Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:39

Basti schreef:
horseyfries schreef:
[
Dan kom je bij het gedeelte "what money can't buy" en dat steekt.

Al had die jongen vandaag een wereldproef neergezet, dan nog had jij het gouden randje niet gezien, dat lukt niet als je voor jezelf al een negatief beeld de proef gaat bekijken. En die negatieviteit en die afgunst die voel je uit ieder bericht in dit topic wat jij over deze combi schrijft.

En nee, jij had het heus niet beter gedaan...........

Als je me niet kent wil je dan niet voor me spreken wat ik ZOU doen? Je hebt namelijk geen idee.

Marjo

krackertje schreef:
Marjoow schreef:
Ik ben het totaal niet met je eens. Er zijn ook genoeg GP ruiters die een paard onder hun kont hebben en nauwelijks de 75% halen. Dat zit gewoon in de kwaliteiten van het paard.

En als je net een half jaar een paard onder je kont hebt, dan denk je er niet eens aan om hem uit te brengen, zeker niet op dit niveau. Als je er nog niet klaar voor bent, moet je het niet doen.

Prima, en wat als hij nog lekker een jaar thuis was gebleven met Toot? Het kon blijkbaar wel maar niet naar de maatstaven van de bokkers....

Als hij na dit halve jaar een proef had neergezet waarin je een team ziet, dan was ik tevreden geweest hoor :)

Verder snap ik je reactie niet helemaal. Vind jij dan dat hij er goed aan heeft gedaan om nu al te starten? Na een half jaar al?

horseyfries

cinny1 schreef:
Als je eerst de rest van het topic even doorleest en je misschien iets meer in rijtechniek verdiept, dan kun je zelf ook zien wat er niet klopt in de proef.

Het is niet zo dat Rath geen ervaring heeft met een mediacircus of dat hij voor de eerste keer GP rijdt en Totilas is ook niet eerste paard wat hij na een half jaar op wedstrijd uitbrengt.
Als hij een wereldproef had neergezet dan was ik de eerste om dat te beamen en te complimenteren, maar dat heeft hij niet !!!

En zou je dus op zijn minst beleefd willen blijven....

Hier sluit ik me bij aan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:40

Basti schreef:
Ik heb met plezier naar een filmpje gekeken waar nog wat fouten in zitten, maar waar een jonge ruiter onder enorme druk op een paard zit die iedereen tot god heeft verklaard en de hele wereld over zijn rug meekijkt en vooral hollanders hopen at die jongen een fout maakt.

Zoals ik al eerder zei, hij scoort 1% onder Anky die der hele leven al op Salinero zit.

Ik begrijp niet dat iedereen net doet of Rath een ponyruiter is die zijn eerste paard uitbrengt
Kom op zeg die jongen reed al in de wereld top mee

De combi heeft, zoals eerder hier gezegd, gewoon de chemie niet die Totilas tot dat wereldpaard maakte waar iedereen op de EK in Londen van onderste boven was

Zoek ter vergelijking die video's en de commentaren daarbij (van de Engelse en Duitse commentatoren) maar eens op.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:41

Mijn mening erover :
Ik vind het geen slechte proef, ik vind wél dat het te hoog gepunt is. Ik vind dat hij gezien de omstandigheden (nieuw paard, zeer grote druk) een prima prestatie geleverd heeft. En natuurlijk rijdt hij nog niet met dezelfde gevoeligheid als Anky en Edward dat kunnen, maar hey, het is de bedoeling dat hij nog veel kan leren van dit paard. En hoelang gaat dat 'Ik wil Edward terug op Totilas' gezeur nog duren? Want let's face it: hij blijft gewoon bij Rath.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:42

Ik ben ook wel benieuwd naar reacties van de Duitsers. Weet iemand toevallig een Duits Paardenforum waar je dit kunt lezen?

Nikka

Basti schreef:
horseyfries schreef:
[
Dan kom je bij het gedeelte "what money can't buy" en dat steekt.

Al had die jongen vandaag een wereldproef neergezet, dan nog had jij het gouden randje niet gezien, dat lukt niet als je voor jezelf al een negatief beeld de proef gaat bekijken. En die negatieviteit en die afgunst die voel je uit ieder bericht in dit topic wat jij over deze combi schrijft.

En nee, jij had het heus niet beter gedaan...........

Ik denk dat Horseyfries als een van de weinigen hier de proef goed kan beoordelen. Ik kan me niet voorstellen dat jij de proef goed vindt. Ik vind het knap hoe hij toch met die druk rijdt, maar in de proef zaten veel heel veel fouten. Ik vind dat hij nog mazzelt met de punten, zeker als je ziet hoe hij forse steken laat vallen op zaken die dubbel meetellen.

Basti

horseyfries schreef:
[

Hoe jij met plezier kan kijken naar een combinatie die geen éénheid vormt dat is mij een raadsel, maar goed, daarover zullen we dan van mening verschillen. Ik zie dan bijv. liever Nathalie zu Sayn Wittgenstein met haar veel minder getalenteerde paard, waar ze wel een echte harmonieuze eenheid mee vormt. Dat is voor mij dressuur, een twee-eenheid. En daarom vind ik dit niet mooi om naar te kijken, dat heeft niets te maken met Matthias, Ned-Duitsland of wat dan ook.

Ik kan tenminste het begrip tonen dat na een half jaar de twee eenheid nog niet gevormd is en ik vergelijk het niet met andere ruiters zoals jij die al jaren op zo'n paard zitten.

Begrip, volgens mij gaat het daar om. En die zeikberichten daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Zoals Edward Gal al zei: als rath goed rijd, ligt het aan het paard, en als hij slecht rijd, ligt het aan hem. Die jongen kan het niet goed doen.

En weet dat Rath al enige tijd op nivo meerijdt, maar dan ben je nog niet in zo'n korte tijd een combinatie. Dat kan gewoon niet. En als je zelf een beetje paard hebt gereden dan weet je dat.

Vera1908

tiger27 schreef:
Wit onderleg staat hem wel
Alleen die bling bling vrontriem niet
Dat had edward niet hoor

Echt wel. Edward reed met de frontriem van Horsepoint (waar ik stage heb gelopen) en er was geen frontriem waar meer bling op zat als die.
Maar dit ter zeide.

Ik vond de proef netjes. Hij miste "de" Totilas dingen.
En tuurlijk logisch ze zijn ook nog geen goed op elkaar ingespeelde combinatie zoals met Edward.
Wat ik me stiekem af heb gevraagd tijdens de proef. Waar was Edward op dat moment? Zat hij te kijken of juist niet.

Ik wens Matthias alle succes met Totilas en dat ze maar net zo goed als Edward en Totilas mogen worden. Want dat heeft Totilas verdient.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:43

Basti schreef:
Ik kan tenminste het begrip tonen dat na een half jaar de twee eenheid nog niet gevormd is en ik vergelijk het niet met andere ruiters zoals jij die al jaren op zo'n paard zitten.

Begrip, volgens mij gaat het daar om. En die zeikberichten daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Zoals Edward Gal al zei: als rath goed rijd, ligt het aan het paard, en als hij slecht rijd, ligt het aan hem. Die jongen kan het niet goed doen.

En weet dat Rath al enige tijd op nivo meerijdt, maar dan ben je nog niet in zo'n korte tijd een combinatie. Dat kan gewoon niet. En als je zelf een beetje paard hebt gereden dan weet je dat.

Dus is hij té snel gestart.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:45

Basti schreef:
horseyfries schreef:
[

Hoe jij met plezier kan kijken naar een combinatie die geen éénheid vormt dat is mij een raadsel, maar goed, daarover zullen we dan van mening verschillen. Ik zie dan bijv. liever Nathalie zu Sayn Wittgenstein met haar veel minder getalenteerde paard, waar ze wel een echte harmonieuze eenheid mee vormt. Dat is voor mij dressuur, een twee-eenheid. En daarom vind ik dit niet mooi om naar te kijken, dat heeft niets te maken met Matthias, Ned-Duitsland of wat dan ook.

Ach, ik rijd hier wel eens in het bos :P En zou niet starten als ik geen combinatie vormde met een paard, zeker niet als ik wist dat de hele wereld toe ging kijken....

Basti

cinny1 schreef:
Als je eerst de rest van het topic even doorleest en je misschien iets meer in rijtechniek verdiept, dan kun je zelf ook zien wat er niet klopt in de proef.

Het is niet zo dat Rath geen ervaring heeft met een mediacircus of dat hij voor de eerste keer GP rijdt en Totilas is ook niet eerste paard wat hij na een half jaar op wedstrijd uitbrengt.
Als hij een wereldproef had neergezet dan was ik de eerste om dat te beamen en te complimenteren, maar dat heeft hij niet !!!

En zou je dus op zijn minst beleefd willen blijven....

Hou toch op! Er is niemand op de wereld die ervaring heeft met het rijden op druk van dit paard. NIEMAND!! Er is namelijk nooit zoveel hetze geweest over een paard!

En sterntaler zat ie heel wat langer op, en sterntaler was niet zo bekendheid als totilas.

En blijkbaar ben ik rijtechnisch dusdanig onderlegd, dat ik weet dat je in een half jaar op dit nivo geen volledige combi kan zijn en dat de druk op je schouders enorm is, en ik heb nooit op Totilas gezeten, dus ik probeer mij alleen nog maar voor te stellen hoe hoog de druk is.

Basti

horseyfries schreef:
[

Ach, ik rijd hier wel eens in het bos :P En zou niet starten als ik geen combinatie vormde met een paard, zeker niet als ik wist dat de hele wereld toe ging kijken....

Goh dat ze jou niet gevraagd hebben joh!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:46

Basti schreef:
horseyfries schreef:
[

Goh dat ze jou niet gevraagd hebben joh!!

Zou je beleefd kunnen blijven? Ik geloof niet dat wij jou persoonlijk iets hebben aangedaan, dus zulke aanvallen sturen zijn niet nodig lijkt me.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:48

Rath had en kan het nooit goed doen. Als hij nog gewacht had met starten , was men weer gaan speculeren naar mogelijke oorzaken hiervan, komt er weer negatief gepraat en "Misschien zijn ze wel aan het overleggen dat Toot terug naar Nederland komt!!! " - gefluister. Hij heeft besloten om nu te starten en nu komt de kritiek weer dat ze nog geen echte combinatie vormen en beter langer hadden kunnen trainen thuis.

Basti

Marjoow schreef:
[

Zou je beleefd kunnen blijven? Ik geloof niet dat wij jou persoonlijk iets hebben aangedaan, dus zulke aanvallen sturen zijn niet nodig lijkt me.

Wat is er onbeleefd aan dan?

horseyfries

Ja dit wordt wel een beetje eentonig Basti, als je ruzie wilt zoeken doe dat dan alsjeblieft ergens anders?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:49

En als je net een half jaar een paard onder je kont hebt, dan denk je er niet eens aan om hem uit te brengen, zeker niet op dit niveau. Als je er nog niet klaar voor bent, moet je het niet doen.
[/quote]

Prima, en wat als hij nog lekker een jaar thuis was gebleven met Toot? Het kon blijkbaar wel maar niet naar de maatstaven van de bokkers....[/quote]

Als hij na dit halve jaar een proef had neergezet waarin je een team ziet, dan was ik tevreden geweest hoor :)

Verder snap ik je reactie niet helemaal. Vind jij dan dat hij er goed aan heeft gedaan om nu al te starten? Na een half jaar al?[/quote]

Ja, ik vindt dat hij er goed aan gedaan heeft om te starten.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:51

En sterntaler zat ie heel wat langer op, en sterntaler was niet zo bekendheid als totilas.

Wel hoor, iedereen weet dat ie op de laatste middellijn altijd flipt.. :D

Marjo

Nathaliefje schreef:
Rath had en kan het nooit goed doen. Als hij nog gewacht had met starten , was men weer gaan speculeren naar mogelijke oorzaken hiervan, komt er weer negatief gepraat en "Misschien zijn ze wel aan het overleggen dat Toot terug naar Nederland komt!!! " - gefluister. Hij heeft besloten om nu te starten en nu komt de kritiek weer dat ze nog geen echte combinatie vormen en beter langer hadden kunnen trainen thuis.

En wat als ze nou nog een jaar hadden gewacht, en volgend jaar komt een proef met Rath en Totilas en everyone gets blown away. Nogmaals, als je nog geen team bent, kun je beter niet op dit niveau starten.

Als ze langer hadden gewacht, was er sowieso bij mij, waarschijnlijk minder kritiek dan nu. Een half jaar is kort om een paard goed te leren kennen en de knopjes goed te vinden. Té kort als je het mij vraagt.

Basti: Je hele stijl van posten komt nogal aanvallend over. Ook geef je het idee dat je onze mening totaal niet respecteert, wat toch wel essentieel is in een discussie.

horseyfries

Basti schreef:
Marjoow schreef:
[

Wat is er onbeleefd aan dan?

Zucht... heb je echt uitleg nodig hierover? Volgens Bokt regels zijn dit persoonlijke aanvallen, op de man spelen heet zoiets, en het komt niet bepaald over alsof je oprecht een discussie wilt hebben over het rijden van... maar meer ruzie zoekt door andere mensen af te z..ken.
Beetje jammer, kijk je eigen bijdrages eens na, misschien valt je dan zelf op hoe aanvallend je toon is ten opzichte van andere mensen die blijkbaar niet jouw mening delen.

aisie

Volgens mij stond Edward ook best heel erg onder druk als hij Totilas uitbracht. Iedereen verwachtte van hem toch wel een topscore. Daarom verbaast het me zo dat iedereen dit zo goed vind van Rath omdat hij zo onder druk staat. Ik vind het voor een paard en ruiter van deze klasse (en zoveel miljoenen) geen mooie proef om naar te kijken. Ben verder geen fan ofzo maar ik vind het toch wel een beetje opvallend dat Rath zo beschermd wordt omdat ie onder druk staat terwijl Gal dat niet minder stond! Maar hij presteerde wel stukken beter.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:52

Nogmaals zou je op zin minst een poging willen doen om beleefd te blijven!
En je eerst eens gaan verdiepen in de dressuur geschiedenis.

Rath is niet de eerste die een paard van een ander overneemt waar hoge verwachtingen aan hangen.

Als je rijtechnisch zo goed op de hoogte bent, dan weet jij dus ook dat hij nu nog niet had moeten starten.
Onder druk rijden is op dat niveau niet meer dan normaal en niet omdat je op Totilas zit, maar omdat daar hele andere belangen meespelen dan alleen je proef rijden. Bijv. druk van eigenaren, fokkers, sponsors.
Nog niet bij je opgekomen denk ik.
Laatst bijgewerkt door cinny1 op 03-06-11 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:53

aisie schreef:
Volgens mij stond Edward ook best heel erg onder druk als hij Totilas uitbracht. Iedereen verwachtte van hem toch wel een topscore. Daarom verbaast het me zo dat iedereen dit zo goed vind van Rath omdat hij zo onder druk staat. Ik vind het voor een paard en ruiter van deze klasse (en zoveel miljoenen) geen mooie proef om naar te kijken. Ben verder geen fan ofzo maar ik vind het toch wel een beetje opvallend dat Rath zo beschermd wordt omdat ie onder druk staat terwijl Gal dat niet minder stond! Maar hij presteerde wel stukken beter.

Goed punt!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:54

aisie schreef:

Verschil is hier wel, dat Edward veel meer ervaring heeft dan Rath, en dat Rath nog erg jong is ;)

Ik ben het verder wel met je eens hoor, vind alleen dat je Edward en Rath op dit gebied niet echt kunt vergelijken :)