Vanavond Nieuwsuur: ‘Totilas, top dressuurpaard in verval’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:16

NathalietjeB schreef:
whahaha die duitser laat me niet lachen de nederlandse dressuur zal verzwakken.. :') _O-

Sorry, maar het verlies van totilas heeft wel degelijk onze medaillekansen danig naar beneden gehaald. Met Totilas en Parzival samen hadden we 2 paarden (van de 3 in een landenteam) die 80% konden scoren, nu maar 1. En de anderen scoorden tijdens het EK ook nog niet zo hoog...

Dus tot we weer nieuwe topscorende paarden hebben, is de Nederlandse dressuur wel verzwakt.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:53

flicka schreef:
Nu weten veel mensen ook dat voor geld alles te koop is. Hij had nooit verkocht mogen worden ;(

Voor geld kun jij geen combi kopen, dat is ook in de uitzending meer dan duidelijk naar voren gekomen,
en ik verbaas me iedere keer weer dat de verkoop van onze beste springpaarden met geen woord gerept
wordt, behalve een "jammer" maar als het om Toot gaat vergaat de wereld.....als Nederland net als sommige
andere landen financieel een vuist had gemaakt was Toot hier gebleven, maaaaaaaar, Nederland gaat er
prat op dat wij de beste rijpaarden ter wereld fokken, ga dan ook niet zeuren dat de beste paarden verkocht
worden aan de hoogste bieder, want dat is de marktwerking..........en ik vind het nog elke dag jammer dat
Toot en Edward Gal uit elkaar gehaald zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 07:02

Cowgirl schreef:
flicka schreef:
Edward Gal had er wel goud mee kunnen halen hè. Dat bedoelde ik. Toot had voor Nederland behouden moeten blijven. Eerst nog voor de sport en dan als dekhengst. Zo'n paard verkoop je niet.

Cowgirl, ik had dat olympisch fonds ook al in gedachten, daar hoor je niks meer over. Paarden werden door het fonds aangekocht en kregen Olympic voor hun naam. Was het ook niet Olympic Bonfire?

En olympic Sunrise.

Ik denk dat dat fonds niet meer bestaat...te duur om al die miljoenen paarden aan te houden.

Sunrise :? Die is zo oud toch nog niet? :')

kohtje

Re: Vanavond Nieuwsuur: ‘Totilas, top dressuurpaard in verval’

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:23

Wel blijf ik het vreemd vinden dat er niet is geprobeerd Totilas in Nederland te houden.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:52

manubres schreef:
Ik denk dat Visser zich (ondanks het dikke geldbedrag) toch nog wel eens achter de oren krabt.... denk dat ze niet hadden gedacht dat de verkoop zoveel (en langdurig) teweeg zou brengen..

Ik denk dat de familie Visser juist enorm blij is met de verkoop. Ze zijn ontzettend slim geweest door Totilas op z'n hoogtepunt te verkopen. Na het rijden van zulke scores kon het in de toekomst in principe alleen maar minder gaan. Dat risico en de kans op een mogelijke blessure waren te groot. En ik denk dat 90 procent van de mensen hier hetzelfde had gedaan. Per slot van rekening: misschien zag de familie Visser achter de schermen iets wat wij niet zagen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:55

Hoogtepunt? Dat had hij nog niet bereikt.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:03

Aan de "Totilas" discussies doe ik verder niet mee, maar waar ik me indertijd wel over verbaasd heb is dat hij niet behouden is gebleven voor Nederland.
Er waren ongetwijfeld inversteerders te vinden geweest die daar samen in hadden willen stappen.

Dit zal misschien ook wel geprobeerd zijn, maar misschien konden ze niet tegen PS op.
Visser heeft duidelijk gekozen voor het hoogste bod boven de sport.
Dat was hem goed recht als eigenaar, maar vind het wel jammer...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:07

Bomba schreef:
manubres schreef:
Ik denk dat Visser zich (ondanks het dikke geldbedrag) toch nog wel eens achter de oren krabt.... denk dat ze niet hadden gedacht dat de verkoop zoveel (en langdurig) teweeg zou brengen..

Ik denk dat de familie Visser juist enorm blij is met de verkoop. Ze zijn ontzettend slim geweest door Totilas op z'n hoogtepunt te verkopen. Na het rijden van zulke scores kon het in de toekomst in principe alleen maar minder gaan. Dat risico en de kans op een mogelijke blessure waren te groot. En ik denk dat 90 procent van de mensen hier hetzelfde had gedaan. Per slot van rekening: misschien zag de familie Visser achter de schermen iets wat wij niet zagen.

dat denk ik ook.
Het blijft eeuwig zonde dat zo n prachtig paard verkocht is maar al die heisa die iedereen er over maakt dat het zo erg v edward gal is is echt een schijnvertoning!
Edward gal is een superruiter en was een perfecte combi met toot maar ook gewoon zakenman en hij heeft ook de nodige provisie gekregen bij de verkoop van toot en daar was hij maar al te blij mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:11

Cayenne schreef:
Hoogtepunt? Dat had hij nog niet bereikt.

Men had ook niet kunnen weten of hij dat uberhaupt zou halen..
Het blijft ook wel handel natuurlijk, nu was er een koper en heeft ie wat opgebracht.
Wat als dat dier een been had gebroken of iets? Dan wastie waard niks.

En sja, Totilas en Gal uit elkaar.. zo gaan die dingen. Aangezien paardenport misschien uit de olympische spelen gaat, maken die medaillekansen ook niet veel meer uit ..

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:21

tamaramt schreef:
Bomba schreef:

dat denk ik ook.
Het blijft eeuwig zonde dat zo n prachtig paard verkocht is maar al die heisa die iedereen er over maakt dat het zo erg v edward gal is is echt een schijnvertoning!
Edward gal is een superruiter en was een perfecte combi met toot maar ook gewoon zakenman en hij heeft ook de nodige provisie gekregen bij de verkoop van toot en daar was hij maar al te blij mee.

Inderdaad! Aan het einde van de dag gaat het om je baan waar je geld mee wil verdienen om van te leven. Edward heeft ook wel wat centjes verdiend bij de verkoop. Uiteindelijk is de reden dat mensen professioneel wedstrijden rijden om te zorgen dat de paarden meer waard worden, toch? En laten zien hoe goed de fokproducten allemaal zijn zodat die weer meer waard worden. It is all about the money!
We weten niet hoe het in de toekomst was gegaan met Totilas, misschien was hij wel een vroege bloeier en dus nu uitgebloeid...
Ik hoop dat het straks met Totilas en Matthias beter gaat en dat iedereen stopt met zeuren over die twee. We krijgen Totilas niet terug dus let maar gewoon op NL en laat die Duitsland lekker gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:29

tamaramt schreef:
Bomba schreef:

dat denk ik ook.

Edward Gal is helemaal geen zakenman, hij is iemand die zijn centjes moet verdienen op de rug van andermans paarden. Als hij slm en zakelijk was geweest, dan had hij zich niet voor 10 jaar verbonden aan Glock Horse Performance Center en had hij ook gezorgd dat hij beter was geworden van de verkoop van Totilas. Verder ben ik het eens met Bomba, het was voor Visser het ultieme moment om hem te verkopen en ik denk dat ze blij zijn dat ze van dat gedonder af zijn. Het lijkt allemaal zo leuk,m aar ze zijn intussen wel het land uitgevlucht vanwege alle aandacht.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:46

Lovely schreef:
[dat denk ik ook.

Als er 1 paard is dat Gal in ontspanning en met gemak gereden heeft is het Rubin Cortes afgelopen zondag..
Hier zat de man tijdens het rijden met plezier op...zonder rekening te moeten houden met verrassingen..w.o. aplaus etc
Zet het geluid maar aan..Daarna kwam JS..( een "zeikerd" met weinig buiging en stap) een grote klasse in aanleg lager dan Rubin Cortes.
Met Rubin Cortes kan hij nog iets bereiken al het andere is een gekunselde truckage !

http://www.dressurleistungszentrum.de/index.php?id=128

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:57

Goh ik kreeg toch even buikpijn toen ik gister de reportage zag... ik hoop zo dat we Totilas weer eens op z'n best in de ring zien, en eerlijk gezegd, het maakt me dan niet eens zoveel uit wie er in het zadel zit, al verwacht ik niet dat iemand hem ooit beter zal kunnen presenteren als Edward deed.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:02

Javayo schreef:
Goh ik kreeg toch even buikpijn toen ik gister de reportage zag...

Dan zal je nog veel buikpijn krijgen, al is het alleen maar wanneer het over een soap gaat. :(:)
De tweede dag van de hengstenshow hadden ze maar gemakshalve weg gelaten..Wat me het meeste opviel van de reportage..is een Janssen met een verkleumd gezicht, die hoopte dat er niet te pijnlijke vragen gesteld werden. :D

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:08

Naath86 schreef:
Een leuk stuk, maar beetje oud nieuws..

NathalietjeB: Ik denk wel dat het nederland heeft verzwakt, want er zijn op het moment weinig stabiele paarden zo voor de Olympische spelen, op Parzival na.. En Totilas was zeker een sterke factor in het Nederlandse team.. Dus daar heeft die Duitser wel gelijk in.. En hij geeft eerlijk toe of het de vraag is of Duitsland er wel weer sterker van is geworden...

Het Nederlandse team verzwakken was inderdaad een groot doel van die Duitsers. En het is ze inderdaad gelukt.

Ik hoop dat Carl Hester met het goud ervandoor gaat als het Adelinde niet lukt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:12

BailyKarlos schreef:
[Het Nederlandse team verzwakken was inderdaad een groot doel van die Duitsers. En het is ze inderdaad gelukt.

Het is wel triest dat uit ruim 300000 sportpaarden er maar blijkbaar een goeie is..waar enkele Nederlanders zich dan ook direct maar flink hun zakken mee hebben gevuld..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:13

Ik probeer het terug te kijken, maar bij mij komt het stukje over totilas helemaal niet?
Ze hebben hele andere onderwerpen..
Edit: toch gelukt

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:17

ceasario schreef:
BailyKarlos schreef:
[Het Nederlandse team verzwakken was inderdaad een groot doel van die Duitsers. En het is ze inderdaad gelukt.

Het is wel triest dat uit ruim 300000 sportpaarden er maar blijkbaar een goeie is..waar enkele Nederlanders zich dan ook direct maar flink hun zakken mee hebben gevuld..

Er zullen vast meerdere toppers zijn in NL, maar zo'n paard moet dan wel bij de juiste ruiter terecht komen. Dat zie je nu wel aan Rath, het paard kan nog zo bomvol van talent zitten, maar als je juiste match er niet is word het ook niks.
En een paard naar GP niveau trainen is iets wat jaren kost. Met de "snelle" paardenhandel krijgen ruiters en paarden de kans gewoon niet.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:38

alleen Sjef zei zinnige dingen
en hij liep heel mooi rechtop over de middenlijn in het filmpje.

(duitsers kunnen niet tegen hun verlies)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:47

Ach, de olympische spelen zijn zo wel weer hartstikke spannend geworden :D nu zijn er geen 'gedoodverfde' winnaars meer

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:49

Natuurlijk snap ik dat Visser en Gal financieel beter zijn geworden van de verkoop van Totilas ( :D ). En dat het volgens veel mensen hier gaat om werk en geld. Maar sorry, paardensport gaat voor mijn gevoel juist om dat stukje MEER! Dat ene paard waar je dat speciale gevoel en band mee hebt. Het is niet voor niets dat Anky haar paarden niet verkoopt en Adelinde haar paard niet verkoopt terwijl er zoveel is geboden...je beste vriend verkoop je niet!
Laatst bijgewerkt door manubres op 22-02-12 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:54

Maar dit paard is niet van Gal.....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:55

Maar die zijn eigenaar van hun paarden, Edward is dat niet.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:06

klein verschil:
Billy schreef:
Maar die zijn eigenaar van hun paarden, Edward is dat niet.

Je zou het anders wensen voor Edward en Hans Peter.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:09

bruceandnoon schreef:
ik ga er maar eens goed voor zitten vanavond! Dat een regulier televisieprogramma aandacht besteedt aan een dressuurpaard geeft toch wel aan hoe bijzonder Totilas is ( was).

Het nadeel is dan wel dat je dan vaak van die leken-uitspraken en weergaves krijgt omdat ze net niet begrijpen waar het in zit.
De vragen van een niet ruiter/paardeneigenaar zijn vaak toch een beetje tenenkrommend. Hoop dat ze goed voorbereid zijn begonnen of dat er paardenliefhebbers in het redactieteam zitten ofzo ;-)