Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:29

vuurneon schreef:
Je gaat toch niet ernstige misdrijven vergelijken met dit???? :+
Wat een goed vergelijk :')



Lees het bericht van Quellian nog eens goed terug, snap je hem nu? -O-

Browniee
Berichten: 1324
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Rozenburg Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:29

Ok Ailill.... Jij vond dat wat vivian zei een 'AMEN' waard. (dus ook over de dommige mensen)

Kan jij dan wel vertellen wat ik net aan Vivian vroeg? :) Van wat het nut is van een grote MLP van een echt paard gemaakt? Wat daar de 'eye-opener' van is? :)

En ik zit in het beware of the penny topic waar we dit filmpje al uitgebreid besproken hebben, dit filmpje vind ik geen excuus voor het feit dat wij (mensen de deze kunst niet mooi vinden) dan ook maar gelijk dommige mensen zijn en wij het nut niet inzien van een grote my little pony, dan kan je natuurlijk direct zeggen dat het dier er niets meer van mee krijgt, maar dan moet je niet aan de andere kant heel hard gaan roepen dat het gemaakt wordt met als doel mensen hun ogen te openen.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:30

Gulpje schreef:
Fiffill schreef:


Wauw, je bent het ergens niet mee eens en iemand is meteen een "dom wijf". 8)7 Staan echt een paar heel kortzichtige reacties in dit topic zeg.


Iemand die dieren mishandelt om aandacht te krijgen vind ik een behoorlijk dom wijf ja.


Mishandelt????
Hoezo mishandel je een dier omdat je hem zelf doodmaakt ipv de dierenarts??

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:30

Gulpje schreef:
vuurneon schreef:
Je gaat toch niet ernstige misdrijven vergelijken met dit???? :+
Wat een goed vergelijk :')



Lees het bericht van Quellian nog eens goed terug, snap je hem nu? -O-


Nee, want een moord plegen is een misdrijf. Dus ik vind het echt een ongelooflijk flut vergelijk.
Dat is geen kunst, maar strafbaar.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-04-12 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:31

Aandacht of een statement maken is toch een verschil. Ik geloof best dat het haar ook om dat eerste gaat, maar het tweede lukt haar toch mooi - anders zaten we nu niet op 8 pagina's.

Overigens vind ik het niks vreemds dat je hier in NL je huisdier mag doden. Wat is daar mis mee? Als mijn huisdier een ernstig ongeluk zou krijgen zou ik hem ook liever snel uit z'n lijden verlossen dan dat ik eerst nog naar de dierenarts moet reizen. Niet alleen mijn huisdier trouwens, ook andere dieren. Heb wel eens een meerkoet de nek omgedraaid, beest was overreden en zijn darmen lagen geplet op de weg. Dan liever één keer snel krak dan 'm laten liggen hoor, dat vind ik pas zielig.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:32

Een kat de hersens in slaan met een honkbalknuppel kan ook héél snel hoor; gewoon hard genoeg meppen, of heel snel achter elkaar. Zó gepiept!

Nee sorry, ik vind het echt een gek die niet op straat thuis hoort. Dieren moeten beschermd worden tegen mensen zoals zij. Prima als je wilt shockeren, maar MISbruik daar geen dieren voor.

Er zijn ook mafketels die honden laten uithongeren en kijken hoe dat gaat en hoe lang dat duurt, die vinden dat kunst en noemen zichzelf dus ook 'kunstenaar'. Nou werkelijk :+

Donkerblauw

Berichten: 8521
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Gotham City

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:32

Yonker schreef:
Gulpje schreef:
Iemand die dieren mishandelt om aandacht te krijgen vind ik een behoorlijk dom wijf ja.


Mishandelt????
Hoezo mishandel je een dier omdat je hem zelf doodmaakt ipv de dierenarts??

Omdat die dieren zonder enige reden (behalve het kunst-gebeuren dan) dood werden gemaakt..

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:32

vuurneon schreef:
Nee, want een moord plegen is een misdrijf. Dus ik vind het echt een ongelooflijk flut vergelijk.
Dat is geen kunst, maar strafbaar.


Ik snap het ook niet zo goed. De kunstenares wilt aandacht en discussies oproepen, en dat doet ze.

Die figuur in Noorwegen pleegde moorden om hele andere redenen. Tuurlijk wordt daar veel over gepraat, maar dat is toch niet te vergelijken met waar wij het hier over hebben??

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:32

Om een punt te maken had Tinkerbell beter op de baan van Aintree kunnen rennen afgelopen weekend, misschien dat ze dan nog daadwerkelijk wat paarden had kunnen redden.
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 17-04-12 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Browniee
Berichten: 1324
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Rozenburg Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:33

Fiffill schreef:
Aandacht of een statement maken is toch een verschil. Ik geloof best dat het haar ook om dat eerste gaat, maar het tweede lukt haar toch mooi - anders zaten we nu niet op 8 pagina's.

Overigens vind ik het niks vreemds dat je hier in NL je huisdier mag doden. Wat is daar mis mee? Als mijn huisdier een ernstig ongeluk zou krijgen zou ik hem ook liever snel uit z'n lijden verlossen dan dat ik eerst nog naar de dierenarts moet reizen. Niet alleen mijn huisdier trouwens, ook andere dieren. Heb wel eens een meerkoet de nek omgedraaid, beest was overreden en zijn darmen lagen geplet op de weg. Dan liever één keer snel krak dan 'm laten liggen hoor, dat vind ik pas zielig.



Daar heb je ook een punt, maar vind wel idd zoals de wet ook voorschrijft dat dit snel en pijnloos moet gebeuren.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:34

Maar ze maakt nu kunst met een dood dier, daar gaat het hier om.
En daar snap ik de ophef echt niet over...
Of onze buurvrouw haar overleden kat laat opzetten en op de vensterbank zet vind ik niet anders dan deze dame die van een overleden paard een my little pony wil maken.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:36


Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:36

Browniee schreef:
Ok Ailill.... Jij vond dat wat vivian zei een 'AMEN' waard. (dus ook over de dommige mensen)

Kan jij dan wel vertellen wat ik net aan Vivian vroeg? :) Van wat het nut is van een grote MLP van een echt paard gemaakt? Wat daar de 'eye-opener' van is? :)

En ik zit in het beware of the penny topic waar we dit filmpje al uitgebreid besproken hebben, dit filmpje vind ik geen excuus voor het feit dat wij (mensen de deze kunst niet mooi vinden) dan ook maar gelijk dommige mensen zijn en wij het nut niet inzien van een grote my little pony, dan kan je natuurlijk direct zeggen dat het dier er niets meer van mee krijgt, maar dan moet je niet aan de andere kant heel hard gaan roepen dat het gemaakt wordt met als doel mensen hun ogen te openen.

Mijn AMEN ging over dit gedeelte:
Vivian__ schreef:
Ze probeert mensen hun ogen te openen.. en guess what, het lukt! Ze wilt laten zien dat veel dieren niet goed behandeld worden en dat veel mensen daar hun ogen voor sluiten.
al moet ik ook eerlijk toegeven dat ik inderdaad merk dat sommige mensen de dame in kwestie echt niet begrijpen of totaal anders denken, no problem so far.

Wat ik alleen niet begrijp is dat half bokt opeens aan het gillen is over het feit dat een iemand haar kat heeft vermoord of hamsters in een bal laat lopen, er gebeuren veel ergere dingen met dieren en dat probeert zij juist te laten zien. Als mensen nu eens objectief zouden kijken naar haar werk/woorden/interviews zou de boodschap wel over (kunnen) komen.

Ik roep ook helemaal niet dat het alleen maar is om mensen de ogen te openen, al is dat imo wel de hoofdzaak van deze dame. Wat ik probeer te zeggen is het feit dat zo'n pony zoals in die clip besproken in het penny topic meer te lijden heeft dan een dood dier.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:37

Quellian schreef:
Hier, voor de kunstliefhebbers hier op bokt: http://www.youtube.com/watch?v=3-jIP8i1djg


:?
Sorry maar wat moet ik hiermee? :')
Omdat ik een opzette my little pony best interessant kan vinden en het zie als kunst, betekend dat automatisch dat ik dat filmpje ook goedkeur?
Wat voegt het toe aan de discussie over de my little pony?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-04-12 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:38

Ailill, ik begrijp haar statement, maar ik kan haar manier niet begrijpen. En dat wil ik ook niet.

Vuurneon, dit wordt kunst genoemd. Heb je dat niet gevolgd in de media? Deze meneer kreeg ook erg veel aandacht én bezoekers tijdens zijn 'expositie'.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:38

Browniee schreef:
Fiffill schreef:
Aandacht of een statement maken is toch een verschil. Ik geloof best dat het haar ook om dat eerste gaat, maar het tweede lukt haar toch mooi - anders zaten we nu niet op 8 pagina's.

Overigens vind ik het niks vreemds dat je hier in NL je huisdier mag doden. Wat is daar mis mee? Als mijn huisdier een ernstig ongeluk zou krijgen zou ik hem ook liever snel uit z'n lijden verlossen dan dat ik eerst nog naar de dierenarts moet reizen. Niet alleen mijn huisdier trouwens, ook andere dieren. Heb wel eens een meerkoet de nek omgedraaid, beest was overreden en zijn darmen lagen geplet op de weg. Dan liever één keer snel krak dan 'm laten liggen hoor, dat vind ik pas zielig.



Daar heb je ook een punt, maar vind wel idd zoals de wet ook voorschrijft dat dit snel en pijnloos moet gebeuren.

Nogmaals, een kat de nek omdraaien kost 2 seconden.

Browniee
Berichten: 1324
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Rozenburg Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:38

vuurneon schreef:
Maar ze maakt nu kunst met een dood dier, daar gaat het hier om.
En daar snap ik de ophef echt niet over...
Of onze buurvrouw haar overleden kat laat opzetten en op de vensterbank zet vind ik niet anders dan deze dame die van een overleden paard een my little pony wil maken.


Maar mensen hier gaan roepen dat ze deze kunst maakt om mensen aan het denken te zetten, en dan vraag ik ook netjes aan deze mensen of ze dan het statement willen uitleggen van dit project. :)

Waar ik vivian vooral op wilde aanspreken was het feit dat ze gelijk dommige mensen gaat zeggen tegen mensen die neit hiervan houden.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:39

Donkerblauw schreef:
Yonker schreef:

Mishandelt????
Hoezo mishandel je een dier omdat je hem zelf doodmaakt ipv de dierenarts??

Omdat die dieren zonder enige reden (behalve het kunst-gebeuren dan) dood werden gemaakt..


Haar kat is doodgemaakt omdat ze ziek was...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:40

Quellian schreef:
Vuurneon, dit wordt kunst genoemd. Heb je dat niet gevolgd in de media? Deze meneer kreeg ook erg veel aandacht én bezoekers tijdens zijn 'expositie'.


Kunst is en blijft altijd tja subjectief.
Maar wat voegt dit filmpje toe aan de discussie? Niets.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:40

vuurneon schreef:
Quellian schreef:
Vuurneon, dit wordt kunst genoemd. Heb je dat niet gevolgd in de media? Deze meneer kreeg ook erg veel aandacht én bezoekers tijdens zijn 'expositie'.


Kunst is en blijft altijd tja subjectief.
Maar wat voegt dit filmpje toe aan de discussie? Niets.

Dan heb je de discussie toch duidelijk gemist _O-

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:41

Maar het is niet relevant mbt tot tinkerbell en haar potentiële my little pony.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:43

vuurneon schreef:
Maar het is niet relevant mbt tot tinkerbell en haar potentiële my little pony.

Wel tot Tinkebell en haar manier van 'statement' maken. Deze discussie gaat niet meer enkel over haar little pony, maar over de 'kunst' (ik vind het geen kunst, maar vooruit) van Tinkebell en haar statement die ze ermee schijnt te willen maken.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:43

Quellian schreef:
vuurneon schreef:
Kunst is en blijft altijd tja subjectief.
Maar wat voegt dit filmpje toe aan de discussie? Niets.

Dan heb je de discussie toch duidelijk gemist _O-

Hmmm. . . ik post toch al mee vanaf pagina 2/3 en ook ik begrijp deze bijdrage niet.

Donkerblauw

Berichten: 8521
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Gotham City

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:46

Yonker schreef:
Donkerblauw schreef:
Omdat die dieren zonder enige reden (behalve het kunst-gebeuren dan) dood werden gemaakt..


Haar kat is doodgemaakt omdat ze ziek was...

De kat was volgens Tinkebell 'depressief'.. Dan ga je toch eerst naar een dierenarts, voordat je besluit om het dier maar z'n nek om te draaien..

Ailill schreef:
Wat ik alleen niet begrijp is dat half bokt opeens aan het gillen is over het feit dat een iemand haar kat heeft vermoord of hamsters in een bal laat lopen, er gebeuren veel ergere dingen met dieren en dat probeert zij juist te laten zien.

Maar waarom moet zij de dieren dan hetzelfde behandelen als de dieren waar zij 'onze ogen voor wil openen'?
Doe dit dan op een andere manier; met filmpjes of zoiets van de dieren die het daadwerkelijk zo slecht hebben, en ga dan niet andere dieren ook nog eens zo laten lijden (in het geval van de hamsters).

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:53

Donkerblauw schreef:
Maar waarom moet zij de dieren dan hetzelfde behandelen als de dieren waar zij 'onze ogen voor wil openen'?
Doe dit dan op een andere manier; met filmpjes of zoiets van de dieren die het daadwerkelijk zo slecht hebben, en ga dan niet andere dieren ook nog eens zo laten lijden (in het geval van de hamsters).

Omdat die dieren sowieso al zouden lijden, maar dan achter gesloten deuren. Mensen weten hoe schandalig dieren behandelt worden maar sluiten de ogen voor zaken als dit. Dan kan je wel foto's/clips maken maar dat verandert niets (iedereen kent inmiddels de beelden), dus dat heeft geen nut meer.

Wat zij doet is de mensen letterlijk confronteren met dit 'probleem' in de hoop om zo wel de ogen te openen. . . en laten we eerlijk zijn, als puntje bij paaltje komt heeft ze geen enkel dier echt laten lijden. Okay, die kat had best in leven kunnen blijven. Maar een kat de nek omdraaien is snel en pijnloos en er zijn miljoenen dieren die veel meer leed mee moeten maken.