horseyfries schreef:[
Hoe jij met plezier kan kijken naar een combinatie die geen éénheid vormt dat is mij een raadsel, maar goed, daarover zullen we dan van mening verschillen. Ik zie dan bijv. liever Nathalie zu Sayn Wittgenstein met haar veel minder getalenteerde paard, waar ze wel een echte harmonieuze eenheid mee vormt. Dat is voor mij dressuur, een twee-eenheid. En daarom vind ik dit niet mooi om naar te kijken, dat heeft niets te maken met Matthias, Ned-Duitsland of wat dan ook.
Ik kan tenminste het begrip tonen dat na een half jaar de twee eenheid nog niet gevormd is en ik vergelijk het niet met andere ruiters zoals jij die al jaren op zo'n paard zitten.
Begrip, volgens mij gaat het daar om. En die zeikberichten daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Zoals Edward Gal al zei: als rath goed rijd, ligt het aan het paard, en als hij slecht rijd, ligt het aan hem. Die jongen kan het niet goed doen.
En weet dat Rath al enige tijd op nivo meerijdt, maar dan ben je nog niet in zo'n korte tijd een combinatie. Dat kan gewoon niet. En als je zelf een beetje paard hebt gereden dan weet je dat.