Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 02:11

Kan je je ook nog herinneren hoe hij de ring in ging. Net of hij altijd de rust zelve was of is geweest. Not.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 02:12

Zoals ik al eerder aangaf........ alles valt of staat met vertrouwen in de handen van de ruiter. En zonder vertrouwen is het helemaal niks..
Het is gewoon zeer jammer dat Toot en Mar geen combi zullen worden, zonde van Toot en jammer voor Mar. Zo zie je maar weer dat niet alles voor geld te koop is.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 02:16

Zonnetje81 schreef:
en dat totilas eerst luchtig werd gereden. Laat me niet lachen. De totilas gal aanhangers zien alleen wat ze willen zien. Ja ik vind het jammer maar hier spreken van dierenophandeling, haha. Kan héél bokt hun beestenboel opdoeken.

Een paard mag gerust op druk gereden worden als je maar weet wanneer je die druk eraf moet halen optijd anders gaan ze of helemaal over de zeik of ze stoppen er gewoon mee.

Je kunt wel heel goed op het filmpje zien hoe scheef Totilas gereden wordt,dus sta niet raar te kijken van de blessures en die nog komen gaan,hij moet eerst maar eens helemaal terug naar de basis en het dier eerst weer eens gaan rechtrichten en normaal draven en vloeiende simpele overgangen rijden,of tenminste zichzelf rechtrichten vooral.

En daarnaast de galop aanpakken,ziet er nu uit als een haas die wegspringt.
Het dier zit vol en is overloaded van al dat gestrek en gepiaffeer over en over again!

Ze zijn te hard van stapel gelopen en dit is nu na anderhalf jaar het resultaat ervan,nou top hoor!!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 02:17

Zonnetje81 schreef:
Kan je je ook nog herinneren hoe hij de ring in ging. Net of hij altijd de rust zelve was of is geweest. Not.

Nee natuurlijk niet, hij moet wel wakker zijn en in aktie komen. Maar het feit dat hij direct na de proef zoveel ontspanning kan tonen wil toch wel zeggen dat hij echt heel ontspannen is hoor. Of was bedoel ik eigenlijk.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 02:25

kareldeg schreef:
En trakehners zijn nooit als springpaarden gefokt. Maar als rijpaarden. Net als bij het kwpn je vroeger ook het rijpaard, gelders paard en tuigpaard had. Tegenwoordig is dat DP, SP, GP, TP.

Sorry, klopt niet. Oorspronkelijk gewoon werkpaarden, wel hele mooie. On het "begin" waren er echter bijna alleen maar springwedstrijden of aangespannen wedstrijden.

Wat men tegenwoordig nog Trakehner noemt lijkt in de verste verte niet meer op het oorspronkelijke type.
Toentertijd waren het robuuste paarden en alleskunners en niet zulke giraffen als vandaag de dag. Veel te veel vreemd bloed. Er is veel verloren gegaan.

Niettemin, deze combinatie past gewoonweg niet bij elkaar. Paard en ruiter zijn beiden gefrustreerd en vol onbegrip voor elkaar. Het komt voor, dat het gewoonweg niet passend is en ook niet wordt.
Heel jammer voor beiden.

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 02:31

Heel heel heel vroeger waren het inderdaad werkpaarden en paarden welke in de oorlog gebruikt zijn. Overigens was dat bij zo'n beetje iedere warmbloed.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 06:01

weet iemand hoe het edward gal is gegaan die zou toch ook voor het eerst starten met bleu horse

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 06:22

Nou ik vind wel dat er veel Gal gespuwd wordt over MAT.... ;-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 07:28

Explosieve combinatie zo. De Frustratie is voelbaar van paard, ruiter en begeleiding. Jammer voor allemaal. :(:)

Ik mis hier toch wel de echte bokt reacties? :D
Hoeveel voer krijgt je paard, Matthias? Hoeveel uur komt hij buiten? Misschien eerst even longeren voor je erop gaat? Grondwerken? Misschien helpt een join up hier? :D :D :D

Ik vind het echt jammer dat het niet lukt om een combinatie te vormen, die ook onder stress kan presteren.
Laatst bijgewerkt door janouk op 07-02-12 07:39, in het totaal 2 keer bewerkt

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 07:32

mat doet gerust zijn best, maar ze zijn geen combinatie

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:17

Goh, wat zo ontzettend jammer dit, het is net een heel ander paard!

Het enige wat ik denk is hoe Edward zich zal voelen als hij dat ziet, dat doet je als voormalige ruiter toch pijn in je hart om je maatje zo te zien.... pfff :(:)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:34

mvdbijl schreef:
Ik reageer normaal liever niet in Totilas topics maar dit ziet er niet prettig uit.

Het flitsende wat hij nog in den bosch had is er helemaal af, in het begin loopt hij met ze mond open / oren in ze nek en
het lijkt of hij ongelukkig wat circus trucjes doet, hij spetterende van nature zoals dat eerst toonde is nu ( nog ) niet.

Natuurlijk is het helemaal niet makkelijk zo paard overtenemen en te rijden dat snapt denk ik iedereen maar dan zou
ik ervoor kiezen hem niet oner het zadel te laten zien. Dit lijkt me je zelf vertrouwen niet goed te doen en het is geen reclame
voor Totilas.

Je zegt exact wat ik ook wilde schrijven. Normaal ben ik niet negatief omdat ik geen onwijze dressuurkenner ben en vond dat ik de combi een kans moest geven. Maar wat Mvdbijl schrijft daar kan ik het niet meer dan helemaal mee eens zijn.

Ik heb Totilas zijn eerste CHIO meegemaakt met Edward Gal als fotograaf. Ik stond dan ook naast de rijbak met de proef en met de persfoto. Totilas straalde als hij zich mocht laten zien. Nu zie ik een paard wat te diep loopt en met een harde hand zich niet mag uiten. Hij loopt opgekropt en zonder swung. Er zit totaal geen plezier in. Zowel niet bij Totilas als bij MAR. En ik krijg spontaan nekpijn als ik ernaar kijk.

Ik zie een paard op de filmpjes die op dat moment niet wist wat hij met zijn ruiter aanmoest. En dat kan gebeuren, overkomt mij en ik denk heel veel ruiters wel eens. Maar een ruiter als MAR, Edward Gal of Adelinde zou zoiets moeten kunnen opvangen.

Wel fijn dat in het midden van het filmpje (na 8 minuten) Totilas weer wat meer lucht krijgt. Je ziet dat hij dan meteen een stuk lekkerder loopt dan op het begin.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:36

Ik hoop van harte voor Mar dat ze alsnog een combinatie gaan vormen.
Helaas is dit filmpje helemaal niet hoopvol :n

Het siert hem dat hij doorzet, maar het is denk ik tijd voor een ruiter welke wel een combinatie kan vormen met Totilas :(:) ...

Totilas straalde altijd als je hem in de ring zag, wat we nu te zien krijgen is een paard dat volledig in protest rakt gestrest is veel en vaak zijn oren recht naar achtere heeft, en last but not least zijn tong compleet naar buiten gooit.
Ontzettend jammer van zo'n werkwillig dier... :Y)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:38

Zag het filmpje, heb niet de reacties gelezen.. enige wat ik dacht. Man, laat dat paard toch even galoperen.. stang iets losser, handen iets mee. Laat m ff.. i.p.v. hem zo inhouden om er een oefening uit te persen.

Laat hem eerst maar 2 jaar aan de basis gaan werken en ipv de oefeningetjes omscholen tot klassiek de HELE basis omscholen tot klassiek. Geen wedstrijdstress.. eerst het paard klaarmaken en een combi worden.. en DAN eens een paar proefwedstrijdjes rijden en meedoen.

Ik snap dat het paard gewoon moest presteren voor de OS en dat het niet mogelijk is dit te doen in zo'n korte tijd. (1,5 jaar peentjes zweten ipv rijden met rust = kort)

Het is zo jammer. Eerst zo vechten met het paard en dan verwachten dat hij zich kan kwalificeren.

En een rondje longeren had geen overbodige luxe geweest :')

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:38

Ik kan maar een ding zeggen.. ZONDE

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:39

Janssen kan wel op vakantie. Onz grote concurrent op de OS lijkt bij voorbaat uitgeschakeld. Wel zonde eigenlijk want Toot had echt moeten schitteren op de OS 2012

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:50

Dit filmpje maakt voor mij weer eens pijnlijk duidelijk, hoe vreselijk groot de invloed van Edward op Totilas was. Ik vind echt dat Edward als ruiter van Totilas enorm ondergewaardeerd is. Iedereen heeft het altijd maar over wonderpaard Totilas, maar zonder goede ruiter op zijn rug, die om kan gaan met de uitzondelijke kwaliteiten van dit paard, komen deze kwaliteiten helaas niet meer tot uitting.

Ik vind het verdrietig om Totilas zo te zien.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:56

De zwarte parel van Nederland. Alles is inderdaad te koop. Zo als we zeggen een paard kopen is geen kunst maar een paard onderhouden dat is een kunst. Geld ook "een paard op niveau kopen is geen kunst maar datzelfde paard op zijn eigen niveau laten lopen dat is een kunst".

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:56

Wat vreselijk zonde dat er niet ingezien wordt dat deze 2 gewoon simpel weg geen combinatie vormen. Als 'de klik' er niet is, dan houd het toch op?

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:57

Edward heeft jaren gespendeerd aan de opleiding van Toti (tuurlijk ook met ups en downs).. lijkt me onmogelijk dat vertrouwen en feeling precies zo te krijgen met een andere ruiter die een andere stijl van rijden heeft.. wellicht daarom willen ze het nu op de manier proberen waarop Toti altijd getraind is..(dapper dat ze dat toe willen geven.. respect daarvoor).

Edward had er de feeling mee.. maar om MAR nu af te kraken dat vind ik niet nodig..hij is ook maar het slachtoffer van roemzucht van moeder!...jammer dat zijn moeder het perse nodig vond, zon relatief onervaren ruiter, met Totilas te laten rijden..dan kun je dit verwachten..
(en nogmaals..voor MAR een goed leerpaard..maar jammer dat hij zo jong al voor leerpaard door moet gaan terwijl hij nog zoveel meer kon bereiken met de juiste ruiter).
Laatst bijgewerkt door zoepahhpaula op 07-02-12 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:57

Misschien bieden ze Totilas wel weer terug aan aan Gal :-)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:58

De combinatie MAR en Totilas is wat mij betreft bij deze officieel zwaar mislukt.
Ze zijn iig geen concurrentie meer op de OS maar de manier waarop is zeer zeer jammer. De moed zal MAR nu wel zeer diep in de schoenen gezonken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:16

Ik ben nog steeds een echte Edward-Totilasfan, maar stiekem hoopte ik dat het toch wat zou worden tussen MAR en Totilas. Krijg nu toch echt het gevoel dat dat niet meer wat wordt :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:17

MissJ schreef:
Dit filmpje maakt voor mij weer eens pijnlijk duidelijk, hoe vreselijk groot de invloed van Edward op Totilas was. Ik vind echt dat Edward als ruiter van Totilas enorm ondergewaardeerd is. Iedereen heeft het altijd maar over wonderpaard Totilas, maar zonder goede ruiter op zijn rug, die om kan gaan met de uitzondelijke kwaliteiten van dit paard, komen deze kwaliteiten helaas niet meer tot uitting.

Ik vind het verdrietig om Totilas zo te zien.

Amen _/-\o_

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:18

Ik zag het filmpje.......en kreeg bijna tranen in mijn ogen.....waar is dat stoere paard wat er lol in had om te showen??Ik zie een combinatie die elkaar niet begrijpt.
Ik heb zo met Edward te doen.Hoe zal hij zich wel niet voelen?
Hartverscheurend en zonde :(:)