Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:27

Wel een beetje laat van de ruiters om zich nu pas bij de politie te melden....

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt.

(vind het ergens wel vreemd dat het hier soms lijkt alsof ruiters nooit iets fout doen op straat, vooral op de eerste paar pagina's hier)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:37

Djee! Het moet niet gekker worden! Nou hopen dat er getuigen zijn en dat ze ze toch kunnen aanwijzen. En dan mogen ze van mij heel, héél hard worden gestraft. Zo iets kan echt niet. Waar gaan we heen hier in NL?

Ik geneer me al als mijn paard een hoopje poep achterlaat en ik kan het niet meteen opruimen. :o

xXutopiaXx

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:38

Hmm.. Ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal in elkaar steekt :oo

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:41

idefix4 schreef:
Djee! Het moet niet gekker worden! Nou hopen dat er getuigen zijn en dat ze ze toch kunnen aanwijzen. En dan mogen ze van mij heel, héél hard worden gestraft. Zo iets kan echt niet. Waar gaan we heen hier in NL?

Ik geneer me al als mijn paard een hoopje poep achterlaat en ik kan het niet meteen opruimen. :o

Het speelt in België ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:58

Rider01 schreef:
Wel een beetje laat van de ruiters om zich nu pas bij de politie te melden....

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt.

(vind het ergens wel vreemd dat het hier soms lijkt alsof ruiters nooit iets fout doen op straat, vooral op de eerste paar pagina's hier)

Wie weet kwamen ze er pas later achter dat ze ergens van beschuldigd werden?

Stel het gaat over een situatie zoals Anne_GTI heeft neergezet. Dan ga je er toch niet vanuit dat je ergens van wordt beschuldigd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:03

Aan de 1e kant, ze heeft dus wel raar op het paard afgelopen want je krijgt niet zomaar een hoef in je gezicht,
aan de andere kant, je mag haar best even helpen als je er naast staat :(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:16

Anne_GTI schreef:
idefix4 schreef:

Het speelt in België ;)

Owkee, haha, daar kan vanalles natuurlijk... Zonder gekheid, dan nog vind ik het erg dat iemand er over zou komen liegen. Dus ik hoop dat de waarheid snel boven tafel komt.

En ja, als je een kind zo iets ziet meemaken, dan stop je toch om te helpen inderdaad. :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:13

heb niet alles gelezen. maar heb zo mijn vraagtekens bij het verhaal.
Kan niet geloven dat als je paard een meisje in het gezicht trapt je zonder problemen doorrijd alsof er niks gebeurd is.
Echter stel het is gebeurd, wat heeft het meisje dan wel niet gedaan dat het paard haar trapt?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:17

idefix4 schreef:
Anne_GTI schreef:

Het speelt in België ;)

Owkee, haha, daar kan vanalles natuurlijk... Zonder gekheid, dan nog vind ik het erg dat iemand er over zou komen liegen. Dus ik hoop dat de waarheid snel boven tafel komt.

En ja, als je een kind zo iets ziet meemaken, dan stop je toch om te helpen inderdaad. :j

misschien ben ik iets te wantrouwend, maar heb voor een casus moeten uitzoeken hoeveel valse aangiftes er werden gedaan in nederland.
van het totale getal schrok ik enorm, terwijl mijn vertrouwen in de mensheid niet echt bijster goed is.

vandaar dat ik dit zaakje ook niet helemaal vertrouw, er zitten teveel haken en ogen aan.
het hele verhaal is ontzettend subjectief en beschuldigend geschreven.
zet er een foto bij van een kapot kind en de meeste mensen slaan wel op tilt zonder zich af te vragen wat er waar is.

maar er wordt onderzoek gedaan, dus denk dat we het vroeg of laat wel te horen krijgen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:23

ik vertrouw het langs geen kanten. :D

Eerst zien en dan geloven, zou mij niets verwonderen als die ruiters ten onrechte zwart worden gemaakt. (als het wel zo gegaan is als beschreven, dan heb ik er geen goed woord voor over. Maar zoals reeds gezegd door andere bokkers, ook ik vind het stukje tekst zeer subjectief.)

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:34

xx_Horsiex schreef:
Ik vind dit een hoogst vreemd verhaal, het lijkt de betrokkene elkaar tegen spreken, eerst was het een trap, vervolgens een beet? Misschien een typisch gevalletje kindermishandeling.. Sorry dat ik het zeg maar vind dit wel zo'n vreemd verhaal. Als ruiter merk je toch zeker wel als je paard een trap uitdeelt?

Dacht ik ook aan, inderdaad.. Ben heel benieuwd wat er uiteindelijk 'uitkomt' en wens het meisje natuurlijk het allerbeste. :(:)

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:38

zo krijgen mensen die al niet van paarden houden een nog groter hekel aan ruiters sneu verhaal :"(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:43

Chiaraa_ schreef:
KoudbloedKim schreef:
Inderdaad, als je niks verkeerd hebt gedaan, hoef je je toch ook niet te melden?

Dat is het eerste wat ik hardop zei toen ik het las. :')
Erg vreemd dit..

Ja en dan komen ze er achter wie de 2 ruiters waren en staat de politie op stal voor een gesprekje want "als je niks gedaan hebt waarom moet je je dan verbergen/kom je dat niet gewoon zeggen?"

rosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:48

Bijzonder verhaal.
Ondertussen heeft men hier 8 pagina's lang die ruiters verbaal net niet gelynchd.
Daar kunnen de internetmoraalridders zich ook even over bezinnen.

Perceptie rules the world

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:49

rosse schreef:
Bijzonder verhaal.
Ondertussen heeft men hier 8 pagina's lang die ruiters verbaal net niet gelynchd.
Daar kunnen de internetmoraalridders zich ook even over bezinnen.

Perceptie rules the world

Sommige hebben dat net niet gedaan. :D Ik vind nog altijd: eerst bewijzen, dan pas kruisigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:54

Ayasha schreef:
Chiaraa_ schreef:
Dat is het eerste wat ik hardop zei toen ik het las. :')
Erg vreemd dit..

Ja en dan komen ze er achter wie de 2 ruiters waren en staat de politie op stal voor een gesprekje want "als je niks gedaan hebt waarom moet je je dan verbergen/kom je dat niet gewoon zeggen?"
Als ik met mijn paard door het bos rij en er kinderen spelen met vader ergens op de achtergrond en mijn paard stapt gewoon door, trapt niet, bijt niet, heeft die kinderen niet aangeraakt, waarom zou ik dan naar de politie stappen? :?

Dit staat los van het verhaal van doorrijden na een misdrijf of het niet aanbieden van hulp aan een gewond meisje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:57

Stel jij rijdt in dat bos en een dag later komt in het nieuws dat in dat bos een kind getrapt is door een trekpaard op het moment dat jij er reed en dat er een onderzoek is ingesteld om de ruiter te vinden. Dan ga jij niet effe langs van "Eh jongens, ik reed daar inderdaad maar míjn paard heeft helemaal niet getrapt!"

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:01

kbk, als jouw kim vals beschuldigd word en jij uitgemaakt word voor een domme doos die niet eens het fatsoen had om af te stappen dan wil je dat ook graag rechtgezet hebben toch ?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:02

Wel misschien als verder tijdens je rit je een woordenwisseling hebt met een auto en daar ook over wordt gesproken in het persbericht ;)

Even afgezien daarvan vind ik het wel vreemd als ze zouden hebben geroepen "we zijn verzekerd" als de paarden niks gedaan hebben... als ze dat al gezegd hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:02

Ik heb mijn laatste reactie geschreven uit hetzelfde oogpunt als het verhaal in de OP.
Jij haalt daar iets bij wat hier nergens wordt gezegd.

Bovendien zijn deze ruiters zich bewust van het feit dat het paard het kind heeft verwond.
Citaat:
Die mensen riepen dat ze verzekerd waren en dat ze alles gingen betalen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:05

Nee dat is wat moeders verteld. Dat ze dat geroepen hebben. ;)
Daar zijn geen getuigen van lijkt wel behalve degene die de aangifte gedaan heeft...

Wat haal ik er bij dat niet gezegd wordt?
Of was dat niet op mij?

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:06

volgens de krant, Gazet van Antwerpen, van vandaag, is het nog helemaal niet zeker dat er een paard in betrokken is ; de ruiters hebben zichzelf aangegeven en beweren dat geen van de paarden sloeg : onderzoek van de verwonding zal uitwijzen of het een paardehoef was, of wat anders.......
dus, lieve mensen, nog geen veroordelingen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:07

Weet iemand hier eigenlijk hoe je dat onderzoekt? *nieuwsgierigheid*
Aan de "vorm" van de verwonding oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:07

Ayasha schreef:
Stel jij rijdt in dat bos en een dag later komt in het nieuws dat in dat bos een kind getrapt is door een [ras]
En hoewel dat erg waarschijnlijk is, staat dat niet in de OP en ik heb mijn reactie gebaseerd op de OP.
Datgene wat jij erbij haalt, maakt het verhaal anders, dan zou ik mijn reactie aangepast hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:08

KoudbloedKim schreef:
Ayasha schreef:
Stel jij rijdt in dat bos en een dag later komt in het nieuws dat in dat bos een kind getrapt is door een trekpaard
En hoewel dat erg waarschijnlijk is, staat dat niet in de OP en ik heb mijn reactie gebaseerd op de OP.
Datgene wat jij erbij haalt, maakt het verhaal anders, dan zou ik mijn reactie aangepast hebben.

Een dag later, een week later, een maand later, maakt niet uit. Niet lang nadat jij daar gereden hebt komt dat in het nieuws. En dat ze op zoek zijn naar de ruiter. Dan geef je je toch aan? Ik er zullen geen 10 jaar tussen zitten he.