Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Re: Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:07

Over de fokwaardes en hun verschillen... Hoeveel merries heeft Métall bediend tegenover Jazz?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:11

Dioxide schreef:
Over de fokwaardes en hun verschillen... Hoeveel merries heeft Métall bediend tegenover Jazz?

In ieder geval genoeg om te kunnen concluderen dat hij niet zo bijzonder fokt

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:16

juliomariner schreef:
Dioxide schreef:

In ieder geval genoeg om te kunnen concluderen dat hij niet zo bijzonder fokt

Kan wel zo zijn maar mijn ervaring is wel dat Metall fijne allround dieren fokt. Wees eerlijk hoeveel paarden komen nou echt in de hogere klassen terecht? Dan heb ik het niet over de Z2 maar daar boven. Dat is maar een kleine categorie en dus zullen daar niet veel Metalls stranden net zo min als Jazz en Gribalid paarden. Het is veel belangrijker dat er ook gewone fijne normale allrounders zijn waarmee een gewone tot wat betere ruiter mee tot zijn recht kan komen in de sport en van kan genieten. Daar zou Metall naar mijn idee uitermate geschikt voor zijn. Al bewijst zijn zoon maar weer dat hij ook beter kan fokken.

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:25

wat een leuke deal zeg!!

begin me toch wel af te vragen of PS ook interesse zou hebben voor onze Merrie *D

Cimbria-stam 1023

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:26

jeetje wat een gezeur weer..
niemand zegd toch dat Duitsland hem gaat uitbrengen in de sport?
Kan net zo goed iemand van van Uytert zijn..als ze hem al gaan uitbrengen..

edit:zie net dat joop zelf ook heeft gereageerd in dit topic.Heeft hij goed meteen een hele hoop raadsels en vooroordelen uit de weg geruimd :D
Laatst bijgewerkt door kissmeB op 24-08-11 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:29

Hij gaat niet uitgebracht worden, dat is wel zeker lijkt me.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:30

kissmeB schreef:
jeetje wat een gezeur weer..
niemand zegd toch dat Duitsland hem gaat uitbrengen in de sport?
Kan net zo goed iemand van van Uytert zijn..als ze hem al gaan uitbrengen..

Metall is 17 jaar en is jaren geleden uit de sport gegaan ivm een zware blessure.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:35

Wat trouwens ik bijzonder grappig vind is dat er de afgelopen 2 jaar weer redelijk bij Metall is gedekt (denk ik, wat ik zo hoor...), maar vooral door mensen die voor niet te veel geld toch een leuke hengst voor hun (lang niet altijd super) merrie zochten. Dat zijn nu opeens wijze mensen met verstand van zaken die hun veulie volgend jaar misschien wel heel goed kunnen verkopen (mits Utopia het goed gaat doen in Londen natuurlijk...).

En verder slim gedaan van Schockemöhle - hij was waarschijnlijk de eerste, samen met Van Uytert.
Een avontuur, want tot nu toe hebben de Metalls nog niet echt heel veel gepresteerd, behalve deze dan...

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:08

Ach PS denkt vooral aan dekhengsten als je het mij vraagt, niet aan de paarden die dan in de dressuur worden uitgebracht.
Al kijk ik net... maar het dekgeld van Totilas was toch 5000,-? Inmiddels staat dat op 4000,-, waarschijnlijk wegens de iets tegenvallende prestaties op het EK.

Maar voor Métall 2500,- gaan vragen, pff wel een hele hoop geld. Hij moet maar net de juiste merries krijgen en gelukkige nieuwe baasjes van goede veulens. Maja dat intersseerd PS denk ik weer net wat minder.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:10

4000 dekgeld vooraf en als de merrie drachtig is nog eens 4000.
las dat hier iemand had gepost, de 2e 4000 bij gezond veulen, maar dat klopt niet helemaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:11

ielsjj_ schreef:
Ach PS denkt vooral aan dekhengsten als je het mij vraagt, niet aan de paarden die dan in de dressuur worden uitgebracht.
Al kijk ik net... maar het dekgeld van Totilas was toch 5000,-? Inmiddels staat dat op 4000,-, waarschijnlijk wegens de iets tegenvallende prestaties op het EK.

Maar voor Métall 2500,- gaan vragen, pff wel een hele hoop geld. Hij moet maar net de juiste merries krijgen en gelukkige nieuwe baasjes van goede veulens. Maja dat intersseerd PS denk ik weer net wat minder.

Totilas was 5500 bij Visser, bij Paul kostie 4000 en bij een veulen 8000...

Edit, goed, dat laatste klopt dus niet helemaal. Heb dit ook maar van horen zeggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:18

ielsjj_ schreef:

Ook deze info is aardig achterhaald

Goede baasjes :')

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:27

ielsjj_ schreef:

Het wordt rond de 1000 euro - even een paar bladzijden terugbladeren...
En iedereen heeft het over PS - de andere helft is gewoon van Joop van Uytert, en samen hopen ze nog wat aan het paard te verdienen én geven ze hem nog een kans. Want op deze manier krijgt Metall meer kansen dan toen ie hier bij ons in Zevenhuizen stond....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:32

Hoppje schreef:
Coloured schreef:
Er wordt weer geld geroken...Dekgeld zal in 2012 geen 600,- meer zijn maar een veelvoud hiervan.
Jammer hoor!

Tja dat is dan toch gewoon slim zaken doen :o
Het is een strategisch zakenman, dus snap niet wat hier dan zo slecht aan is van PS....

Strategisch moet in meervoud..
Joop koopt hem en zegt Paul doe je mee ??
Dekgeld omhoog en dan komen we er wel weer uit. *\o/*
We zien dan wel waar het regent of druppelt. :+
Zo ook hebben ze met elkaar verkering over de hengsten: wijlen Gribaldi, Bordeaux,Diarado.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:35

Leonora schreef:
Goede actie, Joop
een eigen account
zo kun je meteen een hoop onzin
de wereld uit brengen!

Het Ferro-bloed in Metall lijkt mij een hele mooie combi
met Sandro Hit-bloed.

Juist inteelt in de derde generatie levert een bevestiging van genen op die voor een hengst als in dit geval interessant kunnen zijn. Zoals hij momenteel loopt en zich bewijst in de sport is het niet verkeerd om lijn inteelt te gebruiken, teveel moet ook weer niet. Als merriehouder dien je hier rekening mee te houden, maar geeft je ook een keuze om een scheut van dit bloed hopelijk mee te krijgen in je eigen merrielijn.[/quote]
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-08-11 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote gehaald, geen foto's quoten aub

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:41

ceasario schreef:
Lovely schreef:
Ceasario, zie je ook nog wat Darwin-Roemer invloed?

Bij Roemer denk ik altijd aan Perseus. Net als bij Pilot.

http://members.chello.nl/~j.coolen/Perseus.jpg

Het type ( hals/nek/kaaklijn en croupe) wat b.v. ook herkenbaar is bij Uthopia.
Maar dan is mijn eigen idee en wil me niet wagen aan verdere glazenbol- speculaties..
zoals met de combi met sandro-hit (niet sterk van achteren)

Terwijl de vermoeidheid of niet sterk van achteren bij Uthopia bij de laatste pirouettes een drama in het achterbeen was.
Ik dacht hij gaat omvallen...Voor de rozebrilkijkers zoals ik in dit geval..vermoeidheid.?! :D

Bij Totilas kunnen we het gelukkig wijten aan die slechte ruiter, diens cap, de jury's, de eigenaar en ga zo maar door :). Bij Uthopia durf ik er nog wel in te geloven dat het beter kan worden.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-08-11 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote gehaald, geen foto's quoten aub

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:42

Hoppje schreef:
Coloured schreef:
Er wordt weer geld geroken...Dekgeld zal in 2012 geen 600,- meer zijn maar een veelvoud hiervan.
Jammer hoor!

Tja dat is dan toch gewoon slim zaken doen :o
Het is een strategisch zakenman, dus snap niet wat hier dan zo slecht aan is van PS....

Strategisch moet in meervoud..
Joop koopt hem en zegt Paul doe je mee ??
Dekgeld omhoog en dan komen we er wel weer uit. *\o/*
We zien dan wel waar het regent of druppelt. :+
Zo ook hebben ze met elkaar verkering over de hengsten: wijlen Gribaldi, Bordeaux,Diarado.[/quote]

Precies, volgens de Duitse pers, kocht van Uytert, die verwachtte succes van Uthopia, en vroeg na de koop in Rotterdam PS mee te doen, aangzien ze veel samen werken. Van uytert heet PS zijn Hengsthalter-pendant. Uthopia wil PS niet hebben, hij vind U. te klein.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:42

hilden1971 schreef:
Het Ferro-bloed in Metall lijkt mij een hele mooie combi
met Sandro Hit-bloed.

Juist inteelt in de derde generatie levert een bevestiging van genen op die voor een hengst als in dit geval interessant kunnen zijn. Zoals hij momenteel loopt en zich bewijst in de sport is het niet verkeerd om lijn inteelt te gebruiken, teveel moet ook weer niet. Als merriehouder dien je hier rekening mee te houden, maar geeft je ook een keuze om een scheut van dit bloed hopelijk mee te krijgen in je eigen merrielijn.

Ik denk dat het nu klopt wie wat zegt. :(:)

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:47

Bonnelover schreef:
Duim ook heel hard dat mijn merrie dragend is van Metall. Ze heeft hoogspersoonlijk nog afgelopen vrijdag nog bezoek van hem persoonlijk gehad.

Family Brouwer heeft in iedergeval een mooi slag geslagen. 3 Jaar gelden gekocht voor 45.000,- en nu verkocht voor € 500.000,- Dekgeld was dit jaar € 500,- word komend jaar € 2500,-

Weer zo`n luchtfietser met info van de onderste plank. Hoe vaak moet men nog vermelden dat de dekgelden volgend jaar zo`n duizend euro gaan bedragen :z Lees eerst het gehele topic om alvorens als een kip zonder kop een bericht te willen posten. Sorry maar daar wordt ik zo pissig om, moest ik even kwijt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:51

luve_rozes schreef:
[Precies, volgens de Duitse pers, kocht van Uytert, die verwachtte succes van Uthopia, en vroeg na de koop in Rotterdam PS mee te doen,.

De man 40000,- ? moet toch kunnen.. :D

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:01

hilden1971 schreef:
Bonnelover schreef:
Duim ook heel hard dat mijn merrie dragend is van Metall. Ze heeft hoogspersoonlijk nog afgelopen vrijdag nog bezoek van hem persoonlijk gehad.

Family Brouwer heeft in iedergeval een mooi slag geslagen. 3 Jaar gelden gekocht voor 45.000,- en nu verkocht voor € 500.000,- Dekgeld was dit jaar € 500,- word komend jaar € 2500,-

Weer zo`n luchtfietser met info van de onderste plank. Hoe vaak moet men nog vermelden dat de dekgelden volgend jaar zo`n duizend euro gaan bedragen :z Lees eerst het gehele topic om alvorens als een kip zonder kop een bericht te willen posten. Sorry maar daar wordt ik zo pissig om, moest ik even kwijt.

Sorry als ik het verkeerd heb, maar kreeg deze info van een hengstenhouder die ook insimineerd met metall, lijkt me toch een zeer betrouwbare bron. (En weet niet wie jij bent, maar hoe kom jij aan je info dan. En ik lees niet alles hier :o )

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:04

NathalietjeB schreef:
wil ik nog reageren deze vent heeft zeker geld teveel ofzo hij mag best wat aan mij doneren hoeveel paarden blijft hij nog kopen :') vraag me af of hij niet moe word van zichzelf vraag me af wanneer hij aan adelinde gaat vragen of hij parzival kan kopen :')

Wie weet heeft ie allang een bod gedaan bij Adelinde :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:05

Charaz schreef:
NathalietjeB schreef:
wil ik nog reageren deze vent heeft zeker geld teveel ofzo hij mag best wat aan mij doneren hoeveel paarden blijft hij nog kopen :') vraag me af of hij niet moe word van zichzelf vraag me af wanneer hij aan adelinde gaat vragen of hij parzival kan kopen :')

Wie weet heeft ie allang een bod gedaan bij Adelinde :D

Is dat ook een hengst???

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:07

Kendra schreef:
Wat trouwens ik bijzonder grappig vind is dat er de afgelopen 2 jaar weer redelijk bij Metall is gedekt (denk ik, wat ik zo hoor...), maar vooral door mensen die voor niet te veel geld toch een leuke hengst voor hun (lang niet altijd super) merrie zochten. Dat zijn nu opeens wijze mensen met verstand van zaken die hun veulie volgend jaar misschien wel heel goed kunnen verkopen (mits Utopia het goed gaat doen in Londen natuurlijk..)

Pardon.. Ik was juist blij dat Metall weer in Nederland kwam en ik hem dus 1,5 jaar geleden kon gebruiken op mijn goede merries..
Ik heb dit jaar een paar veulens van Metall, de ene uit een ster/pref (en tweevoudig hengstenmoeder), juist om weer eens wat ander bloed in ons stamboek te brengen.. Dit hengstveulen is ook na de geboorte gelijk verkocht aan een hengstenhouder (en is inmiddels alweer voor de helft doorverkocht, puur met het oog op een toekomst in de fokkerij). Een dochter van deze merrie heeft een merrieveulen gegeven van Metall die we zelf aanhouden, juist vanwege de veelzijdigheid de Metall doorgeeft en het mooie type..
Het enige gokje wat ik 1,5 jaar geleden gemaakt heb is met mijn stermerrie van farrington, voor haar het eerste veulen, maar ik wilde niet gelijk een bloedbeestje gebruiken en dan kies ik liever voor een hengst waarvan je weet wat hij geeft..

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:15

[/quote]

Weer zo`n luchtfietser met info van de onderste plank. Hoe vaak moet men nog vermelden dat de dekgelden volgend jaar zo`n duizend euro gaan bedragen :z Lees eerst het gehele topic om alvorens als een kip zonder kop een bericht te willen posten. Sorry maar daar wordt ik zo pissig om, moest ik even kwijt.[/quote]

Citaat:
Sorry als ik het verkeerd heb, maar kreeg deze info van een hengstenhouder die ook insimineerd met metall, lijkt me toch een zeer betrouwbare bron. (En weet niet wie jij bent, maar hoe kom jij aan je info dan. En ik lees niet alles hier :o )

Maakt niet uit wie ik ben, zou eerst leren lezen om veel misverstanden hier op Bokt te voorkomen alleen dekgeld was nu €600 wordt € 1000,. Wat de gebroeders Brouwer gedaan hebben is niet meer dan normaal als jonge ondernemers. Hiermee heeft Metall meer bekijks zij leveren het sperma volgend jaar in de noordelijkse provincies plus zij krijgen ook de beschikking over de hengsten van PS voor het Noorden. Vind dit een goede deal, en gun het ze van harte. Hart werken mag beloond worden. Er zijn er hier in het noorden al genoeg die alleen aan zich zelf denken. Dit biedt nieuw perspectief en meer concurrentie in het Noorden. Hengstenhouders worden hiermee op scherp gezet en dat is niet meer dan gerechtigheid.
Laatst bijgewerkt door hilden1971 op 24-08-11 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt