Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yinnar schreef:En voor mij blijft het een feit dat niemand van ons het herstelproces van dichtbij heeft meegemaakt en we dus niet kunnen oordelen.
Een mening heeft iedereen recht op maar zolang men er niet bij is geweest kan men niet oordelen over de eigenaren of over het paard.
Vala schreef:Niemand maar dan ook niemand behalve de eigenaar kan zo'n beslissing nemen. Wij hier vanachter de computer kunnen dat absoluut niet. En zeggen: ik zou dat nooit doen is ook heel makkelijk vanachter een toetsenbord en je absoluut niet kunnen voorstellen wat er in zo'n situatie gebeurd, hoe je zelf reageert en hoe je paard reageert. Je kunt denken hoe je reageert maar totdat je zelf zoiets dergelijks meemaakt zul je dat nooit zeker weten!
xxelviraxx schreef:Er heeft ook een verhaal van een ander paard op bokt gestaan die ook ver verdrand was. Daar wordt ook weer mee gesprongen. Dat was een schimmel.
Edit ; topic gevonden. [ITP] Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*
Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Vind het aan de ene kant voor het paard fijn dat het nog een kans krijgt maar aan de andere kant wat voor een kans

simodi schreef:Eigenlijk denk ik dat hier ook alleen mensen zouden moeten/kunnen reageren, die zelf te maken hebben gehad met een ernstig ziek of gewond paard en voor zo'n zelfde keuze hebben gestaan ... dan weet je op zijn minst een beetje waar je het over hebt ....
heb het met me hond en en een familielid meegemaakt (niet verbrand maar toch ernstig ziek)
u_nnamed schreef:iedereen zijn eigen mening maar als er goede kans was dat het paard beter zou worden(ookal blijven de littekens) was ik er ook voor gegaan, denk is aan alle mensen om je heen die verbrand zijn, en die ook geleden hebben, maar die ooh zo blij zijn dat ze nu nog leven ookal zitten ze onder de littekens.
tuurlijk is het een lange weg en tuurlijk zal het pijn doen maar het leven is wel iets speciaals wat je zeker niet moet afpakken zonder te vechten, maar er moet natuurlijk wel vooruitgan komen en de pijn moet wel uitendelijk weg gaan natuurlijk
Chaos schreef:Blugh. Dat andere topic hoef ik ook niet meer te zien. Misselijkmakend, vrolijk springwedstrijdje starten. Ik krijg daar echt letterlijk rillingen van.
En als men nou eens op houdt de vergelijking mens/paard te maken.
Mensen willen ook opgeven, maar moeten door. Mensen zouden willen dat ze de brand niet overleefd hadden. Mensen kunnen worden voorgelicht, weten wat ze te wachten staat, waarom ze keer op keer geopereerd worden. Mensen kunnen relativeren, en weten waar de pijn voor is en weten dat het ooit minder wordt of zal wegblijven. Mensen worden kunstmatig in coma gehouden omdat de pijn niet te verdragen is.
PAARDEN NIET!!!!!!!