Joehoe, Derek was vanavond weer op tv. Helaas nog niet op youtube. Het gaat prima met hem. Op TV was te zien dat hij voor ijzertjes kreeg en hij was heel braaf. Tuurlijk suuuuuper sielugh maar een behoud voor zijn voeten Het is en blijft leuk om hem te volgen!
Jammer dat ie moet gaan koersen? Hoezo dat? Bíjna een beetje een belediging aan de mensen, die zoveel geld, tijd, moeite en energie in het paard stoppen, vind je ook niet? Hij staat op een prachtige plek, loopt elke dag in het land, heeft prima eten en drinken en het zijn geen beginners die hem het vak leren maar juist professionals. Hij had het een stuk minder goed getroffen, als hij bij iemand achter huis was beland in een modderpaddock met een shetlander, om maar een voorbeeld te noemen.
Inderdaad, hoezo jammer dat hij moet gaan koersen? Daar is niks ergs aan hoor! Dravers die in training staan worden uitstekend verzorgd, veel aandacht voor afstemming van het juiste voer en er wordt alles aan gedaan om het paard in uitstekende gezondheid te krijgen en houden.
Wil je hem liever op je bord hebben? Dat was er anders van gekomen..
jammes
Geplaatst: 19-12-11 21:31
Jammer?? Dat beest heeft t daar super. Ik zie daar niet zo veel 'jammer' aan. Was jammer geweest als hij geslacht was
Bonte
Geplaatst: 19-12-11 21:36
Elin_ schreef:
Alleen jammer dat ie dan moet gaan koersen.
En weer zo'n loze opmerking.
Rider01
Geplaatst: 19-12-11 21:39
Ik hoop juist dat hij koerst en alle andere eruit loopt
Heb ontzettend veel respect voor de sportredactie, ze doen wat ze kunnen daar zou menig mens nog wat van kunnen leren.
Ik hoop ook dat hij grote geldbedragen gaat winnen. Hele mooie actie van de redactie, en hij staat bij professionals die echt weten wat ze doen.
jammes
Geplaatst: 19-12-11 21:52
Rider01 schreef:
Ik hoop juist dat hij koerst en alle andere eruit loopt
Heb ontzettend veel respect voor de sportredactie, ze doen wat ze kunnen daar zou menig mens nog wat van kunnen leren.
Ja, maar dan gaat 'ie in de 'Penny' ook .
In_Black
Geplaatst: 19-12-11 21:54
Dat gaat ie sowieso......... Nee, ik ben blij dat hij niet in handen is gekomen van bijv. een jong grietje zonder ervaring. Een jonge dravershengst kan dan wel eens levensgevaarlijk worden, en via marktplaats alsnog veranderen in een of ander doosje van Mora
jammes
Geplaatst: 19-12-11 22:03
Dat vind ik dus ook eng. Dat gaat in 9 van de 10 gevallen fout. Arme beest wordt daarna als onhandelbaar verkocht en daarna nog tig x om uiteindelijk op manege Stegeman te eindigen (uitzonderingen daargelaten).
Laat 'm maar lekker hollen op die drafbaan. Heeft 'ie het helemaal leuk toch?
Om nog even het misverstand recht te zetten dat een draver een saai en zwaar leventje heeft, hierbij zomaar een weekschema uit een van mijn trainingslogboekjes:
Maandag: vrije dag (8 uur weidegang)
Dinsdag: anderhalf uur uitrijden onder het zadel, incl. galop
Vrijdag: lichte bostraining onder het zadel, incl. galop
Zaterdag: training op de baan incl, snelwerk
Zondag: hersteltraining in de bossen
Hierbij wordt nog enkele keren per week een half uurtje longeerwerk toegevoegd. Verder elke dag 8 uur weidegang, onbeperkt hooi en of voordroogkuil. IN de zomer 24 uur weidegang. Binnen zo'n weekschema wordt voldoende afgewisseld met rijden onder het zadel en voor de kar.
jammes
Geplaatst: 19-12-11 22:15
Denk dat menig paard hier een moord voor zou doen .
Dat weet ik wel zeker en juist die tempotrainingen zijn zo super voor paarden. De spieren varen wel bij zulke sterke prikkels, de longen ook. Goed, er wordt hard gewerkt maar het paard houdt altijd nog meer dan 20 uur vrije tijd over op de dagen dat er gereisd moet worden. Wordt er thuis getraind, dan is ie nog steeds 22 uur per dag vrij om te doen en te laten wat hij zelf wil.