Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:49

Het paard in de OP vindt ik persoonlijke echt verschrikkelijk :o Net zoals Magnum Psyche, jemig.
Zo ontzettend doorgefokt op die deuk in hun neus en het verdere uiterlijk, dat kan toch nooit gezond zijn..?
Verder mensen die zeggen dat zo'n zeepaardenhoofd niet 'mismaakt' is, daar ben ik het niet mee eens.. Natuurlijk ligt dit heel erg aan je eigen smaak maar ik vind het té onnatuurlijk en kan me niet voorstellen dat zulke arabieren geen ademhalingsproblemen krijgen, net zoals sommige honden met zo'n platgeslagen neus :')

Pff, nee, niet mijn type paard. Maar ik snap wel dat av-liefhebbers hem mooi vinden.
edit: die witte arabier op deze pagina, lobeke ofzo? Die vindt ik dan wel weer heeel gaaf.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:01

Hier ook nog een filmpje van lobeke, hoef je niet te twijfelen of deze vol arabier is :D

ben idd ook groot fan van de paarden van Jan Calis! (Lobeke, Dosator, heerlijk koel in de kop ook! :j)

Freedom1

Re: Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:09

eerlijk als ik die foto's bekijk, vind ik het eerder een paardje voor in de kast dan een echt paard met al die olietjes en zo op. Beestje zal ook wel geen normaal leven hebben! Nu ja mooi is ie wel

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:10

Meeste Arabische hengsten hebben een beter leven dan warmbloed hengsten.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:13

ja waarom anneliesdj? wat mogen zij wel meer?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:16

Op de weide, met een vriendje, natuurlijk dekken enz.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:40

Charlot schreef:
ja waarom anneliesdj? wat mogen zij wel meer?

Erg veel hengsten, ook de bekendere hengsten kunnen dagelijks naar buiten, en de hengsten die dan met drachtige merries mogen staan zijn ook geen uitzonderingen. Daarnaast mogen de hengsten vaak nog echt dekken in plaats van op de bok. Ik denk dat als een hengst mag kiezen het geen moeilijke keuze wordt tussen misschien af en toe een uurtje weidegang, daarbuiten hard werken of alleen op stal en dekken alleen via de bok of paard kunnen zijn door naar buiten te gaan met soortgenoten. Daar komt bij dat de meeste AV eigenaren het paard met respect voor het dierenwelzijn trainen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:47

Inderdaad, bij ons komt de hengst ook gewoon elke dag buiten met zijn maatje (minishet) en op stal staat hij gewoon tussen de merries :D.
Enige waar je op moet letten is met de merries niet te dicht langs hem te lopen, want dan gaan zijn hormonen toch even opspelen. Maar verder is het echt een heerlijk relaxed paard.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:54

Voor de liefhebbers, bij Zenith-arabians worden weer een aantal opendagen georganiseerd. Bovenstaande hengst kun je dan zien net als Dosator en nog meer anderen! Geloof eind april, zie de site (even googlen dan vind je hem zo), in de buurt van A'dam!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:04

Show Calis Lobeke dan nog? Ik zit er wel over te denken dit jaar weer wat meer naar shows en stuff te gaan :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:23

Ik vind hem prachtig maar niet de mooiste ter wereld, dat is weer overdreven.

Er zijn zoveel meer mooie arabieren, er zijn er ook die nog mooier is dan deze hengst.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:50

Lobeke is spaans gefokt....Heel veel body en een mooie spaanse barokke kap...
Spanjaarden staan bijv bekend om hun knieactie...

Ik wil zijne tijd ook naast de Rus een Spanjaard erbij....
Heb er een tijd mee gewerkt en zijn zulke nuchtere paarden....en kunnen wanneer het moet ook showen...

Eigelijk zou je alle types op een rij moeten zetten.......dan zouden jullie zien dat ieder type zijn eigen kenmerken heeft.

Ik vind Umoyo een paard met uitstraling...Stoer maar toch echt een Av

Afbeelding

XbrownyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:55

Wat een mooi paard echt niet normaal!!!!!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:04

Tsja, het is maar net waar je voor valt... :=
Persoonlijk vind ik het net een karikatuur van een paard lijken met die rare zwanenhals en mega ingedeukte neus.
Het stoot me eerlijk gezegd nogal af. :\

XbrownyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:06

Ik bedoel niet die hier boven staat het... Ik bedoel op pagina 1 ofzo of bedoel je dat???
Maar ja iedereen heeft zijn eigen menig. :j

Die hier boven staat is ook mooi hoor... daar nie van.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-03-12 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:09

Barcelano schreef:

Heb er een tijd mee gewerkt en zijn zulke nuchtere paarden....en kunnen wanneer het moet ook showen...

Eigelijk zou je alle types op een rij moeten zetten.......dan zouden jullie zien dat ieder type zijn eigen kenmerken heeft.

[img]http://www.lippert-arabians.de/sites/default/files/imagecache/Normal/horses/Af%20Umoyo%20verz..jpg[/ img]

Die kleur is gaaf :+:

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:35

Wow, daar val ik nou direct voor, Umoyo. Wat een prachtig stoer ding.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:49

Doelde ook meer op Lobeke JR. :+ :o

XbrownyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:51

ja die kleur is echt mooi en de kleur van de manen staat er goed bij.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:18

Barcelano schreef:

Afbeelding

Afgaande op deze foto is dit paard meer mijn type arabier dan die wereldkampioen van dit topic. Maar heb je ook een foto waar hij geheel op staat?
Ik hou toch een beetje van meer body. Bij de meeste arabieren ontbreekt dat.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:20

Barcelano schreef:
Ja dat maken wij er van......wij mensen maken van een paard een rijpaard.

Het is niet zo dat deze arabs afbreken hoor oa het zadel....

Alleen soms kiezen ze om niet en Show paard en rij paard en dek hengst te zijn.......Dat vraagt dan wel een hoop van een paard....

Ja, wij willen iets met een paard. Want een paard is duur in onderhoud en dan wil je er iets mee kunnen doen. Daarom worden oude paarden vaak de handel in gestuurd of naar de slacht gebracht, omdat mensen er niets meer mee kunnen. Ondanks dat paarden jarenlang toch al veel voor ze gedaan hebben.

En de meeste mensen met paarden hebben dus alleen paarden waar ze iets mee kunnen. En daarom vraag ik me af, al die paarden die voor de show gefokt worden, als die afvallen in de keuringen, wat kunnen ze er dan nog mee, wie wil die paarden dan?

De arabische hengst Gomel is een hengst die nakomelingen geeft waar je wat mee kunt.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:24

Ik vind de winnaar echt vreselijk, hij is een beetje téveel van het goede.
ik ben dol op Arabieren maar deze zou ik nooit uitkiezen, die witte Lobeke vind ik dan wel weer geweldig, en Umoyo vind ik ook echt gaaf, lekker apart kleurtje en lijkt me niet zo iel!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:29

Maar Lancara, jij zegt ''wij willen paarden waar je iets mee kunt''... Maar voor mij (en velen met mij) is show een heel belangrijke sport.. Als ik met mn paard alleen maar naar show zou gaan, doe ik er dan niks mee? Kán ik er dan niks mee? In mijn ogen toch wel degelijk. Als een paard niet kan springen kan je er toch ook niet meteen ''niks'' meer mee? Alleen is het paard geschikter voor een ander doel.

Dat gezegd hebbende; er zijn maar weinig AV's die puur en alleen voor de shows zijn. Het gros van hen wordt wel degelijk bereden. Als ik kijk naar MM Sultan; monster in de ring (zoooooo mijn type paard) maar schijnt ohz een geweldig lief paard te zijn :) Een bokker heeft hem nog gereden overigens... Weet effe zo gauw niet meer wie dat was.

Zat Arabieren worden vooral gebruikt voor in de showring (en ik vind het nogal kortzichtig om dat te bestempelen als ''je kan er niks mee'') en worden daarnaast bereden, alleen niet zo fanatiek. Wat zeker niet wil zeggen dat ze niet bereden kúnnen worden, alleen ligt de prioriteit van de eigenaar gewoon ergens anders.

Hier bijv een filmpje van Papillon, toch zéker een bekende en veel gebruikte hengst, waar een klein meisje een libertyklasse mee loopt... Even om het karakter en de veelzijdigheid van Arabische paarden te laten zien ;)
http://www.blueblinkie.nl/pages/papillon.php

Edit; iemand vroeg om een totaalfoto van Umoyo:
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:08

In de arabieren zie je veel vaker dat een paard bij zijn baasje blijft tot het einde.
De meeste zijn gewoon zadelmak.
Het komt ook voor dat een arab op late leeftijd nog wordt ingereden.Dat kan gewoon...

Knuffelen en groomen en lekker wandelen hoort daar ook bij..

Een arabier is een vriend voor het leven....geen gebruiks voorwerp die je weg gooit....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:10

Ik krijg nu echt de indruk dat er heel subtiel verweten wordt naar houders van ander soort paarden dan Arabieren dat Arabieren het maar veel beter hebben etc etc :+