Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:51

Ik gun het ze echt van harte, en ik wil ze best een kans geven.. maar ik kan er geen kijk op krijgen en ik weet niet waarom :+

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:52

Zo van dichtbij zie je weer wat een GEWELDIG paard het is....wat een POWER! Ik moet zeggen dat het Rath niet misstaat.
En heel netjes dat ze Edward zo complimenteren met de superfijne africhtig van Totilas.
Ik wens hem heel veel succes.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:55

Arme, arme Matze....Nu het officieel bekend is, is het al helemaal een chaos op zijn gastenboek...

Citaat:
Heyy, ich finds echt doof das du DAS TRAUMPAAR getrennt hast... du solltest dich schämen.. der arme totilas tut mir jetzt schon leid

Citaat:
Geflecht ihn wie ein Hengst aussehen sollte

Citaat:
Edward Gal gehört zu dem Pferd und nicht Sie (Gelds...).
Leider verdirbt Geld den Charakter (siehe Pferdefabrik Schockemöhle).
Weggekaufte Pferde bringen kein Glück.

Maar het belagen van zijn gastenboek met meningen over het juist invlechten Totilas, dat slaat wel echt alles! Heb nog nooit zo vaak het gastenboek van Matthias bekeken als nu :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:56

ZarcoTje schreef:
Naar mijn mening vind ik dit een fijnere Totilas om naar te kijken, 'natuurlijke' gangen en niet meer zo'n overdreven gezwier met die voorbenen & een achterhand die ergens verdwaald is geraakt.

Ik vind (nogmaals) dat hij inderdaad fijn en ontspannen voorgesteld werd door Matthias Rath. Maar wat Sarabande eerder aanhaalde is natuurlijk wel waar; dit is geen proef, hij zit er pas voor de zesde keer op en dus is het eigenlijk niet te vergelijken.... al ben ik het stiekem wel met je eens.... ^)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:01

Dat ziet er al lekker uit voor de 6e keer erop, blijft een genot om naar dit paard te kijken en Rath rijdt hem heerlijk ontspannen. En dan zeggen ze nog ergens dat ze nog uit moeten vissen waar alle knopjes zitten :') Mooie combi :j

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:03

Adil18 schreef:
Arme, arme Matze....Nu het officieel bekend is, is het al helemaal een chaos op zijn gastenboek...

Citaat:
Heyy, ich finds echt doof das du DAS TRAUMPAAR getrennt hast... du solltest dich schämen.. der arme totilas tut mir jetzt schon leid

Citaat:
Geflecht ihn wie ein Hengst aussehen sollte

Citaat:
Edward Gal gehört zu dem Pferd und nicht Sie (Gelds...).
Leider verdirbt Geld den Charakter (siehe Pferdefabrik Schockemöhle).
Weggekaufte Pferde bringen kein Glück.

Maar het belagen van zijn gastenboek met meningen over het juist invlechten Totilas, dat slaat wel echt alles! Heb nog nooit zo vaak het gastenboek van Matthias bekeken als nu :')

Plaatsvervangend schaamtegevoel bekruipt mij...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:03

kamsel schreef:

Mij dus ook ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:05

kamsel schreef:

Nou! Inderdaad...

Thomas

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:05

Verschrikkelijk!! Sommige Nederlanders..

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:10

Iedereen mag toch zijn eigen mening/manier van verwerken hebben?

Al vind ik het geen stijl hebben, maar goed ieder zijn ding...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:12

Charlottje schreef:

Dit is toch geen verwerken??? :n
Past in ieder geval niet in mijn idee over normen en waarden...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:16

Charlottje schreef:

Dit is geen verwerken. Dit is iemand de grond in trappen die een prachtige kans heeft aangenomen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:16

wat schaam ik me dood voor ons Nederlanders zeg... gadver kan daar echt niet tegen, stel dramaqueens met zijn allen! :r

hoe kan je nou zeggen dat hij Edward Gal nooit zou kunnen evenaren, dat hij niet hetzelfde 'gevoel' geeft als Edward en Totilas? hoe vaak heeft hij ook alweer deze hengst gereden, en hoevaak deed Edward dat? en hey, heeft hij Totilas al uitgebracht op wedstrijd? nee dus. hoe kan je dan oordelen over zijn prestaties die hij nog niet ééns geleverd heeft!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:18

DebjeDopje schreef:
Ik gun het ze echt van harte, en ik wil ze best een kans geven.. maar ik kan er geen kijk op krijgen en ik weet niet waarom :+

Bij nader inzien, het was ook pas de 6e keer dat hij er op zat, en het zal wel eventjes wennen zijn
Ik wens ze veel succes!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:20

_San87_ schreef:
Charlottje schreef:

Dit is geen verwerken. Dit is iemand de grond in trappen die een prachtige kans heeft aangenomen.

Als dat oplucht voor hun ... Ik kan het niet begrijpen, maarja ...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:24

Ik vind de reacties in het gastenboek inderdaad behoorlijk zielig... Niet best... soms zou je je toch schamen als Nederlander zijnde...

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:28

Vind ik ook, het is gewoon te erg voor woorden, zoiets doe je toch niet. Dan zou ik zoiets hebben schrijf n mail die je niet verstuurd :Y) en zet daar al je frustratie in, dan kun je t alsnog kwijt.

Ik wens Matthias veel succes! <3

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:30

die reactie's gaan echt te ver. als ze er nou neer zouden zetten dat ze het jammer vinden dat Edward en Totilas niet meer een team zijn, snap ik dat nog enigszins. Maar het is niet anders, en het blijft toch een geweldig paard! <3
ben benieuwd hoe het gaat als die twee mekaar zometeen goed aanvoelen en gaan starten op wedstrijd.

het klinkt misschien heel flauw, maar denk dat hij het zowieso nog zwaar genoeg krijgt, omdat ze heb altijd zullen proberen te vergelijk met Edward en dat gaat niet. Of dat ze zoiets hebben van, heel leuk die titel maar die heeft hij al eerder behaald met Edward Gal vorig jaar of 2 jaar geleden. Denk dat hij zichzelf nog goed genoeg zal moeten bewijzen met Totilas.

Edith: ik wens natuurlijk Edward heel veel succes met zijn nieuwe Totilette Sister.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:36

Laatst bijgewerkt door Futurefox op 30-11-10 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:38

Nicoletje92 schreef:
Ik heb het net even gezien hij doet het netjes..

Maarja blijft jammer :+
Kunnen de Duitsers hun eigen topper niet fokken in plaats onze stelen :')

Nou ja he.. Gribaldi is tot echt hartstikke Duits hoor.. En laat Totilas ook nog eens uit een Oldenburgse merrielijn komen, dus voorzichtig met je woorden.. Er zijn slechts drie "Nederlandse" hengsten in zijn lijn te vinden die hem KWPN maken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:44

Ik vind Totilas zeker wel een Nederlands gefokt paard, maar inderdaad; Nederland heeft het KWPN gemaakt door erg goeie paarden uit Duitsland (en andere landen) voor de fokkerij in te zetten, dus ik vind dat we er weinig van kunnen zeggen in dat opzicht. :)
Paardensport en ook paardenfokkerij is handel, dat is al lang zo en zal ook altijd zo blijven. Als je daar niet tegen kunt, misschien moet je er dan gewoon niet naar kijken...? Ik vind de berichten in het gastenboek schandalig, wat je mening ook is.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:46

Hihi, is er niet iemand die de reacties wilt vertalen?
Ben heel erg nieuwsgierig wat er nou staat, maar ik kan geen Duits hihi

:+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:47

google translate is daar wel handig voor, maar pas op; je schaamt je kapot... ;)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:49

Ik wens ze alle succes toe......al vind ik dat Toot's bij Edward hoort, persoonlijk vind ik hem ook beter lopen bij Edward maar goed deze nieuwe combi moet nog groeien.
Ik mis de algemene balens en samenhorigheid nog, maar zoals gezegd meoten ze elkaar nog even zoeken, ik hoop dat we nog veel kunnen gaan genieten van hun samen, al word het niet meer zoals met Edward.
Hij zorgde toch wel voor een extra mooi tintje aan NEderland, waardoor je graag nog even op bleef om de late proeven te kijken want van Edward en Toot's kreeg je tranen in je ogen, als enige........

Het is gewoon jammer dat er niet enkele nederlandse investeerders Toot's hebben weten te behouden voor ederland, daarin kan ik Paul niet meer dan gelijk geven, het was wachten op dat onafstotelijke bod.....

Vind de vlechtmanier ook werkelijk afgrijselijk......maar dat is smaak ;)
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 30-11-10 22:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:50

Varekaj schreef:
Maar het belangrijkste, dat "vonkje" van "daar is Toot!", dat kwam er niet. Demagie is eraf, het is alsof Rath hem heeft om zijn carrière te boosten, alsof Toot de top heft gehaald, daar nog ff gaat meedraaien en dan terug afzakken. Ik krijg niet het gevoel bij deze beelden van "daar gaan we nog hoge toppen van zien". Kan veranderen natuurlijk met de tijd, maar vind het toch jammer dat dat warme gevoel er nou even niet is.

Komaan het is de 6de keer dat hij hem rijdt, dat vonkje daar heeft Gal jaren naartoe gewerkt en nu verwacht je dat dat er is met een ruiter die er amper 10keer opgezeten heeft, ben ik blij dat ik geen zo'n trainer heb ;).
En carrière boosten, tja je kunt niet verwachten dat je een of andere knol opschept om je carriere de dieperik in te rijden, doet niemand toch ;).
Fijn voor Rath dat hij zo'n geweldig paard kan en mag rijden, nogmaals zo'n kans laat niemand liggen, denk dat rath zn carrière niet in zn eentje kan boosten, maar he als het aangeboden wordt, hoeveel hier in dit topic zouden nee gezegd hebben ;), ik weet iig dat ik erop gesprongen was ,zielig of niet voor Gal, maar dat is de sport.
In elk geval ook toppie voor Rath, mens zal wel doodzenuwachtig geweest zijn, half europa zal wel aan de buis gekleefd hebben om hem te zien rijden, dan wil je het ook niet laten fout gaan :).