Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:30

we kwamen onderweg nog een oude man tegen een jaartje of 70 .
ja zegt die en die nieuwe regel is toch belachelijk en gevaarlijk .
hij zeg ik stap liever in de paardenpoep als in de hondenstront :')
hij zegt paardenpoep stinkt tenminste niet .

denk bij me eigen als we allemaal nou zo zouden denken .
in een woonwijk kan ik het me wel voorstellen .

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:50

DEIERKURF schreef:
En hoe ziet dat er uit als je gaat galopperen...........een flatsje hier, een flatsje daar.................... :(
Wij rijden met groepen van 12 paarden..leuk als je elke keer kunt afstappen; kan ik de rit makkelijk een uur langer maken!
En wat te denken van die mensen die het niet voor mekaar krijgen om tussentijds weer op te stappen???? We zijn nu eenmaal niet allemaal van die lenige typjes, en ik heb er zelfs een ruiter van 73 bij!!
Wij rijden altijd in de berm; moet je eens zien hoeveel troep die fietsers daar achterlaten!!!!
Gaan we ook maar eens over klagen, geloof ik.......................................

Niet rot bedoeld, maar dit is dus wel de attitude die er voor zorgt dat dit soort regels nodig zijn. Met een groep van 12 paarden hoor je niet door een woonwijk te gaan, toch? De lessen hier blijven netjes op het ruiterpad en dan is het niet nodig af te stappen of een zak om te doen. Nu begrijp ik dat het niet overal zo netjes is geregeld dat je niet over de straat hoeft, maar in principe hoor je met een paard alleen op het ruiterpad.

Zeker als je dan met een groep van 12 over een fietspad/door de woonwijk gaat, kan ik voorstellen dat dit veel overlast geeft ivm mest, zeker als de groep dan te beroerd is om achter zich op te ruimen. In een groep van 12 zijn er altijd wel een paar die wel kunnen afstappen. Dan kunnen die de mest van de 73-jarige opruimen.

Overigens vind ik persoonlijk dat als je tijdens een rit niet kunt af- en opstappen, je daar toch eens wat meer aandacht aan moet besteden. Er kan tijdens een rit van alles gebeuren waardoor het noodzakelijk is om af te stappen. Dit belang is minder groot in een groep, maar toch. Dit mag niet gelden als excuus om niet te hoeven opruimen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:14

Spijt me zeer dan maar een boete aan me kont dan een zak aan die van me pony

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:47

120 euro geloof ik. word een kostbare grap voor je dan, als het meer dan eens is..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:29

Tja een ziekenhuis retour is duurder + een pony in de prak ;)

_Kimmm

Re: Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:40

Ik zie me al naar het park gaan met zo`n ding! NOT!

Ik heb een brave pony maar zijn braafheid zal ten boven gaan wanneer ik een zak onder zijn kont hang.
Vervolgens wanneer die van iets zou schrikken krijgt die een opdonder van een volle poepzak onder zijn hol!
Waarna die vriendelijk zijn achterbenen van de grond haalt en een fietser bijwijze van zijn stalenros schopt!
Verantwoordelijk? Wie?

Nee mij is geleerd om met dingen verantwoordelijk om te gaan. Ik kan met mijn pony verantwoordelijk het park in.
Honden kunnen in zijn staart hangen, mensen kunnen met hem kroelen.

Maar een zak onder zijn bips zal je mij niet zien doen gewoon weg onverantwoordelijk.

Straks is je zak lek, heb je inplaats van 1 hoop de hele weg bemest. "Zie het al voor me!

Dan maar een boete of ik rij wel naar een ander park. ( Ambacht )

En ik schop 9 van de 10 keer altijd zijn drollies in de berm.
Gelukkig mest de mijne weinig.

Enne een plaszak? Wanneer is die verplicht? bedoel je wilt toch ook niet door zo'n natte plek lopen?
Vochtig gras, hmm? Regen of paardenpies? Lekker hoor?
Wat een bullshit allemaal.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:39

naar ambacht rijden is toch ook door ridderkerk.
maar goed, ik kan me voorstellen dat je pony het niet leuk zal vinden. ik ga er toch ook geen kopen >;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:55

heeft iemand weleens zo,n ding geprobeert????

vind overings dat ze hem bij het gemeentehuis beschikbaar moeten stellen

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:52

Esmeralda schreef:
heeft iemand weleens zo,n ding geprobeert????

vind overings dat ze hem bij het gemeentehuis beschikbaar moeten stellen

Eens !!!! Maar dan nog ik hoef niet idd ....vraag me ook af hoe dat idd gaat met een galmpje lol :D

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:59

mylittlejoy schreef:
DEIERKURF schreef:
En hoe ziet dat er uit als je gaat galopperen...........een flatsje hier, een flatsje daar.................... :(
Wij rijden met groepen van 12 paarden..leuk als je elke keer kunt afstappen; kan ik de rit makkelijk een uur langer maken!
En wat te denken van die mensen die het niet voor mekaar krijgen om tussentijds weer op te stappen???? We zijn nu eenmaal niet allemaal van die lenige typjes, en ik heb er zelfs een ruiter van 73 bij!!
Wij rijden altijd in de berm; moet je eens zien hoeveel troep die fietsers daar achterlaten!!!!
Gaan we ook maar eens over klagen, geloof ik.......................................

Niet rot bedoeld, maar dit is dus wel de attitude die er voor zorgt dat dit soort regels nodig zijn. Met een groep van 12 paarden hoor je niet door een woonwijk te gaan, toch? De lessen hier blijven netjes op het ruiterpad en dan is het niet nodig af te stappen of een zak om te doen. Nu begrijp ik dat het niet overal zo netjes is geregeld dat je niet over de straat hoeft, maar in principe hoor je met een paard alleen op het ruiterpad.

Zeker als je dan met een groep van 12 over een fietspad/door de woonwijk gaat, kan ik voorstellen dat dit veel overlast geeft ivm mest, zeker als de groep dan te beroerd is om achter zich op te ruimen. In een groep van 12 zijn er altijd wel een paar die wel kunnen afstappen. Dan kunnen die de mest van de 73-jarige opruimen.

Overigens vind ik persoonlijk dat als je tijdens een rit niet kunt af- en opstappen, je daar toch eens wat meer aandacht aan moet besteden. Er kan tijdens een rit van alles gebeuren waardoor het noodzakelijk is om af te stappen. Dit belang is minder groot in een groep, maar toch. Dit mag niet gelden als excuus om niet te hoeven opruimen.

precies.. geen zin is iets anders dan niet kunnen.. zal je zien dat als je mobiel uit je zak valt je ineens wel kan afstappen tijdens een buitenrit! :roll: het is hoe je het went of keert asociaal om je rotzooi te laten liggen in een woonwijk.. In de polder vind ik dat anders.. maar in een woonwijk of bij iemand voor de deur is echt een not done.

Mijn schoonouders hadden pas ook 2 paarden die langs kwamen, 1 liet een gigantische hoop vallen voor de dam. mijn schoonouders stonden in de tuin en die ruiters maar lachen! ooo wat leuk dat andere mensen er last van hebben dat er stront van mijn paard voor de deur ligt! -O- voor zulke mensen wil ik nog wel humor in zakjes gaan verkopen.. die hebben dat echt nodig..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:08

Sababber schreef:
MarvanTom schreef:
Joh, regeltjes verzinnen is niet zo moeilijk, maar nadenken over de gevolgen is duidelijk iets wat ik oogkleppen-politiek noem.
Een paard is geen fiets, waar je ff vanaf stapt, op de standaard zet en terug loopt om je 'vuil' op te ruimen.

Nog ff een ander praktisch vraagje: kan je zo'n poepzak wel kopen in Nederland?
Of enkel te bestellen via inet op 1 of andere buitenlandse site? Wie weet dat?
Want dan ben ik best bereid om tegen wat gevoelige scheentjes van de gemeente aan te trappen, want een verordening moet wel redelijkerwijs uitvoerbaar kunnen zijn... ;)

Ik heb ze een jaartje terug gezien op een nederlandse site.. maar ik weet niet meer welke

Ik heb hem! De site tenminste, hier hoeft die zak niet! :D http://www.paardendrogist.nl/product/18 ... er/125150/

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:37

dat is dus wel een poepzak.. :j

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:38

ja dat ding geeft een hoop stront aan de knikker! x]

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:07

Ben benieuwd wat de bekeuring kost, want de poepzak is niet echt goedkoop te noemen... :D

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:11

die ik vorig jaar tegen kwam was 99,99 :D dus deze valt nog mee! :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:29

Wij hebben besloten dat we de poepzak niet aan gaan schaffen.
Wij wonen in een aangrenzende gemeente en komen niet meer in de buurt van waar de 'verordening gehandhaafd wordt'.
Is dus wel weer een beperking voor onze ritten, maar absoluut geen ramp.

Wel worden de fietsroutes waar wij niet om gevraagd hebben op 'onze' dijk, gebarricadeerd met poep.
Vandaag is het mooi weer en hordes fietsers komen weer langs en pleuren hun afval 'gewoon' in onze voortuinen...
Nee, dat is normaal. :(

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:09

Ik vind die zak vrij prijzig indd..

Het lijkt me voor het paard ook niet echt fijn.. een flink hoop weegt aardig wat kilo.. als dat in die zak hangt bungelt het elke stap tegen zn billen aan..

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:13

vandaag buitengereden kom ik een man tegen ja waar is je bezem .
zeg ja waar moet ik die douwen op me rug ofzo .
ik zeg heb je gezien op wat voor een paard ik rij .
zoë was super druk staart omhoog en dribbelend door de wijk .
ik zeg en hier moet ik een zak aan hangen , en een bezem op me rug nemen ik zeg juist was gelijk stil :')

en zoë heeft lekker staan schijten buiten en er is niks van gezegd .

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:26

@marvantom, daar kunnen die fietsers ook voor bekeurd worden...

@vickylover, je klinkt nu als een verwend kind, een onrustig dribbelend paard hoort niet in het verkeer, en dan nog trots omdat je paard buiten heeft gepoept, raar dat er dan geklaagd word.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:29

@ _Hedwig_ zoë is normaal nooit druk in verkeer :)
er was wat voorgevallen .
en aangezien je dat nooit kan voorkomen , ga ik gewoon naar buiten want ze is bijna altijd heerlijk rustig buiten .

nee wat er vandaag gebeurd was houden mensen ook geen rekening met mij .
maar ik lag wel bekant onder een auto samen met me paard door iemand anders zijn schuldt .
dus ik ben trots dat mijn paard gescheten heb op straat .

je wilt hier in de buurt niet rijden .
zijn hier maar weining mensen die echt rekening met je houden .

maar je rijdt wel op een levend dier van een paar honderd kilo .

vind het wel best
en ja ik ben verwend en daar ben ik best trots op !! *\o/*

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:33

laten ze hier in ridderkerk maar eens begrip hebben voor de ruiters .
inplaats van zeiken over een hoopje stront .
en dan praten we wel verder .

hun begrip hebben voor mij en ik begrip hebben voor hun .
komt het helemaal goed .

ben een vrij makkelijk persoon ;)

bekant door een ander verongelukken maar ik moet wel me poep opruimen .
ja wat denk je _O-

goh wat klink ik weer verwend ~~}>

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:39

en daar komt het gezeik van...
vickylover is boos op een automobilist, en vind het "net goed "dat dr paard buiten schijt.
maar waar die hoop is neergelegd, hebben die bewoners nix met die auto van doen. die vinden alleen paardenpoep voor de deur..
ondanks dat het verbod boelshit is, vind ik dit toch ook niet kunnen.
dit verpest het weer voor anderen..

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:48

al die mensen hier zijn zeikerds .
dus ik kan me er niet druk om maken .

ben er vandaag niet 1 tegen gekomen die een beetje begrip voor me vriendin en mij had .
en dan moeten ze in ridderkerk zeiken over paarden stront , en daar moeten we dan wel begrip voor hebben ?
zo kan ik over heel veel meer dingen zeuren .
en dan niet alleen als ik met me muts op me paard zit .

yeah right :j *\o/*
Laatst bijgewerkt door vickylover op 11-03-12 23:52, in het totaal 2 keer bewerkt

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:51

vanaf wanneer gaat die regel van die poepzak eigenlijk in ?
dan hoor ik weer dat het al is ingegaan , en dan hoor ik weer per ingang van .
want ik hoorde nu weer dat ze het weer willen gaan afschaffen .

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:53

jij geeft ze nu juist reden om te zeuren. en hoe meer er klagen, hoe minder de kans dat het afgeschaft word.
koren op hun molen.
beetje jammer.