Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 10:51

en vergeet niet dat ook onze Nederlandse ruiters jaren bij een Duitser hebben getraind en we zelfs een Duitse bondscoach hebben gehad voor ons land (Jurgen Koschel).

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:51

Die Engelsen lachen zich kapot :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:52

Dat hier een volledige natie als k*tland wordt neergezet en dat meermaals, sorry, dat vind ik niet alleen zielig, maar getuigt mijns inziens van respectloosheid en jaloezie. Ten eerste vind ik het absoluut NIET kunnen om dit soort woorden te gebruiken, bijzonder respectloos. Ten tweede is er maar 1 persoon van die tigmiljoen Duitsers naar Nederland afgereisd om te vragen of Sjef hem wil begeleiden. En die ene persoon geeft zelf ook nog aan dat Sjef hem niet met zijn toppaard kan helpen, omdat hij een concurrent is. Waarom moet een hele natie "lijden" onder deze vraag? Dat je het niet eens bent met de vraag van MAR, prima, maar zonder respect een hele natie als k*tland neer te zetten, dat zegt meer over degene die dit zegt, dan over MAR of Sjef.

Maar tjonge jonge wat een soap. Toen dat dier verkocht werd, flinke ophef. Half bokt over de rooie.
Citaat:
Dat ze zo'n goed dier bij een slechte ruiter zouden zetten.

Citaat:
Ze denken zeker dat ze de medaille kunnen kopen.

Citaat:
MAR is een ongetalenteerd ruitertje / menneke

In het topic over Rotterdam:
Citaat:
wat een waardeloze rit/ruiter (whatever).

Citaat:
"Onze" Ed deed het beter , laat die Toot maar weer gaan rijden

Citaat:
heb je die fouten gezien, dat wordt toch noooooit wat

En nu weer half bokt over de flip omdat Sjef MAR met de jonge paarden zou gaan trainen. Een hele omschakeling van manier van rijden. Zijn al die bokkers die MAR eerst zo'n waardeloze ruiter vonden, nu ineens bang dat ie misschien toch wel eens beter zou kunnen gaan worden dan onze eigen ruiters/amazones? Waarom? Hij was toch ongetalenteerd? Hij kon toch niet rijden? Het zou toch nooit wat worden? Waarom dan die ophef?

Sjef traint ook andere concurrenten, dus waarom zo'n trammelant als het over MAR gaat? Dit soort dingen houdt de ruiters scherp, wat een mooie strijd op de OS zal opleveren. En als Nederlandse hoop ik natuurlijk dat een van onze ruiters EN ons team met goud ervandoor gaat, maar als iemand van de concurenten gewoon beter is. So be it. Dat we een billenknijpende spannende OS mogen beleven, waar ruiters met respect voor elkaar, de paarden en de jury (vv) een sportieve titanenstrijd laten zien. En waar de beste combinatie van dat moment er met het goud vandoor mag gaan.

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:54

wel, niet, wel, niet.......kan Ik Sjef Jansen eens een goed advies geven: huur in zo'n geval een paar uur een goede communicatieadviseur in. Die doet er een persbericht uit op het goede moment, met de juiste inhoud opdat het allemaal een beetje betrouwbaar overkomt 8-)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:56

Met voetballen is het ook een multiculturele teamkwestie, ik vind het wel wat hebben, en de sport is zo verbroederend, dat landsgrenzen er niet zo toe hoeven te doen.....sportieve mentaliteit, als je die souplesse hebt, denk ik dat je echte liefde hebt voor de ( paarden) sport.......en ook daadwerkelijk wat bereikt.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:00

Maar wanneer je je eerst ronduit repectloos uitlaat over de manier waarop Toot is getraind en de manier waarop de Nederlanders trainen, dan kun je toch niet verwachten dat je daarna met open armen wordt ontvangen?

Als je gaat eerst roepen dat de gebakken eieren van Gordon Ramsey niet te vreten zijn omdat je denkt dat je het zelf beter kan, dan verwacht je toch ook niet dat hij je later lachend in je keuken ontvangt om te laten zien wat zijn geheim is, omdat je er zelf achter bent gekomen dat je nog geen eitje kan breken.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:01

nofrisiansvp schreef:
wel, niet, wel, niet.......kan Ik Sjef Jansen eens een goed advies geven: huur in zo'n geval een paar uur een goede communicatieadviseur in. Die doet er een persbericht uit op het goede moment, met de juiste inhoud opdat het allemaal een beetje betrouwbaar overkomt 8-)

:j Idd...maar wat ik dan ook vreemd vind die paarden waren toch al verhuisd?
vind het maar een vaag zaakie..
Niet alleen de markt ligt op zn gat :')

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:03

Ik vind het goed dat hij teruggeroepen is. Natuurlijk staat iedereen vrij om te trainen wie hij/zij wilt.
Maar hij komt uit als bondscoach voor Nederland. Dan vindt ik niet dat hij de concurrentie sterker moet gaan maken. We willen tenslotte Duitsland toch verslaan tijdens de OS?

Als hij geen bondscoach zou zijn, zou ik het een ander verhaal vinden. Maar nu is hij aangesteld om NL goud te laten winnen, of het gaat lukken is een tweede, maar goud is het doel. Dan is het toch onlogisch als hij de concurrent gaat helpen.. Of zie ik het nou zo verkeerd?

Zou wat zijn als de trainer van Ajax af en toe bij Feyenoord de training zou gaan geven..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:05

Rocamor schreef:
Dat hier een volledige natie als k*tland wordt neergezet en dat meermaals, sorry, dat vind ik niet alleen zielig, maar getuigt mijns inziens van respectloosheid en jaloezie. Ten eerste vind ik het absoluut NIET kunnen om dit soort woorden te gebruiken, bijzonder respectloos. Ten tweede is er maar 1 persoon van die tigmiljoen Duitsers naar Nederland afgereisd om te vragen of Sjef hem wil begeleiden. En die ene persoon geeft zelf ook nog aan dat Sjef hem niet met zijn toppaard kan helpen, omdat hij een concurrent is. Waarom moet een hele natie "lijden" onder deze vraag? Dat je het niet eens bent met de vraag van MAR, prima, maar zonder respect een hele natie als k*tland neer te zetten, dat zegt meer over degene die dit zegt, dan over MAR of Sjef.

Maar tjonge jonge wat een soap. Toen dat dier verkocht werd, flinke ophef. Half bokt over de rooie.
Citaat:
Dat ze zo'n goed dier bij een slechte ruiter zouden zetten.

Citaat:
Ze denken zeker dat ze de medaille kunnen kopen.

Citaat:
MAR is een ongetalenteerd ruitertje / menneke

In het topic over Rotterdam:
Citaat:
wat een waardeloze rit/ruiter (whatever).

Citaat:
"Onze" Ed deed het beter , laat die Toot maar weer gaan rijden

Citaat:
heb je die fouten gezien, dat wordt toch noooooit wat

En nu weer half bokt over de flip omdat Sjef MAR met de jonge paarden zou gaan trainen. Een hele omschakeling van manier van rijden. Zijn al die bokkers die MAR eerst zo'n waardeloze ruiter vonden, nu ineens bang dat ie misschien toch wel eens beter zou kunnen gaan worden dan onze eigen ruiters/amazones? Waarom? Hij was toch ongetalenteerd? Hij kon toch niet rijden? Het zou toch nooit wat worden? Waarom dan die ophef?

Sjef traint ook andere concurrenten, dus waarom zo'n trammelant als het over MAR gaat? Dit soort dingen houdt de ruiters scherp, wat een mooie strijd op de OS zal opleveren. En als Nederlandse hoop ik natuurlijk dat een van onze ruiters EN ons team met goud ervandoor gaat, maar als iemand van de concurenten gewoon beter is. So be it. Dat we een billenknijpende spannende OS mogen beleven, waar ruiters met respect voor elkaar, de paarden en de jury (vv) een sportieve titanenstrijd laten zien. En waar de beste combinatie van dat moment er met het goud vandoor mag gaan.

En daar is het in het begin al verkeerd gelopen door de Duitsers omdat ze dachten met de koop van Totilas een gouden plak op de OS te kunnen behalen en dit paard dus een soort van weggekaapt hebben en er zelf een hele poppenkast omheen verzonnen hebben,en dan krijg je inderdaad van die reactie's teruggeschoven.

Vind het trouwens raar dat er mensen zijn die "de Duitsers" een scheldwoord of denegerend vinden,maar die Hollanders of die Belgen is wel gewoon,achja iedereen weet wat er bedoeld wordt maar sommigen gaan het vervormen om zich te verdedigen en hun nietszeggende reactie's kracht bij te zetten door het op de oorlog te gooien wat allang niet meer van toepassing is.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:05

Paddenpad schreef:
Vind het sowieso niet kunnen dat een Bondscoach leden van een ander landenteam gaat trainen/coachen,welk land dan ook of wie dan ook!!

Zijn wij vergeten dat de Duitser Jürgen Koschel bondscoach is geweest van het Nederlands dressuurteam in voorbereiding van de Olympische spelen van 2000?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... dney.dhtml

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:07

Geld verdienen ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:08

Kijk, nu is eht "netjes van Sjef'....Sjef wilde de pegels, maar hij is teruggeroepen! Hij heeft niet meteen gezegd; nee doe ik niet. Dus hoezo netjes? Hij is teruggefloten, en had het zelf gewoon gedaan, dat trainen. Dus zo netjes is ie dan toch niet?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:12

Abacab schreef:
Maar wanneer je je eerst ronduit repectloos uitlaat over de manier waarop Toot is getraind en de manier waarop de Nederlanders trainen, dan kun je toch niet verwachten dat je daarna met open armen wordt ontvangen?

Als je gaat eerst roepen dat de gebakken eieren van Gordon Ramsey niet te vreten zijn omdat je denkt dat je het zelf beter kan, dan verwacht je toch ook niet dat hij je later lachend in je keuken ontvangt om te laten zien wat zijn geheim is, omdat je er zelf achter bent gekomen dat je nog geen eitje kan breken.

volgens mij heeft hij zich nooit uitgelaten over trainingsmethoden oid

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:13

LindaV schreef:
Zou wat zijn als de trainer van Ajax af en toe bij Feyenoord de training zou gaan geven..

Nou dat zou oorlog worden en meteen tot kamervragen leiden denk ik.
maar Guus Hidding die Korea traint is natuurlijk helemaal ok. Ik denk dat het ook nog wel gek gaat worden als hij de bundesliga gaat trainen.

En Sjef, netjes? Dat zou je mij nooit horen zeggen hoor :n Sjef houdt nu eenmaal zielsveel van geld, drank en vrouwen. En zijn liefde voor de laatste 2 zijn met het verstrijken van de jaren een beetje aan het afkalven

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:15

Ja dus trainde hij toendertijd dan ook een Isabelle Werth bijvoorbeeld?

Zoals ik al eerder aangaf,wil Sjef na de OS een carriereswitch gaan maken heb ik er ook helemaal geen probleem mee,maar op dit moment is het niet een juiste zet, denk trouwens ook niet tegenover zijn vrouw of een Edward Gal dat hij dit kan maken, is niet goed voor zijn geloofwaardigheid t.o.v. het Landenteam en de rest!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:17

Michael1104 schreef:
Abacab schreef:

volgens mij heeft hij zich nooit uitgelaten over trainingsmethoden oid

MAR zelf misschien niet, maar de hele meute eromheen wel. ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:18

En wat kan MAR daar aan doen?

Michael1104

Mindfields schreef:
En wat kan MAR daar aan doen?

ben ik ook benieuwd naar...

M_D_H

ja, en MAR heeft op dit moment alleen te maken met zich zelf en niet met die hele meute ;)

serieus wat is het probleem?
Sjef wordt geen bondscoach van de duiters, hij traint 1 individu!!
wat een drama zeg :roll:

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:19

Abacab schreef:

Ik heb ook stukken training gezien waar ik niet mee eens ben, maar dat geldt voor heel veel trainingsmethodes. Er is een verschil tussen "met open armen ontvangen" en een hele (!!!!) (dressuur)natie als k*t(dressuur)land te omschrijven. Er is door een groot aantal ruiters (nederland, duits, etc etc etc) vraagtekens gezet bij de LDR/RK. Die hebben voor zover ik weet niet gezegd dat Anky, Sjef, Ed (of welke trainer op deze manier dan ook) een *vul willekeurig scheldwoord in* is, omdat ze dit systeem aanhangen. En ja, je kunt altijd de "ballen" hebben om naar Gordon te gaan en te zeggen, excuus, ik dacht dat ik het beter kon. Ik zie nu in dat ik toch nog veel van je kan leren, zou je me daarbij willen helpen. En dan is het aan de "vergevingsgezindheid" (mocht dat nodig zijn) van Gordon of hij je wil helpen met die gebakken eieren.

We hoeven elkaar niet te mogen, we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar respect naar elkaar is wel belangrijk. En een hele natie over 1 kam scheren en er op schelden dat vind ik niet kunnen en dat vind ik respectloos.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:20

Abacab schreef:

J
:j jazeker , dat is de grootst mogelijke vorm van respect...... Terug komen op je verkeerde mening, ik denk dat het voor bokt even wennen is , om uit het wij/ zij plaatje te stappen......

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:21

Daar komt bij, er gaat heel veel geld naar een NOC-NSF, belastinggeld wel te verstaan!! In de hoop op gouden plakkebn. Want dat is goed voor ons land en geeft economie een impuls.
Sjef wordt heel goed betaald door de NOC-NSF. Daar staat dan ook een stukje exclusiviteit voor

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:22

Stukje exclusiviteit?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:22

Paddenpad schreef:
Je gaat een land wat je vrouw en je eigen trainingsmethoden tot aan het bot zwart gemaakt heeft toch niet trainen,wat een ophef is er geweest rond de rollkurmethoden en hebben Anky en Sjef zich talloze keren moeten verdedigen in de pers doordat ene mevrouw hun via haar Duitse medium door de modder gehaald heeft en is hier nog zelfs een aanpassing in het reglement op gekomen,laat ze het lekker zelf uitzoeken in dat K*tland!!

Je schreeuwt maar wat. :(:)
De Rollkurmethoden is door deze nederlandse "dame" aan het "schijten" gebracht...om het later wereldwijd te laten exploderen.

http://www.hippocampus-nl.com/page/Disc ... et-Janssen

Reactie van Ulrike Thiel d.d. 21.12 2005:

Geachte Meneer Janssen

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:25

Abacab schreef:
Daar komt bij, er gaat heel veel geld naar een NOC-NSF, belastinggeld wel te verstaan!! In de hoop op gouden plakkebn. Want dat is goed voor ons land en geeft economie een impuls.
Sjef wordt heel goed betaald door de NOC-NSF. Daar staat dan ook een stukje exclusiviteit voor

toch wel grappig dat het nooit een probleem was dat een Spaanse Painted koopt en traint bij Anky en dat Patrik al jaren bij Sjef traint.

Waarom zou hij een NIET Olympisch paard mogen trainen, alleen omdat het een Duitser is?