Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juliomariner schreef:Dioxide schreef:Over de fokwaardes en hun verschillen... Hoeveel merries heeft Métall bediend tegenover Jazz?
In ieder geval genoeg om te kunnen concluderen dat hij niet zo bijzonder fokt
ielsjj_ schreef:Ach PS denkt vooral aan dekhengsten als je het mij vraagt, niet aan de paarden die dan in de dressuur worden uitgebracht.
Al kijk ik net... maar het dekgeld van Totilas was toch 5000,-? Inmiddels staat dat op 4000,-, waarschijnlijk wegens de iets tegenvallende prestaties op het EK.
Maar voor Métall 2500,- gaan vragen, pff wel een hele hoop geld. Hij moet maar net de juiste merries krijgen en gelukkige nieuwe baasjes van goede veulens. Maja dat intersseerd PS denk ik weer net wat minder.
ielsjj_ schreef:Maar voor Métall 2500,- gaan vragen, pff wel een hele hoop geld. Hij moet maar net de juiste merries krijgen en gelukkige nieuwe baasjes van goede veulens. Maja dat intersseerd PS denk ik weer net wat minder.
Hoppje schreef:Coloured schreef:Er wordt weer geld geroken...Dekgeld zal in 2012 geen 600,- meer zijn maar een veelvoud hiervan.
Jammer hoor!
Tja dat is dan toch gewoon slim zaken doen![]()
Het is een strategisch zakenman, dus snap niet wat hier dan zo slecht aan is van PS....
Leonora schreef:Goede actie, Joop
een eigen account
zo kun je meteen een hoop onzin
de wereld uit brengen!
Het Ferro-bloed in Metall lijkt mij een hele mooie combi
met Sandro Hit-bloed.
ceasario schreef:Lovely schreef:Ceasario, zie je ook nog wat Darwin-Roemer invloed?
Bij Roemer denk ik altijd aan Perseus. Net als bij Pilot.
http://members.chello.nl/~j.coolen/Perseus.jpg
Het type ( hals/nek/kaaklijn en croupe) wat b.v. ook herkenbaar is bij Uthopia.
Maar dan is mijn eigen idee en wil me niet wagen aan verdere glazenbol- speculaties..
zoals met de combi met sandro-hit (niet sterk van achteren)
Terwijl de vermoeidheid of niet sterk van achteren bij Uthopia bij de laatste pirouettes een drama in het achterbeen was.
Ik dacht hij gaat omvallen...Voor de rozebrilkijkers zoals ik in dit geval..vermoeidheid.?!
Hoppje schreef:Coloured schreef:Er wordt weer geld geroken...Dekgeld zal in 2012 geen 600,- meer zijn maar een veelvoud hiervan.
Jammer hoor!
Tja dat is dan toch gewoon slim zaken doen![]()
Het is een strategisch zakenman, dus snap niet wat hier dan zo slecht aan is van PS....
hilden1971 schreef:Het Ferro-bloed in Metall lijkt mij een hele mooie combi
met Sandro Hit-bloed.
Juist inteelt in de derde generatie levert een bevestiging van genen op die voor een hengst als in dit geval interessant kunnen zijn. Zoals hij momenteel loopt en zich bewijst in de sport is het niet verkeerd om lijn inteelt te gebruiken, teveel moet ook weer niet. Als merriehouder dien je hier rekening mee te houden, maar geeft je ook een keuze om een scheut van dit bloed hopelijk mee te krijgen in je eigen merrielijn.
Bonnelover schreef:Duim ook heel hard dat mijn merrie dragend is van Metall. Ze heeft hoogspersoonlijk nog afgelopen vrijdag nog bezoek van hem persoonlijk gehad.
Family Brouwer heeft in iedergeval een mooi slag geslagen. 3 Jaar gelden gekocht voor 45.000,- en nu verkocht voor € 500.000,- Dekgeld was dit jaar € 500,- word komend jaar € 2500,-
hilden1971 schreef:Bonnelover schreef:Duim ook heel hard dat mijn merrie dragend is van Metall. Ze heeft hoogspersoonlijk nog afgelopen vrijdag nog bezoek van hem persoonlijk gehad.
Family Brouwer heeft in iedergeval een mooi slag geslagen. 3 Jaar gelden gekocht voor 45.000,- en nu verkocht voor € 500.000,- Dekgeld was dit jaar € 500,- word komend jaar € 2500,-
Weer zo`n luchtfietser met info van de onderste plank. Hoe vaak moet men nog vermelden dat de dekgelden volgend jaar zo`n duizend euro gaan bedragenLees eerst het gehele topic om alvorens als een kip zonder kop een bericht te willen posten. Sorry maar daar wordt ik zo pissig om, moest ik even kwijt.
NathalietjeB schreef:wil ik nog reageren deze vent heeft zeker geld teveel ofzo hij mag best wat aan mij doneren hoeveel paarden blijft hij nog kopenvraag me af of hij niet moe word van zichzelf vraag me af wanneer hij aan adelinde gaat vragen of hij parzival kan kopen
Charaz schreef:NathalietjeB schreef:wil ik nog reageren deze vent heeft zeker geld teveel ofzo hij mag best wat aan mij doneren hoeveel paarden blijft hij nog kopenvraag me af of hij niet moe word van zichzelf vraag me af wanneer hij aan adelinde gaat vragen of hij parzival kan kopen
Wie weet heeft ie allang een bod gedaan bij Adelinde
Kendra schreef:Wat trouwens ik bijzonder grappig vind is dat er de afgelopen 2 jaar weer redelijk bij Metall is gedekt (denk ik, wat ik zo hoor...), maar vooral door mensen die voor niet te veel geld toch een leuke hengst voor hun (lang niet altijd super) merrie zochten. Dat zijn nu opeens wijze mensen met verstand van zaken die hun veulie volgend jaar misschien wel heel goed kunnen verkopen (mits Utopia het goed gaat doen in Londen natuurlijk..)
Citaat:Sorry als ik het verkeerd heb, maar kreeg deze info van een hengstenhouder die ook insimineerd met metall, lijkt me toch een zeer betrouwbare bron. (En weet niet wie jij bent, maar hoe kom jij aan je info dan. En ik lees niet alles hier)