valentina. Niet terecht :n

Ik denk dat ze Charlotte zo achterlijk hoog puntte omdat Adelinde al zo hoog zat.

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:20

Neonlight: Je kunt ze terugkijken.. op eurovisonsports.tv. Ik vond De oostenrijkse (max theurer) ook netjes rijden en zo waren er nog een paar. De spanjaard bijvoorbeeld ook. Het is jammer dat zij toch wat underdog zijn en ook wat grotere fouten maakten, want op zich vind ik de punten die sommigen uit de eerste twee groepen zo slecht nog niet, zeker gezien de FEI beschrijving van een paar pagina's geleden.
Laatst bijgewerkt door LHS_80 op 11-08-12 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:22

Citaat:
Skala der Ausbildung

Takt

Het eerste steeds terugkomende basisbegrip in de dressuurscholing is takt. Het paard heeft drie basisgangen, de stap, draf en galop. Elke basisgang heeft zijn eigen takt, met een opeenvolging van stappen (stap), passen (draf) of sprongen (galop). Takt wil dus zeggen: het eigen zuivere ritme van de beweging. De stap is eens schrijdende en schwungloze gang, de draf en galop zijn beide bewegingen met schwung en met een zweefmoment. De zuivere takt is zo'n belangrijke basis voor de scholing van een paard, dat deze nooit verloren mag gaan. Niet bij een jong paard, niet bij een verder doorgereden paard. Op geen enkel moment tijdens het rijden.

Losgelassenheit

Losgelassenheit is een synoniem voor losheid, souplesse en ontspanning. Het bevestigen van de zuivere takt en het streven naar ontspanning (Losgelassenheit) zijn de voornaamste trainingsdoelen van de gewenningsfase, de eerste anderhalf jaar van de scholing. Als je werkt aan de zuivere takt in het begin, stel je het paard in staat om in balans te gaan onder de ruiter. Dan kan het paard gaan swingen, voorwaarde voor de Losgelassenheit. Takt en Losgelassenheit beïnvloeden elkaar wederzijds. Een paard kan alleen in zuivere takt gaan, als de rug swingt en de spieren van de hals en rug zich zonder dwang aanspannen en ontspannen. Bij een ontspannen gaand paard, buigen en strekken de gewrichten van het paard zich gelijkmatig en ziet het paard er tevreden uit.
Aanleuning

Aanleuning is een veerkrachtige verbinding die ontstaat nadat het paard in nageeflijkheid voorwaarts en eventueel neerwaarts gereden wordt. De aanleuning, aangenomen door het paard op de ruiterhand, mag noch te zwaar, noch te licht zijn. Het gewicht van de aanleuning wordt bepaald door het evenwicht van het paard en daarbij de graad van africhting of verzameling. Een goede aanleuning heeft altijd een wisselwerking met de al besproken begrippen takt en volledige ontspanning (Losgelassenheit) en met de nog te bespreken begrippen Schwung, recht richten en verzameling. Dit alles bij elkaar heeft als resultaat dat het paard fijn te rijden is.
Aanleuning komt echter niet alleen tot stand door een veerkrachtige verbinding tussen ruiterhand en de mond van het paard. Er zijn meerdere contactpunten van belang om tot een goede aanleuning te komen, namelijk een voortdurend contact met jouw been en het paard en je zit (met je zit heb je contact met het paard en geef je hulpen, die door het paard beantwoord kunnen worden). Het derde contactpunt is vervolgens het teugelcontact, waaruit de aanleuning van de mond en de ruiterhand ontstaat. Deze drie punten samen bepalen dan de kwaliteitsvolle aanleuning die tot een volkomen harmonie en begrip van paard en ruiter leiden.

Schwung

Schwung is het doorgaan van de energieke impuls van de achterhand naar de totale voorwaartse beweging van het paard. Een paard beweegt schwungvol wanneer hij zijn benen energiek optilt en in het zweefmoment met zijn ledematen goed naar voren doorswingt.

De ruiter begint met impuls te rijden: de door de ruiter opgewekte en volkomen beheerste voorwaartse drang. Het echte mooie losse en swingende bewegen door het lijf ontwikkelt zich uit deze impuls. Schwung wordt bereikt door het activeren van het achterbeen. Een ruiter activeert de achterbenen door het rijden van veel korte tempowisselingen en overgangen. Veel ruiters denken dat Schwung, de swingende beweging van het paard met een losgelaten rug, iets aangeborens is van het paard. Bij een goede basisopleiding van een paard kun je wel degelijk de Schwung ontwikkelen. Het echte swingen, het imponeren met losse, soepele bewegingen, staat niet op zichzelf. Het hangt nauw samen met een fijne takt en aanleuning. En met de losheid en ontspanning van een paard.
Recht richten

Wanneer de takt, ontspanning, aanleuning en Schwung bij het jonge paard redelijk bevestigd zijn, wordt het tijd voor een volgende stap: het ontwikkelen van meer evenwicht op de achterhand. Als eerste aandachtspunt hiervoor geld het recht richten. Het recht richten is een essentiële voorwaarde voor verzameling en het echte dragen van het paard. Een paard is van nature niet recht. De heupen van het paard zijn breder dan de schouders, wat ervoor zorgt dat het paard geneigd is om met zijn buitenschouder en buitenheup aan de wand te kleven: het paard gaat scheef. Daarnaast heeft elk paard van nature een gemakkelijke kant. Een ruiter moet deze scheefheid proberen weg te trainen door het juiste werk. Een scheef paard kan nooit in balans gaan: de kracht komt niet optimaal van achter naar voren door.

De bewegingsimpuls van het paard moet vanuit de achterhand komen. Elke manier van hulpen geven die van voor naar achteren werkt, is beslist fout. Een recht gericht paard is recht op een rechte lijn, en zoveel gebogen op de gebogen lijn als die lijn van hem vraagt.

Wie goed nadenkt over het natuurlijke scheef gaan bij een paard begrijpt dat een ruiter vanuit de achterhand moet denken en steeds bezig moet zijn om de voorhand weer voor de achterhand te plaatsen. De belangrijkste oefening voor het verbeteren van de draagkracht en het recht richten is altijd het rijden van schouderbinnenwaarts. In een correcte schouderbinnenwaarts treedt het binnenachterbeen in het spoor van het buitenvoorbeen. Door het naar binnen brengen van de voorhand maak je het paard niet naar de andere kant scheef, maar juist recht omdat de achterhand nu geactiveerd wordt en zich niet meer kan onttrekken aan een dragende werking.

Verzameling

Met behulp van de Schwung en het recht richten is het mogelijk een paard te motiveren om meer gewicht op zijn achterhand te gaan dragen. Dat dragen van meer gewicht op de achterhand heet verzameling. Beide achterbenen worden gelijkmatig in de richting van het zwaartepunt van het paard opgetild en weer neergezet. Door de toenemende kracht van het paard kan het paard zich meer gaan buiden in zijn gewrichten van de achterhand (Hankenbiegung). De croupe van de achterhand daalt daardoor iets, de oprichting in de voorhand neemt tegelijkertijd toe. De drafpassen of galopsprongen van het paard worden door het toegenomen buigen en strekken van de gewrichten van de achterhand meer verheven.

Het einddoel: Durchlässigkeit

In de rijkunstige theorie staat de term Durchlässigkeit beschreven als iets om voortdurend naar te streven en als einddoel van de dressuurscholing. Durchlässigkeit is een moeilijk te vertalen Duitse rijkunstige term, die zo ongeveer volledige souplesse en het steeds volkomen doorkomen van alle hulpen betekend. Het verkrijgen van Durchlässigkeit is dus het doel van alle trainingsarbeid. Het mag dan misschien een moeilijk woord zijn, de bedoeling is simpel. Het gaat er om dat het paard nergens strak of stijf is. Dat het paard zich nergens vasthoudt in zijn spieren en gehoorzaam en soepel steeds luistert naar de hulpen van de ruiter. Hij 'laat' de hulpen als het ware 'door': Durchlässig.

bron: Wiki

Als je naar de dik gedrukte stukken kijkt is er geen twijfel over mogelijk wie het beste gereden heeft. De nederlandse trainingsmethode staat kilometers van het Skala af,en dat is echt verdomd zonde. En nee ik heb geen medaille, zal er ook nooit een bemachtigen en het is mijn streven ook helemaal niet.

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:40

Ik mocht eens schrijven bij het ZZ licht. Het (van origine duitse) jurylid was ontzet over het slechte niveau van de ruiters. Geen gedragenheid, geen ontspanning.. ze gaf niemand winst... en is nooit meer gevraagd als jury omdat ze 'zo streng' was.

Het is ook lastig om een goede instructeur te vinden, die zelf niet ook aan ruk en trekpraktijken doet. Ik weet niet hoe de ORUN en bijv. Deurne hun instructeurs opleidt? Lijkt mij dat je daar moet beginnen als je wat wilt veranderen aan de nederlandse rij- en trainingstechnieken.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:43

oji schreef:
Wat ik echt niet kan snappen JessicaD88 is dat jij Adelinde zwaar overgewaardeerd vind en Edward zwaar ondergewaardeerd. Als je niet van het plaatje strak op spanning en kort in de hals houdt (waar ik zelf dus echt helemaal niet van hou), hoe kun je dan zeggen dat Edward ondergewaardeerd is. Ik vind Edward zwaar overgewaardeerd door de jury's en kan deze punten ook niet rijmen met de gemelde uitgangspunten van de jury.

Het is niet dat ik niet houd van 'kort in de hals' ik houd niet van getrek en een onrustig beeld. Het beeld van Edward en Undercover is relaxt, met een stille aanleuning, gecombineerd met expressie, beter kan mi niet. Bij Charlotte mis ik dan wat expressie, en bij Adelinde mis ik het rustige beeld, als team met het paard en licht in de aanleuning (en met name stoort mij het feit dat de achterhand in de verste verte niet onder het lichaam treedt). Edward weet die twee dingen te combineren. Ik denk niet in 'hij of zij rijdt rollkur dus perse fout en die niet en dus perse goed'.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:45

Neonlight schreef:
Ik zal in ieder geval nergens ontkennen dat de proef van Charlotte veel harmonieuzer was. Maar toch blijf ik die belachelijk hoge punten bijzonder discutabel vinden. Boven de 90% was het echt niet waard. Ja, aanleuning was mooi, harmonie was mooi, maar er is veel meer dan dat.

Dat ben ik wel met je eens. Maar ik denk dat de jury zo hoog heeft gepunt omdat ze blijkbaar unaniem vondt dat Charlotte boven Adelinde moest worden geplaatst.
De afzonderlijke juryleden weten van elkaar niet wat ze geven. Zou bijvoorbeeld 1 van de juryleden zo laag zitten als het Duitse jurylid bij Anky (heeft haar overigens wel het brons gekost volgens mij), dan haalt dat een score flink naar beneden. Ze wilden er dus zeker van zijn dat Charlotte op goud kwam, vandaar dus de hoge score.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:57

Wanneer is de term Happy Athlete ook alweer gelanceerd en waarom zie ik die nu niet meer voorbij komen?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:13

sarabande schreef:
hedwig111 schreef:
Ik ontwikkel graag de onwetenden!!! En zeker als daardoor die verschrikkelijke beelden van gestresseerde paarden in een piaffe met de croupe in de lucht minder frequent op mijn scherm zouden verschijnen

Ik jat even een uitspraak van MisterA uit een ander topic want ik vond dat wel sprekend voor al die kritiek die hier met name uit België komt op de Nederlandse ruiters en vooral in het licht van de totale afwezigheid van enige prestatie van de Belgen, en maar katten

Citaat:
Dat is dan ook het enige lichtpuntje voor onze zuiderburen in dit fantastische paardensportgebeuren.
Met als grote misser de gestolen gouden medaille.
Gewonnen door een uitgebluste haperende Valegro.
Gelukkig hield één jurylid de rug recht.

Dus jij neemt nu aan dat wij katten op de NL'se ruiters omdat de Belgen zelf niet presteren?
En ik dacht dat de bondscoach geweldig uit z'n nek kon zeveren.
Belgie presteerd ondermaats, in alle takken van de sport, maar ik heb liever dat ze niet presteren dan dat ze presteren zoals Adelinde.
En dan nog doorzeuren over een 'gestolen' gouden medaille. Get over it, ze had zilver zelf al niet verdient.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:20

murphy102 schreef:
[
Het feit alleen al dat Adelinde op haar vent moet boksen om zich scherp te houden in de proef net voordat ze opstapt, zegt al alles

En dat ze s morgens een zachtgekookt eitje op haar brood eet is ook schandelijk :wow:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:28

Belgen katten niet op Nederlanders omdat ze zelf niet presteren.
Belgen katten op Nederlanders omdat ze godverdomme 4!!!!!!!! medailles winnen in de paardensport alleen al en het is nog niet goed.
Ik sla echt steil achterover van dit topic!!! Toppunt van ondankbaarheid, toppunt!!!