Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:59

Janine1990 schreef:
Malakay schreef:
In februari 2008 krijg je een ongeval en dan vraag je pas een schade vergoeding in 2011??
Dat hij zijn "huis" nu moet verkopen is natuurlijk vervelend maar was misschien niet nodig als hij eerder had gehandeld. Dat "hij" zo'n groot bedrag eist komt waarschijnlijk bij zijn advocaten weg. Die gokken hoog om er zo veel mogelijk uit te halen. Het is wel even slikken als je 4.435.385 euro hoort, ben benieuwd hoeveel hij aan het einde echt krijgt en wat hij ervan overhoud als hij zijn advocaten heeft betaald (want die rekening blijft groeien).

Enig idee hoelang het duurt voor je een rechtszaak afgehandeld hebt? Heeft geen prioriteit gehad.
Sander V. is ook pas na 11 maanden ofzo berecht.

@ Malakay

Hij vraagt niet pas de schade op in 2011. Dat lijkt er misschien op, maar wij lezen hier maar een klein stukje. De eerste rechtzaak was in september 2008 en dan na een uitspraak gaat het balletje rollen.

Ga nu een na als het jezelf zou betreffen, dan wil je ook het onderste uit de kan, zeker als je blijvend invalide wordt.
Je zal eerst zelf iets moeten ervaren. En deze eis en het geld is voornamelijk smartegeld, waar die man niet echt op zat te wachten, maar het maakt zijn leven natuurlijk wel enigszins dragelijker.

Wat als die man nu dag en nacht barst van de pijn? Nou tegen pijn weegt niets op, dus sta a.u.b. niet zo snel met een oordeel klaar en jij bent nog geen 62, ik ook niet, maar laten we zeggen op een rotmanier "je bent dan sowieso al in een ontbindende staat". Daarmee bedoel ik dat je botten ook brozer worden (ik weet echt niet hoe je brozer schrijft, maar daar draait het niet om).

En rechtzaken zoals deze, wat Janine ook zegt Malakay, die zijn niet zo maar beslecht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:59

CathCath schreef:
@ Electra63

Ik zie hier geen bericht. Jammer! ;)

Na het quoten drukte ik op versturen, zonder mijn "commentaar" neer te zetten :D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:04

Leuk dat je er WA voor verzekerd bent maar als iemand je voor de rechter sleept heb je er toch armoede van. Laat staan dat het je leven ook kapot maakt.

Voor mij des te meer een reden dat mijn paard snachts of zonder toezicht lekker op stal staat tegenwoordig lopen er zoveel niet nadenkende mensen rond dat ik daar de rest van mijn leven voor kan betalen.

Hoe goed je hek of alles ook is iemand anders kan het zo verpesten.....mij niet gezien.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:07

Electra63 schreef:
CathCath schreef:
@ Electra63

Ik zie hier geen bericht. Jammer! ;)

Na het quoten drukte ik op versturen, zonder mijn "commentaar" neer te zetten :D

Whaha, jij dan ook een beetje dom zijn ;) Geintje hoor.
Maar ik kan pas nu berichten wijzigen en kan ik dan ook eindelijk zelf eens een vraag hier gaan stellen. Kan je pas een adv of topic starten als je 25 berichten hebt gestuurd. Nou ja, zo weten ze bij Bokt dat ik de afgelopen tijd ff hier ben geweest, haha.
Je moet niet kwaad op mijn zijn, hoor. Nergens voor nodig. Het leven kan soms al vervelend genoeg zijn.

Yv_

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:09

Absurd bedrag? Komt zeker weer alleen omdat het woordje "paard" in de tekst verschijnt :? ?
Ik wil jullie nog weleens horen als jullie door een dergerlijk ongeluk werkloos worden en constant met pijn lopen.. Of als dit ongeluk was veroorzaakt door een of ander ander iets, waar geen paard aan te pas was gekomen..

Ik geef die man groot gelijk, zéker als bewezen is dat het door nalatigheid van die vrouw is geweest.

CathCath

Prisca schreef:
Leuk dat je er WA voor verzekerd bent maar als iemand je voor de rechter sleept heb je er toch armoede van. Laat staan dat het je leven ook kapot maakt.

Voor mij des te meer een reden dat mijn paard snachts of zonder toezicht lekker op stal staat tegenwoordig lopen er zoveel niet nadenkende mensen rond dat ik daar de rest van mijn leven voor kan betalen.

Hoe goed je hek of alles ook is iemand anders kan het zo verpesten.....mij niet gezien.

Helemaal met je eens. Maar wat als de staleigenaar een flinterdun draadje neerzet en hij daar zo doorheen vliegt en de stalling niet met een slot afgesloten zit?

Bij jou dan misschien wel, maar bij mij niet. Alhoewel het waar ik sta wel druk bevolkt is door eigen familie

Electra63

CathCath,
Ik ben niet kwaad, het is maar Bokt, maar je schrijft een beetje agressief af en toe.
Een smiley zetten, helpt dan wel.

Maar volgens mij heb je al meer dan 25 nuttige berichten, dus open maar een topic. *\o/*

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:14

Electra63 schreef:
CathCath,
Ik ben niet kwaad, het is maar Bokt, maar je schrijft een beetje agressief af en toe.

Maar volgens mij heb je al meer dan 25 nuttige berichten, dus open maar een topic. *\o/*

Sorry, ik ben niet echt goed met smileys. Nooit in verdiept. Dat poppetje met die vork daar begrijp ik helemaal
niets van. En die koe dan? Staat die voor domme koe. Dat blond dat snap ik dan weer wel, haha.

Nee joh, zo agressief ben ik niet hoor. Valt allemaal reuze mee. Wie weet ben ik wel iemand met een gebruiksaanwijzing. :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:25

CathCath schreef:
Electra63 schreef:
CathCath,

Sorry, ik ben niet echt goed met smileys. Nooit in verdiept. Dat poppetje met die vork daar begrijp ik helemaal
niets van. En die koe dan? Staat die voor domme koe. Dat blond dat snap ik dan weer wel, haha.

Nee joh, zo agressief ben ik niet hoor. Valt allemaal reuze mee. Wie weet ben ik wel iemand met een gebruiksaanwijzing. :j

Dat hebben de meeste bokkers: een gebruiksaanwijzing.
Maar we gaan off-topic en dat mag niet van Bokt. :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:28

zeg cathcath, er bestaat een edit knop ;) Hoef je niet 5x onder elkaar te posten

mylittlejoy schreef:
Ik vraag me toch af he....Stel het verhaal was iets anders. In plaats van een oudere man, ging het om een vrouw, die bovenop een stel ontsnapte schapen knalt met haar auto, op vier plekken haar nek breekt en nooit meer op haar paard kan zitten, altijd hoofdpijn heeft en niet meer kan werken. Ze moet haar paard verkopen, haar huis ook en zit de rest van haar leven onder de pijnstillers.

Vindt Bokt het dan nog steeds vreemd dat er een schadevergoeding geëist wordt? Of springen we dan ook als ware moraalridders massaal op de bres voor de schapenherder?

Bokt kennende het laatste :j

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:30

@ Stef

Ik moet aan mijn tax komen om zelf een topic te openen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:37

CathCath schreef:
Maar wat als de staleigenaar een flinterdun draadje neerzet en hij daar zo doorheen vliegt en de stalling niet met een slot afgesloten zit?

Jij kiest dan zelf om wel/niet jouw paard daar neer te zetten.

Die van mij staan´s nachts ´gewoon´ buiten.
Pal bij huis, met een waakhond die bíjt, een hengst die als een rotweiler van 500 kilo zijn harem bewaakt, dikwandige stalen buizen, een riviertje tussen ons en de buren, die buren met hun hek nog voor de weg maar toch: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKOFE3C4.jpg

Een paard los op de openbare weg is een risico wat je de samenleving niet mag laten lopen.
Het leed wat je daardoor kan veroorzaken is een enorm zware vernatwoordelijkheid.
Zie het onderwerp: een man met een door een hobby van een ander verwoest leven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:38

CathCath schreef:
@ Stef

Ik moet aan mijn tax komen om zelf een topic te openen :D

je kan altijd een nuttig paardentopic openen, en nieuws valt niet onder nuttige berichten, dus euh... succes ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:41

Yv_ schreef:
Absurd bedrag? Komt zeker weer alleen omdat het woordje "paard" in de tekst verschijnt :? ?

Jij snapt het.
Angsagressie ook, omdat veel te veel paarden niet achter een bij benádering deugdelijke omheining staan.

Paard dan maar stallen is uiteraard ook geen oplossing. Dat is dierenleed.

De negatieve reacties in dit soort topics komen voort uit ´ja maar dan kan ík geen paard houden/rijden´ :)*

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:40

Huertecilla schreef:
CathCath schreef:
Maar wat als de staleigenaar een flinterdun draadje neerzet en hij daar zo doorheen vliegt en de stalling niet met een slot afgesloten zit?

Jij kiest dan zelf om wel/niet jouw paard daar neer te zetten.

Die van mij staan´s nachts ´gewoon´ buiten.
Pal bij huis, met een waakhond die bíjt, een hengst die als een rotweiler van 500 kilo zijn harem bewaakt, dikwandige stalen buizen, een riviertje tussen ons en de buren, die buren met hun hek nog voor de weg maar toch: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKOFE3C4.jpg

Een paard los op de openbare weg is een risico wat je de samenleving niet mag laten lopen.
Het leed wat je daardoor kan veroorzaken is een enorm zware vernatwoordelijkheid.
Zie het onderwerp: een man met een door een hobby van een ander verwoest leven.

Dat quoten heb ik met nog niet in verdiept, kom hier net dus dat moet je me niet kwalijk nemen.

V.w.b. dat achter een draadje staan en als ik dan te horen krijg dat hij daar een keer er doorheen is gegaan, tja, dat kan met een jong paard als hij met 1000 m2 (klein stukkie grond natuurlijk) staat. Als het daar nat is, dan glijdt hij sowieso door.

Maar ik ga over anderhalf uur kijken bij een stuk land, waar hopelijk het hek goed dicht kan, maar we krijgen allemaal een sleuteltje. Daar komt hij ook op 3,5 ha te staan met 7 andere soortgenoten. Als hij het naar zijn zin heeft heb ik het ook.

En inderdaad je kiest er zelf voor, maar ik vind niet dat een paard op 1000 m2 moet staan en werd ook nog eens tegen mij gezegd dat hij van de zomer het land niet op mag. Nou, toen had ik het helemaal gehad.

Vorige zomer, vanaf begin/eind mei tot half oktober heeft hij bijna 24/7 op het land gestaan. Als hij naar binnen ging kwam het door de slechte omstandigheden en dat ze het land verrot liepen. Kan ik me wel enigzins voorstellen, maar als jij pakweg een stuk of tien paarden houdt op nog geen hectare land, tja.. Die van mij die is niet zo gek op distels en blad en liet meer dan de helft van dat land voor wat het was. Daar doet hij zijn "behoefte". Dus er werd flink bijgevoerd met ruwvoer.

Maar die hele paardenhandel en -wandel die staat met niet meer zo aan. Waar ik vroeger veel plezier in heb gehad, ja, mijn ouders hadden zelf 5 hectare land, buitenbak etc. kon lekker mijn eigen gang gaan, maar mijn hobby is aardig getemperd en wie weet stop ik er wel mee. Ik heb geen zin om SLAAF te zijn van iemand anders.

Wilde hem ook in bruikleen geven, maar mensen weten vaak niet wat voor kosten erbij komen, ik wil niet iedereen voor hem en dat geldt idem voor de verkoop.

Hij wordt over 1,5 week pas 6 jaar en daar moet geen onwetend kind op komen te zitten. Daar is hij te sterk voor, te weinig gereden. Het is geen beginners- en kinderpony. Het is een E-pony (bijna paard 1.55 m) kruising Tennessee Walker, maar krijgt te weinig beweging momenteel en daarom liever gisteren dan vandaag nog het land op. Daar wordt hij ook veel gelukkiger van.

Mijn drijfveer is ook niet het rijden ansich. Ik haal hem eigenlijk het liefst aan en als hij vervelend is dan zeg ik tegen hem "he vriend, we gaan wel ff luisteren, hé". Dan staat hij me aan te kijken met zijn oren naar voren. Maar zo ben ik altijd geweest, hoor. Ik merk dat heel veel paarden "liefhebbers" vaak praten of hun paard mijlenver weg is, tenminste diegene die ik dan ken en iemand moet niet als ze op hem zitten en hij heeft het goed gedaan, zeggen ze dat tegen mij, maar dat moeten ze tegen hem zeggen en hem belonen. Ik ben 1 keer bij het meisje haar les geweest en toen werd ze er wel op gewezen.

Dus ik hoop zometeen dat het wat is daar en dan is hij hier binnen een maand weg waar ik nu sta.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:41

@ HC

Je moet wel al mijn berichten dan even lezen :)

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:28

CathCath schreef:
Janine1990 schreef:
Enig idee hoelang het duurt voor je een rechtszaak afgehandeld hebt? Heeft geen prioriteit gehad.
Sander V. is ook pas na 11 maanden ofzo berecht.

@ Malakay

Hij vraagt niet pas de schade op in 2011. Dat lijkt er misschien op, maar wij lezen hier maar een klein stukje. De eerste rechtzaak was in september 2008 en dan na een uitspraak gaat het balletje rollen.

Ga nu een na als het jezelf zou betreffen, dan wil je ook het onderste uit de kan, zeker als je blijvend invalide wordt.
Je zal eerst zelf iets moeten ervaren. En deze eis en het geld is voornamelijk smartegeld, waar die man niet echt op zat te wachten, maar het maakt zijn leven natuurlijk wel enigszins dragelijker.

Wat als die man nu dag en nacht barst van de pijn? Nou tegen pijn weegt niets op, dus sta a.u.b. niet zo snel met een oordeel klaar en jij bent nog geen 62, ik ook niet, maar laten we zeggen op een rotmanier "je bent dan sowieso al in een ontbindende staat". Daarmee bedoel ik dat je botten ook brozer worden (ik weet echt niet hoe je brozer schrijft, maar daar draait het niet om).

En rechtzaken zoals deze, wat Janine ook zegt Malakay, die zijn niet zo maar beslecht.

@ janine. Wat heeft een strafrechtelijke zaak van sander V voor moord in nederland nou voor overeenkomsten met een schadeclaim bij een ongeluk in england?

@ CathCath Ik vraag me af wie er te snel en onterecht oordeeld, jij of ik. Ik oordeel namelijk niet, ik geef alleen aan dat ik de 3 jaar tijdsbestek lang vind. Helemaal omdat ze in england voorzover ik weet binnen 3 jaar persoonlijke schade claims moeten in dienen anders vervalt geloof ik dat recht (zo was het wel kan veranderd zijn). Ik lees nergens dat in september 2008 de schade claim al is begonnen. En nee ik ben geen 62 maar dat maakt ook niet uit. Je hoeft namelijk helemaal niet 62 te zijn om invalide te worden of om van dichtbij mee te maken dat iemand invalide wordt en dagelijks met pijn leeft (niet dat ik daar ook maar 1 woord eerder over geschreven heb maar helaas wel ervaring mee heb). Afgezien van het bepalen van loonverlies lijkt het mij dat de leeftijd er helemaal niet toe doet in deze zaak. De schade in deze zaak is voor mij op elke leeftijd even erg.

Even offtopic. Blaffende honden bijten niet en das maar goed ook dan hoeft niemand jou een muilkorf om te doen :x want je blaft nog al een hoop tegen andere bokkers.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:19

@ Malakay

En rechtzaken zoals deze, wat Janine ook zegt Malakay, die zijn niet zo maar beslecht.[/quote]

@ CathCath Ik vraag me af wie er te snel en onterecht oordeeld, jij of ik. Ik oordeel namelijk niet, ik geef alleen aan dat ik de 3 jaar tijdsbestek lang vind. Helemaal omdat ze in england voorzover ik weet binnen 3 jaar persoonlijke schade claims moeten in dienen anders vervalt geloof ik dat recht (zo was het wel kan veranderd zijn). Ik lees nergens dat in september 2008 de schade claim al is begonnen. En nee ik ben geen 62 maar dat maakt ook niet uit. Je hoeft namelijk helemaal niet 62 te zijn om invalide te worden of om van dichtbij mee te maken dat iemand invalide wordt en dagelijks met pijn leeft (niet dat ik daar ook maar 1 woord eerder over geschreven heb maar helaas wel ervaring mee heb). Afgezien van het bepalen van loonverlies lijkt het mij dat de leeftijd er helemaal niet toe doet in deze zaak. De schade in deze zaak is voor mij op elke leeftijd even erg.

Even offtopic. Blaffende honden bijten niet en das maar goed ook dan hoeft niemand jou een muilkorf om te doen :x want je blaft nog al een hoop tegen andere bokkers.[/quote]

Waar hoor (lees: zie je mij tikken) je mij zeggen dat ik jou vind oordelen? Nergens! Ik geef alleen een reactie dat jij het schadebedrag dermate hoog vindt, dat het allemaal zo lang moet duren en dat over die 62 jaar en invalide worden dat bedoel ik helemaal niet. Die man zal er op die leeftijd gemiddeld meer last van blijven houden dan b.v. iemand van 25. Vanaf je 35ste neemt de afbraak van bot toe. Dus de afbraak is groter dan de aanmaak van nieuw bot.

Maar je wilde me even een sneer geven? Prima, maar ik vind dat de waarheid gezegd mag worden. Maar ben je mijn hele gangen aan het nagaan hier op BOKT? Ik wens je er veel succes mee :D In het Engels is het "barking dogs seldom bite", dus pas maar op voor dat ZELDEN ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:25

CathCath: voor iemand die zelf tegen een ander gaat lopen zeuren hoe hij of zij iets moet spellen, ben je zelf ook niet echt het 8e wereldwonder wat betreft spelling... Ook weet je het met wel een hele hoop al-tijd beter en wil je niet zomaar een 'onwetend' kind met je paard laten, maar als je paard vervelend wordt zegt jij alleen 'nou vriend niet doen'? Beetje naïef (goed van mij... ik ben niet te lui om een trema op een lettertje te zetten, want meid, zo heet het, een trema, geen accent!) ...
Citaat:
En dat iemand die met zijn tweeen (ik schrijf bijna niet met accenten, vind ik te vermoeiend)

Maar goed, het is mij dus niet als enige opgevallen dat jij een geval apart bent hier op Bokt... Kruip lekker terug onder je steen, of kom nu een keer met zinnige antwoorden die niet vol staan met bijdehante opmerkingen als je zelf blijkbaar ook je diploma voor de Rechten studie bij elkaar hebt gespaard met de spaarpunten van de Douwe Egberts.

Sorry, moest het even kwijt :)

Om het even ontopic te houden:

Ik vind het begrijpelijk dat hij een schadeclaim indient, het is natuurlijk niet heel fijn als je niet meer kan werken en zeker niet als het door toedoen van een ander is, al dan niet expres), maar je moet natuurlijk wel realistisch blijven, en 4,4 miljoen is niet heel realistisch in mijn ogen, zeker omdat er al een rechzaak geweest was... Had ie maar wat vlotter moeten wezen want hij is blijkbaar niet op z'n hoofd gevallen!

edit: Ja CathCath, dat is een hele mooie uitspraak in het Engels, maar we zitten hier op een Nederlandstalig forum... Misschien moet je dan maar naar de Engelse versie van Bokt zoeken, wellicht waarderen ze je geweldige informatie daar wel.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:02

Anoniem schreef:
CathCath: voor iemand die zelf tegen een ander gaat lopen zeuren hoe hij of zij iets moet spellen, ben je zelf ook niet echt het 8e wereldwonder wat betreft spelling... Ook weet je het met wel een hele hoop al-tijd beter en wil je niet zomaar een 'onwetend' kind met je paard laten, maar als je paard vervelend wordt zegt jij alleen 'nou vriend niet doen'? Beetje naïef (goed van mij... ik ben niet te lui om een trema op een lettertje te zetten, want meid, zo heet het, een trema, geen accent!) ...
Citaat:
En dat iemand die met zijn tweeen (ik schrijf bijna niet met accenten, vind ik te vermoeiend)

Maar goed, het is mij dus niet als enige opgevallen dat jij een geval apart bent hier op Bokt... Kruip lekker terug onder je steen, of kom nu een keer met zinnige antwoorden die niet vol staan met bijdehante opmerkingen als je zelf blijkbaar ook je diploma voor de Rechten studie bij elkaar hebt gespaard met de spaarpunten van de Douwe Egberts.

Sorry, moest het even kwijt :)

Om het even ontopic te houden:

Ik vind het begrijpelijk dat hij een schadeclaim indient, het is natuurlijk niet heel fijn als je niet meer kan werken en zeker niet als het door toedoen van een ander is, al dan niet expres), maar je moet natuurlijk wel realistisch blijven, en 4,4 miljoen is niet heel realistisch in mijn ogen, zeker omdat er al een rechzaak geweest was... Had ie maar wat vlotter moeten wezen want hij is blijkbaar niet op z'n hoofd gevallen!

edit: Ja CathCath, dat is een hele mooie uitspraak in het Engels, maar we zitten hier op een Nederlandstalig forum... Misschien moet je dan maar naar de Engelse versie van Bokt zoeken, wellicht waarderen ze je geweldige informatie daar wel.

Waarom houdt iedereen zich dan toch met mij bezig? Als iemand vervelend tegen mij wordt en het nergens over gaat, tja, dan zeg ik er wat van. Als je het klinkklare onzin vindt wat ik schrijf dan negeer je me toch gewoon?!?!

Ach, accent, trema etc.. Ik heb mijn sporen allang verdiend in het Nederlands. Zoals ik kan zien heb jij dat niet :D

4,4 miljoen is niet realistisch in jouw ogen? Gelukkig heeft niet iedereen jouw ogen en jouw hersencapaciteit. Die man werd eerst afgescheept met een schadebedragje van 800 zoveel euro, dat is pas belachelijk en om te janken. Het is een eis en eisen worden bij nooit volledig ingewilligd.

Maar ik ga me niet met jou bezighouden; er komt toch niets zinnigs uit. Doe je ze de groeten bij de "Shell" (Engels voor schelp :) )

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:55

CathCath schreef:
CathCath schreef:
@ Malakay

Waar hoor (lees: zie je mij tikken) je mij zeggen dat ik jou vind oordelen? Nergens!

Hoe moet ik dan het dik gedrukte gedeelte lezen anders dan dat jij vind dat ik oordeel? 8)7

CathCath schreef:
Maar je wilde me even een sneer geven? Prima, maar ik vind dat de waarheid gezegd mag worden. Maar ben je mijn hele gangen aan het nagaan hier op BOKT? Ik wens je er veel succes mee :D In het Engels is het "barking dogs seldom bite", dus pas maar op voor dat ZELDEN ;)

Het was geen sneer naar jou toe meer hoe ik je reacties ervaar. Maar domme ik, ben niet meer dan een boerenpummel die blijkbaar les heeft gehad van een nederlandstalige tuinkabouter -:)

Ik woon niet in hollywood waar 4,4 miljoen zakgeld is. Ik vind dat deze man wel degelijk recht heeft op een schade vergoeding maar 4,4 miljoen vind ik niet realistisch daarnaast waar staat dat hij eerst 800 euro heeft gekregen? In het begin stukje staat dat er 860 euro boete is opgelegd. Alleen omdat ik schrijf dat ik twijfel of hij wel 4,4 miljoen krijgt en benieuwd ben hoeveel hij uiteindelijk wel krijgt zeg ik toch niet dat hij helemaal geen schadevergoeding hoort te krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:04

Dames, rustig.

4,4 miljoen lijkt veel, maar zolang wij niet de gederfde inkomsten en schade weten, kunnen wij daar niet over oordelen. En dat is maar goed ook (gezien de reakties hier), daar is de rechter voor.

En HC, niet overal kan je paarden naast je huis op een berg stallen. :D
Misschien is die mevrouw nalatig geweest, maar paarden houden/paardrijden heeft toch een stukje risico (meer risico dan dammen), dus helemaal uitsluiten dat er ooit wat gebeurt, kan je niet, dus is verzekeren een goede optie.
Immers mijn huis is ook verzekerd tegen brand, maar de kans dat mijn huis in brand vliegt is niet zo heel groot, maar toch probeer ik mij zo goed mogelijk in te dekken tegen eventuele risico's.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:09

Electra63 schreef:
4,4 miljoen lijkt veel, maar zolang wij niet de gederfde inkomsten en schade weten, kunnen wij daar niet over oordelen. En dat is maar goed ook (gezien de reakties hier), daar is de rechter voor.

4.4 miljoen = veel :j

De man is 62, reken maar even door wat zijn verlies aan verdienvermogen over de resterende jaren in dat geval mogelijkerwijs is. Tel daarbij de medische kosten voor zover deze voor eigen rekening zijn gebleven en niet door een ziektekostenverzekeraar zijn vergoed, een smartengeldvergoeding, wat verbouwing van zijn huis, huishoudelijke hulp.....
Bedenk dan even alle kwade kansen, want hier houd je alleen maar rekening met goede kansen (gezondheid, arbeidsomstandigheden enz)....
Dit is even grofweg hoe zo'n schadevaststelling tot stand komt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:21

OK, 4,4 miljoen = veel, maar is het teveel?
Wij weten toch niet zijn jaarinkomen?
Ik vind de eis terecht hoor en de rechter bepaalt wel of deze eis inderdaad terecht is.
Ik hoop in ieder geval dat hij in zijn huis (met aanpassingen) kan blijven wonen en toch nog wat fijne jaren heeft, behalve de pijn, dus ik gun het hem van harte.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:21

voor zover die niet zijn vergoed, maar die verzekering wil zn geld ook gewoon terug :j je moet bij declaratie van ziektekosten niet voor niks aangeven of het door een ongeval komt. En als het door een ongeval komt gaan ze gewoon proberen die kosten te verhalen :j