sarabande schreef:bruceandnoon schreef:I couldn't agree more.
Topsportbeleving bestaat, gelukkig, vooral toch uit emotie. Ik ben de beroerdste niet om direct toe te geven dat ik nog steeds een brok in mijn keel krijg als ik de kur van Edward en Toot in Olympia terugzie. Ook de drietal keren dat ik het duo samen aan het werk heb gezien bezorgd me nog steeds kippenvel. Het samenspel, het traject wat hier voor af aan is gegaan , dat maakte die overwinningen zo bijzonder. Ik vraag me echt af hoe Rath deze overwinning beleeft heeft, hoeveel genoegdoening je hiervan krijgt. Hij liet absoluut de beste proef en progressie zien maar wel op het meesterwerk van iemand anders. Ik heb live meegekeken en ik moest gewoon tijdens de proef aan Edward denken, inderdaad een hele hele zure appel waar hij doorheen moest bijten.
Maar goed gedane zaken nemen geen keer, als ik zie hoe hij Voice nu al aan het lopen heeft en inderdaad ook weer dat stukje " Vavavoom" weet mee te geven aan dit talentvolle paard dan zie ik de toekomst voor de nederlandse dressuursport hartstikke rooskleurig in. Het is gewoon weer even stuivertje wisselen met onze oosterburen.
Precies, dat zijn emoties en natuurlijk is het zuur dat het op die manier gewonnen moet worden door Duitsland, maar in hun ondoordringbare vesting zijn scheurtjes gekomen, andere landen komen dichterbij
Boras ze hebben het wellicht verdient, maar er wel een flinke som voor moeten betalen, het is maar wat je onder verdienen verstaat
Hier wordt ik toch echt eventjes niet goed van.
Dus Duitsland heeft Totilas nodig om te winnen? Is dit paard niet meer Duits dan Nederlands?
Is Duitsland niet veel succesvoller geweest als Nederland? Stammen al die goede Nederandse paarden niet af van Duitse?
Ik denk dat de plank toch echt compleet misgeslagen wordt, door te stellen dat Duitsland dit paard nodig heeft. Nederland moet juist bewijzen, dat het niet alleen maar Totilas had. Dat zou toch jammer zijn, als het maar bij een echt goed paard zou blijven? Het is allemaal zo echt Nederlands. Teren op oude resultaten. In dat opzicht, en eigenlijk op al het paarden(sport) gebied, zouden ze nog veel van Duitsland kunnen leren. Als is het de beleefdheid en elkaar in waarde laten.