De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:59

Ik vind dit nog helemaal niet zo onhandig. Ik heb hem ingevuld opgeslagen en hoef alleen maar de plaats en de datum aan te passen voordat ik hem mail naar het betreffende secretariaat.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:03

Ik begrijp het probleem van het printen niet zo. Dingen worden steeds meer gedigitaliseerd, dus ik neem aan dat ook voor de protocollen een digitale oplossing moet komen? Misschien een idee voor de KNHS om de protocollen te kunnen uploaden? Misschien kan de "schrijver" dan wel voortaan "typist" worden? M.b.v. een code moet dit allemaal te vergrendelen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:18

Ingeborg86 schreef:
Ik begrijp het probleem van het printen niet zo. Dingen worden steeds meer gedigitaliseerd, dus ik neem aan dat ook voor de protocollen een digitale oplossing moet komen? Misschien een idee voor de KNHS om de protocollen te kunnen uploaden? Misschien kan de "schrijver" dan wel voortaan "typist" worden? M.b.v. een code moet dit allemaal te vergrendelen zijn...

Dit is ook mogelijk. Maar krijg maar eens 20 laptops met voldoende stroom op een grote buitenwedstrijd.

Bij een binnenwedstrijd met 1 of 2 ringen is het geen probleem.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:37

op de accu van de auto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:24

yvonnedv schreef:
op de accu van de auto

En de 20 laptops die er geregeld moeten worden waar het programma op gezet moet worden?
Nee voor zulke wedstrijden zal het op papier blijven gaan.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:11

Ik heb mail terug van de KNHS, het formulier is gewijzigd. Dus nu wel door iedereen aan te passen :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:39

Even een vraagje:
Ik heb al een startkaart, en normaal gesproken is het zo dat je het volgende jaar gewoon de rekening krijgt. Moet ik me nu nog opnieuw opgeven voor de startpas, of niet?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:08

marjolein_el schreef:
Even een vraagje:
Ik heb al een startkaart, en normaal gesproken is het zo dat je het volgende jaar gewoon de rekening krijgt. Moet ik me nu nog opnieuw opgeven voor de startpas, of niet?

Nee word stilzwijgend gedaan.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:11

Ik vind het een goed idee van de KNHS, maar het is dus weer veel duurder geworden (voor mij dan) pfff....Erg jammer! Ik rijd gewoon 1 paard, dressuur. Alleen al zo'n pas is dan 75 euro, mén...!! Waar gáát het over? Dan heb ik het nog niet over het wedstrijdgeld...
Ik wilde zo'n gelimiteerde, maar 4 keer starten is wel erg weinig. Jammer.... :(

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:13

ingvdh schreef:
Op zich juich ik de komst van een startpas toe, de coupons waren niet meer van deze tijd, maar minder blij ben ik met de prijs en nog minder blij wordt ik van de veel gehoorde quote hier "paardensport is nu eenmaal duur en als je die paar tientjes niet kan betalen moet je maar geen paard kopen", waarbij even voorbij wordt gegaan aan het feit dat je niet ongelimiteerd elke keer een paar tientjes extra kan betalen voor je geliefde hobby.

Een paard houden is het afgelopen jaar al een heel stuk duurder geworden kijkende naar de giga prijsverhogingen van stro, hooi en voer. Die paar tientjes zijn voor sommige mensen honderden euro's in het jaar geworden en dat tikt heel snel aan. We weten allemaal dat een paard houden duur is, maar is dat een soort van vrijbrief om de prijzen nog maar eens omhoog te gooien en waarom zouden we daarover niet mogen "zeuren"? Moeten we dan alle prijsverhogingen zomaar accepteren omdat het nu eenmaal een dure hobby is? Waar ligt de grens? Mag de stalhuur €1000 per maand worden en startkaart €2000 per jaar omdat het nu eenmaal een dure hobby is?

Daarnaast waarom zou je maar elke keer wat extra moeten betalen, zeker voor de startpas zijn de kosten lager voor de KNHS dan het couponnen systeem. Dat voordeel had best terug naar de leden kunnen gaan.
Bij ons in de regio kregen we al losse protocollen naast de coupons dus die kosten zullen niet veel hoger liggen, maar protocollen werden in grote aantallen gekopieerd en ik vermoed dat het wedstrijdsecretariaat ipv naar de kopieerboer toe te gaan nu zelf een printer aan moet schaffen om alle protocollen op naam eruit te krijgen. Die printer (plus toner) zal toch echt wel door de verenging vergoed gaan worden en in verlengde hiervan door de wedstrijdruiters.

Inderdaad. Als we nu met z'n allen protesteren tegen de belachelijke bedragen? Zal wel niet helpen.... :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:02

Ik ga niet protesteren. Voor mij wordt het goedkoper :) en ik vind de verschillende diciplines veel toegankelijker worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:54

Der is niks belachelijks aan de bedragen aan.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:39

Ik vind ook dat de prijzen prima zijn hoor.
Snap niet waar sommige mensen zo moeilijk over doen....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:54

als je je nu wilt inschrijven voor een wedstrijd in januari.....wat dan?....ng geen pas,en coupons mgen niet!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:55

papagroom dat staat op de KNHS site, bij startpas..
Inschrijfformulieren

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:56

formulier invullen en mailen of opsturen.
Ik heb mij al ingeschreven voor een wedstrijd in januari waarbij staat dat je je naam paard en combi nr moet mailen en dan sturen zij het formulier wat je in moet vullen naar je op. Ligt dus ook een beetje aan de vereniging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:57

Even GOED lezen... Op de site van de KNHS staat een inschrijfformulier welke je kunt downloaden en mailen naar de betreffende vereniging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:58

Talishe schreef:
formulier invullen en mailen of opsturen.
Ik heb mij al ingeschreven voor een wedstrijd in januari waarbij staat dat je je naam paard en combi nr moet mailen en dan sturen zij het formulier wat je in moet vullen naar je op. Ligt dus ook een beetje aan de vereniging.

Ligt helemaal niet aan de vereniging. Iedereen kan op de site van de KNHS het formulier downloaden welke je naar verenigingen moet mailen.
Even de KNHS site raadplegen dus

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:22

bedankt voor de info!!!

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:14

Het wordt inderdaad wel belachelijk duur.. vooral als je net je paard verkoopt of een blessure krijgt..