Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:26

even off topic maar er moet echt een boek komen met de leukste bokt uitspraken..
whoehaha!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:27

Niezel schreef:
Love_myhorse schreef:
Off topic
Link met Mathias en Bretton woods http://www.youtube.com/v/k-GF2za4eZE

Kan iemand alsjeblieft die goeie jongen leren om zijn handen eens stil te houden?
Het doet me verdorie pijn in mijn eigen waffel.

OT; Toot gaat niet naar de spelen. Niet met MAR iig.
Zoals mijn schoonzus al zei; Die knul rijdt een shetlander nog kapot.

misschien heeft je schoonzus eens tijd om MAR les te geven?Of heeft ze het te druk met haar eigen voorbereidingen voor de olympische spelen
Knap al dat commentaar van mensen die zelf niet eens fatsoenlijk een B proefje kunnen rijden :7

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:30

geerke schreef:
misschien heeft je schoonzus eens tijd om MAR les te geven?Of heeft ze het te druk met haar eigen voorbereidingen voor de olympische spelen
Knap al dat commentaar van mensen die zelf niet eens fatsoenlijk een B proefje kunnen rijden :7

Moet je Olympisch ruiter zijn om te kunnen oordelen over de wijze waarop MAR in dit filmpje rijdt?
Zelfs in de verrichting onder die amateur ruiters liep BW stukken beter

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:32

Ik vind het dan nog wel vergaande opmerkingen... maar goed, de beste stuurlui staan aan wal. Dat hij misschien niet piekt op het hoogste niveau wil niet meteen zeggen dat het een op en top flut ruiter is. Dan moet menig ruiter per direct stoppen...

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:34

Wat een gedoe.... ik vraag het me af of het allemaal klopt wat geschreven wordt...
Het blijft eeuwig zonde voor Edward & Toot.... Gouden combinatie!
Meer kan ik er niet over zeggen! _/-\o_

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:48

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het dan nog wel vergaande opmerkingen... maar goed, de beste stuurlui staan aan wal. Dat hij misschien niet piekt op het hoogste niveau wil niet meteen zeggen dat het een op en top flut ruiter is. Dan moet menig ruiter per direct stoppen...

Ok, maar Matthias is gewoon een meelifter, geen trainer of africhter. Ik denk dat menig bokker dat paard op dat youtube filmpje net zo kan laten lopen.
Edward was echt veel beter met Totilas.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:49

Zonnetje81 schreef:

niemand zegt dat ie zelf DE ruiter is voor Totilas, maar je moet wel altijd proberen de beste ruiter bij het paard te zoeken en Totilas overklast zn ruiter nu en dit is een iets te duur en kwaliteitsvol paard voor een leerpaard

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:53

Wie zegt dat je dat moet proberen? Als ik 15 miljoen kan vangen voor een paard dan mag hij naar ongeveer elke ruiter verkassen die dat paard goed verzorgd... haha. En wie bepaald dat hij niet als leerpaard kan dienen? Dat bepaald PS toch zelf??

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:56

Zonnetje81 schreef:
Wie zegt dat je dat moet proberen? Als ik 15 miljoen kan vangen voor een paard dan mag hij naar ongeveer elke ruiter verkassen die dat paard goed verzorgd... haha. En wie bepaald dat hij niet als leerpaard kan dienen? Dat bepaald PS toch zelf??

hoor al dat hier hebberigheid de doorslag geeft en niet sportmentaliteit

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:01

Miepie77 schreef:
Zonnetje81 schreef:

hoor al dat hier hebberigheid de doorslag geeft en niet sportmentaliteit

Ik zou dat ook doen als ik zoveel geld kon vangen. Totilas wordt echt wel goed verzorgd.
Omgekeerd, als ik gewoon niet om het geld hoefde te denken, dan zou ik ook rustig een poging doen om de sportrechten van Totilas of vergelijkbaar paard in handen te krijgen. Dan zouden jullie over mij mogen zeuren, maar ik reed dan wel lekker een toppaard. :P
Heeft niets met sportmentaliteit te maken, maar gewoon met zakendoen. Niemand wordt hier de dupe van hoor. Kijk, Totilas wordt nu ook niet de dupe van het feit dat hij een mindere ruiter op z'n rug heeft. Wij vinden het echter wel enorm jammer.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:06

Sinds Totilas verkocht is, zijn er natuurlijk een aantal hele talentvolle paarden onder talentvolle ruiters bijgekomen. Als MAR daar een aantal keren tegen rijdt, zoals in Rotterdam, dan daalt de verwachtingswaarde voor de combinatie natuurlijk gillend hard en weet je vantevoren dat hij op de OS het niet gaat halen. Bij een jurysport als dressuur heb je nou eenmaal te maken met de verwachtingen van een jury, die weten hoe een combinatie kan presteren.

Ik heb zo'n idee dat we hem tot aan de OS alleen op kleinere duitse wedstrijden te zien krijgen. Daar heeft hij minder tegenstand en kan daardoor zijn verwachtingswaarde met te hoge percentages opkrikken. Ik heb dus grote vraagtekens bij deze blessure en denk dat het best een politieke beslissing kan zijn, om niet tegen de andere te hoeven uitkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:09

Karl66 schreef:
Ik heb zo'n idee dat we hem tot aan de OS alleen op kleinere duitse wedstrijden te zien krijgen. Daar heeft hij minder tegenstand en kan daardoor zijn verwachtingswaarde met te hoge percentages opkrikken. Ik heb dus grote vraagtekens bij deze blessure en denk dat het best een politieke beslissing kan zijn, om niet tegen de andere te hoeven uitkomen.

Hij zal wel op grote wedstrijden uit moeten komen als hij op de OS wil starten. Dan gaat hij net als de rest door het observatietraject.
En een van die observatiewedstrijden is oa CHIO Aken. Groter kan het bijna niet :+

Dit is in principe zijn plan (onder voorbehoud dus).

Citaat:
De rest van het wedstrijdschema voor Matthias en Totilas zal nog onder de loep worden genomen, maar het is nu al zeker dat ze aan start komen tijdens de Meggle Cup Finale in Dortmund (maart) en nog een andere grote wintercompetitie om de Olympische versie van de Grand Prix Special te kunnen rijden en te werken aan hun kur op muziek. Daarna volgt een pauze voor Totilas, waarna de buitenwedstrijden starten in mei/juni en de concoursen van Hagen en Munich en de nationale kampioenschappen op het programma staan. Verder is het nog het CHIO van Aachen, waarna vier weken later de Olympische Spelen zullen plaats vinden.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:36

en juist dan gaan de punten naar de naam en niet naar de fantastische combinatie!
Dus dan vaart MAR nog steeds op de roem die Totilas met Edward heeft vergaard.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:53

ullaatje schreef:
en juist dan gaan de punten naar de naam en niet naar de fantastische combinatie!
Dus dan vaart MAR nog steeds op de roem die Totilas met Edward heeft vergaard.

Tja, dat is de waarheid. In de paardensport is succes te koop. Het is niet leuk, het is misschien niet eerlijk, maar het is wel de waarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:56

Heb alles even doorgelezen, interessante discussie dat wel.
Oké, dit wordt een ellenlange post, niemand zal hem lezen maar goed ik wil het graag even van me afschrijven :P

Ik vond het erg slim opgemerkt van iemand in het topic, dat het een verschil van "gevoel" is tussen Edward en Matthias. Edward wist inderdaad de gevoelige snaren te raken, dat doet hij bij elk paard, op dressuurgebied is hij gewoon een kunstenaar. In mijn ogen is het dan ook vrij kortzichtig om hier te roepen dat "er na een jaar lang trainen al wel wat meer vooruitzichten geboekt mochten zijn!" of te zeggen: "Math en Toot zullen nooit een combi vormen!!" Matthias met Edward vergelijken, is appelen met peren vergelijken. Hun talent is verschillend, maar ook hun ervaring, leeftijd, en vooral: omgeving. Als je de knoppen op je paard nog niet helemaal ontdekt hebt, is het gewoon moeilijk presteren als de hele wereld mee over je schouder heenkijkt. Ik begrijp het maar al te goed dat hij er voor kiest om nog even binnen 4 muren te trainen, en als je het mij vraagt is dat ook het beste willen ze überhaupt nog een kans maken.

Ik ben er vrij zeker van dat het niet Matthias zijn idee was om die hele merchandising rond Totilas op te zetten. Zijn focus zal van het begin af aan al op het paard zijn gericht, niet om de marketing er rond. Voor de reclame zullen ze wel een paar professionals hebben ingeschakeld... Dus als we de situatie heel neutraal en down-to-earth bekijken: 27-jarige dressuurruiter krijgt toppaard ter beschikking, en neemt deze kans. Keerzijde van de medaille: hij krijgt de kritische kijk van heel de dressuurwereld er gratis bij (en die is niet van de poes...) Maar welke winnaar gaat een grote kans uit de weg, enkel en alleen uit faalangst?

Het is al erg knap en dapper dat zijn stiefmoeder en hij ervoor zijn gegaan. De pretentie er rond van "Wij rijden hem wel even verder naar de top..." "En wij pakken het Olympisch goud in 2012..." dat is een mentaliteit die hun waarschijnlijk gewoon eigen is, en die verschilt blijkbaar van de Nederlandse mentaliteit. In Nederland is men meer van de 'geen woorden maar daden'-manier. Wees maar zeker dat de Duitsers hun lesje reeds geleerd hebben wat hun grote mond betreft.

Maar hoe moet het dan verder? Moet Matthias in een hoekje kruipen, wat zitten huilen of zoals hier reeds spottend aangehaald, depressief worden? Of blijft hij positief denken en blijft hij er gewoon voor gaan? Wel, uit de keuzes die hij in de toekomst zal maken, zal blijken of hij al dan niet een winnaar is. Niet of hij al dan niet aan de start van de OS verschijnt, niet of hij ooit de nr 1 wordt. Gewoon hoe hij met deze hele situatie zal omgaan.

Tegen de tijd dat hij 40 is, dan pas zal het terecht zijn om Edward met Matthias te vergelijken. En ik durf met zekerheid te zeggen, dat Matthias dan niet alleen een uitmuntend ruiter zal zijn, maar ook een ruiter vol wijsheden en geleerde levenslessen. En een bikkelharde winnaarsmentaliteit en goed inzicht in de paardenwereld zal hem eigen zijn..

Maar dat is een lange weg die hij zelf zal moeten afgaan, als hij dat wil tenminste. Na de OS zal nog wel blijken wat er verder gebeurt met hem en Totilas: nogmaals, het zal van zijn wil (en die van zijn sponsors) afhangen..

Ik hoop van harte dat Matthias het hoofd niet laat hangen en gewoon blijft leren en oefenen om het beste uit zijn combinatie met Totilas te halen!

Het gaat er nu (nog) niet om om Edward te evenaren, het gaat er om om persoonlijke vooruitgang te boeken.

Blijven gaan dus Matthias!

Trouwens, bokkers, Nederland is misschien wel een gouden paard kwijt, we hebben wel nog steeds de gouden ruiter! Is dat niet veel belangrijker? Edward komt er echt wel met zijn uitzonderlijk prachtig talent, hij zal ons echt niet teleurstellen! Ik weet trouwens zeker dat hij in de toekomst nog ruimschoots beloont zal worden voor zijn sportieve, kalme houding die hij in heel deze situatie heeft opgebracht. Edward is een echte winnaar, letterlijk een topsporter, hij heeft geen peperduur paard nodig om dat te bewijzen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:01

Zonnetje81 schreef:

Zou geld dan toch opwegen tegen alle plezier, alle aandacht, binnen lopen op dekkingen, merchandise en de liefde voor de sport.
Heeft Anky niet eens (of misschien wel meerdere keren) een blanco cheque gehad voor Bonfire.(salinero ook?)

Ik weet niet wie er hier wel eens die docu heeft gezien van die fokfabriek van PS. Pure productie, vermeerderen, selecteren en dumpen.
Als ik die vent achter zijn tafeltje zie zitten speur ik geen liefde voor paarden. Maar goed ik ken PS van de jaren 80 en heb altijd een nare smaak gehad daarna.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:06

Ben benieuwd wat bokkers hadden gezegd als Matthias een Nederlandse ruiter zou zijn geweest............

Bah wat een arrogantie hier.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:08

Ik was laatst in Duitsland op een stal[springstal] die wordt gesponserd door PS, zelfs daar geloven ze er niet meer in , dat Totilas nog weer terugkomt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:10

Wilawander schreef:
Ben benieuwd wat bokkers hadden gezegd als Matthias een Nederlandse ruiter zou zijn geweest............

?? Wat is er arrogant dan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:10

Wilawander schreef:

Die had zich waarschijnlijk door Ed laten begeleiden

Arrogantie is IK won Aken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:12

Arrogantie =
-'wij gaan wel even verder waar Edward gestopt is'
-bijvoorbaat merchandise verkopen met 'nr.1' als je nog niks gepresteerd hebt
etc.etc.etc.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:15

Wat zeggen de duitsers hier eigenlijk over?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:22

@Robin_S: Ik heb je hele post gelezen, en ik vind dat je enorm gelijk hebt! Ik heb alleen wel een beetje het idee dat Totilas een beetje bij MAR erdoor heen is gedrukt door stiefmama. Ik vraag me heel erg af hoe realistisch ze hebben nagedacht over het rijden en uitbrengen van dit paard.

Natuurlijk sla je een kans als dit niet af, en MAR heeft een onwijs fijn paard onder zn kont, daar ben ik van overtuigd. Maar doordat er zo'n enorme heisa omheen is gemaakt, mede door Duitsland, hel het meest door Duitsland, denk ik dat ze hun eigen graf hebben gegraven en dat er nog maar weinig mensen zijn die er nog een goede GP-Combinatie in zien.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:23

Wilawander schreef:

Dan had hij ook gewoon kritiek over zich heen gehad. Ik verwacht niet dat gezien onze Nederlandse mentaliteit dat we dan ineens allemaal soft worden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:25

Cowgirl schreef:
Zonnetje81 schreef:

Zou geld dan toch opwegen tegen alle plezier, alle aandacht, binnen lopen op dekkingen, merchandise en de liefde voor de sport.
Heeft Anky niet eens (of misschien wel meerdere keren) een blanco cheque gehad voor Bonfire.(salinero ook?)

Ik weet niet wie er hier wel eens die docu heeft gezien van die fokfabriek van PS. Pure productie, vermeerderen, selecteren en dumpen.
Als ik die vent achter zijn tafeltje zie zitten speur ik geen liefde voor paarden. Maar goed ik ken PS van de jaren 80 en heb altijd een nare smaak gehad daarna.

In anky haar geval is het paard van HAAR en niet van een sponsor ofzo... Heel anders....

Edit: en ik geloof niet dat voor 15 miljoen ook zij niet moet nadenken...