Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:28

Mousmous schreef:
9 maanden, dus....

Ongeveer 9 x 4 weken = 36 weken.
Hij zal hem minstens wel 5x in de week trainen, dan heeft ie er minimaal denk ik 180 keer mee getraind. Even de hoefzweer niet meegerekend.

Moet je het paard toch aardig kunnen leren kennen.

Ik kan me vergissen, maar Edward had het met Voice dach ik toch sneller voor elkaar om een combinatie te worden.

Rijd jij zelf wel paard?

Voice loopt nu lichte tour en geen GP en zeker geen EK, vorig jaar oktober heeft hij hem al gepresenteerd tijdens een clinic.
Als je dan al vergelijkt, doe het dan goed.

Ayasha
Blogger

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:28

Daarbij helde die stang vaak zat genoeg over bij Edward.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:29

Dat zegt echt helemaal niets, zowel bij Rath niet als bij Gal. Als die kinketting strak zit zal hij nauwelijks hellen, en als hij losser zit slaat hij direct helemaal door. Geen peil op te trekken i.m.o.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:33

Weten jullie van wie ik gister nou echt heb zitten genieten? , even lekker offtopic om dit topic zo instand te houden :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:34

Nou?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:35

SCANDIC!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:35

Haha, me2!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:36

En terecht!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:36

Ik ook, maar net iets meer van Adelinde. Ik had Patrik graag 2 zien staan

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:38

Wat een genot om naar die 2 te kijken zeg!!!! Petje af voor Kittel om hem zo heerlijk te rijden. de ontspanning straalt eraf!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:41

alleen voor het plaatje zou scandic wat mee mogen zakken achter.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:42

En zo zie je maar weer om bij de duitse documantaire te blijven goud is niet te koop.

Matthias heeft erg weinig ervaring. Hij heeft een enorme druk op zijn schouders en sleept die ook gewoon mee de ring in.
Natuurlijk is het een EK maar hij moet leren te genieten van het paard onder zijn kont.
Hij is erg grof in zijn hulpgeving dat zou veel minder kunnen.
Het paard het werk laten doen.

Ze zijn nu geruime tijd een combi, zowel ruiter als paard kennen de opgaven in de ring. En de combi vormen had allang kunnen gebeuren.
Ik denk als meneer eens iets meer ging genieten dan het al wel beter zou gaan. Het waren fouten door te grove hulpen. Althans dat vind ik.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:47

Kafue schreef:
En zo zie je maar weer om bij de duitse documantaire te blijven goud is niet te koop.

Matthias heeft erg weinig ervaring. Hij heeft een enorme druk op zijn schouders en sleept die ook gewoon mee de ring in.
Natuurlijk is het een EK maar hij moet leren te genieten van het paard onder zijn kont.

Ze zijn nu geruime tijd een combi, zowel ruiter als paard kennen de opgaven in de ring. En de combi vormen had allang kunnen gebeuren.
Ik denk als meneer eens iets meer ging genieten dan het al wel beter zou gaan. Het waren fouten door te grove hulpen. Althans dat vind ik.

En ik vind het heel knap, dat jij met zo veel druk op je schouders vindt, dat 9 maanden voldoende is om een combinatie te vormen, terwijl anderen daar jaren over mogen doen.
Ik zie het je graag doen!

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:50

Kafue schreef:

Hoe ging het spreekwoord ook al weer? De beste stuurlui staan aan wal?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:01

zipje71 schreef:
CharleyT schreef:
@ zipje
Ja, en??? Een kampioenschap wordt verreden over een aantal proeven. Wat je daar laat zien bepaald de uitslag. Al die andere informatie is van geen enkel belang. En tellen niet mee in de waardering voor de proef. Allemaal ballast en publieks emotie.
Zodra het een wedstrijd Beste ruiter/trainer zou zijn, wordt het een ander verhaal

Nou dan maakt het dus ook geen reet uit dat het een jonge combi is want daar houdt de jury ook geen rekening mee.
Als ze nog niet klaar zijn, moet ie gewoon niet starten en de eer aan zichzelf houden.

Ik vind het anders geen schande wanneer je vrij constant bij je wedstrijden rond de 80% rijdt...
Daar hoef je je als jonge combinatie met zeer goed paard toch niet voor te schamen?

Wel jammer dat hij niet wat vrolijker keek en zijn paard wat enthousiaster beloonde. Zo slecht ging het toch niet?
Bij Edward gingen de wissels ook nog regelmatig de mist in, zat er op te wachtenen het gebeurde inderdaad. En jammer dat hij hem zo kort pakte en zo achter de loodlijn hield. De proeven die ik van Edward en Totilas zag had hij juist een mooie open aanleuning over het algemeen.MaR rijd hem veel behoudender en dat zie je inderdaad terug in die uitgestrekte draf die voor mijn gevoel niet veel bodem dekt, maar wel een flink strekkend voorbeen.

Ik hoop dat hij hem wat opener gaat rijden en ze de manier vinden om te gaan sprankelen samen. Dat het er af straalt dat ze samen genieten. dan zal het negatieve gevoel omtrent de verhuizing en ruiterwissel ook wel slijten...

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:01

shirleyp schreef:
Idd kohtje, hoe strak zat hij er aan zeg! Niet echt lekker om de spanning kwijt te raken...

Hoewel ik eigenlijk iets verstandigs zou moeten zeggen, geniet ik eigenlijk stiekem enorm van alle Totilasgossip!

Mocht er ooit wel een nieuwe ruiter worden gezocht, voel ik een tvshow ankomen: 'Deutschland sucht ein Superreiter' of 'so you think you can ride'

haha geniaal gesproken!! *D

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:06

Wat een gemekker van sommigen die het zo'n goeie grap vinden dat Rath en Toot minder gescoord hebben dan Adelinde en Parzival. Ga maar eens in 9 maanden Gal evenaren, dat lukt niet zomaar.
So you think you can ride. Geweldig! Hoeveel dat er niet zijn...!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:11

Arianna1983 schreef:
Wat een gemekker van sommigen die het zo'n goeie grap vinden dat Rath en Toot minder gescoord hebben dan Adelinde en Parzival. Ga maar eens in 9 maanden Gal evenaren, dat lukt niet zomaar.
So you think you can ride. Geweldig! Hoeveel dat er niet zijn...!

Een heleboel hier op bokt, volgens mij!
Ze weten het in ieder geval beter.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:34

Ik had het Rath van harte gegund om een heel goede proef te rijden. Vind het knap dat je als jong broekie op zo'n knol mag rijden! Jammer dat zoveel paardenmensen elkaar het licht niet in de ogen gunnen. En daarvoor hoef je niet in de top te rijden!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:36

Nee juist niet in de top, want over het algemeen geldt, dat hoe hoger of dichter mensen bij het niveau van deze ruiter komen, hoe minder commentaar er is.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:01

Vind dat Rath goed zijn best heeft gedaan ondanks alle druk en wat dan ook. Combi moet gewoon lekker gaan groeien.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:04

secricible schreef:
Dat zegt echt helemaal niets, zowel bij Rath niet als bij Gal. Als die kinketting strak zit zal hij nauwelijks hellen, en als hij losser zit slaat hij direct helemaal door. Geen peil op te trekken i.m.o.

Kei fijn dat je dit even aanhaalt! Ben ik helemaal met je eens. Als een stang doorslaat geeft dit al aan dat de kinketting erg los zit en dus pas heel laat in zal werken. Heb je de kinketting superstrak, dan kun je wel zeggen: goh die stang blijft mooi verticaal, maar ondertussen ben je wel degelijk bezig je paardje te plagen, immers bij de geringste inwerking van de hand zal de stang al inwerken, en dat voelt zo'n paard echt wel. Bij een losse kinketting is de "slag" groter voordat de stang inwerkt en kan de stang dus ook veel meer horizontaal komen, terwijl t paard er helemaal geen last van heeft.

De hoek waarin de stang hangt is imo geen maatstaaf of er te hard wordt ingewerkt in de mond, de maatstaaf is voor mij, hoe strak zit die kinketting?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:05

Mijn kinketting bungelt er maar wat aan....

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:07

Prima toch!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:10

Grappig dat iedereen het weer over hoe goed Rath is en hoe slecht Ed was, heeft, ondanks dat de resultaten dat volledig tegen spreken
Maar opmerkelijker is de uitspraak van PS dat er geen andere ruiter komt
Daar heeft hij helemaal niets over te zeggen, hij heeft het sportgedeelte aan de stiefmoeder van Mathias verkocht en die zal haar stiefzoon er niet zo maar van af halen.
Zoals eerder gezegd zou een andere trainer dan zijzelf wel gewenst zijn

Vraag me af of ze dit probleem met dezelfde constructie straks met Bretton Woods weer gaan krijgen.