Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:09

Geweldig; gewoon ontkennen.

Ik ben het volledig eens met de positie van zowel Spanje als NL.
De positie van NL is echter veel zorgwekkender want de terecht hoge positie van Spanje wordt vooral door het hoge profiel van het ontaarde gesol met stieren veroorzaakt.

Men is in NL gewoon ziende blind, zéker de ruiterij en nog sterker de dominant op Bokt aanwezige dressuurstroom welke internationaal een trieste ´faam´ als Hollandse School van paardkwellers opgebouwd heeft.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:48

Huertecilla schreef:
Geweldig; gewoon ontkennen.

Ik ben het volledig eens met de positie van zowel Spanje als NL.
De positie van NL is echter veel zorgwekkender want de terecht hoge positie van Spanje wordt vooral door het hoge profiel van het ontaarde gesol met stieren veroorzaakt.

Men is in NL gewoon ziende blind, zéker de ruiterij en nog sterker de dominant op Bokt aanwezige dressuurstroom welke internationaal een trieste ´faam´ als Hollandse School van paardkwellers opgebouwd heeft.

Je moet je schamen daadwerkelijk schamen!! Ik kan je altijd tot op zekere hoogte serieus. Maar als jij dit onderzoek serieus neemt en daarmee aantoont dat je totaal niet objectief naar dierenwelzijn kan kijken tjah..... :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:23

sporter schreef:
Je moet je schamen daadwerkelijk schamen!!

Ah, ík moet me schamen.
Uiteraard _O-

Resfeber

Re: Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:25

Had het eigenlijk helemaal niet verwacht dat Nederland op de 4e plaats staat.
Jammer..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:28

Ik kan niet op die manier als HC naar Nederland en Spanje kijken omdat ik het heel, heel erg vind hoe er in Spanje met de honden wordt omgegaan.
Maar om er nou zo luchtig mee om te gaan...? ZO van ach in andere landen is het veel erger....

De meeste genoemde landen zijn véél groter dan Nederland.
In ons kikkerlandje worden zo'n 150 miljoen !! dieren gehouden voor consumptie, melk of vacht.
150 miljoen!! Je kan wel raden waar die dieren gehuisvest zijn. Die lopen niet rond op een pampa zo groot als half Nederland.

En dan nog de huisdieren. Wij hebben in ons kikkerlandje ook nog eens zo'n 30 miljoen huisdieren.
Ach bij ons worden ze tenminste nog verhandeld op Marktplaats.
Hoevéél mensen hier een dier aanschaffen als een leuke gadget en er weer vanaf willen als het niet meer zo goed uitkomt, of het paard voldoet niet meer aan de wensen.
Ik zie het in mijn omgeving ook, mensen kopen een dier, oeps hij blaft, miauwt of piest, nou hop, weg ermee, volgende dier.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het een betrouwbaar of goed onderzoek vind maar wij Nederlanders dwingen wel héél veel dieren in gevangenschap in een kleine ruimte te leven zo (ja, ik doe ook mee) en dat vind ik eigenlijk als ik er zo over nadenk best erg.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:35

Huertecilla schreef:
sporter schreef:
Je moet je schamen daadwerkelijk schamen!!

Ah, ík moet me schamen.
Uiteraard _O-

Ook deze reactie weer. Alleen maar commentaar leveren en nooit met een oplossing komen. Weet je hoe ze zo iemand noemen? Een betweter. commentaar leveren een land waar je niet eens woont. Waar je eigenlijk niks meer mee te maken hebt.

Zelf in spanje wonen. Waar dieren nog veel schandaliger behandelt worden. Maar dat word snel met een lullig smoesje weggeveegt. Dat het zou komen door het stierenvechten. Een conclusie die je zelf verzonnen hebt :+ _O-

Zoveel commentaar op de rest van de wereld. En zelf wonen in een land waar het een volkssport is een levendwezen langzaam dood te steken terwijl de menigte juigent op de banken staat. :x

Dat is zo hypocriet dat ik er geen woorden voor heb.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:46

TinekeHorses schreef:
Jammer..

Kijk, het is geen lijst met harde criteria. Het is behoorlijk subjectief en je mag er dus geen absolute waarde aan hechten.
NL staat echter wél heel hoog en steeds hoger op deze lijst. Dat mag je niet gewoon wegwuiven want het is bepaald niet zonder enige reden of onderbouwing.
Van nertsenfok, bio-industrie tot 100.000 paarden met sterotype gedrag door suboptimaal leven en de ´Hollandse School´ zijn maar voorbeelden.
Het voorkomen op de lijst zou alle reden voor nationaal :o moeten zijn, laat staan de plek vier.

Op boodschappers schieten verbetert niets :)*

In de beleidsnota dierenwelzijn van 2000 schreef het Ministerie van Landbouw nog dat NL trots kon zijn op de internationale voortrekkersrol.
Vanwege de bio-industrie en de situatie in de paardhouderij was dat toén al niet door de feitelijke situatie onderbouwde grootspraak maar nu is het gewoon beschamend.

Ik vind het helemaal top dat NL nu zo hoog geplaatst is. Het is hopelijk aanleiding voor de overheid om wat concreet te doén aan wat er wel degelijk niet goed gaat in NL. Of plek 4 nu helemaal terecht is, doet niet terzake; er zijn gewoon veel argumenten en dat is |(
Zoals ik al schreef heeft de internationale kritiek op spaans stierengesol in Cataluña tot een verbod geleid en dat is top.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:53

Ik vroeg me al af wanneer je weer over de Hollandsche School zou gaan beginnen.....

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:57

Huertecilla schreef:
TinekeHorses schreef:
Jammer..

Kijk, het is geen lijst met harde criteria. Het is behoorlijk subjectief en je mag er dus geen absolute waarde aan hechten.
NL staat echter wél heel hoog en steeds hoger op deze lijst. Dat mag je niet gewoon wegwuiven want het is bepaald niet zonder enige reden of onderbouwing.
Van nertsenfok, bio-industrie tot 100.000 paarden met sterotype gedrag door suboptimaal leven en de ´Hollandse School´ zijn maar voorbeelden.
Het voorkomen op de lijst zou alle reden voor nationaal :o moeten zijn, laat staan de plek vier.

Op boodschappers schieten verbetert niets :)*

In de beleidsnota dierenwelzijn van 2000 schreef het Ministerie van Landbouw nog dat NL trots kon zijn op de internationale voortrekkersrol.
Vanwege de bio-industrie en de situatie in de paardhouderij was dat toén al niet door de feitelijke situatie onderbouwde grootspraak maar nu is het gewoon beschamend.

Ik vind het helemaal top dat NL nu zo hoog geplaatst is. Het is hopelijk aanleiding voor de overheid om wat concreet te doén aan wat er wel degelijk niet goed gaat in NL. Of plek 4 nu helemaal terecht is, doet niet terzake; er zijn gewoon veel argumenten en dat is |(
Zoals ik al schreef heeft de internationale kritiek op spaans stierengesol in Cataluña tot een verbod geleid en dat is top.

Ja nu ratel je weer 1 of ander lijstje af. En dat over spanje veeg je met 1 zin van tafel. En dat terwijl er ook in spanje zoveel mistanden zijn. Blijkbaar is het erg moeilijk voor je om kritisch in je eigen achtertuin te kijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:58

sporter schreef:
Alleen maar commentaar leveren en nooit met een oplossing komen.

Ah, je weet niet dat er verschillende boeken van mij gepubliceerd zijn (o.a. over het je krijgt wat je beloont) en mijn site is ook geen gratis kennis?

Het maakt echter niet uit wat jij over mij meent te vinden en aan persoonlijke kritiek uit.
NL staat op plaats 4. van dieronvriendelijke landen.
Alle reden voor :o en hopelijk voor actie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:03

sporter schreef:
Ja nu ratel je weer 1 of ander lijstje af. En dat over spanje veeg je met 1 zin van tafel. En dat terwijl er ook in spanje zoveel mistanden zijn. Blijkbaar is het erg moeilijk voor je om kritisch in je eigen achtertuin te kijken.

Spanje staat terecht op plaats 2.
Vooral (dus niet alleen :)* ) door het hoge profiel van stierenpesten. Die tweede plek en het stierenpesten zijn reden voor groot nationaal schaamrood in Spanje.
Daar is enórme polemiek over en het verbod in Cataluña is een uitvloeisel; democratische stemming was voor een verbod.

Vigerwijzen naar Spanje verandert echter niet aan plek 4. voor NL wat graag zo trots is op het dierenwelzijn daar.
De internationaal als ´Hollandse School´ bekend staande manier van rijden is ook geen verzinsel wat weg gaat als je het negeert.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:07

Huertecilla schreef:
sporter schreef:
Alleen maar commentaar leveren en nooit met een oplossing komen.

Ah, je weet niet dat er verschillende boeken van mij gepubliceerd zijn (o.a. over het je krijgt wat je beloont) en mijn site is ook geen gratis kennis?

Het maakt echter niet uit wat jij over mij meent te vinden en aan persoonlijke kritiek uit.
NL staat op plaats 4. van dieronvriendelijke landen.
Alle reden voor :o en hopelijk voor actie.

Hahaha ja dus? publicatie's zeggen mij niet zoveel. Theoretische oplossingen die in de praktijk niet uit te voeren zijn daar word niemand wijzer van. Al moet ik zeggen, dat ik het je krijgt wat je beloont verhaal buitengewoon interresant vond.
Het zou me voor je spijten als het je wel uit zou maken wat ik van je vind.

NL staat helemaal niet op plaats 4 van dieronvriendelijke landen.
NL staat op plek 4 van landen waar het meest geklaagd word over dierenwelzijn. En dat is een heel groot verschil. Ik mag toch hopen dat je dat zelf ook inziet.
Je zou het zelfs als iets positiefs kunnen zien. Je zou er namelijk uit op kunnen maken dat mensen er wel mee bezig zijn.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:14

Huertecilla schreef:
sporter schreef:

Spanje staat terecht op plaats 2.
Vooral (dus niet alleen :)* ) door het hoge profiel van stierenpesten. Die tweede plek en het stierenpesten zijn reden voor groot nationaal schaamrood in Spanje.
Daar is enórme polemiek over en het verbod in Cataluña is een uitvloeisel; democratische stemming was voor een verbod.

Vigerwijzen naar Spanje verandert echter niet aan plek 4. voor NL wat graag zo trots is op het dierenwelzijn daar.
De internationaal als ´Hollandse School´ bekend staande manier van rijden is ook geen verzinsel wat weg gaat als je het negeert.

Moet je goed luisteren. Nederland staat internationaal helemaal niet bekent om de Hollandse school. Ik kom op redelijk wat internationale wedstrijden heb een buitenlander nog met die term zien strooien. De enige die met deze termen schermen zijn de tegenstanders van het geen wat tegenwoordig LDR heet.
Begrijp me niet verkeerd ik ben absoluut geen voorstander van deze methode. En ik ben er zeker geen voorstander van om dit naar buiten te brengen als de reden voor het NL succes. Maar laten we eerlijk wezen slecht rijden komt overal voor in elk land. En LDR of de hollandse school zoals jij het wenst te noemen. Is niet door een Nederlander bedacht en het was zeker geen Nederlander die het als eerste toepaste in zijn of haar trainingen.

Het was wel een Nederlander die door deze methode bakken geld wist binnen te slepen in de vorm van lezingen trainingen noem maar op. En dat betreur ik ten zeerste.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:15

Nederland staat helemaal niet op de vierde plek. Nederland staat op de vierde plek in een rammelend onderzoek, met conclusies die op drogredenen zijn gebaseerd. Dat is nou net de makke van dit onderzoek, het is niks waard en heeft daardoor geen toegevoegde waarde voor het dierenwelzijn in Nederland.

Tenzij je het natuurlijk een goed idee vindt om alle paarden en pony's op stal te zetten. Daarmee voorkom je namelijk een hoop meldingen over zielige shetjes, die buiten in de sneeuw staan. En minder van dat soort meldingen betekent een lagere plaats op deze lijst. Het is een onzin onderzoek en als je met dit onderzoek in je hand het dierenwelzijn wilt verbeteren, dan hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je serieus genomen gaat worden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:44

Karl66 schreef:
Nederland staat helemaal niet op de vierde plek. Nederland staat op de vierde plek in een rammelend onderzoek, met conclusies die op drogredenen zijn gebaseerd. Dat is nou net de makke van dit onderzoek, het is niks waard en heeft daardoor geen toegevoegde waarde voor het dierenwelzijn in Nederland.

Tenzij je het natuurlijk een goed idee vindt om alle paarden en pony's op stal te zetten. Daarmee voorkom je namelijk een hoop meldingen over zielige shetjes, die buiten in de sneeuw staan. En minder van dat soort meldingen betekent een lagere plaats op deze lijst. Het is een onzin onderzoek en als je met dit onderzoek in je hand het dierenwelzijn wilt verbeteren, dan hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je serieus genomen gaat worden.

Dit is de enige conclusie op basis van dit onderzoek die daadwerkelijk hout snijdt!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:49

Karl66 schreef:
Nederland staat helemaal niet op de vierde plek.
Nederland staat op de vierde plek in een rammelend onderzoek, met conclusies die op drogredenen zijn gebaseerd.

De ´criteria´ waren voor alle landen gelijk.

Die andere landen staan net zo terecht of onterecht op hún plek :)*

Negeer het gerust.
Staat NL straks op 2. met Spanje op 4. maar het is toch een rammelend onderzoek dus wat maakt het uit?!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:51

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:
Nederland staat helemaal niet op de vierde plek.
Nederland staat op de vierde plek in een rammelend onderzoek, met conclusies die op drogredenen zijn gebaseerd.

De ´criteria´ waren voor alle landen gelijk.

Die andere landen staan net zo terecht of onterecht op hún plek :)*

Negeer het gerust.
Staat NL straks op 2. met Spanje op 4. maar het is toch een rammelend onderzoek dus wat maakt het uit?!

hahahaha wat een kwatsch. Alle criteria kunnen wel gelijk zijn, maar als ze fout zijn heb je er nog niks aan :+

En spanje en Nederland omgedraait? Ik zou er niet te hard op rekenen. Spanje is nu niet echt een land wat zijn economie goed op orde heeft :+ _O-

Dit komt nooit ten goede aan het dierenwelzijn. Dus een dikke kans dat spanje over 3 jaar op 1 staat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 15:07

De plaatsing van andere landen, die zijn op dezelfde rammelende resultaten gebaseerd en stellen dus net zo weinig voor als de nederlandse plaatsing. Op basis van dit onderzoek kan je gewoon geen conclusies trekken. Met slecht onderzoek kan je alles bewijzen wat je wilt.

De nederlandse regering zou met dit onderzoek in de hand zomaar kunnen beslissen dat alle paarden en pony's vanaf nu in stallen gehouden moeten worden. Want volgens dit onderzoek wordt Nederland daar diervriendelijker van. Slecht onderzoek met foute conclusies kan hele rare uitkomsten opleveren en alleen daarom al moet je dit soort onderzoeken niet serieus nemen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 15:26

sporter schreef:
En spanje en Nederland omgedraait?

Wel, de situatie mbt nationaal bewustzijn ís tussen NL en Spanje al behoorlijk omgekeerd.

In Spanje is men zich bewust van de problematiek. Er is zelfs gróte polemiek over stierenpesten.
In Spanje is in het voor toerisme belangrijke Cataluña het stierenpesten democratisch verboden dus een plaats dalen zou niet zo vreemd zijn.

Hier lees ik alleen 8 paginas verontwaardiging over ánderen en het feit dat NL op 4. staat.
Dit terwijl er al meer dan 10 jaar níets gedaan is met de serieuze probleemsteling vanuit het ministerie van landbouw over paardenwelzijn terwijl de situatie alleen maar fors erger geworden is.

Mbt de economie weet ik niet of het nu per definitie negatief uitpakt.
Hier wordt de veestapel, van geiten tot paarden, door de economische situatie fors ingekrompen en de daaruit voortvloeiende ruimte voor extensievere veeteelt is niet alleen maar slecht voor dierenwelzijn.
Mbt het stierenpesten pakt de economische neergang héél positief uit; een terugloop van 30% in het aantal corridas. Dat is 30% minder stierenleed. Het ziet er niet naar uit dat dit snel hersteld en met de toenemende sociale bewustwording over dierenleed is het ook niet zeker of dat weer kán.
Aan de andere kant is een herstellende economie, geld zodat nóg meer mensen een paard kopen, niet bepaald een stap naar meer paardenwelzijn in NL.

Hoe dan ook, wat dan ook, rammelend onderzoek of niet, er is weinig reden om op diervriendelijkheids-lauweren te rusten voor NL.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:04

Huertecilla schreef:
sporter schreef:
En spanje en Nederland omgedraait?

Wel, de situatie mbt nationaal bewustzijn ís tussen NL en Spanje al behoorlijk omgekeerd.

In Spanje is men zich bewust van de problematiek. Er is zelfs gróte polemiek over stierenpesten.
In Spanje is in het voor toerisme belangrijke Cataluña het stierenpesten democratisch verboden dus een plaats dalen zou niet zo vreemd zijn.

Hier lees ik alleen 8 paginas verontwaardiging over ánderen en het feit dat NL op 4. staat.
Dit terwijl er al meer dan 10 jaar níets gedaan is met de serieuze probleemsteling vanuit het ministerie van landbouw over paardenwelzijn terwijl de situatie alleen maar fors erger geworden is.

Mbt de economie weet ik niet of het nu per definitie negatief uitpakt.
Hier wordt de veestapel, van geiten tot paarden, door de economische situatie fors ingekrompen en de daaruit voortvloeiende ruimte voor extensievere veeteelt is niet alleen maar slecht voor dierenwelzijn.
Mbt het stierenpesten pakt de economische neergang héél positief uit; een terugloop van 30% in het aantal corridas. Dat is 30% minder stierenleed. Het ziet er niet naar uit dat dit snel hersteld en met de toenemende sociale bewustwording over dierenleed is het ook niet zeker of dat weer kán.
Aan de andere kant is een herstellende economie, geld zodat nóg meer mensen een paard kopen, niet bepaald een stap naar meer paardenwelzijn in NL.Hoe dan ook, wat dan ook, rammelend onderzoek of niet, er is weinig reden om op diervriendelijkheids-lauweren te rusten voor NL.

Dat dikgedrukte stuk kun je niet zo simpel stellen imo, economie trekt weer wat aan paarden zijn in Nederland goedkoop op het moment. Maar stalling blijft duurder worden evenals hooi stro en brok. En dat zijn net de kosten die je het hardst voelt omdat ze iedere maand terug komen.

Er is volgens mij niemand in dit toppic geweest die beweerde dat we het allemaal prima op orde hebben in Nederland. Er is in NL nog genoeg te doen. Maar dat is heel wat anders dan beweren dat er in europa maar 3 landen zijn die slechter voor hun dieren zorgen dan wij Nederlanders. Dan vraag je er ook om niet serieus genomen te worden.
Het meest kwalijke van de zaak is nog dat dit onderzoek tijd en geld heeft gekost. Geld dat ook gebruikt had kunnen worden voor het daadwerkelijk helpen van dieren :)*

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:49

"Maar dat is heel wat anders dan beweren dat er in Europa maar 3 landen zijn die slechter voor hun dieren zorgen dan wij Nederlanders. Dan vraag je er ook om niet serieus genomen te worden".

Het is nog erger hé, want het gaat niet om Europa, maar om de hele wereld. Dus als we deze groepering én HC moeten geloven, dan zijn de paarden in landen zoals India en Egypte blij omdat ze niet op stal hoeven te staan en niet op Marktplaats te koop staan, en nemen ze het feit dat ze totaal ondervoed de hele dag ingespannen voor een kar véél te zware vrachten moeten zeulen, maar voor lief, want zij worden tenminste niet volgens de Hollandse school gereden?

Dit slaat echt alles, het is niet eens meer om te lachen, het is om te huilen als je zo kortzichtig bent.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:58

horseyfries schreef:
"Maar dat is heel wat anders dan beweren dat er in Europa maar 3 landen zijn die slechter voor hun dieren zorgen dan wij Nederlanders. Dan vraag je er ook om niet serieus genomen te worden".

Het is nog erger hé, want het gaat niet om Europa, maar om de hele wereld. Dus als we deze groepering én HC moeten geloven, dan zijn de paarden in landen zoals India en Egypte blij omdat ze niet op stal hoeven te staan en niet op Marktplaats te koop staan, en nemen ze het feit dat ze totaal ondervoed de hele dag ingespannen voor een kar véél te zware vrachten moeten zeulen, maar voor lief, want zij worden tenminste niet volgens de Hollandse school gereden?

Dit slaat echt alles, het is niet eens meer om te lachen, het is om te huilen als je zo kortzichtig bent.

Ik sluit me bij jou aan.
Ik zei het van de week al eerder: je kan ook doorslaan in je berichten en dan neemt (bijna) niemand je meer serieus.
Natuurlijk is hier dierenleed, waar niet? Maar in derde-wereldlanden en oostbloklanden is het sowieso al veel erger met dieren gesteld dan hier in Nederland.
Daar zijn geen wetten m.b.t. dierenrechten, geen dierenbescherming, geen (weinig) dierenartsen of de mensen hebben geen geld om hun dieren te laten behandelen tegen eventuele ziektes.
Wij hebben een paar maal per jaar akties op stal en de opbrengsten gaan dan naar Brooke Hospital, dat paardenleed is toch echt niet te vergelijken met paardenleed in Nederland, uitzonderingen daar buiten gelaten natuurlijk.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:17

Vandaag stond nog in de krant dat mensen denken dat ze er goed aan doen om scharreleieren te kopen.
Maar de 'scharrelkip' krijgt nog niet eens het cijfer 1 (waar cijfer 1 het minste is en 5 het hoogste!)
Dus de scharrelkip heeft het zo beroerd dat er gewoon geen cijfer voor is.
Het is een schijnoplossing om mensen voor de gek te houden, om toch een soort legbatterij te houden.
De legbatterijen worden volgend jaar in Nederland helemaal verboden. Maar de scharrelkip is niet veel beter af. Het is gewoon een mooie naam om mensen te doen geloven dat die kippen echt kunnen scharrelen.
Bij scharrelkippen zitten er 8 kippen in een soort krat waar ze een klein beetje ruimte hebben. Maar het
heeft niks te maken met buitenlucht of echt scharrelen.

(Dit is wel een paardenforum maar hier ook een klein plekje voor: de kip en haar leed)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:50

Huertecilla, ik ben het in grote lijnen met je eens hoor. Had op de vorige pagina's ook al geprobeerd een ander geluid te laten horen, maar ben zelf niet zo van de lange lappen tekst. Het is opmerkelijk dat jouw reactie veel emotie bij een aantal anderen oproept.

Ben overigens benieuwd of diegenen die aan Brooke hospital geven, ook het karbonaadje en de plofkip laten staan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:02

Toevallig stond er op het dierenforum een foto reportage van een bokker haar scharrelkippenbedrijf en dat ziet er toch heel anders uit dan hierboven beschreven wordt.