Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Re: Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:49

jammer...hoewel ik dit wel al had verwacht.
ik ben niet echt kapot van Rath, dus het zal mij benieuwen of Toot nog op zijn niveau komt met deze ruiter.
blijf het toch enorm wrang vinden voor edward, maar ja, niets aan te doen.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:51

D'r was net nog een reactie dat Matthias Allexander alles heeft gekregen, qua kansen...
Maar als hij zelf geen greintje talent zou hebben gehad, dan had hij alle dressuurpaarden van de wereld onder zijn kont kunnen hebben, maar nooit een topprestatie kunnen hebben gemaakt.

Ik vind het persoonlijk nogal laag om zo'n topruiter de grond in te stampen.
Want zeg nou zelf, hoeveel van de mensne hier zouden bij het aanbieden van zo'n kans, deze niet met beide handen hebben aangegrepen?

Toot blijft nu tenminste in de topsport, waar hij thuis hoort!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:53

Ik zou er wel om gniffelen als deze combinatie niks zou worden.
Net zoals ik er om kan gniffelen als voetbalteams allemaal dure spelers kopen en dan niks presteren.

Mijn oprechte steun hoeven ze iig niet te verwachten. Totilas gun ik alle goeds, maar concurrende Duitsers echt niet hoor. Genoeg Duitsers in Duitsland die ze steunen. Ik voel me niet geroepen om hierbij de vlag uit te gaan hangen ofzo :')

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:53

Dit is wel een enorme kans voor Rath, dus ik kan me heel goed voorstellen dat hij die met beide handen aangrijpt.
We zullen zien hoe hij het er vanaf gaat brengen met toot.
Wie weet krijgt ie ook wel zo'n klik met toot en rijdt ie straks de sterren van de hemel.
we zullen zien....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:08

Nou mensen... laten we onze traantjes drogen en afwachten wat de toekomst brengt! Laten we niet vergeten dat Totilas een geweldige gelukstreffer voor NL is geweest met dank aan de opleiding die Edward Gal hem de laatste jaren heeft gegeven. Maar ook in de tijd vóór Totilas hebben onze dames en heren het bepaald niet slecht gedaan, denk maar aan Anky, Adelinde en vele anderen en hun bijbehorende paarden.Qua percentages kwam Adelinde toch aardig in de buurt met haar Parcival en ook in Engeland ligt er wat concurrentie op de loer. De gekte is een beetje ontstaan met Totilas maar zeker in het begin waren er een heleboel mensen die het lopen van dit paard helemaal zo geweldig niet vonden. Circuspaard, tuiger.. dat waren zo van die kreten die voorbij kwamen. Dat laatste commentaar is aardig verstild toen de prijzen en de lintjes kwamen.
Hoe dan ook: als we toch de vlag voor NL willen uitsteken, laten we dan 'onze jongens' vooral blijven steunen en mental support geven. Voor hen ligt er nu een geweldige uitdaging om te bewijzen dat 'wij' echt goud waard zijn en daar wellicht geen 'sprookjespaard' voor nodig hebben.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:28

gaaf voor die jonge!
jammer voor edward, maar als hij dus echt die goeie ruiter is, zal hij er vast wel met nog een toppertje komen.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:37

Tsja jammer dat het zo stellig is ontkent al die tijd! Siert beide partijen niet echt.....
Ongetwijfeld is Rath een goede ruiter en hoop ik dat Totilas kan blijven schitteren!
Smaken blijven verschillen en tot nu toe laten de rijkunsten van Rath met koud! Het zegt wat over de kwaliteiten van Totilas en de bewerkbaarheid dat zowel de stalamazone van PS als rath er zo mee wegrijden...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:44

Jannepauli schreef:
Nou mensen... laten we onze traantjes drogen en afwachten wat de toekomst brengt! Laten we niet vergeten dat Totilas een geweldige gelukstreffer voor NL is geweest met dank aan de opleiding die Edward Gal hem de laatste jaren heeft gegeven. Maar ook in de tijd vóór Totilas hebben onze dames en heren het bepaald niet slecht gedaan, denk maar aan Anky, Adelinde en vele anderen en hun bijbehorende paarden.Qua percentages kwam Adelinde toch aardig in de buurt met haar Parcival en ook in Engeland ligt er wat concurrentie op de loer. De gekte is een beetje ontstaan met Totilas maar zeker in het begin waren er een heleboel mensen die het lopen van dit paard helemaal zo geweldig niet vonden. Circuspaard, tuiger.. dat waren zo van die kreten die voorbij kwamen. Dat laatste commentaar is aardig verstild toen de prijzen en de lintjes kwamen.
Hoe dan ook: als we toch de vlag voor NL willen uitsteken, laten we dan 'onze jongens' vooral blijven steunen en mental support geven. Voor hen ligt er nu een geweldige uitdaging om te bewijzen dat 'wij' echt goud waard zijn en daar wellicht geen 'sprookjespaard' voor nodig hebben.

zit geen woord frans bij! :+ ...helemaal mee eens!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:45

Jannepauli schreef:

Geloof niet dat het commentaar per se verdwenen is toen de prijzen kwamen, volgens mij laaide de discussie toen juist op ;)

Ik ben benieuwd wat Totilas en Rath samen gaan presteren :)

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:53

Na het lezen van alle 9 bladzijdes ben ik weer een beetje tot rust gekomen.
Mijn 'boze' eerste reactie kwam waarschijnlijk vooral voort uit het feit dat ik stiekem hoopte dat Edward Totilas weer zou mogen beklimmen.

Maar het volgende vind ik dan weer een beetje raar;

Citaat:
Rath: "Natuurlijk zei ik meteen ja. Het is een geweldig paard en wat Edward met hem heeft bereikt is fantastisch. Maar wanneer het er op aan komt zal niemand een paard als Totilas laten staan, ik dus ook niet. Dit is een geweldige kans voor mij."

Ik heb toch vaak gelezen over ruiters/amazones die stellig beweerde tegen geen enkele prijs Totilas te gaan uitbrengen, of zit ik nu fout?

Siesz52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:55

Ik ben allang blij dat we überhaupt Totilas weer aan het werk zien, ben kei-benieuwd hoe Matthias het ervan afbrengt.

En vergeet niet dat als Totilas onder Rath straks weer het ene wereldrecord na het andere loopt, het voor iedereen duidelijk zal zijn dat Totilas echt een wonderpaard is - en het dekgeld nog een paar duizend euro hoger komt te liggen.

Overigens vraag ik me af of Paul Schockemöhle er zo blij mee is dat Matthias dit nieuws vóór de persconferentie naar buiten heeft gebracht...
Laatst bijgewerkt door Siesz52 op 28-11-10 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

classics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:57

Dus toch.... Zo zie je maar dat met geld blijkbaar het succes gekocht gaat worden....
De uitspraak van Rath ''dat als het eropaan komt iedere ruiter zon paard als Totilas zou rijden'', zie ik toch anders... Vele ruiters hadden het niet gedaan, uit diverse begrijpelijke beweegredenen daarvan ben ik overtuigd.
Het verhaal Edward/Totilas is en blijft een verhaal wat de emoties zal blijven doen opwaaien.
Rath is niet Edward... Het spijt me zeer maar ik kan Toto zonder Edward niet zo goed voorstellen. Een hengst rijden is toch een ander verhaal en Rath heeft hierin geen ervaring. Hoe dan ook, wensen we hem maar succes hij zal het nodig hebben...

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:59

Martine_R schreef:
Zeg, heeft die jongen al een vriendin? :D
die misschien zijn paard uit mag stappen zo af en toe? :o

Heb hem net verkering gevraagd :z

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:04

OomaaikeoO schreef:
Martine_R schreef:
Zeg, heeft die jongen al een vriendin? :D
die misschien zijn paard uit mag stappen zo af en toe? :o

Heb hem net verkering gevraagd :z

Misschien iets voor Nicole W.?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:04

celano schreef:
Misschien iets voor Nicole W.?

Is Nicole niet een beetje oud voor 'm? :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:05

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om on topic te blijven.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:08

Ik ben benieuwd of er dan straks ook een Nederlandse trainer bij moet komen die het Sjef Janssen systeem beheerst.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:22

TICKELS schreef:
Ik ben benieuwd of er dan straks ook een Nederlandse trainer bij moet komen die het Sjef Janssen systeem beheerst.

Misschien mogen alle duitseteam ruiters het leren op toot :+ :D
Vraag me af hoe PS gezocht heeft...ruiter die bij totilas past of een ruiter die aansluit
op zijn bankrekening! :+
Laatst bijgewerkt door denbine op 28-11-10 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:22

Tja, paard heeft alles gewonnen wat er te winnen valt en bouwt nu alleen maar af ;)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:23

Kaspar schreef:
Ongelooflijk, 24 jaar en dan zo'n paard onder je kont krijgen!
Benieuwd of hij Edward kan evenaren.

Ongelooflijk,nou zo ongelooflijk is het nou ook weer niet,heeft het echt niet verkregen uit prestatie's ofzo hoor,maar gewoon van stiefmama's bankboekje een plekje gekocht in het landenteam en nu heeft ze weer het beste paardje van de wereld gekocht voor het net uit het ei gekropen jong,nu nog zien te presteren,maarja moet je wel aanleg hebben :+

We zullen het wel zien,we zullen het wel zien,maar denk dat het geen lang succesverhaal zal gaan worden.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:25

Het zal een denk ik een super combinatie gaan worden.
Vind die jongen heel sympathiek rijden.
En ergens mogen we blij zijn dat hij de ruiter is geworden.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:29

ik vind het een beetje erg dat ze als Unicef ambasadeur zo veel geld geeft aan een paard terwijl je met dat geld toch andere dingen kan doen.
Natuurlijk geld dat voor iedereen, maar niet iedereen is Unicef ambasadeur. Lijkt me niet dat ze dan zo erg inzit met de Unicef doelen.

Anyway, ik wens hem wel geluk toe, maar toch zal ik altijd liever Edward en Totilas zien dan Rath en Totilas, hoe goed hij het ook doet. Ik vind het wel nogal belachelijk dat hij eerst alles ontkend heeft, dat leek me nergens voor nodig.
Moet je even kijken op zijn site van Rath, in het gastenboek staat op pagina 2 wel een hele grove opmerking van een Edward fan..

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:33

ja het gastenboek ging al langer niet over roosjes!
vreselijk sommige opmerkingen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:34

Moderatoropmerking:
Er staat in dit topic al een moderatoropmerking waarin staat dat het niet de bedoeling is om hier over berichten in het gastenboek te discusseren. Een discussie over Unicef is off topic.
Vanaf hier worden off topic berichten verwijderd zonder verdere toelichting en is er een groot risico op sancties. Jammer dat het niet anders mogelijk is.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:37

Jammer.. Leuk voor hem maar ik zie liever Edward erop.
Ben niet zo kapot van Rath.