Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:09

Nog één keer dan en dan geef ik het op.....

De klagende buurvrouw woonde er vele jaren langer dan die nieuwe mensen van buiten de gemeente. De tuinen aan de voorzijde van de woningen waren in overleg met alle buren nu juist opgeknapt omdat deze volstonden met hoge coniferen, allerlei bouwwerken etc.
de nieuwe buren kwamen vertellen dat ze de voortuin gingen slopen en een paardenbak gingen bouwen, en dat ze geen bezwaar kon maken omdat dit mocht van de gemeente (niks overleg)
De persoon die het andere hoekhuis heeft gekocht deed hetzelfde.
de buurvrouw heeft toen contact opgenomen met de gemeente en deze zei dat geen vergunning nodig was, dit blijkt wettelijk niet zo te zijn dus er moest alsnog vergunning aangevraagd worden voor legalisatie. Een paardenbak is een bouwwerk dus normaal vergunningsplichtig.
De vergunning is verleend omdat de gemeente van mening is dat de paardenbak in de voortuin past in een woonomgeving! Hiertegen loopt dus de procedure omdat de buurvrouw van mening is dat de paardenbak op deze plek niet passend is. De overlast en de waardevermindering spelen hierbij een grote rol. De gemeente heeft zelf enkel en alleen vanwege de ligging tussen de paardenbakken de WOZ-waarde van de twee tussenwoningen zeer aanzienlijk verlaagd.
Mag je tegenwoordig niet meer opkomen voor waardeverlies van je woning waar je zelf geen schuld aan hebt en waar je jarenlang keihard voor gewerkt hebt?
Door asociaal gedrag van mensen die op zoek zijn naar hun eigen geluk en lak hebben aan buren zal het woongenot van anderen teniet worden gedaan, wat een tijdperk!

tjoppie

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:15

Dus de procedures lopen nog?

hasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:02

petra
dus jij wilt beweren dat alle tuinen opgeknapt waren ?
en dan deze zin van jou :de nieuwe buren kwamen vertellen dat ze de voortuin gingen slopen en een paardenbak gingen bouwen, en dat ze geen bezwaar kon maken omdat dit mocht van de gemeente (niks overleg) ..........
hoop je jou verhaal nu geloofwaardig te maken met leugens ?
ik betreur het zeer dat ik in 1 stukje zoveel leugens moet ontdekken , en de boel hier zoveel erger loopt te maken en dan ook nog praten over asociaal gedrag .
ik vind het verschrikkelijk asociaal als mensen liegen !
mischien moet je het verhaal eens juist aanhoren en dan laten weten hier op bokt wat jij ervan weet en niet zomaar wat plaatsen hier .
verder heeft het helaas geen nut om hierop in te gaan aangezien de waarheid hier flink verlogend word .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:11

Petra68 schreef:
Nog één keer dan en dan geef ik het op.....

De klagende buurvrouw woonde er vele jaren langer dan die nieuwe mensen van buiten de gemeente.!

Dit is zo een zinnetje waar ik altijd jeuk van krijg. Heb zelf in een dorp gewoond waar deze gedachtegoed een dagelijkse rode draad was...

Waardevermindering kan je ook oplopen als er een tokkiegezin naast je komt wonen en dat ook luid en duidelijk laat zien.....

Paarden moeten je ding zijn, dat klopt, maar is de buuf van plan te gaan verkopen??? Misschien is nog een paardengezin wel geinteresseerd en is haar huis NOG meer waard geworden...want het kan een aanzuigende werking hebben en wij als Paardenmensen weten dat alles waar het woord PAARD in voor komt 3 keer zo duur is dan het produkt voor andere doeleinden....

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:38

tjoppie schreef:
Dus de procedures lopen nog?

Tsja, het hele circus is pas net begonnen en zal nog wel enige tijd duren.

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:33

hasker schreef:
petra
dus jij wilt beweren dat alle tuinen opgeknapt waren ?
en dan deze zin van jou :de nieuwe buren kwamen vertellen dat ze de voortuin gingen slopen en een paardenbak gingen bouwen, en dat ze geen bezwaar kon maken omdat dit mocht van de gemeente (niks overleg) ..........
hoop je jou verhaal nu geloofwaardig te maken met leugens ?
ik betreur het zeer dat ik in 1 stukje zoveel leugens moet ontdekken , en de boel hier zoveel erger loopt te maken en dan ook nog praten over asociaal gedrag .
ik vind het verschrikkelijk asociaal als mensen liegen !
mischien moet je het verhaal eens juist aanhoren en dan laten weten hier op bokt wat jij ervan weet en niet zomaar wat plaatsen hier .
verder heeft het helaas geen nut om hierop in te gaan aangezien de waarheid hier flink verlogend word .

Ik denk dat de oudere luchtfoto van Google van Ruttensepad 8a in Rutten in vergelijking met de nieuwere streetview foto van Google genoeg zegt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:45

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek om met respect en argumenten op de inhoud van de berichten te reageren en niet op de persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:52

Als ik op google maps kijk, zie ik gigantische huizen met rietenkappen en gigantische achtertuinen...niks geen arbeiderswoninkjes met arme tuintjes, maar grootgrondbezitters met kastelen van enkele tonnen.....

Op mijn kaart hebben de buren ook geen armoedig achtertuintje tot hun beschikking...

Op het adres zit een bedrijf, duidelijk mensen vanuit de stad die buiten wonen omwille van hun paardenliefhebberij.

Rutten is vast een kleine gemeenschap die ons kent ons is.

uit een stukje in een krantje, vind ik dit wel een leuke typerende zin :D

"Zo'n knol stinkt een uur in de wind en trekt vooral vliegen aan. Om maar te zwijgen over paardenpoep, het gehinnik en een winderig paard" *\o/*

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:25

Ik denk dat het huis van de buuf fors in waarde stijgt,aangezien ook zij ,volgens het gelijkheids beginsel ,nu een bak in de tuin aan mag leggen....dat mag bijna nergens...dit is nu dus een zeer gewild stekje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:24

Precies!! Alles met paard is dubbel zo veel waard.

Maar buuf houd niet van paarden, vind het stinkbeesten en op hun blog laten ze duidelijk merken dat ze niet van deze viervoeters gediend zijn en dan is het natuurlijk ineens een probleem.

De ganse manege bestaat uit een paardje met een shet... :+ en kennelijk laat die wel eens een scheet onder het rijden en daar hebben ze een probleem mee....de shet zal dan hinneken naar het paard in de bak en dat is het lawaai :+

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:28

Als je niks met paarden hebt dan kan dat heel hinderlijk zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:34

Moet je maar net een gestoorde treffen die in dat smalle rijtjeshuis-tuintje van de buuf ook nog eens knollen neer wil zetten :=

Komop , dat is toch niet realistisch jongens :P

hasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:50

petra je spreekt over de TUINEN van de woningen en nu spreek je alleen over het huis met de paardenbak ja inderdaad dat huis was het enige huis met een mooi aangelege tuin .
darom heeft de buurvrouw ook de kans gekregen uit de tuin te halen wat zij mooi vond ,zodat zij de planten enz in haar tuin kon planten wat ook gebeurt is .
de rest van de tuinen was zeer zeker niet mooi aangelegd of je moet meters hoge brandnetels & ander ontkruid prachtig vinden ieder zijn smaak natuurlijk .
om dan nog maar niet te spreken over de andere hoek !
dus waar jij mooi aangelegde tuinen vandaan haalt is mij een raadsel .
en petra over het hele circus is pas begonnen zijn de meningen ook over verdeeld .

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:35

hasker schreef:
petra je spreekt over de TUINEN van de woningen en nu spreek je alleen over het huis met de paardenbak ja inderdaad dat huis was het enige huis met een mooi aangelege tuin .
darom heeft de buurvrouw ook de kans gekregen uit de tuin te halen wat zij mooi vond ,zodat zij de planten enz in haar tuin kon planten wat ook gebeurt is .
de rest van de tuinen was zeer zeker niet mooi aangelegd of je moet meters hoge brandnetels & ander ontkruid prachtig vinden ieder zijn smaak natuurlijk .
om dan nog maar niet te spreken over de andere hoek !
dus waar jij mooi aangelegde tuinen vandaan haalt is mij een raadsel .
en petra over het hele circus is pas begonnen zijn de meningen ook over verdeeld .

Het is nogal jammer om jouw overlast van het aanzicht van brandnetels en onkruid in verhouding te zien tot de overlast die de paardenbak (in dit geval) veroorzaakt.
Bovendien is deze bewering totaal uit de lucht gegrepen en toont aan op welk niveau er naar argumenten wordt gezocht.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:41

mag ik vragen waarom jij dit allemaal zo verteld.
ben je toevallig zelf de buurvrouw van de mensen met de paardenbak.
petra 68 ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:45

of de dochter van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:27

Petra is de buurvrouw, toch? Of de familie van de buuf....zo aan jullie blog te lezen..

Petra68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:28

babygirlxx schreef:
mag ik vragen waarom jij dit allemaal zo verteld.
ben je toevallig zelf de buurvrouw van de mensen met de paardenbak.
petra 68 ?

ik had al uitgelegd wie ik ben en wat mijn motivatie is om te reageren op alle onzinnige berichten van met name van jouw kant.
het zou wel zo eerlijk zijn als jij ook even uitlegd wie je bent en je niet probeerd voor de doen als een zogenaamde "kennis"!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:35

pmarena schreef:
Moet je maar net een gestoorde treffen die in dat smalle rijtjeshuis-tuintje van de buuf ook nog eens knollen neer wil zetten :=

Komop , dat is toch niet realistisch jongens :P

Vind het woord gestoorde nog al ver gaan...vind de blog van "de familie" nou niet erg van prettig getuigen, niet echt een basis om eens fijn om de tafel te gaan zitten.

Duidelijk mensen die niet van paarden houden en niet echt dierenvrienden zijn. Als je in je achtertuin een stal met wei kan hebben, dan heb je wel flink wat tuin....als je op google maps kijkt, dan zie je ook aan de andere kant en tegen over dat het behoorlijke kieten zijn met dito grond er bij...

Als je over dat beest praat, stink knollen, winderigheid e.d. en een hele manege met (1 paardje en shetje) en mensen van buitenaf := dan is de toon al gezet en dan kan je ook niet anders verwachten dat ademhalen op een gegeven moment al een misdaad is....

Typisch kost voor de RIJDENDE RECHTER zie al de zaal vol zitten met BINNENstaanders die allemaal pracht verhalen en afgesproken klachten met dito sprookjes luidkeels roepen naar de 2 in het verdachte bankje stoute van buitenaf mensen roepen.

Dat de buuf haar hele leven in haar behoorlijk, meer dan behoorlijk grote achtertuin kan leven en zich tussen haar planten terug kan trekken, wordt even over het hoofd gezien.....

Want ja, wij hebben stinkknollen hier naast...duh....en die grote buitenbak is lelijk, die hebben ze meer hier in de omgeving, maar dat vinden we niet erg, het is juist omdat die mensen van buitenaf naast ons zijn komen wonen.

Ik vind het ver buiten proportie getrokken en iedereen hier op bokt heeft buren, want ook als je bak 10 meter van je buren af ligt, wordt er al gekankert in dit land waar Hollanders elkaar graag kapot beconcurreren en waar jaloezie altijd hoog in het vaandel staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:41

tjoppie schreef:
Als je niks met paarden hebt dan kan dat heel hinderlijk zijn.

Je hoeft het niet te zien als je het niet wil. Maar in Nederland ergert men zich al als je je tuin niet verzorgd en je ramen en vitrages niet was...want ook dan ben je verguist.

De paarden staan in de achtertuin, die zien ze niet, want ze hebben zelf een flinke achtertuin en in de voortuin is een zandbak.

Wees blij dat je een dak boven je hoofd hebt en gezond bent en dat je buren een anders smaak en hobby hebt.....

Als je naast een gezin woont dat heel de dag ruzie maakt, schreeuwt, muziek, laat op, veel aanloop, tot laat toeteren, veel drank, veel feestjes, grote monden, schreeuwerige kinderen, dan heb je reden tot klagen, dan heb je geen rust en dan is je woongenot geschaat, maar daar kan je niets tegen doen.....
Je komt thuis, stapt uit je auto, ziet een paardenbak, steekt de sleutel in je voordeur slot en binnen ben je...o ja je hoort het paard een scheet laten, dat is even een seconde overlast, maar verder is de rust er weer en kan je heerlijk in je meer dan gigantische achtertuin genieten van pilske in de zon, o Nee, de shet doet even hinniken, maar na een minuut is de rust wedergekeerd.

Mensen wat hebben we toch veel in dit land en wat kunnen we toch weinig waarderen en hoe kunnen we elkaar toch vooral zo veel mogelijk zieken....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:42

Tsja....kijk het zit natuurlijk wel als volgt.....als dit volgens het bestemmings plan is toegestaan kan de desbetreffende ambtenaar niet anders als vergunning verlenen.
Zie het een beetje als volgt.....stel je wilt absoluut niet dat er een hele grote knal rose geschilderde bestelbus bij jou voor t raam wordt geparkeerd.....als de bestuurder zn parkeergeld betaald ,en de bus goedgekeurd is en een geldig kenteken heeft,dan kun je daar dus niets aan doen....en dat is maar goed ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:48

En zo precies! Ik had een klein B vrachtwagentje voor mijn paard, altijd voor mijn deur geparkeerd, mensen hadden meer dan genoeg parkeerruimte en was woonerfje...maar onze buren belden om de haverklap de politie dat er een heuze vrachtwagen voor de deur stond en alles blokkeerde en niet binnen de bebouwde kom mocht staan.

Politie kwam ook steeds weer en steeds weer tevergeefs. De buren vonden het niet mooi en onze andere buren wilde niet dat wij hem op onze oprit naast het huis hadden staan op onze grond...want dan konden ze niet over onze grond lopen als ze uit hun huis kwamen en hun auto tegen de muur zetten wilden ze niet...ze stapte uit aan de niet-muur-kant...

De heerlijk gezeik van buren.... om....om niets....en toen wij zeiden dat wij hun oude roestbak ook niet mooi vonden.....stonden ze met een bek vol tanden.....Dus van dit verhaal krijg ik behoorlijk jeuk :D

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:58

Niets nieuws onder de zon, onvervalste nederlandse onverdraagzaamheid en afgunst. Mensen die zich altijd maar druk maken om dit soort zaken hebben het te goed in het leven. Wanneer je echte zorgen hebt, heb je helemaal geen tijd voor dit soort gedoe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:58

Inderdaad elkaar zoveel mogelijk zieken...door een bak bij de buuf bijna tegen de gevel te leggen , in plaats van zoiets te plaatsen bij een boerderij of tussen de akkers , waar het hoort :P

Ik als paardenliefhebber zou dit huis gewoon al niet kopen , puur doordat die bak zo idioot dichtbij ligt , dichtbij geeft nog niet eens aan HOE dichtbij : op de erfgrens !

Die buuf zit ook gewoon in een rijtjeshuisje , alleen omdat zij in de middenmoot zit heeft ze dus een veel smaller strookje tuin dan de buren met de bak. Het lijkt een gewoon rijtjeshuisje , laten we er vanuit gaan dat dat voorgeveltje de standaard 6 meter is. Dan hebben we het dus over een tuintje van 6 meter breed.

Mag jij mij vertellen waarom ik iemand die daar eventueel paarden in zou willen houden , niet als gestoord aan mag merken :P

Maar het zou voor de buren met bak wel weer grappig zijn als iemand in dat tuintje van de buuf ook paarden zou gaan houden , ik ben wel benieuwd of zij van die bak dan niet gaan klagen omdat het van de gekken is om daar paarden te houden , wie weet zetten ze er wel 2 hormoonbommetjes van hengsten neer :P

Trouwens dat voorbeeld van de knalroze bus is ook een leuke :)

Er zijn natuurlijk rijtjeshuizen waarvan het raam-met-uitzicht-naar-buiten op de straat uit komt , en het komt wel voor dat 1 van de buren daar inderdaad een lomp grote bus neerzet. Dat vind ik ook best aso eigenlijk om het zicht van je buren zo te verstoren. Het mooiste is het vaak nog dat mensen die zo'n bus hebben , hem expres niet voor hun EIGEN raam neerzetten , maar voor dat van hun buren :P

Maargoed dat is weer een heel ander onderwerp natuurlijk.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu zit met petra en babygirl e.d. , best apart dat de mensen die zeggen de situatie van zeer dichtbij te kennen , zulke verschillende verhalen vertellen....wie heeft er nu gelijk :P

Er blijkt wel maar weer heel duidelijk uit dat het veel opschudding kan veroorzaken , zo'n bak zo idioot dicht op de erfgrens en bij de gevel van je buren plaatsen. En ook wel leuk dat je het inderdaad onder dezelfde noemer schaart als andere vormen van overlast , zoals die luidruchtige buren ;)

Maar bij zoiets als deze bak zal de ene persoon het geen probleem vinden terwijl de andere persoon het he-le-maal niks vindt. En daar tussen zitten er nog genoeg die er ook wel een wenkbrauw bij op zullen trekken als ze de situatie aanschouwen....en dan toch liever een huis kiezen met een "normale" tuin van de buren ernaast waarbij ze geen rekening hoeven te houden met paarden op de erfgrens , stuivend zand en paardenkak die best wel eens vlak voor de gevel zal liggen. Of waarbij men niet meteen op hoge kosten gejaagd wordt voor het plaatsen van een degelijke schutting over de hele lengte van de tuin...en dan maar af moet wachten op de paarden hem een beetje heel laten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:12

Citaat:
Er zijn natuurlijk rijtjeshuizen waarvan het raam-met-uitzicht-naar-buiten op de straat uit komt , en het komt wel voor dat 1 van de buren daar inderdaad een lomp grote bus neerzet. Dat vind ik ook best aso eigenlijk om het zicht van je buren zo te verstoren. Het mooiste is het vaak nog dat mensen die zo'n bus hebben , hem expres niet voor hun EIGEN raam neerzetten , maar voor dat van hun buren

Serieus waar je je druk kan maken het is dus asociaal om een lelijke auto te hebben en de ook nog eens te parkeren. Mijn auto is lelijk dus ik ben zwaar asociaal :roll: . Als ik geld had voor een mooie was het ook wel anders geweest :P . Dan is het ook nog eens een kwestie van smaak mijn buren hebben zo'n BMW X5 en een porsche ik vind dat beide spuuglelijke gevallen maar ik ken veel mensen (lees mannen) die dat echt prachtig vinden.