Het wordt me hier echt allemaal maar té gek voor woorden !
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ZarcoTje schreef:Wat je dus wilt zeggen, Toot wordt slecht verzorgd of wat ?![]()
Huertecilla schreef:Malibu schreef:Natuurlijk kan het altijd en ieder paard gebeuren, ...
...en heeft dat altijd een reden, oorzaak.
´Hoefzweer´ is geen virus dat door vliegjes wordt verspreid![]()
Het is een geëscaleerde onsteking en dat heeft twéé oorzaken. Het begint ergens door en de escalatie idem.
Huertecilla schreef:ZarcoTje schreef:Wat je dus wilt zeggen, Toot wordt slecht verzorgd of wat ?![]()
"Nieuw inzicht kent drie fases. Eerst wordt het belachelijk gemaakt, dan agressief bestreden en vervolgens als vanzelfsprekend gezien."
Waarbij het trieste is dat hier geen nieuw inzicht betreft maar onder de dikke lagen mensenbelang verloren gegane kennis.
Even een paar stappen terug; waarom staat dit paard eigenlijk op ijzers?
ZarcoTje schreef:Wat je dus wilt zeggen, Toot wordt slecht verzorgd of wat ?![]()
Huertecilla schreef:Even een paar stappen terug; waarom staat dit paard eigenlijk op ijzers?
Huertecilla schreef:De geest werkt net als een parachute. Het beste wanneer open.
Aangezien iedereen hier tot de soort Homo sapiens behoort heeft iedereen voldoende geestelijk capaciteit om dit onderwerp en probleem zelf te![]()
Waar geen wil is, is geen weg dus ik zie het nut niet van meer dan de route aanwijzen.
Dat heb ik gedaan.
Veel denkplezier verder.
sporter schreef:Aankaarten wat er mis is maar zelf geen antwoorden of oplossingen bedenken.
Huertecilla schreef:sporter schreef:Aankaarten wat er mis is maar zelf geen antwoorden of oplossingen bedenken.
Mijn eigen paarden leven volgens antwoorden en oplossingen.
Beter gesteld; het voorkomen van die nodig hebben![]()
Alle hoefonderhoud is natuurcompenseren![]()
Hoefijzers ondertimmeren is een extreme vorm van ´noodzakelijk´ kwaad waarbij de ´noodzaak´ het nutsdoel voor de mens is.
Serieuze problemen door natuurcompenseren kunnen niet iedereen met elk paard overkomen. Dat is een afgeleide van menselijk handelen in diens eigenbelang.
Huertecilla schreef:sporter schreef:Aankaarten wat er mis is maar zelf geen antwoorden of oplossingen bedenken.
Alle hoefonderhoud is natuurcompenseren![]()
Hoefijzers ondertimmeren is een extreme vorm van ´noodzakelijk´ kwaad waarbij de ´noodzaak´ het nutsdoel voor de mens is.
Serieuze problemen door natuurcompenseren kunnen niet iedereen met elk paard overkomen. Dat is een afgeleide van menselijk handelen in diens eigenbelang.
Malibu schreef:En jij vind jezelf geen natural met zulke uitspraken?
Vala schreef:Ik weet dat het nederlands is wat je schrijft HC en ik ben niet echt dom uitgevallen en snap het wel maar jeetje wat leest het moeilijk...
Huertecilla schreef:Malibu schreef:En jij vind jezelf geen natural met zulke uitspraken?
Het enige natuurlijk paardmanschap is een wild paard bejagen en opeten.
Voor de rest is ´natural´ een marketing term zonder enige inhoud.
Ik hou gedomesticeerde paard met een nutsdoel; er mee gaan rijden.
Dit benutten van een diersoort op ethisch zo acceptabel mogelijke wijze is een uiting van geestelijke ontwikkeling in een beschaving waarin dit door ontbreken van existentiële noodzaken daarbij kan.
Maar goed; waar geen wil is, is geen weg en je hebt duidelijk de welkomstpagina van mijn site niet eens gelezen.
Met het opzetten van die site heb ik tijd en moeite geïnvesteerd in het delen van informatie. Gratis.
Maak daar gebruik van, of niet.
Malibu schreef:Paarden houden in Nederland vereist een hoefsmid/hoefonderhoud (dan heb ik het over bekappen), omdat paarden hier niet in hun natuurlijke omgeving lopen. In hun natuurlijke omgeving (steppes e.d.) slijten de hoeven vanzelfd. In onze zandpaddocks en gezapige weides niet...
Lijkt mij geenzins eigenbelang, maar toch echt wel in het belang van het paard om te zorgen dat ze geen gekrulde 'elfenschoenen' krijgen...
Huertecilla schreef:Vala schreef:Ik weet dat het nederlands is wat je schrijft HC en ik ben niet echt dom uitgevallen en snap het wel maar jeetje wat leest het moeilijk...
Zie het als een compliment.
Ik ga ervan uit dat ruiters tot Homo sapiens behoren.
Als mensentaal te moeilijk is, is paardentaal zeker een brug te ver en dan van een páárd verwachten dat het mensentaal leert is erkennen dat een paard intelligenter is dan de mens
Huertecilla schreef:Vala schreef:Ik weet dat het nederlands is wat je schrijft HC en ik ben niet echt dom uitgevallen en snap het wel maar jeetje wat leest het moeilijk...
Zie het als een compliment.
Ik ga ervan uit dat ruiters tot Homo sapiens behoren.
Als mensentaal te moeilijk is, is paardentaal zeker een brug te ver en dan van een páárd verwachten dat het mensentaal leert is erkennen dat een paard intelligenter is dan de mens