Bellona_83 schreef:Het is verschrikkelijk irritant dat zadels gestolen worden. De schade is enorm, en het is voor iedereen die het overkomt een drama. Daar zullen we het allemaal wel mee eens zijn.
De vraag is: Wat gaan we er aan doen?
Is hier iemand die denkt dat pagina's vol schrijven met hoe gemeen het is, en dat iedereen van andermans spullen af moet blijven, enig effect heeft op het verminderen van het aantal diefstallen?
Nee.
Is het een idee om oplossingsgericht te gaan denken. Ik denk dan met name aan de diefstallen op concoursen (beveiliging thuis is voor iedereen weer anders).
Ik hoor graag ideeën hierover hoe we dat terug kunnen dringen.
Ik ben zelf erg benieuwd of het hebben van parkeerwachten bij de ingang van het terrein een afschrikkend effect heeft. Zij zien ten slotte iedereen het terrein op komen.
Bij deze daarom een oproep aan de slachtoffers: was er op het betreffende wedstrijdterrein een parkeerwacht?
Ik ben benieuwd.
Ik ben in ieder geval bezig met dit zadelslot.
Het zit in de muur geschroefd met schroeven die maar 1 kant op kunnen draaien.
Verder kan het staal niet worden "opengeknipt" maar moet er een slijptol aan te pas komen om het zadel eruit te krijgen. Dat maakt natuurlijk herrie en kost veel te veel tijd. Daarbij is kans op beschadiging van het zadel natuurlijk erg groot. Ik denk dat dieven een zadel in een dergelijke constructie liever maar laten hangen.
Tot het moment dat ik dit slot heb, gaat het zadel mee naar huis.