Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:Okee, als je nu dus niet meer bijvoert.... hoe lang duurt het dan voor de AID ze echt kan opladen? Hoeveel pony's zijn er op dat moment dood? Hoe lang moeten ze honger lijden voordat er echt wordt ingegegrepen?
Kan iedereen die er langs komt dat met droge ogen aanzien?
Ik zou mezelf nog slechter vinden dan dat ik de eigenaars vind. Ik laat ze dan bewust verhongeren. Iets wat je de eigenaars eigenlijk amper nog kunt aanrekenen toch?
Moeilijk hoor....
svdijk schreef:@ liezel1: blijkbaar voert de eigenaar niet als omstanders dat moeten doen, omdat er anders dode paarden liggen?
moet de AID echt overal op gewezen worden, en overal aan het handje meegenomen worden?
wat ik al eerder zei: een blinde kan zien dat die dieren het ronduit slecht hebben.
al geeft de eigenaar ze wel eten, blijkbaar niet genoeg anders zagen ze er niet zo uit?!
waarom moet er zo moeilijk gedaan worden?
dit is nou eens een zaak die direct aangepakt had moeten worden, en niet jaren aan laten modderen.
Sientje schreef:Ik sluit me volledig aan bij Billy.
En vind de reactie van slimmerik eerlijk gezegd een beetje moeilijk te volgen. Als je een pietsie had bijgelezen, had je geweten dat die dieren al jaren worden bijgevoerd door goedbedoelende paardenliefhebbers. En dat baasje in kwestie al div. keren veroordeeld is voor verwaarlozing. Helaas heeft dat nog nooit tot beslaglegging geleid. Zolang anderen voor die dieren blijven zorgen, blijft het elke keer net op het randje. Terwijl die eigenaar ruimschoots over het randje gaat, en niet leert van eerder gemaakte fouten. En er jaar op jaar meer paarden bijkomen, waar óók niet voor gezorgd wordt. Zoals ze er nu bijstaan, staan ze er al jaren bij. Af en toe valt er eentje dood neer. Nee, omstanders kunnen de ogen niet droog houden, vandaar ook dat er instanties worden ingeschakeld. Ik zeg ook: nog die paar daagjes de inspectie gewoon z'n werk laten doen!
Zie nu je laatste post: mocht het langer dan 2 dagen duren, denk ik dat je ook weinig andere keuze hebt dan er vrede mee te hebben. Of wil je, door desnoods zelf te gaan bijvoeren, deze praktijken nog jarenlang indirect ondersteunen?
Liezel1 schreef:svdijk schreef:@ liezel1: blijkbaar voert de eigenaar niet als omstanders dat moeten doen, omdat er anders dode paarden liggen?
moet de AID echt overal op gewezen worden, en overal aan het handje meegenomen worden?
wat ik al eerder zei: een blinde kan zien dat die dieren het ronduit slecht hebben.
al geeft de eigenaar ze wel eten, blijkbaar niet genoeg anders zagen ze er niet zo uit?!
waarom moet er zo moeilijk gedaan worden?
dit is nou eens een zaak die direct aangepakt had moeten worden, en niet jaren aan laten modderen.
Sorry, maar ik wordt hier écht moe van.
Eerst de wetten en regels gaan lezen, het verleden van deze man bekijken en dán pas reageren zou ik zeggen. De AID kán niet anders...... Alles moet geconstateerd en vastgelegd worden. De AID kan niet afgaan op verhalen dat hij niet voert, ze moeten zelf ZIEN dat er niets ligt.
EstherHegt schreef:slimmerik schreef:Als het een kwestie van 2 dagen is, heb ik er vrede mee.....
En stel dat het nog een week duurt? Omwonenden en liefhebbers hebben er al jaren geen vrede mee.
svdijk schreef:ach, ik word er moe van dat er al jaren voor deze paarden word gestreden, maar dat heeft nog nooit daadwerkelijk iets opgeleverd.
en dat ze niet te vreten krijgen, dat kan een blinde nog wel zien, de AID is toch niet helemaal achterlijk of wel?
kan me nog zo'n drama herinneren van een zooi paarden in hulten....half bokt er overheen dat er niet eerder in was gegrepen bla bla bla, maar deze paarden stonden er bij lange na niet zo slecht bij als deze dieren.
daar was geen inteelt, en daar stonden jaarlingen niet bij hun drachtige moeders te lurken.
maar nee, nu moeten we allemaal aplaudiseren voor het AID, halleluja, na jarenlange drama's word er onderzoek gedaan!!!geweldig.....
slimmerik schreef:Tja, vul dat zelf maar in. Ik hoef het niet aan te zien. De gedachte vind ik al verschrikkelijk. Maar als dit het advies is, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet goed is.... Maar kan me voorstellen dat voorbijgangers of buren het niet aan zouden kunnen zien.
slimmerik schreef:Natuurlijk kan ik niets ter plaatse betekenen voor deze paarden. Maar heb mijn eigen mogelijkheden gebruikt.En nogmaals, als er niet gevoerd mag worden op advies van de AID moet het ook niet gedaan worden. Advies is er niet voor niets. Maar ik probeer enkel duidelijk te maken hoe moeilijk het voor sommige mensen kan en zal zijn....
Sientje schreef:slimmerik schreef:Natuurlijk kan ik niets ter plaatse betekenen voor deze paarden. Maar heb mijn eigen mogelijkheden gebruikt.En nogmaals, als er niet gevoerd mag worden op advies van de AID moet het ook niet gedaan worden. Advies is er niet voor niets. Maar ik probeer enkel duidelijk te maken hoe moeilijk het voor sommige mensen kan en zal zijn....
Ja dat snap ik. Maar als ik je posts op een bepaalde manier lees, kan het overkomen als een oproep om juist te gaan bijvoeren. Ik ga ervan uit dat dat je bedoeling niet is, maar wilde dus ook nog even extra benadrukken dat dat echt de bedoeling niet is.
slimmerik schreef:Okee, als je nu dus niet meer bijvoert.... hoe lang duurt het dan voor de AID ze echt kan opladen? Hoeveel pony's zijn er op dat moment dood? Hoe lang moeten ze honger lijden voordat er echt wordt ingegegrepen?
Kan iedereen die er langs komt dat met droge ogen aanzien?
Ik zou mezelf nog slechter vinden dan dat ik de eigenaars vind. Ik laat ze dan bewust verhongeren. Iets wat je de eigenaars eigenlijk amper nog kunt aanrekenen toch?
Moeilijk hoor....