Vanavond oplichter uit de paardenwereld bij TROS Opgelicht!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Re: Vanavond oplichter uit de paardenwereld bij TROS Opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:43

:oo die dochter ken ik

hoe die mensen nog vrij kunnen zijn he?

Fu_QiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:55

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:57

NRPSbokker schreef:
ginouque schreef:
@NRPSbokker , zoeits dacht ik al.
ze vonden het allemaal een rare man in borculo, schreeuwen en doen. en stinken naar alcohol.
degene die altijd de contracten rond brengt ken ik , ze zei ook dat het een rare man was.
:+

jaa naja wij kregen kaartjes van hem en dan kon hij met ons meerijden. Indd 12 uur zat hij aan de biertjes en wij aan een patatje haha.
Hij ging later ook naar de VIP zomaar zonder kaartje en toen zijn wij zonder hem weggegaan hahaha engerd! Week later kwamen mensen van een veulen dat hij had gekochtbij ons langs omdat wij uitleg enzo konden geven mensen waren erg blij dat het nog niet zo ver was gekomen! Zelf ook evaringen gehad met hem?

Naja ken hem, heb hem van een afstandje gezien :') en 2 goede vrienden van mij hadden bijna een paard aan hem 'verkocht' en ik werk/stage op een stal waar veel mensen komen, dus ik heb ongeveer alle ins/outs gehoord over hem :')
En ik ken een eigenaar van 1 van die veulens die hij 'gekocht' had, die hebben het veulen (inmiddels jaarling:+ ) nog steeds thuis staan.
Haha je hebt groot gelijk dat je zonder hem bent weg gegaan, rara man :+

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:03

Ik zou als ik die gedupeerde was met zijn alle het faillissement van moeder en dochter aanvragen.
Je hebt maar 2 vorderingen nodig om dat aan te vragen en zo te horen hebben ze er genoeg.

Misschien dat de curator dan zo verstandig is om wat paarden te verkopen.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:08

Ik vraag mij af wat hun drijfveer is om deze dingen te doen en of er niets persoonlijke problemen achter zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:12

aquafan2 schreef:
Ik vraag mij af wat hun drijfveer is om deze dingen te doen en of er niets persoonlijke problemen achter zitten.

Als er persoonlijke problemen achter zitten, vraag ik me nog af hoe gehersenspoeld je bent, dat je dit soort dingen zijn. In Nederland heb je qua sociale zekerheid en gezondheidszorg niets te klagen, ook zonder geld...

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:15

Janine1990 schreef:
aquafan2 schreef:

Als er persoonlijke problemen achter zitten, vraag ik me nog af hoe gehersenspoeld je bent, dat je dit soort dingen zijn. In Nederland heb je qua sociale zekerheid en gezondheidszorg niets te klagen, ook zonder geld...

Je eerste zin snap ik niet sorry. Wat ze doen is zeker niet normaal maar ik geloof altijd nog wel redelijk in de goedheid van mensen en dat een kat in het nauw rare sprongen maakt, de moeder zag er ook echt volkomen uitgeblust en doodmoe uit..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:23

aquafan2 schreef:
Je eerste zin snap ik niet sorry. Wat ze doen is zeker niet normaal maar ik geloof altijd nog wel redelijk in de goedheid van mensen en dat een kat in het nauw rare sprongen maakt, de moeder zag er ook echt volkomen uitgeblust en doodmoe uit..

Ik bedoel dat ik geloof dat er, krom gezegd, een kronkel in hun koppies zit. Je kan nog zoveel problemen hebben, maar uitgaande van de goede mens, kan je die oplossen met behulp van diverse instanties.

Ik zou er ook moe uit zien als ik constant moest liegen.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:26

Daar heb je zeker gelijk in. Ze kunnen de sanering in of zich faillkiet laten verklaren, maatschappelijk werk.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:33

Het zijn waarschijnlijk mensen die paarden 'sparen' en er uit liefde voor de dieren nooit eentje weg kunnen doen. Of ze hebben allerlei grootse plannen waar nooit iets van terecht komt.

Ik ken meer van dat soort mensen, ook bij wie het tot financiële problemen lijdt, maar de meeste komen op een gegeven moment wel tot inzicht. Bij deze mensen duurt dat blijkbaar extreem lang.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:34

Maar ze hebben wel behoorlijk wat te besteden, aangezien ze uiteindelijk de meeste grote bedragen toch afbetaald hebben en het wel een paar maanden volhouden om voor 10 paarden stalling te betalen. Dat gaat met een normaal salaris niet. Bovendien kon die moeder wel voor 8 paarden zorgen, en die dochter zoveel paarden rijden, wat toch ook lastig is naast een fulltime baan. Vraag me echt af waar dat geld dan vandaan komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:38

LindyH schreef:
Het zijn waarschijnlijk mensen die paarden 'sparen' en er uit liefde voor de dieren nooit eentje weg kunnen doen. Of ze hebben allerlei grootse plannen waar nooit iets van terecht komt.

Ik ken meer van dat soort mensen, ook bij wie het tot financiële problemen lijdt, maar de meeste komen op een gegeven moment wel tot inzicht. Bij deze mensen duurt dat blijkbaar extreem lang.

Mensen die dat doen, zijn niet zo doordacht bezig als deze dames... :n

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:48

ik heb het ook terug gekeken net!
heb idd ook bekenden gezien in dit programma :=
pffff, dat moeder en dochter nog paarden hebben, die zijn het echt niet waard

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:51

Fleurtje100 schreef:
Maar ze hebben wel behoorlijk wat te besteden, aangezien ze uiteindelijk de meeste grote bedragen toch afbetaald hebben en het wel een paar maanden volhouden om voor 10 paarden stalling te betalen. Dat gaat met een normaal salaris niet. Bovendien kon die moeder wel voor 8 paarden zorgen, en die dochter zoveel paarden rijden, wat toch ook lastig is naast een fulltime baan. Vraag me echt af waar dat geld dan vandaan komt.

Dat kan overal vandaan komen. Even een voorbeeld. Mijn vader heeft 35 voor hetzelfde bedrijf gewerkt met een goed salaris. Toen hij moest vertrekken heeft hij een hele grote oprotpremie gehad waarvan hij de komende 10 jaar met gemak 15paarden kan onderhouden en een huis en alles. Misschien hebben ze een erfenis gehad, of misschien is de vader van de dochter wel rijk.

murss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:51

Die stal was van mijn nicht. Leken hele aardige mensen. Maar ondertussen!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:23

@murs voor een poos geleden was ik opzoek naar een pensionstal, en hoorde inderdaad dat jou nicht voor zichzelf was begonnen en hoorde ik ook dat hun vol stonden en geen plek meer hadden. Echt heel erg wat daar is gebeurt!! Ook heb ik een reactie gelezen hier in dit topic, met dat mensen de reactie van de pensionhouder te overdreven vonden met dat ze er mee stopte.. Maar wat wil je, je begint net en word ineens pats boem voor 10.000 euro opgelicht.. Dan kan ik begrijpen dat je het niet zo meer ziet zitten. Heb alleen maar respect voor deze mensen dat ze het zolang vol hebben gehouden. Wat zouden die een ongelofelijke stress en alles hebben moeten doorstaan.

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:32

Heb het gezien!
pff... 't is maar hoever je wil gaan.
die vrouw&dochter waren erg !

ilonatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:35

Is dit nog terug te kijken?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:35

ilonatjuuh schreef:

ja uitzendinggemist.nl > opgelicht

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:37

Moderatoropmerking:
Zojuist een paar off topic berichten verwijderd. Berichten die alleen voor een bepaalde gebruiker bestemd zijn en verder niet over dit onderwerp gaan graag via pb verzenden en niet in dit topic plaatsen. Bedankt alvast.

ilonatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:41

ginouque schreef:
ilonatjuuh schreef:

ja uitzendinggemist.nl > opgelicht

Dankje :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:53

aquafan2 schreef:
of misschien is de vader van de dochter wel rijk.

Voor zover ik weet leeft haar al vader al een aantal jaar niet meer :) (Maar inmiddels weet ik bijna niet meer wat ik moet geloven, maar dat is iig wat er toen verteld is en stalgenoten die er al langer stonden wisten daar ook meer van geloof ik).

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:26

Ongelofelijk deze mensen! Ook frapant wat er in dat andere topic uit 2007 speelde op het eind. Wat een hoop oplichters bij elkaar zeg.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:46

Roka schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de reactie van het vrouwtje dat door hen gestopt is ,ook wat overdreven vind hoor!
Snap best dat je heel pissed wordt en dat je er een goede les uithaalt, maar om gelijk met je bedrijf te stoppen???
Dan stond ze voorheen ook niet al te sterk in je schoenen!
Maar goed schofterig is het wel!

het is niet zomaar wat hoor... op je eigen erf.. je niet veilig voelen..
altijd alles in de gaten moeten houden of ze de paarden toch niet op komen halen.. ook s nachts..
geld zorgen.. bedreigd worden..

ken zelf een geval.. en het is echt niet fijn.

op den duur kwamen ze (potige brede gast met een vrachtrijder en vriend..) zomaar het paard halen.. dat kan niet pas na betaling... op den duur is de politie der bijgeweest.. (was een tractor voor de box gezet toen ze zagen wie er kwam.daardoor werden ze kwaad)
politie heeft de mensen het erf af gezet..

tijden de boel op slot paard in box.. landbouwmachine zonder sleutel in contact ervoor.. overdag..

na eindelijk te hebben betaald.. mochten ze het dier zelf niet ophalen.. is toen door een vrachtrijder opgehaald..

jitske43feb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:22

NRPSbokker schreef: mogen ze wel eens strakker aanpakken die oplichters.
Meestal wordt hier weinig aan gedaan.
We hebben zelf ook zoiets meegemaakt (uitzending 7 feb.2010 DAS je goed recht) en hebben een civiele procedure aan gespannen. Dit heeft heel veel geld gekost en het is uiteindelijk tot een schikking gekomen omdat verder procederen voor ons onbetaalbaar was.
Ons deel van de schikking hebben we keurig netjes afgehandels, maar het paspoort vasn ons paard dat 1 jaar en 3mnd spoorloos was en 2 dagen voor de uitzending verwaarloosd teruggebracht werd hebben we nog steeds niet terug, terwijl in de beschikking staat dat van V. dit paspoort binnen 14 dagen via zijn advokaat op moest sturen.
Dat was begin oktober 2010 en is tot nu toe niet gebeurd, ondanks een aangetekende brief aan zijn advokaat.
Een adres van van V. hebben we niet, we weten alleen dat hij in Duitsland woont.
Onze aanvraag om een duplicaat paspoort is afgewezen.
Ons is geadviseerd een kort geding aan te spannen en dat kunnen we niet betalen. Wat nu?
Resultaat van onze eerlijkheid is dat we een ondervoed paard terugkregen zonder paspoort, dus waar we ons ook vertonen met het paard zijn we strafbaar. Is dit recht??
En van V. maar lachen, hij heeft vaker met dit bijltje gehakt en komt er altijd mee weg gezien de reakties op Bokt.nl destijds.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-03-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.