Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Henkjan schreef:dieren die mensen niet zelf willen laten slachten brengen ze naar de markt om voor de dood weg te gaan, anders blijft zo'n dier onnodig leiden...
.Illusion schreef:Citaat:Als je een paard op een paardenmarkt koopt dan maak je je schuldig aan dierenmishandeling. Er zijn genoeg andere manieren om aan een paard te komen. Zie het maar net als stierenvechten. Iedereen die daar naar toe gaat doet mee aan de verschrikkelijke dingen. Gewoon niemand meer naar toe gaan.
tuurlijkwant d'r staan ook echt alleen maar mishandelde,uitgemergelde dieren daar!
schei toch uit, als ik een paard op de paardenmarkt koop die gewoon gezond is, er goed bijstaat en met een geweldig karakter mag jij mij even vertellen wat daarvan de ''dierenmishandeling'' is
een paar dat je via marktplaats koopt of wat dan ook geeft ook geen garantie dat dat beest altijd een fijn leven heeft gehad.
Rinske schreef:Ik ben gisteren ook geweest en ik had ook echt een doemscenario in mijn hoofd, maar het is mij meegevallen hoor! Ja de paarden staan dicht op elkaar, maar ze slaan elkaar allemaal echt niet af hoor. Tuurlijk wordt er wel eens een tik uitgedeeld, maar echt niet dat alle paarden elkaar af staan te slaan.
Verder kon je natuurlijk wel het verschil zien tussen een goede en slechte handelaar. Wat dan ook wel opviel was dat de goede handelaren die hun paarden goed voor elkaar hadden, veel meer paarden verkocht hadden. Mensen kijken dus zeker wel naar hoe paarden erbij staan, en sommige handelaren zijn zich daar echt wel van bewust.
Wij hebben met een handelaar van Friezen staan praten die zijn paarden er goed bij had staan, hij had er dan ook al heel veel verkocht! En ook hij zei dat de net verzorgde paarden veel eerder verkocht worden.
. Ik zeg ook niet dat het allemaal perfect ging, en ik ben ook niet voor paardenmishandeling, maar overdag (na 8.30 uur toen ik er was) heb ik niet veel misstanden gezien. eilander schreef:Quellian schreef:Afschaffen die paardenmarkten... we leven niet meer in de middeleeuwen!
En wat wou je dan doen met het overschot aan paarden????
Dan laten zulke mensen als die hier omschreven worden de boel achter huus wel verrekken!
nelis schreef:NienSCHaap schreef:Ja inderdaad al mag het dan wel niet meer van deze tijd zijn, traditie moet je soms voorzetten.
maar ik vind ook dat ze er meer bovenop moeten zitten en eens strenger moeten optreden..
Ook als die traditie ten koste van dieren gaat???
eilander schreef:Quellian schreef:Afschaffen die paardenmarkten... we leven niet meer in de middeleeuwen!
En wat wou je dan doen met het overschot aan paarden????
Dan laten zulke mensen als die hier omschreven worden de boel achter huus wel verrekken!
gillian schreef:Ik vond het allemaal reuze meevallen, over het algemeen stonden de paarden er netjes bij. Er moesten idd een boel paarden naar de smid, hier en daar stond er eentje tussen waarvan ik idd het idee had dat ie beter direct naar de slager had gemoeten. Maar er stonden ook heel veel paarden netjes gepoetst, ingevlochten, netjes bekapt/beslagen.
Mishandeld werden ze ook niet, hier en daar werd wel gepord met zo'n meetstok. Even reacties testen denk ik, als ze niet uitslaan zijn ze braaf ofzo? Is niet mijn manier van omgang met dieren maar om nu over mishandeling te spreken vind ik wat ver gaan.
Wij waren er al vroeg, toen stonden de paarden over het algemeen ook heel rustig. Later op de dag werd het wat rumoeriger, paarden waren het naar mijn idee wel beu.
Van de ruim 2100 paarden is er 1, jawel 1, op het terrein ingeslapen zoals ik ergens las. Heb opgevangen dat deze koliek zou hebben. Tja, heel vervelend maar een paard kan nou eenmaal koliek krijgen.
Strengere controles is naar mijn idee nooit verkeerd, maar afschaffen van zo'n markt hoeft voor mij niet. Vond het eigenlijk heel leuk om mee te maken.
_Daniquee schreef:Jezus wat een gezeur... die markten zijn in eerste instantie nodig om '' de troep '' af te voeren, dieren die overcompleet zijn en op internet niet verkocht krijgt worden verkocht op de markt. Ik zie veel mensen schrijven, die handelaren doen het voor het geld ed., wat is hier mis mee, dat is toch je goed recht om te doen? Er zijn misschien een paar rotte appels tussen die handelaren die het verpesten, de rest gaat wel normaal met hun dieren om. Het is alleen niet volgens de bokt-ideologie door de paarden met roze halstertjes en roze touwtjes vast te houden, te knuffelen en er een goed baasje voor zoeken, so what? en mensen, ga eerst is kijken, en dan niet meteen negatief, die beesten trappen elkaar echt niet allemaal kapot hoor, tuurlijk ...
Quellian schreef:Chaos schreef:Handelaren die voor het geld op een markt gaan staan doen volgens mij sowieso iets verkeerd.
Dát sowieso!
Goede handelaren/fokkers hoeven daar niet te staan.