Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:27

van die laatste foto is volgens mij ook vrij snel een 'vervolg' foto te vinden waarbij toot alweer met het neusje op de loodlijn loopt. kwalijker vind ik in deze het slofgebruik op de achtergrond, als we toch ergens over moeten zeuren :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:28

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:29

Mindfields schreef:
Wat lijkt het me heerlijk om zo naief te zijn.

Naïef? Of kunnen nuanceren? Wat ik al zeg, een foto en een filmpje is pas nieuws als het schandaal is. En daar komt bij dat het een trainingsmethode laat zien, of je het er mee eens bent is een tweede. Daarnaast laten de foto's/filmpjes niet zien hoe de paarden de andere 20-23 uur van de dag spenderen ;)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:31

gvd zeg die foto's. Dat hij uberhaupt nog ziet waar hij heen moet. 8)7

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:31

s6801881 schreef:
Mindfields schreef:
Wat lijkt het me heerlijk om zo naief te zijn.

Naïef? Of kunnen nuanceren? Wat ik al zeg, een foto en een filmpje is pas nieuws als het schandaal is. En daar komt bij dat het een trainingsmethode laat zien, of je het er mee eens bent is een tweede. Daarnaast laten de foto's/filmpjes niet zien hoe de paarden de andere 20-23 uur van de dag spenderen ;)

...dus als ik jou 1 uur per dag met je hoofd aan je navel knoop is dat niet erg als je de rest van de dag vertroeteld wordt?

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:32

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:33

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:34

Zag er inderdaad erg lekker en goed uit! Toot is Back en Mathiass Chappo!! _/-\o_ *\o/*

blubdevis

jaa precies, maar die foto van hierboven, dat is dat momentje.. pff

s6801881

Als jij een foto kan vinden waar EG met een slof zijn paard vastknoopt krijg je gelijk. Ik heb ze nog niet gevonden ;) en zo'n foto laat nog niet zien hoe er wordt gereden ;) Ik kan een paard ook weleens opzettelijk eventjes te diep vragen en dan de neus eruit rijden. Als jij precies op het moment dat het paard te diep liep een foto maakt ben ik ook een dierenbeul die zijn paard een uur met de kin op de borst opknoopt? :)* Voor wat ik weet wordt een paard nooit een uur achter elkaar in hyperfexie gevraagd ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:36

blubdevis schreef:

Ja, ik vatte em!

Het is ook best onlogisch dat iemand de kin op de borst zou trekken tijdens een proef. Ik bedoel, niemand die dat in het openbaar zou doen tegenwoordig. (En hopelijk ook niet achter de schermen, maar dat terzijde)
Behalve Rath dan.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:37

Niobe schreef:
blubdevis schreef:

Ja, ik vatte em!

Het is ook best onlogisch dat iemand de kin op de borst zou trekken tijdens een proef. Ik bedoel, niemand die dat in het openbaar zou doen tegenwoordig. (En hopelijk ook niet achter de schermen, maar dat terzijde)
Behalve Rath dan.

Rath ook niet, die mocht vandaag ineens apart inrijden...
Laatst bijgewerkt door Floor_x op 28-04-12 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:37

Mmm, nou als ik af en toe op wedstrijd kyk.. er zijn er nog genoeg die denken dat ze het kunnen hoor..

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:38

Niobe schreef:
blubdevis schreef:

Ja, ik vatte em!

Behalve Rath dan.

Ohja, alleen MAR gebruikt deze methode natuurlijk. God, ik ben het eens met Mindfields: Wat lijkt het me heerlijk om zo naïef te zijn!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:38

blubdevis schreef:
Rath ook niet, die mocht vandaag ineens apart inrijden...

True, true, maar er staan toch best veel mensen bij. En ook iemand met een redelijk goede camera, tenminste deze lijken niet op telefoonfoto's. Tenzij ik het mis heb.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:39

xSwanHeart schreef:
Ohja, alleen MAR gebruikt deze methode natuurlijk. God, ik ben het eens met Mindfields: Wat lijkt het me heerlijk om zo naïef te zijn!

Jemig, dat zei ik toch niet? Ik zei dat hij het nu in het openbaar doet.
De ruiters DIE de methode nog gebruiken, doen dat vast niet in het openbaar. Tenminste, als ze van hun reputatie houden.

blubdevis

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:41

Wat is naief in dit verhaal, ik kan nog steeds geen foto raportage van EG vinden waar hij een van zn paarden LDR laat lopen, echter van andere ruiters, Anky, MAR etc, zijn er zat te vinden.. Mmm nja, ieder heeft hier toch zijn mening over..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:41

bijna de hele top rijd op deze manier..daar is niets nieuws aan, misschien doen sommige het wat meer achter gesloten deuren maar er wordt hoe dan ook op deze manier getraint

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:42

Dan moet je toch beter googlen blubdevis er staan zat foto's van EG op een paard in rollkur en tevens filmpjes op youtube.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:43

Mindfields schreef:
Dan moet je toch beter googlen blubdevis er staan zat foto's van EG op een paard in rollkur en tevens filmpjes op youtube.

Dat zeg je nu wel de hele tijd, maar je laat niks zien. Terwijl daar al een aantal keer om is gevraagd :)

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:44

Precies, en dat wat er te zien is komt uit dat fimpje wat ik zojuist posten, en een paar fotos die wss moment opnames zijn..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:45

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:45

blubdevis schreef:
Wat is naief in dit verhaal, ik kan nog steeds geen foto raportage van EG vinden waar hij een van zn paarden LDR laat lopen, echter van andere ruiters, Anky, MAR etc, zijn er zat te vinden.. Mmm nja, ieder heeft hier toch zijn mening over..

http://www.youtube.com/watch?v=J5pH5CEoZks Ik weet niet waar jij zoekt hoor 8)7

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:46

Mindfields schreef:

En laten die filmpjes een trainingssessie van een uur zien? Of alleen dat deel van de training waar het paard in hyperflexie/rollkur wordt gevraagd? Nogmaals, de hele bedoeling van Rollkur is niet om je paard een uur lang met de kin op de borst te laten lopen. Het is zelfs erg belangrijk volgens trainers in die methode om het paard ook in "normale" oprichting te vragen ;) zo'n ruiter laat zijn paard echt niet altijd, alleen maar, en gedwongen (vasthouden en trekken) met de kin op de borst lopen. Dan schiet hij immers zijn doel ruimschoots voorbij. Als je wilt discussiëren, prima, maar om mensen persoonlijk aan te vallen en naïef te noemen als ze een ander standpunt innemen dan de jouwe vind ik nogal onvolwassen.

En LDR/Rollkur en hyperflexie is totaal wat anders dan een paard met kin op de borst opknopen (zoals met een veel te strakke slof, foto hans peter). Die mensen trekken het paard echt niet in Rollkur om ze vervolgens een uur daar vast te houden. Nogmaals, daar schiet men echt het doel voorbij, zou men het permanent doen, dan kan hij/zij zijn toppaard op korte termijn afschrijven.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 28-04-12 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:46

Hoe verklaren jullie dan dat Totilas plotseling beter loopt nu MAR bij Jansen (bekend om zijn LDR gebruik) traint? Toeval?