Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:47

l0esjj schreef:
Air schreef:
Maar dit is toch prachtig. Toot heeft een slechte dag en iedereen kan Rath afvallen. :D

Ik zie hier dan nog altijd een Toot én een Rath die een slechte dag hebben hoor..

Ja, en dan voornamelijk een Toot die fouten maakt door zijn ruiter... Ik geef echt eerlijk toe dat ik Gal ook niet altijd de fijnste ruiter vind maar Rath mist gevoel en is eigenelijk steeds achter de feiten aan het aan lopen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:48

Zelf blijf ik er bij, dat ik nederlandse manier van het dressuur rijden veel meer waardeer. Nederlanders kijken wat een paard kan en gaan vervolgens te werk, de duiters daar in tegen kijken wat ze zelf willen en of het paard het nou wel of niet kan, het paard moet er maar voor zorgen dat hij het kan.

Ik vind het gewoon zo jammer dat ik die vrolijke stoere trotse Totilas mis. Het vlammetjes is gedoofd lijkt het wel. Zijn trots is kwijt. Ook aan het einde als hij de ring uit stapte.. Totaal geen uitstraling van; kijk wij hebben het gedaan. Hij genoot altijd van het applaus maar nu..

Tuurlijk kan het nog veranderen, de combinatie is tenslotte nog heel prill, maar het speciale is er voor mij af. Dit weerhoud niet van mijn mening dat ik hem wel een fantastische ruiter vind,en respect heb dat hij dit avondtuur aangaat. Want voor hem is het ook lang geen pretje, waarschijnlijk wordt hij ongelovelijk onderdruk gezet door zijn vader en stiefmoeder.. misschien krijgt hij nu wel huisarrest :')

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:48

Embe schreef:
Ja, en dan voornamelijk een Toot die fouten maakt door zijn ruiter... Ik geef echt eerlijk toe dat ik Gal ook niet altijd de fijnste ruiter vind maar Rath mist gevoel en is eigenelijk steeds achter de feiten aan het aan lopen.

Sluit ik me bij aan :j

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:49

Air schreef:
Weet je uberhaupt wel wat klassieke rijkunst is en inhoud?
Dus de opleiding van jou paard gaat zonder enige slag of stoot, want jij bent perfect?
En de methode van Sjef werkte wel? Incorrect ruggebruikt, geen kloppende tact, een voorkant en achterkant die niet in harmonie gingen maar wel 2 delen leken?
Maar ach dat ziet men niet want dat was de almachtige Gal.
Maar dit is toch prachtig. Toot heeft een slechte dag en iedereen kan Rath afvallen. :D
Kan dan alleen nog maar meer hopen dat hij inderdaad toe traint naar een prachtig correct gereden paard.

helemaal mee eens.
als rath totilas van achter sterk en goed aan het lopen krijgt en dat toot zijn voorbeen gebruik nog blijft houden, moet je je voorstellen wat een beeld dat gaat opleveren.
toot heb ik vorig jaar op indoor brabant gezien, spectakel een 10 maar voor parcival v adelinde technisch beter, qua verruimingen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:50

HorseTimeXL schreef:
misschien krijgt hij nu wel huisarrest :')

als hij huisarrest krijgt, kan ie toot misschien ook een tijd niet rijden en misschien beter voor toot.
die verdient veel betere ruiter :)

onbekend0207

pff.. heeel veel dingen waarmee ik het eens ben maar sommige dingen ook niet!

Ketaki - 'totilas verdient betere ruiter'

- dat slaat gewoon helemaal nergens op. rath moet ook nog wennen, heeft een mega druk, start naar mijn mening ook te vroeg, maar wat jij zegt slaat nergens op
hij loopt nu ook bijna slecht in vergelijking tot eerst maar dan nog, geef ze de tijd zeg jeetje
Laatst bijgewerkt door onbekend0207 op 12-06-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Ik geloof dat dat toch wel duidelijk is.
Een ieder die niet ziet dat er ook dingen niet klopten bij Toot onder Gal wil hetzelfde zien als de jury: show en spektakel. Of het is een gebrek aan kennis.

Want hoe weinig kennis ik ook nog heb, ik zag wel in dat er dingen niet klopten en voor- en achterhand niet in harmonie met elkaar gingen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:51

X_Audrey schreef:

waar ben je het wel/niet mee eens dan.
geef je mening eens :)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:51

Ik vind dit een schande voor het paard, dit heeft het paard niet verdiend. De eerste keer dat Rath de ring in kwam vond ik het GOED wat hij liet zien, en ik was een van de sceptici. Maar wat hij de eerste keer liet zien was acceptabel en ik vond heel OK voor zo een jonge combinatie. Maar wat ik vandaag zag was gewoon een schande voor het paard, een afgang voor het dier. En dat heeft dat paard niet verdient. Klassiek of niet!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:52

HorseTimeXL schreef:
Ik vind het gewoon zo jammer dat ik die vrolijke stoere trotse Totilas mis. Het vlammetjes is gedoofd lijkt het wel. Zijn trots is kwijt. Ook aan het einde als hij de ring uit stapte.. Totaal geen uitstraling van; kijk wij hebben het gedaan. Hij genoot altijd van het applaus maar nu..

Volgens mij was het vooral E. Gal die zo van het applaus genoot :-)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:53

Persoonlijk denk ik dat Gal er uit gereden heeft wat er uit te rijden valt. Dat achterbeengebruik is niet optimaal bij Toot en zal het waarschijnlijk ook niet worden als dat nu nog niet bereikt is. Ik ben bang dat Rath er niets meer aan toe kan voegen.

onbekend0207

Ketaki schreef:
X_Audrey schreef:

waar ben je het wel/niet mee eens dan.
geef je mening eens :)

zie paar reacties boven jou :o

Air

HorseTimeXL schreef:
Zelf blijf ik er bij, dat ik nederlandse manier van het dressuur rijden veel meer waardeer. Nederlanders kijken wat een paard kan en gaan vervolgens te werk, de duiters daar in tegen kijken wat ze zelf willen en of het paard het nou wel of niet kan, het paard moet er maar voor zorgen dat hij het kan.

Tuurlijk kan het nog veranderen, de combinatie is tenslotte nog heel prill, maar het speciale is er voor mij af. Dit weerhoud niet van mijn mening dat ik hem wel een fantastische ruiter vind,en respect heb dat hij dit avondtuur aangaat. Want voor hem is het ook lang geen pretje, waarschijnlijk wordt hij ongelovelijk onderdruk gezet door zijn vader en stiefmoeder.. misschien krijgt hij nu wel huisarrest :')

Ik zie het juist toch echt andersom. En dan heb ik het over Sjef Jansen methode en Klassieke Rijkunst.
Niet generaliserend Duitsers vs. Nederlanders...... dat zegt genoeg :+

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:54

wat een verschil van dag en nacht,
ik zou ook niet zo kunnen rijden als er zoveel mensen je op de vingers kijken,
vind het trotsteem een goede ruiter gaat zeker goed komen.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:55

Air schreef:
Een ieder die niet ziet dat er ook dingen niet klopten bij Toot onder Gal wil hetzelfde zien als de jury: show en spektakel. Of het is een gebrek aan kennis.

Want hoe weinig kennis ik ook nog heb, ik zag wel in dat er dingen niet klopten en voor- en achterhand niet in harmonie met elkaar gingen.

iedereen is gek behalve ik?

Noa_M

Pfffff wat een commentaar allemaal... Ja het is duidelijk dat Mathias en Totilas (nog) niet helemaal een combinatie zijn. En misschien zien we de Totilas zoals onder Edward niet meer terug. Maar ik kan niet anders dan respect hebben voor Mathias dat hij gewoon start en laat weten waar hij start ook nog. Wat moet er een druk op die schouders van hem rusten als je weet dat de halve wereld denkt dat je gaat falen en heel Nederland (bijna dan) hoopt dat je faalt.. Ik kan niet echt commentaar leveren over het rijden, want ik vind alles wat beter is dan het gehark van mij al een top prestatie. Maar ik hoop echt dat het hem nog lukt om een mooie combi met Totilas te worden, want wat een paard!! Zou zonde zijn als dat verloren gaat!

Air

Embe schreef:
Persoonlijk denk ik dat Gal er uit gereden heeft wat er uit te rijden valt. Dat achterbeengebruik is niet optimaal bij Toot en zal het waarschijnlijk ook niet worden als dat nu nog niet bereikt is. Ik ben bang dat Rath er niets meer aan toe kan voegen.

Nee, in mijn optiek is Gal teveel met het voorbeengebruik bezig geweest in plaatst zich op de achterhand te focussen. Ik zie de achterhand al verbeteren in de eerste 2 proeven van Rath. En dat is dus niet omdat de combinatie al zo succesvol en harmonieus is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:56

Air schreef:

Dus de juryleden hebben hun licentie bij een pakje boter cadeau gekregen?
Overigens zie ik in nu geen enkele harmonie meer niet tussen voor en achterhand als tussen paard en ruiter. Zelfs de harmonie tussen Toot en zijn publiek is er niet meer.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:56

tjoppie schreef:
murphy102 schreef:
Tjoppie, wat Rath hier laat zien: halthouden, achterwaarts en weer voorwaarts weg..., zo zuiver!
Daaraan kun je zien dat jij de rijtechniek toch niet helemaal begrijpt.
Waarom denk je dat de Schaukel uit de GP gehaald is...????

EEN onderdeel van de overigen 30 andere die de mist ingingen inclusief tactfouten (zo erg dat het paard gewoon niet eens rad liep) en waarvan een aantal onderdelen volledig de mist in gingen.
Ik zou zeggen, reprogrammeer jezelf eens, want de heldere kijk is een beetje weg

Maar wat vond jij nog meer zo subliem aan die proef dan behalve het correct halthouden en achterwaards gaan?

Wat je ziet gebeuren is dat het paard het frame begint te verlengen, omdat dit paard nu van achteren naar voren gereden wordt. Het paard blíjft niet meer in die absolute oprichting hangen tijdens het uitstrekken, waardoor dat voorbeen gelukkig ook niet meer zo onnatuurlijk hoog komt. Het paard begint durchlässig te worden... DÍE ontspanning begin je terug te zien in de verschillende oefeningen. Het zijn natuurlijk nog maar "puzzelstukken" en ze zullen tijd nodig hebben om die puzzel volledig te krijgen!
En dat alles onder een ruiter die kan ZITTEN, op zijn zitbeenknobbels wel te verstaan. Hij hoeft niet achterover te hangen met een bolle onderrug. Zijn onderbeen ligt als gevolg daarvan op de plaats waar een onderbeen hóórt te liggen en dat is niet bij ver naar voren gestoken bij de elleboog van het paard... Daardoor komt zijn hulpgeving in de samenwerking met hand, zit en been ook veel vloeiender door...!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:57

sammy1 schreef:
wat een verschil van dag en nacht,
ik zou ook niet zo kunnen rijden als er zoveel mensen je op de vingers kijken,
vind het trotsteem een goede ruiter gaat zeker goed komen.

misschien had hij dan geen datum moeten noemen wanneer hij zijn debuut zou maken en vervolgens eerst wat kleinere concoursen kunnen pakken. zodat hij en toot meer naar elkaar toe zouden kunnen groeien.

:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:59

Ik wil niet weten wat hij dan over zich heen had gekregen. :x
Alsof dat geaccepteerd zou worden.

Niobe

Zie ik nou spoken of geeft Mathias Totilas nou een schop na het afgroeten? :\

manic

Ik meen me te herinneren dat ik Totilas onder Edward Gal toch ook al eens wat slechte wissels heb zien maken...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:00

murphy102 schreef:
tjoppie schreef:

Wat je ziet gebeuren is dat het paard het frame begint te verlengen, omdat dit paard nu van achteren naar voren gereden wordt. Het paard blíjft niet meer in die absolute oprichting hangen tijdens het uitstrekken, waardoor dat voorbeen gelukkig ook niet meer zo onnatuurlijk hoog komt. Het paard begint durchlässig te worden... DÍE ontspanning begin je terug te zien in de verschillende oefeningen. Het zijn natuurlijk nog maar "puzzelstukken" en ze zullen tijd nodig hebben om die puzzel volledig te krijgen!
En dat alles onder een ruiter die kan ZITTEN, op zijn zitbeenknobbels wel te verstaan. Hij hoeft niet achterover te hangen met een bolle onderrug. Zijn onderbeen ligt als gevolg daarvan op de plaats waar een onderbeen hóórt te liggen en dat is niet bij ver naar voren gestoken bij de elleboog van het paard... Daardoor komt zijn hulpgeving in de samenwerking met hand, zit en been ook veel vloeiender door...!

Yup en daardoor zitten er zoveel tactfouten en tempostoringen in? Yeah right.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:00

Niobe schreef:
Zie ik nou spoken of geeft Mathias Totilas nou een schop na het afgroeten? :~

Ik wilde het er niet over hebben maar ik dacht het ook :+