Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:46

@Easygoing, maar natuurlijk mag dat! Ik zou het alleen nooit doen. En over prijzen kun je alleen discussiëren: 't is de vrije markt.

Ik ben 3 dagen in Aken geweest en ik heb weinig hysterie meegemaakt, ik vond het bij de stand van Totilas zelfs meestal rustig. In het stadion was er wel veel enthousiasme, maar hysterie? Waar was jij dan waar 't zo erg was?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:38

Kendra schreef:
@Easygoing, maar natuurlijk mag dat! Ik zou het alleen nooit doen. En over prijzen kun je alleen discussiëren: 't is de vrije markt.

Ik ben 3 dagen in Aken geweest en ik heb weinig hysterie meegemaakt, ik vond het bij de stand van Totilas zelfs meestal rustig. In het stadion was er wel veel enthousiasme, maar hysterie? Waar was jij dan waar 't zo erg was?

Hysterie rond het promotiegebeuren heb ik het over he

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:25

Renza schreef:
xSlvna schreef:
Ravel en toot, klopt :j
Zou hij indd best een prijsje voor mogen krijgen, naar mijn mening :)

En nummer 1 t/m 3 zijn allemaal KWPN'ers, als het nou om de nationaliteit van de paarden ipv de ruiters ging hadden we toch nog gewonnen O:)

Dat ook nog eens, Nederlanders in de paarden sport, ftw *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:40

Kendra: ik heb het dus over eventueel aankomende hysterie als het zou worden zoals het voetbalgebeuren. Over welke richting het wel eens zou kunnen uitgaan als het zo doorgaat, niet over wat het nu is. Behalve die 2 gillende bakvissen heb ik niet veel hysterie gemerkt, al vond ik het er toch al redelijk overheen gaan dat iemand een gigantisch bedrag wou betalen voor handschoenen met modderspatten...

Enthousiasme was er inderdaad meer dan genoeg, en da's alleen maar iets om toe te juichen.

Ik wou dus zeggen dat ik HOOP dat het blijft zoals het nu is. Dat er geen hysterie komt. Dat men de sport lekker nuchter kan blijven bekijken en ervan kan genieten zonder enig gigantisch sterrenstatus met bijhorend gedoe.

Misschien dat het nu duidelijker is :)

Ivm de dekhengsten: ik doel er dus op dat als Toot als dekhengst succes heeft, dat andere hengstenhouders ook gaan meevolgen. Vooral als zijn veulens ook goed gaan prsteren op termijn. De klant is immers blijkbaar toch wel bereidt om een hogere prijs te betalen voor een kwakje. Dat kan dan weer aanleiding geven dat de goeie hengsten gewoon duurder gaan worden, en dan buiten het budget gaan vallen van beginnende fokkers, terwijl ze nu ook voor hen nog betaalbaar blijven.

Als de klant zo gek is om het geld ervoor te geven, waarom zouden ze de dekgelden dan laag houden? Als startend fokker zou ik eerlijk gezegd ook liever een bewezen hengst kiezen met succesvolle nakomelingen dan een totaal onbekende jongeling waar je nog niets van weet. Die bewezen hengst geeft toch altijd een tikje meer "zekerheid" voor zover dat mogelijk is, en ook o papier is dat voor een beginnend fokker dan nog iets makkelijker te verkopen dan een veulen waarvan de vader nog maar net in de startblokken staat.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:55

Ja als als als.... Als we op als zouden leven, dan winnen we nooit meer een gouden medaille op de OS.
Waarom niet gewoon afwachten wat er gebeurd en misschien valt het allemaal wel mee.

Verder denk ik, dat als het dekgeld zo hoog blijft er met name juist hobbyfokkers zullen zijn, die hem gaan gebruiken. "Brood"fokkers, of te wel mensen die paarden fokken, opleiden en verkopen om er hun brood mee te verdienen, zullen dit minder snel doen en eerder uitwijken naar een lijn, die ook in Toot zit, dan naar Toot zelf en dit omdat het rendabel moet zijn voor de handel en zo'n duur veulen geeft toch wat meer risico voor de portemonnee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:18

He ziet er toch naar uit dat ze op stal bij PS die heisa graag ondersteunen. Negatieve reclame is immers ook reclame. Of we nu gillen dat Toot een wereldster is of dat Duitsland de medaille gewoon gekocht heeft voor de OS, hun doel is wel bereikt nl. dat we erover gaan praten.

Het zou me eerlijk gezegd ook verbazen dat een nuchter mens die met passie met de sport bezig is zich zomaar gaat laten gekmaken door het gebeuren. Die zie ik echt niet stormlopen voor een shirtje van Toot, zeker niet voor zo'n prijs. De kopers zijn eerder penny's of mensen die niets van de sport afweten of er nog maar net ingerold zijn en zich nog makkelijk laten meeslepen.

Natuurlijk brengt het de dressuur wel meer in de spotlights. Heel leuk. Er zit alleen een verschil in: vroeger wilde elke ruiter de nieuwe Anky of Gal zijn. Zou het nu zo omslaan dat iedereen nu gewoon de nieuwe Toot wil hebben?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:22

Dat is net zo iets, dat ik nooit een Anky dekje zou kopen als er eenzelfde dekje ligt, die goedkoper is, maar gelijk aan kwaliteit bijvoorbeeld.

En Varekaj: Ze mogen van mij allemaal de nieuwe Toot hebben. Dan wordt het heel apart om iets anders te hebben en dan kom ik daar met mijn goed bewegende vos met zijn blonde manen en staart....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:32

Jammer genoeg heb je bij zoiets vaak plots heel erg veel penny's en "liefhebbers" van de sport :+ Nouja, ze zijn wel makkelijk te herkennen aan hun shirtje dan ;)

Ik wil ook geen Toot, ben al gek genoeg op mijn eigen springmonsters! Met een leuke clichédiva die mijn vosse merrie is. (Als Toot divagedrag heeft, heeft hij dan uiting van zijn vrouwelijke kantje?)

Merk wel dat Toot en Gal vaak met een hoop respect in 1 adem werden genoemd. Toot krijgt nog altijd dat repsect, rath daarentegen heeft meestal een iets zuurdere/meer twijfelachtige bijklank.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:38

En als ik bekijk hoeveel kritiek er was op Gal, voordat hij de monsterscores reed?
Maar goed, daar wordt nu niet meer over gesproken.

Hij staat nu eerder in het woordenboek bij de uitleg van het woord: HEILIG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:50

Heilig zou ik 'm nu ook niet noemen. Maar hij heeft het wel netjes voor elkaar gekregen, dat wel. En als ik vergelijk met andere ruiters die ik zag in Aken vond ik hem toch wel relatief vriendelijk rijden.

Maar om hem tot God te verklaren? Nee. Het is maar een mens en de ene keer zal hij ook wel heus strenger zijn dan de andere keer. Heb hem nog maar 1x live gezien en dat was afgelopen weekend, daarop ga ik dus echt niet oordelen. En tijdens een proef rijden ze allemaal sowieso veel strikter voor zichzelf, met de puntjes op de i omdat ze erop beoordeelt worden. Dat ze thuis wel eens een keertje losser zijn of wat harder is volkomen te begrijpen, daar zimmers geen half stadion op je vingers te turen :)

Ben benieuwd hoe hij het met Lisarro vd Helle gaat doen! Had die hengst al in de gaten voor hij naar Gal ging, dus ben wel benieuwd wat hij daar uit gaat weten te krijgen :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:14

Het gaat mij ook niet om het nu, maar om hoe mensen over hem spraken voor de monsterscores met Toot.
Toen was hij verre van heilig en nu verklaren sommigen hem echt bijna heilig, is hij de meest geweldige man, die er is en krijgt hij geen commentaar meer.
En ik zeg niet, dat iedereen zo doet, maar er zijn er een paar bij!!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:19

Tendance schreef:
Het gaat mij ook niet om het nu, maar om hoe mensen over hem spraken voor de monsterscores met Toot.
Toen was hij verre van heilig en nu verklaren sommigen hem echt bijna heilig, is hij de meest geweldige man, die er is en krijgt hij geen commentaar meer.
En ik zeg niet, dat iedereen zo doet, maar er zijn er een paar bij!!!

Tuurlijk is hij niet heilig en vrij van fouten maar waarom moet er nu terug gegrepen worden naar de tijd voor de monsterscores?
Feit is dat hij ze wel gereden heeft en dat tot tegenstelling van een hele hoop andere toppers.
Buiten dat komt zijn naam ook nog eens met regelmaat bovendrijven bij paarden die behoorlijk in de top meedraaien. Dus ja natuurlijk is het iedereen vrij om commentaar op hem te geven maar ga hem nou niet vergelijken met ruiters zoals bv Rath om maar even bij het onderwerp Totilas te blijven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:38

Jemig, daar heb ik het toch niet over. Ik zeg alleen, dat ik het zo vreemd vind, dat er mensen waren, die over edward niet veel beter spraken als over rath, maar diezelfde mensen spraken na de monsterscores over hem alsof hij niets fout kan doen en ze hem altijd geweldig hebben gevonden. Schijnheilig vind ik dat.
Ik ben hier dus geen oude koeien uit de sloot aan het halen, maar dit is ook een realiteit.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:40

Dat is net zoiets als:
Je hebt een verschrikkelijke buurman en praat altijd slecht over hem. Hij wint iets en geeft daarvan iets aan Jou. Als je dan zegt, dat je hem altijd geweldig hebt gevonden, ben je net zo schijnheilig.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:43

Tendance schreef:
Jemig, daar heb ik het toch niet over. Ik zeg alleen, dat ik het zo vreemd vind, dat er mensen waren, die over edward niet veel beter spraken als over rath, maar diezelfde mensen spraken na de monsterscores over hem alsof hij niets fout kan doen en ze hem altijd geweldig hebben gevonden. Schijnheilig vind ik dat.
Ik ben hier dus geen oude koeien uit de sloot aan het halen, maar dit is ook een realiteit.

Schijnheilig kan je het noemen maar misschien zijn bij die mensen de ogen nu wel geopend. Weet het niet zeker natuurlijk maar vind dat niet zo rare gedachte alhoewel ik wel met je eens ben dat die mensen dan gewoon wel moeten zeggen hoe ze eerder over hem dachten en spraken.
Maar ook voor de monsterscores heeft hij zich natuurlijk wel ruimschoots bewezen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:36

Heel soms heb ik diep van binnen wel eens het gevoel dat die monsterscores voort zijn gekomen, deels uit hele goede proeven, maar ook deels door het tegen elkaar opbieden van juryleden, maar dat mag ik zeker niet zeggen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:40

Tendance schreef:
Heel soms heb ik diep van binnen wel eens het gevoel dat die monsterscores voort zijn gekomen, deels uit hele goede proeven, maar ook deels door het tegen elkaar opbieden van juryleden, maar dat mag ik zeker niet zeggen?

Zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken....maar ik denk dan eerder dan juryleden bang zouden om uit de toon te vallen met een lagere score? Dus dat ze niet er met een hoge score uit willen schieten, maar dat ze willen voorkomen dat zij er met een lagere score onder blijven? Omdat ze dan wellicht door Sjef gestalkt worden? }>

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:26

Tendance schreef:

Dat mag je van mij best zeggen maar eigenlijk spreek je jezelf wel tegen nu want eerder vond je nog dat de juryleden beoordelen op wat ze zien en niet wat de omgeving bijdraagt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:55

Ze zien een goede proef alleen waren soepeler met de punten dan ooit tevoren. In plaats van een 8 in één keer een 9 geven enzo. Heeft niets met het publiek te maken, maar met een vervaging van je eigen normen en dat kan vele redenen hebben. Ik geloof nog steeds niet dat het publiek invloed heeft en bij die mening blijf ik.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:59

Tendance schreef:
Ze zien een goede proef alleen waren soepeler met de punten dan ooit tevoren. In plaats van een 8 in één keer een 9 geven enzo. Heeft niets met het publiek te maken, maar met een vervaging van je eigen normen en dat kan vele redenen hebben. Ik geloof nog steeds niet dat het publiek invloed heeft en bij die mening blijf ik.

Maar dan laat de jury zich dus wel mee slepen met de situatie want als ze dan soepeler zijn heeft dat natuurlijk ook een reden is het niet voor het publiek dan is het wel om niet voor elkaar onder te doen. Zo zie je dat ook de jury dus niet altijd objectief is en dat is wat ik ook de hele tijd zeg met aanzien van de scores die Rath met Toot krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:59

Als je als jurylid het publiek een invloed laat hebben ben je imo niet meet objectief en hoor je dus niet in dat juryhokje te zitten.

Kan natuurlijk best dat ze bij het eerste optreden van Toot best wel onder de indruk waren, dus dat ze hoge punten gaven. Maar de keren erna dat je hem ziet loopt ie net hetzelfde, alleen ben je dan echter wel gewend aan die prestaties, maar om dan terug realistischer te gaan oordelen is wel moeilijk. Omdat je dan de indruk geeft als jurylid niet eenduidig te jureren, hoewel het beiden wel een goede proef was. Dus dan zit je wél een klein beetje vast met je punten en beoordeling...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:02

Inderdaad

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:08

Heb nog niet alles doorgelezen, ga ik nog wel even doen..
Heb net het filmpje van Edward en Voice gekeken, maar wat is dat ook een mooi paard zeg, mooie bewegingen ook!