Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:27

Champie_Me schreef:
niet weer ditzelfde 'spelletje' he?? mr schockemohle moet eens talent in eigen land zoeken in plaats van maar met geld schieten omdat meneertje rath dan weer verder kan trainen als het 'meest verwende duitse dressuurruiter'(vermoed dat dit het gevolg gaat worden!)

Daar heb jij toch geen last van ?! 8)7

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:29

Dit topic is wel weer vrij vermakelijk....Er zijn zat fijne hengsten in NL , BW gaat misschien gewoon Verden winnen en dan naast Sandro Hit op stal lekker eten en veel dekken en verder geen concoursterrein meer van dichtbij bekijken.
Wat heeft Rath hier nou weer mee te maken? hij rijdt Totilas, dus zal ie ook wel op BW gaan zitten? En wat dan nog? PS heeft tig hengsten en rath rijdt er welgeteld.......1.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:37

Laten we het er op houden dat Nederland veel te goede paarden heeft.. Kijk naar Parzival, Ravel, Totilas, BMC van Grunsven Simon, Hickstead... Bretton Woods....;-)
Toch ben ik trots op de Nederlandse paarden (KWPN)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:41

Getup schreef:
Dit topic is wel weer vrij vermakelijk....Er zijn zat fijne hengsten in NL , BW gaat misschien gewoon Verden winnen en dan naast Sandro Hit op stal lekker eten en veel dekken en verder geen concoursterrein meer van dichtbij bekijken.
Wat heeft Rath hier nou weer mee te maken? hij rijdt Totilas, dus zal ie ook wel op BW gaan zitten? En wat dan nog? PS heeft tig hengsten en rath rijdt er welgeteld.......1.

Kleine bijkomstigheid, de stiefmoeder van Rath krijgt volgens de media net zoals bij Totilas een deel van BW in handen, dat is geloof ik bij de rest van de hengstenstapel van PS niet het geval

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:42

zover had ik nog niet gelezen, tsja dan......rijdt ie er binnekort welgeteld 2 :D .

Wanted2003

Re: Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:47

En wat dan nog? Laat Rath er het beste uithalen wat erin zit, wellicht is dat wel helemaal geen GP niveau. Het is en blijft een gok, de aankoop van een jong paard. Misschien zijn we vergeten hoeveel talentvolle paarden we nog bezitten? Westpoint, de wereldkampioen, Astrix, de wereldkampioen. En al die andere jonge, maar zeer talentvolle dieren.

Ik maal er niet om hoor, het is jammer, maar wens Duitsland veel geluk.
Persoonlijk denk ik dat Shockemöhle ook een tactische zet doet, in Duitsland draait het grootste gedeelte van de dressuurfokkerij om Sandro Hit en Bretton Woods brengt iets nieuws, met duits bloed in de aderen. Helaas dan weer niet goed op de benen, maar ik weet niet hoe Duitse fokkers daar tegenaan kijken.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:50

Tjee, laat die man, als hij het geld er voor over heeft. Als jij een bepaald bod op je paard krijgt van PS, dan gaat hij toch ook weg? Met de eventuele strik eromheen?

Tjaah ik vind sowieso dat de paardensport een beetje draait om wie het kan betalen en wie niet. En met een beetje geluk vindt je een simpel paard en lijdt die op tot de top.

Maar om meteen weer te zeggen dat Rath dan weer wat heeft, neuh nergens voor nodig.

Chilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:52

Schade .......... alles ist vorbei! Jammer, maar een bewijs dat NL dus de betere paarden fokt, dat blijft altijd op papier staan waar ze ook heen verkocht worden

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:42

sarabande schreef:
Kleine bijkomstigheid, de stiefmoeder van Rath krijgt volgens de media net zoals bij Totilas een deel van BW in handen, dat is geloof ik bij de rest van de hengstenstapel van PS niet het geval

Bron graag?
En hoeveel hengsten zal PS in alleen-eigendom hebben? Niet zo gek veel...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:44

Even zelf het topic doornemen

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:58

Daar zei iemand dat ja, maar er werd gen bron vermeld...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:59

NJS schreef:
PS koopt hem samen met Ann Kathrin Linsenhoff. Dus je mag raden wie daarop gaat rijden.
Het grootste verwende dressuur kind van Duitsland.......

Zie je, geen bron... en dan nog van een gebruiker met 1 bericht...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:03

Is er iemand die verstand heeft van het KWPN stamboek die mij kan uitleggen waarom of er hier gedaan wordt alsof wij opeens onze beste hengst kwijt zijn en in een soort nationale rouw zouden moeten verkeren. Ik meende eens gelezen te hebben dat United de beste KWPN hengst ooit was qua dressuuraanleg, met cijfers van 9,5 voor zijn gangen en zijn dressuuraanleg. United staat toch nog gewoon bij Edward Gal of niet?
En als Bretton Woods vanwege de OCD een omstreden goedkeuring was waarom is er dan zoveel ophef? Er worden aan de lopende band paarden verkocht naar het buitenland. Zou ook gek zijn als het niet meer gebeurde gezien de enorme "overproductie" in Nederland. Onze hengstenhouders zoeken toch ook in Duitsland naar goede hengsten, er is toch uitwisseling over en weer.
Als de namen PS en MAR er niet bij betrokken waren was dit vast nooit voorpaginanieuws geworden. We kunnen misschien beter een heel nieuw Bokttabblad aanmaken, het Totilastrauma tabblad. :+
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 30-07-11 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:04

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:06

Hermelientje schreef:
Is er iemand die verstand heeft van het KWPN stamboek die mij kan uitleggen waarom of er hier gedaan wordt alsof wij opeens onze beste hengst kwijt zijn en in een soort nationale rouw zouden moeten verkeren. Ik meende eens gelezen te hebben dat United de beste KWPN hengst ooit was qua dressuuraanleg, met cijfers van 9,5 voor zijn gangen en zijn dressuuraanleg. United staat toch nog gewoon bij Edward Gal of niet?
En als Bretton Woods vanwege de OCD een omstreden goedkeuring was waarom is er dan zoveel ophef? Er worden aan de lopende band paarden verkocht naar het buitenland. Zou ook gek zijn als het niet meer gebeurde gezien de enorme "overproductie" in Nederland. Onze hengstenhouders zoeken toch ook in Duitsland naar goede hengsten, er is toch uitwisseling over en weer.
Als de namen PS en MAR er niet bij betrokken waren was dit vast nooit voorpaginanieuws geworden. We kunnen misschien beter een heel nieuw Bokttabblad aanmaken, het Totilastrauma tabblad. :+

United is niet de beste hengst, dat is wereldwijd Jazz.
United is nog veel te jong om dat predicaat al te kunnen hebben

Maar lees even terug, je ziet mij niet rouwen hoor ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:16

sarabande schreef:

Ik bedoelde niet qua afstammelingen, maar puur wat het stamboek van hem vond qua gangen en aanleg. Ik heb toen toch echt gelezen dat hij de hoogste cijfers ooit had op de verrichtingstest en heb het nog even opgezocht en inderdaad zijn cijfers waren hoger dan die van Bretton Woods.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:19

Hermelientje schreef:
sarabande schreef:

Ik bedoelde niet qua afstammelingen, maar puur wat het stamboek van hem vond qua gangen en aanleg. Ik heb toen toch echt gelezen dat hij de hoogste cijfers ooit had op de verrichtingstest en heb het nog even opgezocht en inderdaad zijn cijfers waren hoger dan Bretton Woods.

Daarmee is hij niet de beste hengst ooit, daar zijn meerdere factoren voor nodig. Verrichting is maar een schakel

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:37

sarabande schreef:
Daarmee is hij niet de beste hengst ooit, daar zijn meerdere factoren voor nodig. Verrichting is maar een schakel

Dat begrijp ik. Ik maakte de opmerking ook omdat er zo gereageerd wordt van "we verkopen onze beste paarden en waarom kunnen we ze niet houden". Maar dan moet je alle paarden houden omdat pas na verloop van tijd duidelijk wordt wat echt goed is (in de sport). En dan zijn sport en nakomelingen nog twee verschillende zaken lijkt mij. Wij houden zelf echt wel genoeg goede hengsten over, maar dat vond jij ook al zag ik.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:45

Volgensmij is er, vooral op Bokt, zoveel ophef over omdat toevallig PS is geïntresseerd in deze hengst. Toen Ziësto of Ampère naar het buitenland gingen was er veel minder ophef over, imo precies hetzelfde, jonge, getalenteerde hengsten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:24

Henkjan schreef:
Volgensmij is er, vooral op Bokt, zoveel ophef over omdat toevallig PS is geïntresseerd in deze hengst. Toen Ziësto of Ampère naar het buitenland gingen was er veel minder ophef over, imo precies hetzelfde, jonge, getalenteerde hengsten.

@Henkjan
Het merendeel dat hier reageert zit vol "Duitse"-frustraties en stikt van de jaloezie terwijl ze het paard meestal kennen uit de teksten van roddel en achterklap.

NinetyFour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:35

Attitude schreef:
Zou deze ook naat Matthias gaan om te rijden?

Zonde dat ook deze weer naar het buitenland vertrekt.

Volgens mij wel, want zijn stiefmoeder komt er ook weer bij in te zitten ...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:40

ceasario schreef:
Henkjan schreef:

@Henkjan
Het merendeel dat hier reageert zit vol "Duitse"-frustraties en stikt van de jaloezie terwijl ze het paard meestal kennen uit de teksten van roddel en achterklap.

Toch nog iemand met hetzelfde inzicht als mij in deze kwestie...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:50

ceasario schreef:
Henkjan schreef:

@Henkjan

Vind het nogal neerbuigend en aanvallend dit.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:56

pff waar mensen zich druk om kunnen maken.

Een paard dat verkocht word. Nou en.. koop hem dan zelf..
Waarom zou PS hem niet mogen kopen? Als hij het juiste bied en de eigenaar gaat akkoord. Ik snap niet waar iedereen zich dan mee loopt te bemoeien..

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:59

Achh laat het ,het is toch leuk dat ze een jong paard kopen
Ze gaan hem zelf opleiden
Hoeveel jonge paarden hebben wij wel niet gekocht uit duitsland en zelf opgeleid
Ben wel benieuwt of rath er op gaat
De nederlandse opleiding voor paarden is beter,zelf de duitse top ruiter werth heeft gezegt dat duitsland nog een hoop kan leren van nederlandse schoolling van paarden.
Veel plezier met het paard