Val van paard tijdens concours wordt amazone fataal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:09

Girlgamer schreef:
Een nieuwsbericht van 3 regels... En iemands leven is voorbij...

Nou zeg dat wel.. jezus.
Echt verschrikkelijk

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:10

Wat een vreselijk ongeluk...

Verder: voor de mensen die weten wat je wel en niet kunt doen als een paard ervandoor gaat: je hebt als dressuurruiter het probleem van een dressuurzadel met gladde zweetbladen, en erg lange beugelriemen. Probeer dan maar eens voldoende houvast te krijgen om een wegsprintend paard tegen te houden/de andere kant op sturen of wat dan ook... Het blijft een triest ongeluk, achteraf is het zo gemakkelijk te zeggen wat men had kunnen doen.

Angela

Re: Val van paard tijdens concours wordt amazone fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:12

Een vreselijk ongeluk... sterkte voor alle nabestaanden!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:15

Ik hoorde het straks en je schrikt toch ook al ken je die persoon niet persoonlijk.
Ik wens alle nabestaande en mensen die het gezien hebben, heel veel sterkte.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:16

Jeetje ben er stil van...verschrikkelijk dat dit heeft moeten gebeuren. Heel veel sterkte voor de familie en voor de nabestaanden.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:21

Vreselijk wat er gebeurd is.

Of het concours nou doorgegaan is of niet, daar draait dit topic niet om. Ik ga er van uit dat de organisatie een goed doordachte keuze heeft gemaakt. Een keuze die op dat moment het beste leek. Als het doorgaat, zijn er altijd mensen die het er niet mee eens zijn. En zo ook als het afgelast wordt. Tijdelijk stil leggen is in mijn ogen ook niet echt eerlijk.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:27

Wat een vreselijk nieuws..Heel veel sterkte voor de nabestaanden..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:29

Niet direct het geld zelf maar de gevolgen ervan. Misschien ben ik wel een raar persoon dan maar toen ik nog op paarden van andere reed (wat dit paard in principe ook al was) was hun veiligheid belangrijker dan de mijne. Maar het blijft een verkeerde plek om hierover de discussiëren het kwam gewoon in me op. Reageer al bijna nooit omdat alles wat ik type verkeerd overkomt blijkbaar :o

Relaxed schreef:
juline schreef:
Het blijft altijd vreselijk om dit soort dingen te lezen.

Ondanks dat ik het hier ook niet de meest geschikte plek vindt om te discussiëren probeer je een beetje te verplaatsen in de amazone, paard net verkocht loopt z of hoger, ken het beestje niet, maar zal niet verkocht zijn voor 3 euro. Beestje gaat aan de kletter op een groot (onbekend?) terrein. Zouden jullie je laten vallen met in je achterhoofd dat paard wel eens zou kunnen verongelukken en weg centen? Uiteraard niet wetende dat het dan voor je zelf fataal af loopt. Ik heb lang genoeg tussen paardenmensen geleefd en ja voor vele is geld vaak belangrijker dan gezondheid van de ruiters/verzorgers.
Nee ik had het geen seconde in me hoofd gehaald om me in die situatie van het paard af te laten vallen.

Maar desondanks gecondoleerd aan alle na bestaande

Alsof je tijdens het vandoor gaan van je paard denkt aan geld :? Lijkt me dat je op zo'n moment denkt aan je eigen leven en die van je paard! Het laatste waar ik me druk om zou maken is het geld :n

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:43

Iemand vroeg hoe oud Willemien was, ze was 54.

Echt vreselijk nieuws is dit! Zij die altijd zo positief was, en zoveel tijd in haar paard stopte.
Het was geen gemakkelijk paard,maar ze bleef positief.
Daar heb ik toch wel respect voor.

We zullen haar missen.
Sterkte voor familie en vrienden

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:46

wat verschrikkelijk dat dit gebeurt is !
ontzettend veel sterkte aan de nabestaanden.

Helaas weet ik uit eigen ervaring dat omtrekken ( op asfalt) zijn gevolgen kan hebben.
Eraf laten vallen denk je op zo'n moment vaak niet aan of te laat..

sandrahaenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:49

Familie vrienden en kennissen heel veel sterkte met dit verlies

Ik hoop dat ze nu toch de cap verplicht stellen in het Z.
Helaas moet er meestal eerst iets gebeuren voordat ze maatregelen nemen.
Nee Willemien heeft er helaas niets aan, maar toch.
Het tragisch ongeval spookt toch de hele tijd door mijn hoofd, het is echt vreselijk.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:08

Wat erg.. heel veel sterkte voor iedereen die haar kende!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:10

wat een afschuwelijk ongeluk. Dat maakt me toch weer nederig en dankbaar dat ik er na een val altijd nog relatief goed vanaf gekomen ben. Heel veel sterkte voor haar familie en nabestaanden.

Het lijkt me trouwens voor de koper ook wel een raar gevoel dat je een paard krijgt waar gisteren nog iemand op verongelukt is.

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:14

Heel veel sterkte voor alle nabestaande van deze vrouw. Ook voor alle mensen die erbij betrokken zijn geweest.
Ik wens hun kracht om deze gebeurtenis te verwerken.

En kunnen de mensen die het nodig vinden om hier opmerkingen te plaatsen over wel of geen cap, bodyprotector, van paard af laten vallen, aan de stang trekken enzovoort ergen anders een topic openen om daar over te discusseren zo ongelooflijk ongepast omdat hier te doen. zo verschrikkelijk respectloos.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:19

En kunnen de mensen die het nodig vinden om hier opmerkingen te plaatsen over wel of geen cap, bodyprotector, van paard af laten vallen, aan de stang trekken enzovoort ergen anders een topic openen om daar over te discusseren zo ongelooflijk ongepast omdat hier te doen. zo verschrikkelijk respectloos.

Helemaal mee eens!

Voor de nabestaanden en betrokkenen ontzettend veel sterkte toegewenst voor nu en de komende tijd.

Sorry ben niet zo handig met quotes.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:23

Wat vreselijk... heel veel sterkte voor familie en vrienden! :(:)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:26

[quote="Just_Simple"]

Helemaal mee eens!

Voor de nabestaanden en betrokkenen ontzettend veel sterkte toegewenst voor nu en de komende tijd.

Ik ben het niet met jullie eens. Dit vreselijke nieuwsbericht roept veel gevoelens op, maar ook het gevoel iets te willen doen, te veranderen of te verbeteren, of we willen het kunnen verklaren. Dit is geen condoleance site, daar zouden zulke opmerkingen ongepast zijn. Maar Bokt is juist wel een plek om dit soort vreselijke situaties met elkaar te bespreken. Het raakt ons nl allemaal, want straks stappen we weer op ons eigen paard voor een ritje. Het kan ons allemaal gebeuren, en we willen het risico verkleinen. Ik lees ook geen respectloze berichten hier, alleen suggesties om het te kunnen voorkomen of hoe deze fatale val te kunnen verklaren.
Dat is ook waar mensen behoefte aan hebben.
Want afschuwelijk is het, en veel sterkte gewenst voor allen die haar liefhebben,

groet Ninia

KatAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:29

jemig, wat erg!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:43

Wat een verhaal zeg.. Ben er gewoon stil van. Sterkte toegewenst aan de nabestaanden.

Over dat gezwets over wel/geen cap/bodyprotector, het trekken aan de stang of niet, het moeten laten vallen tijdens het op hol slaan. Pff, stap anders gewoon niet op een paard. :+ Dan heb je het risico ook niet.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:48

Wat een naar bericht. Heel veel sterkte aan de nabestaanden.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:00

een sneu bericht en erg voor de nabestanden al zou het fijn zijn als het mogelijk is voor diegenen die wachten op een donor orgaan dat ze een donorcodiciel zou hebben of de fammilie toestemming geeft voor orgaandonatie.

het is en blijft een verschrikkelijk triest ongeluk maar zie hier alleen discussie over wel of geen cap maar dit vind ik ook een niet onbelangrijk iets om over na te denken hoe pijnlijk ook.

ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, maar laten nadenken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:00

Verschrikkelijk dit.

Wat ik me afvraag is waarom er ijzeren platen is neergezet? iedereen weet dat het gevaarlijk is als er paarden overheen lopen die ook ijzers dragen. Betonnen platen was beter geweest.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:02

sterkte voor alle nabestaande!
verschrikkelijk ongeluk....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:02

Ragdollcat schreef:
Verschrikkelijk dit.

Wat ik me afvraag is waarom er ijzeren platen is neergezet? iedereen weet dat het gevaarlijk is als er paarden overheen lopen die ook ijzers dragen. Betonnen platen was beter geweest.

Lees topic door voor je eerste vraag.

Reden op waarom geen betonnen plaat is heel simpel. Betonnen platen zijn er niet :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:03

Ragdollcat schreef:
Verschrikkelijk dit.

Het was volgens mij ook niet de bedoeling dat er paarden over deze platen heen zouden gaan.. Zoals ik het hier begrijp bevonden deze platen zich een heel eind van de wedstrijdbanen af maar is het paard er vandoor gegaan en uiteindelijk bij deze platen terecht gekomen.

De platen was enkel voor de auto's bedoeld.. en vrij logische (en veel gebruikte) oplossing met deze weersomstandigheden.