vivana schreef:Ik strijdt niet af dat het niet mooier is, een cap heeft soms ook zijn nadelen.
Wel apart dat endurance rijders, eventers, springruiters en zelfs marathonMENNERS die nadelen helemaal niet zien.
Het lijkt soms wel dat alleen dressuurruiters mekkeren over kleding.
Als je gewoon met sport bezig bent, want maakt het dan uit als er een kleine wijziging is in en het kleidngsvoorschrift? Elke sport heeft zo nu een dan aanpassingen en die hebben bina altijd met veiligheid te maken, en met name helmen (kijk bv ook naar wielrennen, skieën, motorrijden, ging vroeger gewoon zonder helm en dat is op dingen, niet eens op een levend wezen).
Ja paarden zijn vluchtdieren, neemt niet weg dat je de drang om te vluchten behoorlijk kan indammen, het zijn geen wilde dieren meer zoals een zebra, bv.
Het zijn ook kuddedieren, gewend aan opdrachten krijgen, dat is de eigenschap waar we als ruiter gebruik van maken.
Maar dat wordt soms misbruikt door ze dingen te dwingen die ze niet goed kunnen of durven en dan krijg je dus "gemene" en angstige paarden die gevaarlijker zijn dan paarden die gewoon graag voor hun ruiter werken.
Ik wil niet zweverig lijken, maar een eerlijke opleiding die niet te jong begonnen wordt, is wel de sleutel naar een "rustig" en betrouwbaar paard.
Wat de platen bedoeld voor auto's betreft... Als je nu zonder trailer, te paard kwam? Of waren er meerder ingangen én is die op andere terreinen ook zo, ik zie toch dat iemand het heeft over de platen over gaan met paarden op een bepaald terrein.
Ja, paard sloeg op hol en dát op zich moet voorkomen. Een rijhelm kan alleen de gevolgen dempen.