Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jetta schreef:Het gaat erom, dat die jongen niet het leven wil leiden dat zijn moeder en (stief?)vader leiden. Hij heeft andere interesses. Ik snap ook niet dat hij overal mee naartoe moet als hij geen school heeft. Hij is ou genoeg om alleen thuis te blijven, ik neem aan dat zijn moeder personeel voor de paarden heeft die op stal staan. Hij is verdorie 16!

) en ben toen in slaap gevallen.... zal eens kijken bij uitzending gemist.
piezze schreef:Knap van die ouders dat ze die 16-jarige nog aan de gang krijgen in de stallen en mee krijgen naar concoursen. Voor mij is het al lastig om een 4-jarige mee naar de stal te krijgen![]()
Maar nee, kan me goed voorstellen van die jongen dat het vervelend is om je zoveel aan te passen aan je ouders. Wat voor beroep of hobby de mensen ook uitoefenen. Ik had best met hem willen ruilen maar doet niet ter zake.
Ayasha schreef:Jemig wat vind ik jou een zure mening hebben wat dit betreft HF. Als dat het gevolg is van moeten meewerken ga ik toch eerder met Jetta mee.
Billy schreef:Leuk voor een puber om niet te mogen uitslapen, maar elke zaterdagochtend verplicht stront te moeten scheppen.
Daar zou ik ook van balen, en dan vind ik paarden nog leuk...
Maar goed, de tendens hier is dat de westernruiters Bill maar een zeikerig snotjong vinden en alles wat Rieky doet mooi vinden, en dat de andere ruiters er iets genuanceerder teggenaan kijken.
Ik heb gisteren de uitzending gezien, en ik heb letterlijk gedacht: Als je alleen belangstelling voor paarden hebt, begin dan niet aan kinderen......
horseyfries schreef:Jetta schreef:Het gaat erom, dat die jongen niet het leven wil leiden dat zijn moeder en (stief?)vader leiden. Hij heeft andere interesses. Ik snap ook niet dat hij overal mee naartoe moet als hij geen school heeft. Hij is ou genoeg om alleen thuis te blijven, ik neem aan dat zijn moeder personeel voor de paarden heeft die op stal staan. Hij is verdorie 16!
Ik ben bepaald niet met een gouden lepel opgevoed. Maar een jongen van 16 verplicht in het( bijna elk) weekend meenemen naar een evenement waar hij totaal geen feeling mee heeft, is niet gezond. En ja, als hij niet meegaat en voor 50 paarden moet zorgen, geeft hem dat ook geen vrijheid. Tuurlijk moet ie een weekendbaantje, en lekker gitaarspelen en zorgen dat de maaltijd klaar staat als de hele bubs van wedstrijd terug komt, hij wil immers koken? Het is een bedrijf wat Rieky runt, dus ik neem aan dat daar ook mensen werken. En natuurlijk zal hij ook taken in het huishouden hebben die gewoon moeten gebeuren. Kom op zeg, mijn kinders moe(s)ten dat ook gewoon doen.
Wat betreft het cowboygedoe: het is pertinent niet de bedoeling dat er op de inhoud van de sport wordt ingegaan, want daar gaat het programma niet over, het gaat over het probleem dat Bill ervaart, net zoals ik nog steeds niks van kermissen snap, omdat het over het probleem van het kind gaat, dat naar de middelbare school moet.
Oh geweldig, dus jij wilt een jongen van 16 alleen thuis laten blijven maar dan ook nog geen werk laten doen "want daar is personeel voor"?? Met welke gouden lepel ben je opgevoed als je zo denkt?
Ik wist wel wat ik deed, zocht de meest irritante bullebak van een baas voor hem in een bijbaantje, zei dat hij daar naartoe mocht om geld te verdienen voor kleding en bijdrage in het huishouden en liet hem daar eens flink afzien. Wist hij gelijk dat het gras niet groener was bij een ander.
horseyfries schreef:Gezien de reacties vinden sommige mensen toch echt wel dat het heel zielig is voor deze jongen dat hij mee moet helpen op een bedrijf terwijl hij het niet echt leuk vind. Vandaar mijn reactie, eigenlijk is het toch lachwekkend dat we ons met zijn allen over dit soort dingen druk maken. Leg dat maar eens uit aan een derde wereld kind
horseyfries schreef:Je hoeft niet te klagen als je ouders geld verdienen voor jou en je hobby's te onderhouden en je moet dan af en toe eens meehelpen nee. En als jij het normaal vind dat jouw moeder alles voor jou betaald maar jij daar niets voor terug hoeft te doen dan ben jij geen haar beter.
Ik ging vroeger 's avonds met mijn moeder mee naar avonddiensten, luiers verschonen van geestelijk gehandicapten, en hielp mijn vader mee koeien melken. En daar ben ik niet slechter van geworden. Integendeel, ik leerde meer te waarderen wat mijn ouders allemaal moesten doen om ons te onderhouden.
Dat dit wezenlijke onderdeel van opvoeding in ons land nu bijna niet meer lijkt te bestaan is bepaald niet de zogenaamde vooruitgang die men denkt te hebben bereikt. Integendeel, het werkt een generatie van luilakken, onverantwoordelijken en beroepswerklozen in de hand.