Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Paarden zijn net mensen.
Ze hebben dingen die ze leuk vinden en minder leuk, ze ervaren angst, zorgen, plezier, eenzaamheid, lafheid en moed. En die moed; het belangrijkste aan een duikpaard, kan niet aangeleerd worden.
Een mens kan geen moed met een zweep in een paard slaan, net zo goed als dat hij de angst niet uit een paard kan slaan.
Feitelijk vergroot je de angst alleen maar met slaan.
Dr Carver heeft nog nooit een zweep gehad en ook niemand van de trainers mocht een zweep hebben.
" Een met de zweep getraind paard is een gebroken paard" zei hij altijd "Onze paarden zijn niet met zweep getraind en geslagen, onze paarden zijn onderwezen."
Nicolletje schreef:Tja, ondanks dat het er nogal raar uitziet, denk ik wel dat ik liever een paard zie die af en toe een raar kunstje doet zoals dit, waarbij schijnbaar nog nooit een paard gewond is geraakt, dan al die duizenden paarden die slechte ruiters jaarlijks kapot en naar de slacht rijden met onze 'sport'.
suvan schreef:Nicolletje schreef:Tja, ondanks dat het er nogal raar uitziet, denk ik wel dat ik liever een paard zie die af en toe een raar kunstje doet zoals dit, waarbij schijnbaar nog nooit een paard gewond is geraakt, dan al die duizenden paarden die slechte ruiters jaarlijks kapot en naar de slacht rijden met onze 'sport'.
+1, vind ik leuk, like, respect....ik mis hier op bokt zo een knop. Maar ik ben het helemaal met je eens!