Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:18

Nee joh laten we met een knuppel gaan slaan! veel beter joh!

Oke is prima :') dan denk ik dat jij op het eind echt wel weet dat zo knuppel heel wat pijn kan veroorzaken ;)
@Gini nee ze voelen ook geen vlieg zitten hoor ;)
Is alleen maar ongevoelig vlees wat op hun zit.

Alsjeblieft zeg.

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:47

Het wordt mij te veel welles nietes welles nietes. Blijf bij mijn standpunt, dit is geteut om niets en sta voor de volle 100% achter de agent. Fijne discussie verder!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:16

Nou ik heb het filmpje nog eens drie keer zitten bekijken en wat ik zie is een paard wat van schrik zich even omdraait een paar passen weggaloppeerd ,daarna stopt en zeker niet van plan is een mens of mensen omver te lopen wat daarna door een gefrustreerde agent met een knuppeltje naar voren gewerkt wordt.

Moet er wel om lachen dat zo'n massa aan politieagentjes zich moeten verbergen in busjes en beschutten achter 4 paarden.
Volgens mij hadden 3 spuitkanonnen effectiever geweest en had men niet eens vuurwerk af kunnen steken
Dan snap ik ook nog eens niet dat er een agent staat met paard die door een demonstrant zijn paard laat aaien wat afleidt! :+

Jolandaa_

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:21

Volgende keer had hij iedere persoon die daar stond te rellen schoppen van mij ook eens 5x met de knuppel mogen slaan. (en ander doe ik het wel)

kom op hé! een beetje laf vuurwerk naar een dier gooien. Het beest was imo in rust en ineens was er dat vuurwerk, een hels kabaal van protestanten. en het paard MAG niet eens schrikken?

Politiepaard of niet, het blijft een vluchtdier. En ja, alle 3 de paarden wilden weg. En dan kan het niet anders als hij zijn paar even stimuleerd. (in mijn ogen op een andere manier, maar die was er niet) en je kiest toch voor je eigen veiligheid.

Niemand had het hier anders kunnen doen. Je weet niet wat het is om een politie ruiter te zijn en al helemaal niet met deze omstandigheden, want ieder ander paard was gevlucht.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:28

Nou zo'n opgefokte demonstratie was het nou ook weer niet,de enige goed opgefokte was de agent te paard,had te veel last van adrenaline volgens mij.

Demonstranten blijven op afstand en doen niks geks op de vuurwerkgooier na dan.

Het is natuurlijk wel een machocultuur en dan sta je wel effe voor gek wanneer je paard eeneens omdraait en je er bijna afknikkert en dan wel even laten zien aan je korpsmaatjes dat je je paard wel even een lesje zal leren,maarja had ie maar een vak moeten leren hé!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:30

Ik meen nogal dat er wat geroepen word. Zeker nadat het vuurwerk gegooid word.

Volgende keer het vuurwerk in die gooier z'n hand doen. vast plakken en aansteken.. Bah stelletje schorum :r

en hoezo noem je een politieruiter iemand die geen vak geleerd heeft?
waar beredeneer je dat op?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:55

Elin_ schreef:

Dus jij denkt dat het gevoel van een paard evenredig omhoog gaat omdat ze "zelfs al een vlieg voelen zitten"?
Jeetje, dan moet een halster echt wel een kwelling zijn voor een paard, want dat is zoveel zwaarder als een vlieg.
En als ze een balk van een hindernis zouden afgooien, zouden ze meteen stokkreupel staan, want de kracht van een dode balk is zoveel meer als de kracht van een vlieg.
Sorry, maar het argument van de vlieg is een graag aangehaald, maar loos argument.

En nogmaals de vraag (die de hele tijd heel handig ontweken wordt door de anti-groep, het wordt bijna grappig): welke actie hadden jullie dan liever gezien, wat hadden jullie in zijn plaats gedaan, welke reactie hadden jullie goedgekeurd? Please, willen jullie hierop antwoorden?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:56

Gini schreef:
Elin_ schreef:

Dus jij denkt dat het gevoel van een paard evenredig omhoog gaat omdat ze "zelfs al een vlieg voelen zitten"?
Jeetje, dan moet een halster echt wel een kwelling zijn voor een paard, want dat is zoveel zwaarder als een vlieg.
En als ze een balk van een hindernis zouden afgooien, zouden ze meteen stokkreupel staan, want de kracht van een dode balk is zoveel meer als de kracht van een vlieg.
Sorry, maar het argument van de vlieg is een graag aangehaald, maar loos argument.

En nogmaals de vraag (die de hele tijd heel handig ontweken wordt door de anti-groep, het wordt bijna grappig): welke actie hadden jullie dan liever gezien, wat hadden jullie in zijn plaats gedaan, welke reactie hadden jullie goedgekeurd? Please, willen jullie hierop antwoorden?

Ik denk niet dat men dat kan beantwoorden wanneer men niet op een dergelijk paard in een dergelijke situatie hebt gezeten....En dat zullen maar weinige van ons beleefd hebben ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:41

@ gini, dat weet je toch al? Al die andere mensen hadden natuurlijk zelf hun paard nooooooit in zo'n situatie gebracht, want het is veeel te zielugh. En als ze over een paar weken zelf toevallig een stel klerekoters tegenover zich hebben die een rotje naar ze toegooien, dan zeggen ze heel lief 'braaf paard, ho paard' en dan aaien ze vriendelijk en gaan absoluut niet aan de teugels zitten trekken of met hun zweep slaan op het moment dat hun paard zwaar over de zeik op een menigte afdendert :j. :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:38

PERENBOOMPIE schreef:
Het is natuurlijk wel een machocultuur en dan sta je wel effe voor gek wanneer je paard eeneens omdraait en je er bijna afknikkert en dan wel even laten zien aan je korpsmaatjes dat je je paard wel even een lesje zal leren,maarja had ie maar een vak moeten leren hé!

:Z

Ik vind dit zo'n reactie die niks toevoegt. Ja de politie heeft het altijd gedaan, de politie heeft de schuld van alles. Als de politie daar niet geweest was was het paard er ook niet geweest, had het geen klappen gekregen. En was er op wat afgebrande auto's na en wat gesneuvelde ramen niemand die wat te klagen had.

Toch?

:roll:

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:09

Gini schreef:
rommulus schreef:
ook agent had adrenaline hoog staan dus ik kan wel in zien waarom ie het gedaan heeft maar goedkeuren doe ik het niet

Welke reactie van hem had je dan wel goedgekeurd? Hoe zou jij het dan opgelost hebben?

dat had ik al aan gegeven ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:49

Ah ja, dat is waar. Jij vond 'een tik met de hand' een betere oplossing.
Ok, maar is dat niet veel onduidelijker voor een paard (hoe hard moet die agent wel niet slaan om ook meer enig effect te hebben doorheen de deken)
en hoe gevaarlijk is dat wel niet voor de agent (die moet helemaal naar achter leunen om aan de kont van het paard te kunnen komen. Zo zet hij zich in een kwetsbare positie voor de amokmakers EN bij een (meerdere) rare sprong(en) van het paard bestaat de kans dat die eraf flikkert. En dan kan ik mij de reactie van de wilde groep amokmakers voor hem mij heel levendig inbeelden.)

Of hoe denk jij hierover?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:51

Ik heb het filmpje een paar keer bekeken en ook ik vind het slaan een beetje overdreven,..Je ziet dat het vuurwerk gegooit wordt en dat de paarden weg willen, ok, maar op het moment dat het paard geslagen wordt is het al 'uit' het schrikmoment lijkt me, je ziet zelfs dat hij alweer voorwaarst wil gaan. Vind het een beetje een te late 'straf', het moment van niet luisteren was alweer over. Imo.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:52

rommulus schreef:
lovejw schreef:
Een tik met je hand? Dat kietelt niet eens door zo'n dikke beschermdeken!

vind jij het gebruik van een knuppel dan wel rechtvaardig ???

beest heeft ook een hals ;)
geef eerlijk toe dat ik die van mij ook wel eens een tik verkoop maar alleen als het ook nodig is (ik wil niet weer in de sloot liggen omdat ie de dames belangrijker vind dan de gene op zijn rug :+ ) en ik pak dan het deel wat voor handen is
vaak is het ook alleen maar om de aandacht weg te trekken van het geen waar mee ze bezig zijn

verder vind ik ook het rammen van de kleintjes op hun ponny ook niet goed te praten (mijn toekomstige kinderen moet ik daar ook niet op betrappen)

wederom lees eerdere post's ;)

@ juniper
:j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:56

Sorry hoor, maar dan verlies je me helemaal. Wat voegt een klap met de hand op de hals toe aan deze situatie?

De situatie is: paard deinst naar achter.
Wat de agent wil bereiken: paard MOET naar voren.
Nog nooit in heel mijn paardrijcarriere heb ik gehoord of gezien dat je dat bereikt door een klap met de hand op de hals te geven.

En dan zeg je dat jij jouw paard ook wel eens tik verkoopt. En toch keur je wat de agent hier doet af?

Zoals ik al zei, nu ben ik je gedachtegang helemaal kwijt.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:56

Maar aan de andere kant, ik oordeel nu ook wel makkelijk vanaf mijn stoel, en ik weet zeker dat ik ook wel eens een paard een mep heb gegeven uit schrik en adrenaline, terwijl het eigenlijk al te laat was. Zelfs een getrainde politieagent kan een verkeerde beslissing maken, dat vuurwerk kwam idd op een moment van rust, wat iemand al zei. Maar dan nog vind ik 3 a 4 keer slaan wel een beetje veel, en ik blijf erbij dat een paar klappen zeker 'uit het moment' van schrikken waren. Maarja. Wederom, makkelijk oordelen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:58

je leest ook niet he
ik ga hier niet 20 keer het zelfde neer zetten
en ook ga ik me niet 20 keer quoten

geef maar een gil als je het gelezen heb dan praten we verder

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:00

Paard stond ook nog richting de politie, berijder poogt ook het paard weer te draaien, op het moment dat het paard weer met zn neus vooruit (richting relschoppers staat) stopt hij met tikken.
Als jij een tik op de hals wil geven zal je naar voren moeten gaan wat meestal vertaalt als: je moet harder/voorwaarts gaan. Gezien het paard al in de verkeerde richting staat lijkt me dat niet handig :n

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:02

rommulus schreef:
je leest ook niet he

Ik heb al jouw berichten gelezen hoor, dus daarvan moet je me niet beschuldigen. ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:06

als je ze goed gelezen had had je mijn punt gesnapt

@ IndianLady voor zover ik het kon zien en mijn geheugen me niet in de steek laat (ik zal vanavond weer eens kijken) staat het paard al deels richting het publiek op het moment dat ie begint los te beuken op zijn paard
Laatst bijgewerkt door rommulus op 28-11-10 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:13

Ok, dan omdat ik toch niks anders te doen heb nu
Jouw reactie nummer 1: een tik ok, maar niet met die knuppel, liever met de hand. Vuurwerk is niet goed te praten.
Reactie 2: knuppel is onrechtvaardig, beest heeft ook een hals. Ik geef ook wel eens een tik maar alleen wanneer nodig, vaak alleen al om aandacht weg te trekken van wat ze bezig zijn.
Reactie 3: hij pakte de knuppel apart, paard was in paniek maar rende er niet meer vandoor.
Reactie 4: adrenaline stond hoog, dus ik zie wel in waarom die dat gedaan heeft, maar ik keur het niet goed.
En dan begint de discussie met mij op deze pagina.

Dus nee, nu snap ik nog altijd niet wat je bedoelt: je doet het zelf ook wel eens, je kan er inkomen waarom deze agent dit gedaan heeft, en nog keur je het niet goed.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:14

Ik snap de ophef niet. Hij slaat op de deken, nogal logisch dat je het zo goed hoort.

En wie zijn de veroorzakers van heel dit gebeuren? De antifa. Door hun moet hij het paard wel naar voren slaan.
Zij laten de nertsen vrij, omdat ze voor de dieren zijn. Maar wel vuurwerk naar de paarden gooien. :(

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:29

een paard een tik verkopen wanneer het nodig is ja, maar om er op los te rammen en dan ook nog eens met een knuppel? nee (deken of geen deken)

dus omdat ik er wel in kan komen waarom ie het gedaan heeft betekend het gelijk dat ik het goed keur ???
in mijn boekje niet al ik weet niet hoe het in jou boekje staat

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:32

In mijn boekje staat drie keer een tik geven ook niet gelijk aan erop los rammen.

Verder is het instrument ook geen knuppel
maar een wapenstok.

Maar goed, ik snap je standpunt nu wel.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:36

Gini schreef:
Vergelijk paarden alsjeblieft niet met mensen.

Als ik een rake trap tegen mijn buik krijg van een paard, kunnen ze mij naar spoed brengen met een gescheurde lever en interne bloedingen.
Bij paarden heet dat een standje krijgen.
Als een paard tegen mij op steigert, zal ik hoogstwaarschijnlijk omvergeworpen/vertrappeld worden met alle gevolgen vandien.
Bij paarden heet dat spelen.
Als een paard mijn vel beetneemt met zijn tanden en trekt, heb ik hoogstwaarschijnlijk een flinke wonde.
Bij paarden heet dit kroelen.

Amen!