Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:26

@quarter, Mee eens! En zeker jammer!

Persoonlijk vind ik de uitlatingen van Rieky ook niet erg professioneel... En dan heb ik het overigens niet alleen over de uitspraak over het controleren van het dier.

Zidore

Re: Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 00:32

Wij van bokt kijken natuurlijk met een anders gekleurde bril dan een leek naar deze aflevering
Ik vond en vind (van wat ik er van gezien heb) dat je je kind best wel een beetje mee kan laten helpen in jouw bedrijf/hobby etc.
Maar op een gegeven moment zag ik een shot waarop ik hem een kruiwagen vol mest zag scheppen en toen dacht ik :n
Je kunt je kind ook uitbuiten, dat hij overal mee naar toe moet, dat zij zo. Je kind van 16 hele dagen thuislaten is ook geen goede optie (dan vind ik mee zelfs beter) maar overal in mee moeten helpen/draaien dat heeft wat mij betreft grenzen.
Ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen nu blij was met deze oplossing..?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 00:43

het word eens hoog tijd dat rieky verteld hoe het zit.

bill heeft zijn verhaal verteld, nu rieky haar kant.

nu gaat iedereen voor bill, omdat rieky haar kansen wellicht nog niet gekregen heeft, hoe zij het ervaart. :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:11

Nou de term cowboy spelen is meermaals letterlijk genoemt dus heeft weinig te maken met wilen horen....

Welke oplossing? Dat was toch gewoon verkapte reclame voor een event dat is intussen al is geweest? :-)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:14

Ik vond het allemaal wel meevallen.Je hoorde Dave ook zeggen dat hij alleen op zaterdagochtend mee moet helpen in de stallen.Grappig genoeg werd dat niet ondertiteld.Leuk om ff te kijken,ik kwam ook nog een keer in beeld,maar verder hecht ik er weinig waarde aan.
Dat koken op het SWRN event in Den Haag was inderdaad verkapte reclame en te erg voor woorden..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:17

Dat ie maar met een goede hamburgerstand op de drhas komt staan :-)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:18

En dan de chili con carne thuis laten,want daar vlogen de vonken van uit mijn r..t

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:49

Jetta schreef:
Het gaat erom, dat die jongen niet het leven wil leiden dat zijn moeder en (stief?)vader leiden. Hij heeft andere interesses. Ik snap ook niet dat hij overal mee naartoe moet als hij geen school heeft. Hij is ou genoeg om alleen thuis te blijven, ik neem aan dat zijn moeder personeel voor de paarden heeft die op stal staan. Hij is verdorie 16!

Oh geweldig, dus jij wilt een jongen van 16 alleen thuis laten blijven maar dan ook nog geen werk laten doen "want daar is personeel voor"?? Met welke gouden lepel ben je opgevoed als je zo denkt?
Ik wist wel wat ik deed, zocht de meest irritante bullebak van een baas voor hem in een bijbaantje, zei dat hij daar naartoe mocht om geld te verdienen voor kleding en bijdrage in het huishouden en liet hem daar eens flink afzien. Wist hij gelijk dat het gras niet groener was bij een ander.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:55

edit: laat maar
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-10-11 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:03

Niets mis mee als Bill op een zaterdagochtend moet helpen mesten. Het personeel zal een dag vrij hebben in het weekend? Want als Bill wild uit wil gaan op vrijdagavond en om half 7 van het stappen thuiskomt is dat niet vroeg, maar als hij om half 7 staat te mesten is dat te vroeg en te veel?

Menig paardenmeisje van 16 doet dit vrijwillig. En ik vond het heel mooi wat Rieky zei, dat hij ook moet leren dat dingen moeten en het niet alleen maar leuk is.

Ik heb me net als anderen wel heel erg lopen ergeren aan de formulering "cowboytje spelen". Dat doe je als je echt de western lifestyle aanhangt. Reining is topsport, en dat kwam zo niet over.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:07

heb helaas maar de helft gezien (wat een beroerd tijdstip om zoiets uit te zenden :O ) en ben toen in slaap gevallen.... zal eens kijken bij uitzending gemist.
Bill deed het wel een beetje voorkomen of hij in zn eentje al die stallen moest mesten elke dag.... :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:08

Leuk voor een puber om niet te mogen uitslapen, maar elke zaterdagochtend verplicht stront te moeten scheppen.
Daar zou ik ook van balen, en dan vind ik paarden nog leuk...
Maar goed, de tendens hier is dat de westernruiters Bill maar een zeikerig snotjong vinden en alles wat Rieky doet mooi vinden, en dat de andere ruiters er iets genuanceerder teggenaan kijken.
Ik heb gisteren de uitzending gezien, en ik heb letterlijk gedacht: Als je alleen belangstelling voor paarden hebt, begin dan niet aan kinderen......

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:09

piezze schreef:
Knap van die ouders dat ze die 16-jarige nog aan de gang krijgen in de stallen en mee krijgen naar concoursen. Voor mij is het al lastig om een 4-jarige mee naar de stal te krijgen :=

Maar nee, kan me goed voorstellen van die jongen dat het vervelend is om je zoveel aan te passen aan je ouders. Wat voor beroep of hobby de mensen ook uitoefenen. Ik had best met hem willen ruilen maar doet niet ter zake.

hier ben ik het mee eens. +:)+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:14

Ayasha schreef:
Jemig wat vind ik jou een zure mening hebben wat dit betreft HF. Als dat het gevolg is van moeten meewerken ga ik toch eerder met Jetta mee.

Prima joh, het gevolg van moeten meewerken is vooral dat ik nu succesvol ben in wat ik doe. Gelukkig zie ik dat wel en waardeer ik het daardoor. En dat gun ik ook aan mijn kinderen, succesvol zijn, veel geld verdienen met wat je leuk vind, de hele wereld betaald overreizen om je hobby te doen, het kon minder! Ik weet zeker dat me dat niet gelukt was als mijn ouders me niet hadden geleerd hard te werken, niet hadden geleerd dat er ook dingen gedaan moeten worden die je als tiener niet zo ziet zitten, en dat zie ik rond me elke dag.
Ik begrijp trouwens niet wat jij "zuur" vind aan het laten merken aan een kind dat als hij denkt dat hij liever ergens anders gaat werken, je hem dat laat doen om te laten ervaren dat anders niet altijd beter is? Lijkt mij een heel wijze levensles.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:24

16 jaar en dan gezellig met je vriendjes aan het bier. Paarden stom vinden maar wel staan knuffelen met een paard. Denk dat het hele verhaal wat overtrokken is. Wie zegt dat hij niets voor dat uitmesten krijgt?
Vind eigenlijk die jongen bij de Kermis erger.
Laatst bijgewerkt door kohtje op 18-10-11 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:29

Is het ergens terug te zien?? ik kan het niet vinden..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:34

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:35

Billy schreef:
Leuk voor een puber om niet te mogen uitslapen, maar elke zaterdagochtend verplicht stront te moeten scheppen.
Daar zou ik ook van balen, en dan vind ik paarden nog leuk...
Maar goed, de tendens hier is dat de westernruiters Bill maar een zeikerig snotjong vinden en alles wat Rieky doet mooi vinden, en dat de andere ruiters er iets genuanceerder teggenaan kijken.
Ik heb gisteren de uitzending gezien, en ik heb letterlijk gedacht: Als je alleen belangstelling voor paarden hebt, begin dan niet aan kinderen......

Ik moest elke zaterdagochtend de stoep vegen en de velgen van mijn vaders auto poetsen. Dat vond ik toen ook niet leuk, maar mijn ouders betaalden wel mijn (dure) sporten en hobbys. Anders had ik waarschijnlijk toch maar de hele dag in bed gelegen en gecomputerd. Voor wat hoort wat vind ik dan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:54

ik vind het vrij logisch dat je het al buitenstaander een aantal keer cowboytje spelen noemt. zo'n gevoel krijg je waarschijnlijk als je voor het eerst tussen de paarden en mensen met 'cowboyhoeden' loopt.

ik vond ze helemaal niet zo negatief over de sport, henk jan gaf zelf aan dat hij het gaaf vond.

ik snap goed dat je als puber baalt als je om half 7 de stallen uit staat te mesten, dat heb ik ook nooit gedaan op zaterdag en ik vind paarden wel leuk.

hopelijk is dit het begin van een goede oplossing voor bill en worden zijn weekenden wat leuker als hij mag helpen in de eet tentjes.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:57

Nogmaals, vergeet niet dat opnames zijn gemaakt over een aantal dagen en kijk wat er van over is... het is SBS6! Mijn zus heeft jarenlang en tot voor kort bij een omroep gewerkt. Ze moesten minstens een dag draaien voor nog geen half uur aan opnamen, dus dan weet je wat er allemaal NIET getoond wordt. Zou deze uitzending niet met een korrel maar met een hele grote zak zout nemen. Alle keren dat ik in Vorstenbosch kom zie ik nl een hele andere kant dan wat ze nu tonen en ook dat Rieky heel anders over de sport praat dan dat ze nu lieten horen.
Bij het jongetje van de kermis probeerde die JH ook letterlijk de woorden in zijn mond te leggen: dus eigenlijk heb je véél meer aan je oma gehad dan aan je moeder...? (of zoiets van die strekking). De jongen trapte daar gelukkig niet in, maar het is wel de manier waarop ze te werk gaan en dat is eigenlijk wat ze het liefste uit willen zenden, geeft sensatie en zieligheid.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:37

horseyfries schreef:
Jetta schreef:
Het gaat erom, dat die jongen niet het leven wil leiden dat zijn moeder en (stief?)vader leiden. Hij heeft andere interesses. Ik snap ook niet dat hij overal mee naartoe moet als hij geen school heeft. Hij is ou genoeg om alleen thuis te blijven, ik neem aan dat zijn moeder personeel voor de paarden heeft die op stal staan. Hij is verdorie 16!

Ik ben bepaald niet met een gouden lepel opgevoed. Maar een jongen van 16 verplicht in het( bijna elk) weekend meenemen naar een evenement waar hij totaal geen feeling mee heeft, is niet gezond. En ja, als hij niet meegaat en voor 50 paarden moet zorgen, geeft hem dat ook geen vrijheid. Tuurlijk moet ie een weekendbaantje, en lekker gitaarspelen en zorgen dat de maaltijd klaar staat als de hele bubs van wedstrijd terug komt, hij wil immers koken? Het is een bedrijf wat Rieky runt, dus ik neem aan dat daar ook mensen werken. En natuurlijk zal hij ook taken in het huishouden hebben die gewoon moeten gebeuren. Kom op zeg, mijn kinders moe(s)ten dat ook gewoon doen.
Wat betreft het cowboygedoe: het is pertinent niet de bedoeling dat er op de inhoud van de sport wordt ingegaan, want daar gaat het programma niet over, het gaat over het probleem dat Bill ervaart, net zoals ik nog steeds niks van kermissen snap, omdat het over het probleem van het kind gaat, dat naar de middelbare school moet.

Oh geweldig, dus jij wilt een jongen van 16 alleen thuis laten blijven maar dan ook nog geen werk laten doen "want daar is personeel voor"?? Met welke gouden lepel ben je opgevoed als je zo denkt?
Ik wist wel wat ik deed, zocht de meest irritante bullebak van een baas voor hem in een bijbaantje, zei dat hij daar naartoe mocht om geld te verdienen voor kleding en bijdrage in het huishouden en liet hem daar eens flink afzien. Wist hij gelijk dat het gras niet groener was bij een ander.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:02

horseyfries schreef:
Gezien de reacties vinden sommige mensen toch echt wel dat het heel zielig is voor deze jongen dat hij mee moet helpen op een bedrijf terwijl hij het niet echt leuk vind. Vandaar mijn reactie, eigenlijk is het toch lachwekkend dat we ons met zijn allen over dit soort dingen druk maken. Leg dat maar eens uit aan een derde wereld kind ;)

Dat is geen vergelijking. Ik snap ook nooit dat mensen dat zo aannemen, als jij vind dat een mens niet mag klagen over zijn leven (geen enkel mens is volledig klaagvrij), dan moet je zelf lekker naar Afrika gaan en leven zoals die mensen. Dat doe je ook niet, omdat het niet jouw manier van leven en opgroeien is geweest.

Je kan nooit zeggen "Die heeft het erger, of die heeft het erger" want een kind in Afrika met honger kan het net zo slecht hebben als een kind dat dag in en dag uit seksueel misbruikt word, of in een kast opgesloten word!

Als je vind dat mensen niet mogen klagen, steek dan je hand in eigen boezem door niet te klagen op mensen die klagen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:08

horseyfries schreef:
Je hoeft niet te klagen als je ouders geld verdienen voor jou en je hobby's te onderhouden en je moet dan af en toe eens meehelpen nee. En als jij het normaal vind dat jouw moeder alles voor jou betaald maar jij daar niets voor terug hoeft te doen dan ben jij geen haar beter.
Ik ging vroeger 's avonds met mijn moeder mee naar avonddiensten, luiers verschonen van geestelijk gehandicapten, en hielp mijn vader mee koeien melken. En daar ben ik niet slechter van geworden. Integendeel, ik leerde meer te waarderen wat mijn ouders allemaal moesten doen om ons te onderhouden.
Dat dit wezenlijke onderdeel van opvoeding in ons land nu bijna niet meer lijkt te bestaan is bepaald niet de zogenaamde vooruitgang die men denkt te hebben bereikt. Integendeel, het werkt een generatie van luilakken, onverantwoordelijken en beroepswerklozen in de hand.

Waarom concludeer jij alleen maar? Ik hoefde thuis alleen maar de tafel af te ruimen en mijn kamer op te ruimen, meer niet. En toch ben ik zelf vanaf mijn 14e gaan werken om mijn paard te kunnen betalen & onderhouden. Dat is het enige wat ze bij mij thuis vroeger, "Jij een paard, prima, maar dan ga je er ook voor werken". Maar huishoudelijke klusjes, of in mijn vakantie onbetaald bijklussen bij mijn vader of moeder? Nee, lekker waterballonnen gooien buiten... Daar ben je kind voor. Kinderen je persoonlijke slaafjes maken, dat word ik zo eng van! Ze moeten hun hele leven nog werken, laat ze lekker genieten van hun jeugd, zij hebben er niet voor gekozen om geboren te worden!

Ik heb een poepiegoede baan, ik ben enorm sociaal, alles wat ik bezit heb ik zelf hard voor geknokt, dus generaliseer niet zo aub. Your (parents) way is not the only way.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:46

Zo lang je thuis woont, moet je je gewoon aan de regels houden. Paarden of geen paarden. Maak niet uit wat je ouders doet.
Ik ben de enige in de familie die wat met paarden heeft. Dat is de andere kant. Ik zit er nu 40 jaar tussen en vroeger nooit een eigen paard gehad. Pas op mn 23ste is het eerste paard pas gekomen. Ik heb alleen tegenwerking gehad. Dat is ook niet leuk.

Rieky laat Bill wel zijn keuze doen. De passie voor koken is voor Bill net zo groot als de passie voor paarden van zijn ouders. Dat heb ik vroeger nooit gehad! Ik begrijp daarom de ophef niet.
Zo lang je thuis woont gelden de regels van je ouders. Woon je op je zelf, dan maak jij je eigen regels en doe je lekker waar je zin in heb.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:15

mensen mensen wat een paniek! een ieder die weleens op wedstrijden komt weet dat bill er zelden bij is! en idd alleen op zaterdag helpt hij een paar uur mee in de stallen. dus wees gerust er is geen sprake van "kinderarbeid" ;)
Hij moet gewoon net als de meeste kinderen, op zaterdag (of andere kinderen op een andere dag) een klus mee doen.