Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Hoipiepeloii schreef:Heb niet gekeken verder, dus heb geen idee. Maar in Hagen had ze er wat mij betreft ook al boven gemogen. Wordt genieten in Londen! maar niet van de Nederlanders..
![]()
Dat weet jij nu al? Dan zou ik zeker een gokje wagen
Relaxed schreef:Ik las op Twitter dat Isabel met El Santo ondanks veel gevecht en afstraffingen in de ring, nog bijna 75% scoorde

Doma_clasica schreef:Relaxed schreef:Ik las op Twitter dat Isabel met El Santo ondanks veel gevecht en afstraffingen in de ring, nog bijna 75% scoorde
Tja, de dressuur van tegenwoordig wordt echt ongeloofwaardig. Te triest voor woorden.
Waar gaat dit naar toe? Ik denk echt dat de dressuur wedstrijden over niet al te lange tijd verleden tijd zijn en te beginnen met het verdwijnen als olympische sport. De hele paardensport gaat vast nog eens verboden worden.
jerich0 schreef:Ik ga akkoord met Vur, nooit lengtebuiging gezien bij nederlanders. Totilas heeft leren reageren.op zit en gewichtshulpen nu. Daarom dat hij soms wat scheef gaatt en zwalpt. Het is zoeken voor het paard, maar hij mag ook van Rath en dat is net het mooie. Hij laat Totilas nog fouten maken in de ring zodat die weet dst het niet meteen perfect moet zijn, maar ontspannend en de rest komt. Rath durft corrigeren in de ring en het is lang geleden dat ik dit iemand durfde te zien doen.
En bij Gal was hij ontspannen? Als u een valse knik ontspannen noemt... dit geeft mij genoeg inzicht over hoe ontspannen uw paard zal lopen.
En gal stoort het paard niet? Hij zit idd gewoon op zijn paard en regelt met de handen ipv het complex rijden met been, zit, gewichtshulpen. Paard ie enkel halsbuiging kent zal idd niet snel zwslpen, eant het blijft steeds geeoon een rechte lijn lopen...

Hoipiepeloii schreef:Electra63 schreef:
![]()
Dat weet jij nu al? Dan zou ik zeker een gokje wagen
. Je kan er niets over zeggen tot de OS daadwerkelijk gaan beginnen. Behalve blessures, moet men onder hele grote druk kunnen presteren en de vorm van de dag hebben, alles moet kloppen op dat éne moment. Ik zet geen geld op geen enkele combinatie, tot ik ze gezien heb, straks in London. En ik zou zeker Adelinde, met al haar successen van de afgelopen jaren (zeer ervaren, constante combinatie, die hoogt scoort bij de jury), niet onderschatten.
Hoipiepeloii schreef:Euh Electra, heb je mijn bericht überhaupt wel gelezen?? Ik mag nog altijd zelf bepalen van wie ik wil genieten... Meer zeg ik niet. Ik heb geen woord gerept over uiteindelijke plaatsingen, enkel van wie ik ga genieten en dat gaat zeker niet Adelinde zijn.
Natuurlijk mag jij zelf bepalen van wie je geniet.
Hoipiepeloii schreef:Niets geïrriteerds aan, ik vind het nogal vreemd dat jij dat voor mij kunt bepalen. Ook dit vind ik een rare opmerking, ik dacht dat je me verkeerd begrepen had, maar blijkbaar wil je gewoon niet horen dat ik niet zo nationalistisch ben ofzo? Snap het niet zo anders..
. Maar ik ben totaal niet nationalistisch, ik vind alleen dat gekat op allerlei (Nederlandse) ruiters/combinaties altijd vervelend. Van mij mag de mooiste/beste combinatie winnen, al vind ik het wel leuk als dat een Nederlandse combinatie is, maar dat heb ik ook met turnen, zwemmen enz.

echt zum kotsen (alleen al daarom had ie eigenlijk 3e moeten worden....)