Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zensation schreef:Kan niet anders zeggen dan dat ik dit een ernstige vorm van dierenmishandeling vind!
Een paard van 30 jaar die al op rust staat... sukkels!
Opa van 80 uit een rusthuis laat je toch ook geen marathon meer lopen, laat staan ongetraind!!
Wat een verstand... zo GEEN respect voor!
Zensation schreef:Kan niet anders zeggen dan dat ik dit een ernstige vorm van dierenmishandeling vind!
Een paard van 30 jaar die al op rust staat... sukkels!
Opa van 80 uit een rusthuis laat je toch ook geen marathon meer lopen, laat staan ongetraind!!
Wat een verstand... zo GEEN respect voor!
Citaat:Ik rij weleens mee in zulke processies en cap op geen cap is puur eigen keuze, als de organisatie caps gaat verplichten, zijn ze de helft van hun publiek kwijt, en uiteindelijk is de ruiter toch zelf verantwoordelijk, want hij rijdt op de openbare weg. Verder is er van luide muziek of overdreven intensief werk gewoon geen sprake, of het nu warm of koud weer is.
jesito schreef:DeMolenhoek schreef:Meer info over het paard: Paard was 30 jaar en al op rust. Die vrouw heeft hem snel uit de stal gehaald voor deze processie. Logisch ook dat het paard is gestorven aan een slagaderbreuk. Hierdoor is hij ten val gekomen.
Als dat waar is vind ik dit haar verdiende loon, ze hoeft er niks aan over te houden.
Maar met een 30 jaar op rust staand paard dit soort dingen doen is om problemen vragen.
Zensation schreef:@ Titsia en Zoefff
Fijn dat je nog even de tijd krijgt om je reactie hier te herzien!!
Ik ben niet diegene die de openings post maakt!???
Het beter lezen en inwinnen van informatie begint volgens mij daar al!
Stagediver schreef:ik heb net het topic gelezen en wil toch op een paar dingen in het algemeen zeggen.
Een paard kan in een groep galoperen, als het snel gaat of niet, Paarden hebben een groot uithoudingsvermogen, ze galoperen kilometers in de natuur of op de wei..of in de bak, of waar dan ook (ook al geven veel mensen niet de ruimte ervoor) ze zijn gemaakt ervoor, ze kunnen op grind rennen, zand, stenen, gras, modder, harde ondergrond. Dit paard zoals eerder gezegt, was fit. Een slagader die knapt kan altijd gebeuren no mather what. Het kan JOU GEBEUREN!! Hoe zou jij het vinden als jij je paard elke dag netjes rijd en het gebeurd en mensen zeggen dat het jou schuld is???
Zeggen dat iemand het maar verdiend om neer te klappen op zon manier met een paard, en in de intensive care beland.. Is het meest walgelijke wat ik hier maar heb gelezen (Buiten beschuldigingen dat het haar eigen schuld is) Je moet wel een groot gat in je hoofd hebben om iemand dat toe te wensen.
Zeggen dat het gevaarlijk is?? Mensen zeggen al snel dat het gevaarlijk is en waarom? Omdat mensen paarden VERSUIKEREN. Als dit gevaarlijk was, denk je dat de gemeente en organisatie het konden organiseren? Nederland/Belgie zijn superstrict met dat soort dingen!! Bovendien denk je dat alle paarden eigena
ren zo dom zijn om hun paard in gevaar te brengen? Denk je dat die mensen niet van hun dieren houden? Nee dat sommige mensen al hun paarden met peeskappen op de wei zet en ga speculeren dat dit gevaarlijk is ga toch fietsen!!
Er is hier een ongeluk gebeurd, wat ernstig is, een vrouw ernstig gewond, en dat vrouwtje is der paardje kwijt Toon is wat respect en medeleven, in plaats dat koude ge-prutsmuts wat nergens over gaat. Mensen en hun oordelen en verwijten, doe eens lekker normaal. Hebben jullie niets beters te doen,
Ik vind het ronduit asociaal, en respectloos die reacties die ik hier lees, wat als dat vrouwtje straks dit nieuws bericht leest, als ze uit het ziekenhuis komt? Als ze hier toevallig op bokt zit?Dat mens krijgt een rot beroerte van hier tot tokio met alle beschuldigingen en speculaties!
tinkermarie schreef:Citaat:Ik rij weleens mee in zulke processies en cap op geen cap is puur eigen keuze, als de organisatie caps gaat verplichten, zijn ze de helft van hun publiek kwijt, en uiteindelijk is de ruiter toch zelf verantwoordelijk, want hij rijdt op de openbare weg. Verder is er van luide muziek of overdreven intensief werk gewoon geen sprake, of het nu warm of koud weer is.
net als dat een gordel in de auto en een helm op de moter verplicht zijn.
vind ik dat een cap ook een verplichting moet zijn.
als je deelneemt aan het verkeer ( op de openbare weg zoals je zo mooi typt) dan horen er regels van toepassing te zijn die ook voor automobilisten en moterrijders gelden.
buiten dat , vind ik een groep paarden simpelweg opjagen in een rondje erg onhumaan.
' om te lachen dan wel
). En om eerlijk te zijn,, ik geloof dat er belangrijker dingen te doen zijn dan caps verplichten. Met geen cap op te zetten doe je niemand kwaad, en val je met je hoofd ergens tegen, eigen schuld dikke bult, als er nog een volgende keer komt zal die persoon er wel een opzetten.
in een kudde gebeurt het net zo. Dit is absoluut niet te vergelijken met een renbaan, waar alles wel normaal gevonden wordt. Iedereen rijdt op zijn eigen tempo, kiest om al dan niet mee te doen (en hopelijk kijkt hij/zij daarbij ook naar het belang van zijn paard) en er valt niets te winnen.Citaat:Ik zie geen verschil met een kudde paarden in het wild die eerst door een smalle doorgang moet (dus op elkaar wachten) en vervolgens met de vrijheid voor zich de rem eraf gooien en lekker aan de kletter gaan.
Ik zie ook geen verschil met een strandrit of bosrit of jacht waar men eerst verzameld en stapt voordat men lekker los gaat op een open stuk.
Dat jij niet galoppeert in het bos, wil natuurlijk niet zeggen dat het meteen slecht is!
Ik denk dat jij en een aantal anderen, paarden zwaar onderschat.
Paarden zijn gemaakt om hard te gaan, om te vluchten, over elk terrein. Het is op niet zielig om dat van ze te vragen.
Als iemand zelf lol heeft in galopperen is het leuk, maar als een ander er lol in heeft om het in groepsverband te doen is het ineens beulerij?
[/quote]Citaat:Verder worden de paarden in mijn ogen enkel door de andere paarden opgejaagd hoorin een kudde gebeurt het net zo. Dit is absoluut niet te vergelijken met een renbaan, waar alles wel normaal gevonden wordt. Iedereen rijdt op zijn eigen tempo, kiest om al dan niet mee te doen (en hopelijk kijkt hij/zij daarbij ook naar het belang van zijn paard) en er valt niets te winnen.
Ik vind dat al die regeltjes en die 'arm paard' gedachten zoveel afbreuk doen aan de natuur van een paard en de vrijheid van de mens. Deze toestanden zijn nog steeds veel natuurlijker en paardvriendelijker (in het concept, want sommige deelnemers zijn nu niet meteen paardvriendelijk te noemen ...) dan om het even welke wedstrijd met paarden. Hier lopen de paarden gewoon in 'kudde'.