Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:14

sarabande schreef:
bruceandnoon schreef:
I couldn't agree more.
Topsportbeleving bestaat, gelukkig, vooral toch uit emotie. Ik ben de beroerdste niet om direct toe te geven dat ik nog steeds een brok in mijn keel krijg als ik de kur van Edward en Toot in Olympia terugzie. Ook de drietal keren dat ik het duo samen aan het werk heb gezien bezorgd me nog steeds kippenvel. Het samenspel, het traject wat hier voor af aan is gegaan , dat maakte die overwinningen zo bijzonder. Ik vraag me echt af hoe Rath deze overwinning beleeft heeft, hoeveel genoegdoening je hiervan krijgt. Hij liet absoluut de beste proef en progressie zien maar wel op het meesterwerk van iemand anders. Ik heb live meegekeken en ik moest gewoon tijdens de proef aan Edward denken, inderdaad een hele hele zure appel waar hij doorheen moest bijten.
Maar goed gedane zaken nemen geen keer, als ik zie hoe hij Voice nu al aan het lopen heeft en inderdaad ook weer dat stukje " Vavavoom" weet mee te geven aan dit talentvolle paard dan zie ik de toekomst voor de nederlandse dressuursport hartstikke rooskleurig in. Het is gewoon weer even stuivertje wisselen met onze oosterburen.

Precies, dat zijn emoties en natuurlijk is het zuur dat het op die manier gewonnen moet worden door Duitsland, maar in hun ondoordringbare vesting zijn scheurtjes gekomen, andere landen komen dichterbij

Boras ze hebben het wellicht verdient, maar er wel een flinke som voor moeten betalen, het is maar wat je onder verdienen verstaat :+

Hier wordt ik toch echt eventjes niet goed van.
Dus Duitsland heeft Totilas nodig om te winnen? Is dit paard niet meer Duits dan Nederlands?
Is Duitsland niet veel succesvoller geweest als Nederland? Stammen al die goede Nederandse paarden niet af van Duitse?
Ik denk dat de plank toch echt compleet misgeslagen wordt, door te stellen dat Duitsland dit paard nodig heeft. Nederland moet juist bewijzen, dat het niet alleen maar Totilas had. Dat zou toch jammer zijn, als het maar bij een echt goed paard zou blijven? Het is allemaal zo echt Nederlands. Teren op oude resultaten. In dat opzicht, en eigenlijk op al het paarden(sport) gebied, zouden ze nog veel van Duitsland kunnen leren. Als is het de beleefdheid en elkaar in waarde laten.
Laatst bijgewerkt door Johanna59 op 15-07-11 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:15

quoten is ook een vak...
excuses

tiger27

Re: Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:29

Wat nou duitsland heeft toot niet nodig gehad
Na mij weten won nederland elkekeer met toot
En meer duits bloed dan nederlands bloed het is en blijft een kwpn er
En hij is op gelijdt in nederlands
Marokaan die in nederland geboren word is toch ook een nederlander
Maar geef je gelijk dat duitsers beleeft zijn tegen eigen volk mijn niet heus
Toen werth haar paard op doping werd betrapt is heel duitsland over haar heen gevallen terwijl ze zoveel heeft gedaan voor duitsland
Dat is pas een leuke en goeie ruiter en sportief

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:33

het is absoluut waar dat meeste nederlandse paarden duitse voorvaders hebben maar Toot is toch echt ontsproten uit de visie van een nederlandse fokker

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:36

Johanna59 schreef:
Stammen al die goede Nederandse paarden niet af van Duitse?

Nee die zijn gewoon hier gefokt uit Nederlandse merriestammen net zoals de Duitse paarden ook terug gaan op Fransen en Volbloeds etc. Maar het gaat niet om anti Duitse gevoelens, het gaat om de emotie die Ed en Toot als combi opriepen, dat is verloren

Rath rijdt hem netjes wordt gezegd, en dat is de juiste omschrijving, daar zit geen stukje emotie bij

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:03

Johanna59[/quote] Hier wordt ik toch echt eventjes niet goed van.
Dus Duitsland heeft Totilas nodig om te winnen? Is dit paard niet meer Duits dan Nederlands?
Is Duitsland niet veel succesvoller geweest als Nederland? Stammen al die goede Nederandse paarden niet af van Duitse?
Ik denk dat de plank toch echt compleet misgeslagen wordt, door te stellen dat Duitsland dit paard nodig heeft. Nederland moet juist bewijzen, dat het niet alleen maar Totilas had. Dat zou toch jammer zijn, als het maar bij een echt goed paard zou blijven? Het is allemaal zo echt Nederlands. Teren op oude resultaten. In dat opzicht, en eigenlijk op al het paarden(sport) gebied, zouden ze nog veel van Duitsland kunnen leren. Als is het de beleefdheid en elkaar in waarde laten.[/quote]

Nou, die beleefdheid is af en toe ver te zoeken, lees het gastenboek van Rath maar. Kraken daar toch echt Gal af, op te eng rijden in de hals, en protest van Toot indertijd tegen die manier van rijden. Misschien zijn het gewoon Rath fans, maar hier is ook niet de bedoeling anti Rath te zijn, idd, meer de emotie achter het geheel.
En naar mijn bescheiden mening, El Santo is nog groeiende, Dablino niet aan de start verschenen, en Koschel ook heel goed, is het nederlandse team zeker niet slechter, maar lieten slordige dingetjes zien. Al met al maakt Toot nu net wel even het verschil. Maar dat is mijn bescheiden mening. Zonder Toot in het Duitse team vind ik Nederland kwalitatief momenteel gelijk.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:19

mee eens met luve-rozes
duitsland had echt niet zo n groot verschil gereden met de landenwedstrijd zonder toot

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:39

Paddenpad schreef:
Ayasha schreef:
Anky en Isabell zijn anders altijd behoorlijk gewaagd aan elkaar geweest. Ook nu nog. ;)
Weet je ik vind jouw manier van praten gewoon eng... Rond 1940 was er nog iemand die zo fanatiek was...

Ja maar dat was een Zwitser die het Duitse rijk machtig wilde maken en ook ons landje wilde inpikken geloof ik hea,maar dat is hem ook niet gelukt. :D

De beste man was een Oostenrijker :(:) Jou opmerkingen slaan echt kant noch wal.

Ontopic:
Erg leuk om te zien dat de Britten het goed doen! Zou toch wat zijn als ze volgend jaar in eigen huis met het goud naar huis gaan! Ben benieuwd wat Sjef gaat doen voor het EK. Hopelijk Anky of Imke inzetten (Indien mogelijk). Zijn toch goed scorende combinaties die NL heel duidelijk goed kan gebruiken!

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:44

Nou zo'n beste man was de oosterijker niet dat mag je wel even terug nemen
En paddepad je had wel wat beter op kunnen letten geschiedenis, met je zwitser

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:47

Niet zo op de kast meteen, ik ken heus de geschiedenis wel en het was een vreselijke man. De context van de zin is toch heel anders dan om aan te geven dat ik hem goed vond lijkt mij.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:50

Ja das waar goed sorry

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:53

Ik wordt eigenlijk een beetje niet goed van het gezeur dat het maar afgelopen moet zijn met de emoties rond Toot. Je kunt mensen hun emotie niet afnemen en als ik hoor dat Ed het moeilijk heeft dan vind ik dat heel erg.

Toot is en blijft een superbijzonder paard en daar krijg je niet snel een concurrent voor. Of wij hem nou hebben of Duitsland, het blijft meters voorsprong als Totilas in je team zit. Deze pijn zal ook nog wel even gaan duren want Rath doelt natuurlijk op de OS, moeten we dan tot die tijd maar ons mond houden en chauvinistisch zwijgen? Daar wordt je als mens ook niet beter van, gooi het er maar uit, van mij mag je.

We weten hier allemaal dat het eerst Toot is en dan een hele lange tijd niets. Het is echt een heel bijzonder paard en dat kun je niet ontkennen. hoe goed alle andere ruiters ook mogen rijden, als totilas een middelmatig/goede proef rijd dan zit hij gelijk in de hoogste procenten.

Ik hoop dat we op termijn gewoon kunnen genieten van Toot en trots kunnen zijn dat dit ons opgeleide product is. Als hij er vreselijke proeven mee zou rijden zou ik dat eerlijk gezegd vele malen erger vinden, omdat je juist weet dat het paard beter kan...

ik denk ook dat de verkoop voor NL te vroeg kwam, maar voor de eigenaren begrijp ik ook dat het financieel niet langer verantwoord was. Wat als totilas morgen omvalt, blessure krijgt of wat dan ook? We lezen allemaal de berichten van tophengsten die opeens omvallen de laatste tijd. En als we dat in ons achterhoofd houden dan zou de emotie op termijn gewoon moeten gaan slijten. toch?

voor de rest: ik vind ed ook veel meer een hengstenman, die zeurmerries ;-) loopt er ergens in NL niet een paard wat een heel klein beetje in de buurt komt van toto? kunnen we die niet aan ed schenken dan?? Dat zou natuurlijk mooi zijn. Wij moeten eigenlijk onze ruiter eren, ipv het paard.

yannick jansen :') grappig maar helaas misschien wel waar, voordat we hier weer in de buurt komen zijn we toch weer wat jaren verder.

jammer van uusminka, ze zou te heet zijn, misschien dat dit over een paar jaar minder is???

voice zou leuk zijn, en nee het is geen totilas, maar wel een schitterend dier

Is het geen idee voor een tVprogramma? (doen we lekker commercieel) "Een nieuwe topper voor Ed" aangezien heel Nederland met hem meeleeft.. en dan een rondje door het land bij talentvolle paarden.

en ajb niet weer die discussei met paddenpad: HUO DAAR MEE OP! :(

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:02

Zonder totilas hadden de duitsers niet gewonnen, ik heb het net ff uitgerekend. Als wij totilas hadden, en dezelfde scores als gister, maar over een paar jaar, stel wij hadden totilas nog, hebben de duitsers meer combi's die 78 kunnen rijden gok ik zo.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:39

Ben het helemaal er mee eens Zidore.

Ergens in Nederland, of waar dan ook, een paard voor Edward? <<) Hmmm, denk dat het niet alleen EEN paard zou moeten zijn, t was gewoon de klik denk ik. Ik weet ook niet of dat komt bij Rath, hoewel hij zich (in mijn ogen dan weer) aardig aan het aanpassen is aan Totilas. Ik kom tot dat idee, omdat er via de Rath fans altijd kritiek was op te eng gereden in de hals, en Rath Toot idd voor Aken langer reed. In Aken reed hij Toot net zoals Edward, qua oprichting. Maar zonder het vuur. De emotie.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:38

Niet alleen via de Rathfans, ik heb Toot ook altijd te eng in de hals gevonden. Eveneens een voorbeenzwaaier en dat vind ik nog steeds.

Nederland komt heus wel weer terug, maarja, dat zal nog wel even duren vermoed ik.
Hoop dat Anky en Upendo het helemaal gaan maken, dat zou kicken zijn! Als ze weer goud wint op de OS. :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:42

voorbeenzwaaiers vind ik paarden die alleeen maar groot kunnen lopen en dan vooral niet van achteruit.
nou kan je vertellen dat totilas dan alles behalve een voorbeen zwaaier is, als jij vaker bij het losrijden bent gaan kijken weet je dat hij ook echt heel gewoontjes, klein, groot , klein groot, pony pasjes etc kan maken dus erg goed schakelen zonder dat hij in het schakelen in die lange trage draf blijft hangen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:45

milou123 schreef:
Niet alleen via de Rathfans, ik heb Toot ook altijd te eng in de hals gevonden. Eveneens een voorbeenzwaaier en dat vind ik nog steeds.

Nederland komt heus wel weer terug, maarja, dat zal nog wel even duren vermoed ik.
Hoop dat Anky en Upendo het helemaal gaan maken, dat zou kicken zijn! Als ze weer goud wint op de OS. :D

Het is Upido en ja, ik hoop dat ze er dan weer staat.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:53

Excuus me hoor voor die fout. :=
@ Essiesilly dat ben ik, vaak zat, mening blijft hetzelfde. Ik vind hem van achter helemaal niet zo spectaculair. *Gaat vast schuilen, krijg nu half bokt over mij heen*

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:59

Nee hoor dat is gewoon de waarheid hij achterook niet boeient

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:07

ja dat zal altijd een discussie blijven :j hij is misschien niet spectaculair achter maar wel zeer functioneel, anders had hij nooit zo kunnen schakelen, zo omhoog kunnen bewegen , zo kunnen piafferen passageren, zulke pirouettes kunnen rijden etc etc :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:08

milou123 schreef:
Excuus me hoor voor die fout. :=
@ Essiesilly dat ben ik, vaak zat, mening blijft hetzelfde. Ik vind hem van achter helemaal niet zo spectaculair. *Gaat vast schuilen, krijg nu half bokt over mij heen*

Als je je hand over het beeld legt en dus alleen maar de achterhand van Totilas ziet, dan is het een gewoon paard.
Voor mij is een paard spectaculair, als hij een goed achterbeen gebruik heeft.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:16

maar dat heeft hij toch >;) :roll: ik bedoel noem is een voorbeeld van een paard met een "geweldig" achterbeen die deze oefeningen zo perfect uitvoert als totilas??

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:21

ik vond het heel goed gaan !

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:33

Zidore schreef:
Toot is en blijft een superbijzonder paard en daar krijg je niet snel een concurrent voor. Of wij hem nou hebben of Duitsland, het blijft meters voorsprong als Totilas in je team zit.
We weten hier allemaal dat het eerst Toot is en dan een hele lange tijd niets.
en ajb niet weer die discussei met paddenpad: HUO DAAR MEE OP! :(

Ik vind wat je zegt erg overdreven. Een landenwedstrijd wordt bepaald aan de hand van Grand Prix scores. De allerbeste resultaten van Totilas zijn precies 2 procent hoger dan die van zijn naaste concurrenten. Twee procent is echt wel goed te maken door de andere ruiters. We hebben niet alleen van Duitsland met Totilas verloren maar ook van een B team uit Engeland. Zolang iedereen maar blijft kniezen over Toot blijven we de echte oorzaak ontkennen: we worden aan alle kanten ingehaald door jeugdige ruiters uit diverse landen.

Waar Totilas echt het grote gat sloeg was in de kür, en daar zal zeker dat stuk emotie bijzitten.. Al was die 97% voor het artistieke gedeelte van het Nederlandse jurylid in Lexington misschien een beetje "over the top".

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:42

essiesilly schreef:
maar dat heeft hij toch >;) :roll: ik bedoel noem is een voorbeeld van een paard met een "geweldig" achterbeen die deze oefeningen zo perfect uitvoert als totilas??

Mistral Hojris.