Terugkomst show met duikende paarden *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:21

Ik denk dat het een enorme stunt is geweest om reclame te maken voor de eigenaar van het hele gebeuren. Hij zegt zelf al dat er een andere attractie komt, dus die staat straks wel op de kaart..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:33

*\o/*

Ben benieuwd wat de nieuwe 'paardrvriendelijke' attractie dan wordt aangezien hij het duiken al niet paardonvriendelijk vond. Denk ook niet dat ie zich door die 40000 handtekeningen heeft laten tegen houden. Wat zijn 40000 wereldwijde handtekeningen als er daar al miljoenen mensen wonen?

nana85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:37

Moet je is berekenen als je een normaal paard heb.
Die is rond de 1.60 en weegt zeg even 500 kilo, en dan
Van die hoogte naar beneden laten springen.
En dan in een " bad kuip " (noem ik het maar) dan 4 meter diep .

Dat kan NOOIT goed gaan , en mensen die denken een mooie
Show te zien . |o |o stel gekken die ze zijn

Ik ben blij dat het niet door gaat , het zal nooit maar dan
Ook nooit mochen door gaan. er zijn zoveel andere shows die
Gegegeven kunnen worden die wel paard vriedelijk zijn ,
Maar dat is gewoon walgelijk .

Paintless

Re: Terugkomst show met duikende paarden *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:07

nou zijn de amerikaanse paarden over het algemeen iets kleiner, maar je berekening snap ik heel goed. daarom heb ik ook getekend.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:09

Ik ga het filmpje maar niet bekijken,omschrijving is al erg genoeg!! :(

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:14

Als je goed kijkt zie je dat het paard ook met zn achterbenen tegen de 'springplank' klapt, lijkt me ook niet helemaal gezond :n

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:16

Volgens mij zou mijn pony dit graag doen hoor...

Als die kuip gevuld was met slobber dan wel he ;)

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:54

Belachelijk dat ooit iemand ook maar op het idee is gekomen zoiets te ondernemen, laat staan organiseren _-:(
Helemaal super dat men er toch vanaf heeft gezien +:)+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:14

Een stukje uit haar boek (de paardenduikster Sonora) over de training:
[ bron= klik ]

Citaat:
Paarden zijn net mensen.
Ze hebben dingen die ze leuk vinden en minder leuk, ze ervaren angst, zorgen, plezier, eenzaamheid, lafheid en moed. En die moed; het belangrijkste aan een duikpaard, kan niet aangeleerd worden.
Een mens kan geen moed met een zweep in een paard slaan, net zo goed als dat hij de angst niet uit een paard kan slaan.
Feitelijk vergroot je de angst alleen maar met slaan.
Dr Carver heeft nog nooit een zweep gehad en ook niemand van de trainers mocht een zweep hebben.
" Een met de zweep getraind paard is een gebroken paard" zei hij altijd "Onze paarden zijn niet met zweep getraind en geslagen, onze paarden zijn onderwezen."

Tja, ondanks dat het er nogal raar uitziet, denk ik wel dat ik liever een paard zie die af en toe een raar kunstje doet zoals dit, waarbij schijnbaar nog nooit een paard gewond is geraakt, dan al die duizenden paarden die slechte ruiters jaarlijks kapot en naar de slacht rijden met onze 'sport'.

Ze heeft nog 10 jaar nadat ze blind werd, gedoken met de paarden. Dat doe je echt niet met een paard dat je niet kan vertrouwen en bang en gedwongen is om dat te doen.
Want het paard moet ook voor de mevrouw op zijn rug zorgen, dat zij niet vermorzeld wordt.
Een bang paard, nou dat weten de meeste paardenliefhebbers wel, die trapt een muur eruit van blinde gekte.

Het schijnt trouwens dat haar favoriete paard, Red Lips, meteen op de eerste dag spontaan van de duikplank af dook, nog voordat ze hem goed en wel hadden kunnen installeren voor de training. (pag. 111)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:26

Bah. Ik snap niet wie er op het idee komt om dit te doen met die paarden := Heb filmpjes gezien waarop ze in bassins springen die nog geen 3 meter diep waren!

Maar dan vraag ik me af, hoe gaat dat paard zo gemakkelijk van die duikplank af?

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:06

Nicolletje schreef:
Tja, ondanks dat het er nogal raar uitziet, denk ik wel dat ik liever een paard zie die af en toe een raar kunstje doet zoals dit, waarbij schijnbaar nog nooit een paard gewond is geraakt, dan al die duizenden paarden die slechte ruiters jaarlijks kapot en naar de slacht rijden met onze 'sport'.

+1, vind ik leuk, like, respect....ik mis hier op bokt zo een knop. Maar ik ben het helemaal met je eens!

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:34

suvan schreef:
Nicolletje schreef:

+1, vind ik leuk, like, respect....ik mis hier op bokt zo een knop. Maar ik ben het helemaal met je eens!

Hier nog een "respect";) We doen alsof dit erg bijzonder zielig is en het heel erg is als er een keer een paard dood gaat. Maar denk eens aan de rodeo wat door heel amerika en australie gedaan wordt, of aan de paardenraces. of hier de cross in boekelo daar sterft ook nog wel eens een paard. Niet dat ik dat zo geweldig vind, maar wat is er anders aan dan aan dit duiken? En dat geldt ook voor het "hem er door slaan met de zweep". Gebeurt ook binnen genoeg disciplines!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:56

Dank jullie, mijn eerste mening was ook he bah... toen ik het filmpje zag...
Maar toen dacht ik hmmm, laat ik er eens wat meer over zoeken... Op Google Books haar boek (deels) doorgelezen... wát een liefde en respect voor de paarden, echt waar...
En als het paard niet voldeed werd hij heus niet over die duikplank geslagen.... maar gewoon weer verkocht.
Het schijnt dat elk 'top-duikpaard' zijn eigen (gekke) manier had om van de plank af te komen... sommigen doken met hun neus recht naar beneden, sommigen met alle 4 de poten wijd, sommigen zaten eerst het publiek en de rondvliegende meeuwen te bestuderen....
Als je 1 van de filmpjes ook kijkt, zie je dat zij gewoon blijft zitten en verder niets, terwijl het paard zijn dingetje doet tot hij er klaar voor is.

Maar ik denk wel dat het maar beter is dat dit in het verleden blijft... en dat het maar goed is dat dit nooit een olympische sport ofzo is geworden.
Want ik moet er niet aan denken dat allemaal onvaardige wannabee's dit ook thuis gaan proberen :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:50

Die van mij zou heel beleefd zijn. Ga jij maar eerst :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:56

Ik krijg zijn poot nieteens in een emmer. Hij heeft een behoorlijk eigen mening daarin.
En hij heeft een hekel aan waterplassen :=
Als ik met hem daarboven zou staan zou dat pas écht een attractie zijn, maar niet in positieve zin denk ik.
En hij is zo dik, hij zakt meteen door de bodem van dat zwembad :o

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:00

oooh ik had dat filmpje niet moeten kijken , ik vind het zo shocking, en dan kan ik veel hebben maar dit. Afschuwelijk!!!!!!
Ben blij dat het niet herintroduceerd word

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:23

Wat is er nou leuk aan vraag je je af, op een paardje rijden is leuk, van de hoge duikplank is leuk, (voor een mens) En dit combineren is dubbelleuk?! :+ . Nou ik vind het een dubbeldom spelletje. |o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:26

vosjevos schreef:
Wat is er nou leuk aan vraag je je af, op een paardje rijden is leuk, van de hoge duikplank is leuk, (voor een mens) En dit combineren is dubbelleuk?! :+ . Nou ik vind het een dubbeldom spelletje. |o

Ik zou het doodeng vinden eerlijk gezegd :=

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:40

Sammie schreef:
Die van mij zou heel beleefd zijn. Ga jij maar eerst :D

Hahaha geweldig! :D De meeste paarden reageren denk ik zo ;)

Ik moet toch maar ergens die film vandaan zien te halen, het lijkt me nog best een interessant verhaal.

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:46

Pure dierenmishandeling als je het mij vraagt. :(
Zullen vast benen zijn gebroken met dit gebeuren.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:32

Tja, heb er een dubbel gevoel over. In eerste dacht ik: onee he wie verzint zoiets, dat kun je een paard niet aan doen. Heb dus ook even lopen spitten en net wat Nicolletje ook al aan gaf, de paarden werden niet gedwongen, 1 'amazone' was idd zelfs blind en dook nog steeds. Er is nog nooit een paard gewond geraakt, berijders wel. Hoeveel paarden in de hedendaagse sport raken geblesseerd? Denk aan steeple chase, cross, springen etc. Komt regelmatig voor.

sanneh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:44

Dit is echt niet normaal!
Absurt & te gek voor woorden!!!!!!!!!!!!!!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:44

Zoiets doen moet toch óók bij paarden een enorme adrenalinekick geven? (vergelijkbaar met sporten, bungeejumpen enz)
We weten eigenlijk helemaal niet of [sommige] paarden dat prettig vinden of juist niet.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:03

Laat dit maar mooi in het verleden blijven. Wat geweest is, is geweest daar valt niks meer aan te veranderen maar laten we wijs wezen en dit niet terug laten komen. :n

martijn719

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:36

gewoon ziekelijk.
dit is toch respectloos naar dieren.

Ik ben hier zeer op tegen.