. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. jantineS schreef:Het was net wilde weste in ooijhadden alleen geen lasso
Heeft iemand dit nog gezien/gefilmd btw?

x_Rebecca schreef:Wij hebben dit filmpje vorig jaar met staatsbosbeheer besprokenHet gaat er mij ook niet om dat dat beest dood ging of dat die kerel dat beest 'weggejaagd' heeft, hij had het dier er alleen niet uit moeten trekken
x_Rebecca schreef:Ik zeg ook nergens dat dat niet moet?.
IMJ schreef:x_Rebecca schreef:Ik zeg ook nergens dat dat niet moet?.
Nee, dat zeg je ook niet..
Maar die man beschuldigen van iets waar hij niet eens de veroorzaker van is vind ik niet kunnen.
Daarbij lag het dier een uur later in het water. Misschien had hij dorst en is hij er niet ingejaagd.
De diagnose is gesteld, nu de oorzaak aanpakken en niet uitsluitend de symptomen bestrijden...
Maar dit topic gaat niet over de OVP maar over de Ooijpolder waar gelukkig een héél ander beleid heerst
) maar in andere gebieden wel. Aangezien Staatsbosbeheer de eigenaar van het terrein is, en FN slechts het 'kuddebeheer' in handen heeft, hebben zij ook inspraak. Pas in februari werd er afgelopen jaar besloten door SBB dat het 'misschien toch wel nodig was' en wilden zij er geld aan uitgeven.
. x_Rebecca schreef:Nou, dan zitten we op één lijn, want ik sta er ook helemaal achter.
LindyH schreef:Het castreren op zich zal nog wel gaan: Verdoven, ballen eraf, en gaan met die banaan.
Maar wat doe je als er complicaties optreden?
En helpt het castreren wel? Als de ene hengst niet dekt dan doet de andere het toch wel? Zolang er één hengst is zullen alle merries in principe toch gedekt worden? Wel handig voor het fokbeleid, maar het helpt niet tegen de grote hoeveelheid dieren.
Een 'prikpil' voor merries lijkt mij nuttiger.

)x_Rebecca schreef:Ik beschuldig die man er alleen van dat hij het beest eruit heeft getrokken terwijl dat ding nog niet genoeg vocht in zijn longen had en dus nog niet dood wasMaar dit topic gaat niet over de OVP maar over de Ooijpolder waar gelukkig een héél ander beleid heerst