Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:en dat totilas eerst luchtig werd gereden. Laat me niet lachen. De totilas gal aanhangers zien alleen wat ze willen zien. Ja ik vind het jammer maar hier spreken van dierenophandeling, haha. Kan héél bokt hun beestenboel opdoeken.
Zonnetje81 schreef:Kan je je ook nog herinneren hoe hij de ring in ging. Net of hij altijd de rust zelve was of is geweest. Not.
kareldeg schreef:En trakehners zijn nooit als springpaarden gefokt. Maar als rijpaarden. Net als bij het kwpn je vroeger ook het rijpaard, gelders paard en tuigpaard had. Tegenwoordig is dat DP, SP, GP, TP.
mvdbijl schreef:Ik reageer normaal liever niet in Totilas topics maar dit ziet er niet prettig uit.
Het flitsende wat hij nog in den bosch had is er helemaal af, in het begin loopt hij met ze mond open / oren in ze nek en
het lijkt of hij ongelukkig wat circus trucjes doet, hij spetterende van nature zoals dat eerst toonde is nu ( nog ) niet.
Natuurlijk is het helemaal niet makkelijk zo paard overtenemen en te rijden dat snapt denk ik iedereen maar dan zou
ik ervoor kiezen hem niet oner het zadel te laten zien. Dit lijkt me je zelf vertrouwen niet goed te doen en het is geen reclame
voor Totilas.
MissJ schreef:Dit filmpje maakt voor mij weer eens pijnlijk duidelijk, hoe vreselijk groot de invloed van Edward op Totilas was. Ik vind echt dat Edward als ruiter van Totilas enorm ondergewaardeerd is. Iedereen heeft het altijd maar over wonderpaard Totilas, maar zonder goede ruiter op zijn rug, die om kan gaan met de uitzondelijke kwaliteiten van dit paard, komen deze kwaliteiten helaas niet meer tot uitting.
Ik vind het verdrietig om Totilas zo te zien.