Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:54

Ik begin wel steeds meer respect voor MAR te krijgen, van het "verwende jongetje dat een duur paard kreeg om goud te halen" is hij ondertussen de underdog geworden die opeens tegen de stroom in moet bewijzen dat hij toch echt wel een GP ruiter is. Ik kan me niet voorstellen dat dit leuk voor hem is en ik heb er respect voor dat hij gewoon stug doorgaat en toch weer zo terugkomt.

Volgens mij hebben ze zich in een week ook niet zo gigantisch verbeterd, ik denk eerder dat dit hun gewone niveau is en dat het optreden van vorige week een dieptepunt was, waarbij alles misging. Maar het is dan wel weer een beetje te gemakkelijk om te zeggen dat het aan het paard lag, omdat die te enthousiast was. Volgens mij hoor je dat als ruiter op te lossen en en dat kan een keer niet lukken, maar wees dan ook eerlijk en geef toe dat het jou op dat moment even niet lukte in plaats van de schuld aan de inrijtijd, de blessure of het enthousiasme van het paard te geven.

Gelukkig zag het er deze keer een stuk beter en normaal uit, al zie ik hier nog geen medaille kandidaat voor de OS in, al begin ik dat zo langzamerhand stiekum wel te hopen. Maar ik heb dan ook een zwak voor underdogs.

Mindfields

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:03

hahhah ik heb dat ook.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:05

ik hoop ook op medailles voor hem. Heeft ie echt verdiend.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:17

Als hij nu een medaille wint, dan heeft hij hem ook gewoon verdiend. Want hij rijdt ondertussen niet meer na op het succes van Edward met Toot en ook niet meer op de training van Edward met Toot. Maar wat ik ook zei, ik zie hier nog niet direct een medaille rit in.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:21

Filmpje op 2:28 en 6:20 :)
Goedzo Matthias +:)+ Dat is wat Toot nodig heeft <3
Bij stukjes van applaus spande Toot en Matthias wel :j
Ook daarin ontspannen en niet vasthouden dan komt het als eenheid in ieder geval goed!

Ik gun het die jongen gewoon <3

edit:
Hij heeft ook dit keer zijn rondje op het paard aangepast, door tussendoor te stappen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:33

Underdog, medelijden, gunnen, och jee, the bleeding hearts.
Er is nog zoiets als "If you can't stand the heat, get out of the kitchen'..
't is maar goed dat jullie geen GP-gekwalificeerde juryleden zijn :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:35

Dat is inderdaad maar goed want ik stuurde het gros wat er nu start de baan uit wegens teveel stanggebruik, hangen aan de teugels, paarden zonder achterbeengebruik en met weggedrukte ruggen etc.

Volgens mij kan Matthias de hitte prima aan want hij zet gewoon door.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:45

Lovely schreef:
xxCYNNxx schreef:
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Uitgestrekte draf ziet er nu een stuk natuurlijker uit dan bij Gal....Sorry maar naar mijn mening zag het er bij Gal uit alsof dat paard aan het vollyballen was ofzo...je weet wel: zo'n onderhandse doorspeel beweging. Nu ga ik dus waarschijnlijk alle toot fans over me heen krijgen, maar naar mijn mening zag het er altijd zo uit bij Gal.

Volgens mij bedoel je alsof het leek dat Totilas zijn been al gestrekt optilde in het uitstrekken?

dat bedoel ik ja

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:51

Matthias en Toot krijgen van mij gewoon de gun-factor <3
Hij mag wat mij betreft in de kitchen blijven :j

Ik vind het mooi om te zien hoe Matthias van Totilas leert :)
Toot wil geen spanning en heeft gewoon schijt aan ieders mening, hij weet wel beter :+ Gelukkig begint Rath naar hem te luisteren :P (*penny*)

cricket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 05:22

Beste stuurlui zitten natuurlijk altijd aan wal (heerlijk spreekwoord) maar het eerste wat mij opvalt is dat Totilas nu heel veel achter de loodlijn zit met zijn neus. Pol is niet het hoogste punt. Dit zou een het resultaat kunnen zijn van teveel van voor naar achter rijden dan van achter naar voren zoals Edward hem zo mooi voorbracht. Het nederlandse "systeem" is gebaseerd op het zelfdragende vermogen van het paard en het naar voren, bergopwaarts rijden met een gevende elastische hand. Dit is trouwens ook weer terug te vinden in de klassieke dressuur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:30

De hoofd- halshouding is bij Toot altijd een 'probleem' geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:57

Dat Totilas zijn ruiter zou opvoeden was te denken :j
Kan enkel respect hebben voor een ruiter die wil luisteren en he, dat ie het af en toe niet goed verstaat... Ja Joh...
Nah ik gun het hem ook, van harte!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:12

cricket schreef:
Beste stuurlui zitten natuurlijk altijd aan wal (heerlijk spreekwoord) maar het eerste wat mij opvalt is dat Totilas nu heel veel achter de loodlijn zit met zijn neus. Pol is niet het hoogste punt. Dit zou een het resultaat kunnen zijn van teveel van voor naar achter rijden dan van achter naar voren zoals Edward hem zo mooi voorbracht. Het nederlandse "systeem" is gebaseerd op het zelfdragende vermogen van het paard en het naar voren, bergopwaarts rijden met een gevende elastische hand. Dit is trouwens ook weer terug te vinden in de klassieke dressuur.

Zelfdragend? Waarom dan al die druk van voren en strakgetrokken stangen? Dat is niet zelfdragend maar ruiterdragend.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:38

Hoe snel kunnen de 'meningen' veranderen... heel snel dus, :D ik gun iedereen wat respijt.
Zelf zie ik geen wezenlijk verschil tussen de eerste en tweede hengstenshow(zelfde combinatie:)), kan het weer zijn.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:44

sassie81 schreef:
Nou ik geef het je te doen na al dat commentaar!! Hoedje af!!
Vind wat ik hier zie echt nog niet zo verkeerd!

Heb het filmpje niet gezien maar ben het helemaal met je eens. Wat ligt er een druk op deze ruiter.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:48

Jannepauli schreef:
Underdog, medelijden, gunnen, och jee, the bleeding hearts.
Er is nog zoiets als "If you can't stand the heat, get out of the kitchen'..
't is maar goed dat jullie geen GP-gekwalificeerde juryleden zijn :D

Gelukkig niet nee. ik ben een erg eerlijk mens en zou me dan moeten inhouden. :D

Avprockx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:03

ik weet niet of het veel mensen is opgevallen
ik kijk altijd naar dat soort dingen
maar het achter been van totilas is TOTAAL verslechterd als bij edward gal
vooral in de piaffe en passage,s

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:08

Ik vind het er ook een pak beter uitzien, maar goed dat kon ook niet anders denk ik.
Er zijn inderdaad dingen op aan te merken, maar bij welke ruiter niet. Die eerste piaffe vond ik erg mooi, en dit gaf mij echt het gevoel dat het nog wel goed komt met hen :j
Maar anderzijds had ik wel het gevoel dat Totilas de dag al erg veel had moeten werken, kwestie van hem leeg te rijden zodat ie kalm was. Ik zeg helemaal niet dat het zo is, maar dat gevoel kreeg ik er wel een beetje bij.
Verder vond ik MAR over het algemeen erg braaf rijden, het strekken was niet echt strekken naar mijn gevoel, continu in meer dan SB rijden, geeft me toch het gevoel dat de controle niet altijd is wat het moet zijn.
Maar geen commentaar op MAR hoor, die man is nog jong, heeft niet de ervaring dat vele topruiters en amazones hebben en heeft giga spotlights op hem gericht, je zou het voor minder warm krijgen :j
Totilas is nu gewoon een top leerpaard, dat gaat met ups en downs, niemand leert zonder terugvallen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:16

Avprockx schreef:
ik weet niet of het veel mensen is opgevallen
ik kijk altijd naar dat soort dingen
maar het achter been van totilas is TOTAAL verslechterd als bij edward gal
vooral in de piaffe en passage,s

Verklaar eens? :)

Suus_Rees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:41

Ik doe het hem in ieder geval niet na.. en ook zeker niet net zoals op het eind met 1 hand... het ziet er zeker beter uit als de vorige x maar zoals de meeste ook zeggen niemand evenaar Gal en Totilas.... /3 dat was het Droom team.. ( vind ik nog steeds)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:09

purkie schreef:
Hoe snel kunnen de 'meningen' veranderen... heel snel dus, :D ik gun iedereen wat respijt.
Zelf zie ik geen wezenlijk verschil tussen de eerste en tweede hengstenshow(zelfde combinatie:)), kan het weer zijn.
Jij ziet geen verschil tussen filmpje 1 en filmpje 2?

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:21

Lijkt me sterk dat je daar geen verschil in ziet?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:32

Ik ziet wat jij niet ziet, het niet
en haakte 'eerlijk gezegd' al af na de eerste tien seconden(ijzermoeheid).

Ben teleurgesteld, ik had zo gehoopt op de opstanding van Totilas.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:48

Even ook naar aanleiding van andere topics zoals dat Totilas niet te koop is.
Ik doe het Rath niet na, zeker niet, en dat hij nu weer goed ging, is mooi voor hem. Maar ik ben toch niet de enige die totilas er onder edward veel blijer uit vind zien? Kijk eens naar de foto's in de Wiki! Hoe scherp zijn oren naar voren staan, en hoe blij hij kijkt. Naar mijn mening wordt het paard er verre van beter op als hij bij Rath blijft. Hiermee zeg ik niet dat hij slecht verzorgd wordt ofzo. T is mijn mening maar.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:29

Ayasha schreef:
Jongens kom op, bij Gal liep Totilas ook met enige regelmaat te diep en het stangetje hing er ook niet werkloos in.... :n

:):) Dat soort dingen vervagen in het collectieve geheugen van de ware Edward-Totilas aanhang. Nog even en er wordt beweerd dat die samen de volmaakte proef lieten zien, hoewel de 100% nooit gehaald is.:):)