'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:55

Ik snap het allemaal wel hoor, maar jammer blijft het.
En dan kunnen we overgaan tot de orde van de dag:
Wie durft Totilas te rijden op het EK??

Zijn de scores hoog: dan heb je de overwinning gekocht.
Zijn de scores laag: dan ben je een kneus die een goed paard niet kan rijden....
Echt goed doen kan je het nooit.

Het zou mij niet verbazen als Totilas (voorlopig) helemaal niet in de sport loopt. Mindere prestaties zouden ook niet goed zijn voor het vertrouwen van de fokkers en dus niet voor het dekgeld. Bad business is niet echt iets voor PS.

Werth, Rath en Rothenberger hebben al bedankt voor de eer. Maar er is vast wel ergens een erfgenaam, met meer geld dan verstand, die toch Totilas gaat uitbrengen.
Vanaf deze plaats heel veel succes....

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:56

_Lott schreef:
Focussed schreef:
Denk wel dat hij hem flink verzekerd :')

geen verzekering wil hem voor het volle bedrag verzekeren :)

Vast wel, alleen de premie 8)7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:56

Hebben Rothenberger/Rath het dan ooit aangeboden gekregen? Bij mijn weten heeft enkel Werth bedankt voor de eer en zijn de andere simpelweg nooit aan bod gekomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:58

Ik blijf het opvallend vinden hoe sommige mensen hier reageren. Face the truth: het dier is verkocht, wij kunnen er niks aan doen plus dat het vooraf al bekend was dat Toot verkocht zou worden. Wáárom dan weer zo'n ophef? Ja het is zonde, maar je kan er toch helemaal niks aan doen.

Wie Toot ook gaat rijden, ik wens hem/haar veel succes en durf toe :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:02

easygoing schreef:
Wat een over het paard gevallen kwal (goh toch een leuk gezegde in dit geval := ) vind ik die PS toch.
Het is precies wat iemand hier al boven mij zei PS ziet Toto alleen maar als levende centjesmachine en wat nou als Totilas niet meer die hoge scores zal gaan halen en daardoor in vergetelheid zal raken en de fokkers er minder interesse in hebben? Zal Toot het dan nog steeds zo goed hebben zoals nu word afgeschilderd?

En dan nog dat Toot zogenaamd nu wat rust zal krijgen yeah right het vinden van een ruiter/amazone zal behoorlijk tegenvallen.

Nogmaals ik had 1000 keer liever gehad dat Edward met Totilas voor Duistland uit gekomen zal zijn dan dat die 2 nu uit elkaar gehaald zijn.

Dat vind ik absoluut niet het geval. PS heeft zeer hard gewerkt om te komen waar hij nu is. Hij was een zeer goed springruiter waar ik altijd zeer graag naar gekeken heb.

Ik vind het ook niet leuk dat Totilas naar het buitenland is gegaan. Maar wat een idioten die boze brieven gaan schrijven :? 8)7 Hij heeft het paard kunnen kopen, tja...zo is het nu eenmaal. De wereld zal wel door blijven draaien.

Verder ben ga ik ook met Linky mee. Wie zou daar op willen stappen???? :=

Aan de andere kant werd dat ook gedacht toen Ratina Z naar Ludger Beerbaum ging....en hij heeft er maar mooi ook een hoop mee gewonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:03

Winged schreef:
Ik blijf het opvallend vinden hoe sommige mensen hier reageren. Face the truth: het dier is verkocht, wij kunnen er niks aan doen plus dat het vooraf al bekend was dat Toot verkocht zou worden. Wáárom dan weer zo'n ophef? Ja het is zonde, maar je kan er toch helemaal niks aan doen.

Wie Toot ook gaat rijden, ik wens hem/haar veel succes en durf toe :)

En zo is het toch ook? Dit zijn inderdaad de feiten; kan je hoog of laag springen, er zal weinig aan veranderen...

Anoniem

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:05

En inderdaad, ik was Ratina al weer vergeten eerlijk gezegd. Werd er destijds ook zo'n ophef over gemaakt? Ik kan me dat niet meer herinneren...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:14

Ach, ik hoop in ieder geval dat we nog van het prachtige dier kunnen genieten in de toekomst, in het ergste geval met een Duitse ruiter er op....

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:15

er was wel degelijk ophef, maar niet zo als bij Totilas. Piet was dan ok geen 3x wereldkampioen en had "slechts" zilver bij de OS. Piet was er net zo ziek van als Edward nu

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:20

zipje71 schreef:
er was wel degelijk ophef, maar niet zo als bij Totilas. Piet was dan ok geen 3x wereldkampioen en had "slechts" zilver bij de OS. Piet was er net zo ziek van als Edward nu

Er was wel degelijk heel veel ophef over. Alleen hadden we internet nog niet. Maar de Nederlandse paardensport wereld stond wel degelijk op z'n kop.

Ratina had een gouden(team) en zilveren olympische medaille opzak. En nog veel en veel meer gewonnen.
Buitenaards werd ze genoemd...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:21

zipje71 schreef:

Dat was hij wel en hij is ook weg gegaan bij Zangersheide. Iemand heeft toen de olympische kampioen voor hem gekocht...

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:23

Wuis schreef:
Nezzie schreef:
Ik zou nog een stap verder willen gaan. Stel, komend jaar wint Duitsland van Nederland, omdat Totilas geweldige scores neerzet. Het jaar daarop koopt de heer Visser ineens Warum Nicht van Madeleine Winter-Schulze. Gaat iedereen die nu roept dat Duitsland zich een podiumplaats koopt met Totilas dan ineens roepen dat Nederland zich een podiumplaats koopt met Warum Nicht? Gaat iedereen hier dan roepen dat er geen Nederlandse ruiter op WN zou mogen klimmen omdat dat oneerlijk is? Of gaan we blij zijn met een goed paard?

Ik mag hopen dat ze Warum Nicht mooi op stal laten in Duitsland. Lijkt me een lief dier hoor, maar in de dressuurring vind ik het gewoon een raar ding... Asboluut niet te vergelijken met Totilas.
Ik zou absoluut geen gat in de lucht springen als dat paard voor Nederland uit zou komen. ;)

Maar nogmaals, ik ben érg benieuwd wie het aan durft Totilas te gaan rijden! :) En hoop dat daar snel duidelijkheid over komt.

Wat jij wilt :+ Dan noemen we in plaats daarvan Mistral Hojris, Ravel of Fuego. (komen dan niet uit Duitsland, maar dat mag hierin niet uitmaken.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:27

NatasjavE schreef:
zipje71 schreef:

Er was wel degelijk heel veel ophef over. Alleen hadden we internet nog niet. Maar de Nederlandse paardensport wereld stond wel degelijk op z'n kop.

Ratina had een gouden(team) en zilveren olympische medaille opzak. En nog veel en veel meer gewonnen.
Buitenaards werd ze genoemd...

Ja dat is inderdaad een groot verschil met toen; iedereen kan zijn mening nu veel makkelijker ventileren.

Wat een paard ook, die Ratina! Geweldig! Mag ik heel voorzichtig zeggen dat ik haar met Ludger Beerbaum een stuk rustiger het parcours rond vond gaan? Don't shoot me! :+

En voor de rest: vond het heel gezellig met jullie te babbelen over totilas }> :+ , maar het echte leven roept weer!

laters!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:29

TinekeHorses schreef:
Ja, Isabell word het denk ik niet neij. Of ze moet van gedachten zijn veranderd.
Ben benieuwd..! In welke maand valt het EK precies? :+

Isabell zal wel gek zijn om een stevige huurprijs voor dat paard te gaan betalen ;)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:29

Ik snap iets niet zo goed.

Uit de vele reacties krijg ik het idee bij sommigen dat alleen Edward Totilas kan rijden, en degene die de volgende ruiter van hem wordt het nooit zal kunnen en bij de eerste de beste stap er af ligt.
Ja Totilas is een paard apart, maar met dat soort karakter heb je er meer rondlopen. Plus volgens mij was Edward in het begin ook niet helemaal zeker van zijn zaak om Toot te rijden ?

Ik vind het ook jammer dat Edward hem niet meer zal rijden, maar om dan alles wat er nu met Toot gebeurd "af te kraken".

Ik hoop dat Totilas nieuwe ruiter/amazone heel veel plezier met hem gaat hebben en wens hem suc-6.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:32

Ayasha schreef:
Hebben Rothenberger/Rath het dan ooit aangeboden gekregen? Bij mijn weten heeft enkel Werth bedankt voor de eer en zijn de andere simpelweg nooit aan bod gekomen.

rothenbergers hebben bij voorbaat bedankt..was een mooi stuk trouwens van Rothenberg waarin zij melden dat zij er ook van bewust zijn dat paarden verkocht worden maar dat Edward en Totilas nog niet klaar waren en zij dit zo mooi duo vonden dat zij niet in verband willen worden gebracht met wat nu gaande is met totilas(even in het kort)..volgens mij stond horsus

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:34

Rothenberger gaat hem niet rijden.. in de hoefslag jr stond daar een stukje over dat ze hem niet wilden rijden ofzo! ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:34

Jasmijn76 schreef:
Ayasha schreef:

rothenbergers hebben bij voorbaat bedankt..was een mooi stuk trouwens van Rothenberg waarin zij melden dat zij er ook van bewust zijn dat paarden verkocht worden maar dat Edward en Totilas nog niet klaar waren en zij dit zo mooi duo vonden dat zij niet in verband willen worden gebracht met wat nu gaande is met totilas(even in het kort)..volgens mij stond horsus

Hmmm vind ik wel sympathiek van ze...

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:45

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:47

Er zijn wel meer Duitse topruiters die zo hebben gereageerd. Er is gewoon veel sympathie voor Edward, maar dat neemt niet weg dat Toot vast wel weer in de ring verschijnt. En laten wij dan ook gewoon zo sympathiek wezen om de nieuwe ruiter veel succes te wensen in plaats van 'ik hoop toch niet dat'. Kijk eens verder dan dat je neus lang is.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:53

NatasjavE schreef:
zipje71 schreef:

Dat was hij wel en hij is ook weg gegaan bij Zangersheide. Iemand heeft toen de olympische kampioen voor hem gekocht...

Wat was Piet wel? 3x wereldkampioen? Wanneer dan? Hij is met het team EK en OS winnaar geweest en Aken gewonnen maar individueel of team WK gewonnen met Ratina niet.
Met Curtis wel in 2006, maar ook dit was met het team

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:57

zipje71 schreef:
Wat was Piet wel? 3x wereldkampioen? Wanneer dan? Hij is met het team EK en OS winnaar geweest en Aken gewonnen maar individueel of team WK gewonnen met Ratina niet.

De overwinnigen die hij wel behaald heeft haalt elke stumper natuurlijk... :+
Puur theoretisch is Edward toch eigenlijk maar 1x wereldkampioen gezien hij "maar" 1 WEG gewonnen heeft?
De drie proeven ja, maar dat ze bij springen die proeven niet elk apart een beker geven kunnen de springruiters ook niet aan doen...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:59

Winged schreef:
Er zijn wel meer Duitse topruiters die zo hebben gereageerd. Er is gewoon veel sympathie voor Edward, maar dat neemt niet weg dat Toot vast wel weer in de ring verschijnt. En laten wij dan ook gewoon zo sympathiek wezen om de nieuwe ruiter veel succes te wensen in plaats van 'ik hoop toch niet dat'. Kijk eens verder dan dat je neus lang is.

Dat hoor je mij niet zeggen, ik mag hopen dat de nieuwe combinatie succesvol is, want dat gaat een hoop centjes kosten.

Desalniettemin vind ik het wel sympathiek en collegiaal van bepaalde ruiters dat ze bedanken voor de eer. Ik denk dat dit naar Edward toe wel een fijn gebaar is.

En natuurlijk, natuurlijk verschijnt dat paard wel weer in de ring. Mag ik hopen, anders was het een dure investering die vervolgens staat te verpieteren op stal en ach, als ze echt niemand kunnen vinden, kunnen ze altijd nog naar een naastgelegen manege stappen en een getalenteerd ruitertje voor hem zoeken. Dan zien we hem misschien nog wel een keer een leuk FNRS proefje lopen (of zouden ze niets soortgelijks hebben in Duitsland?!?) _O-

Maar even alle gekheid op een stokje... Ik hoop dat het paard gewoon voor de sport behouden blijft en ik hoop dat Edward een goede opvolger vind in zijn zus. Ik vind het heel vervelend voor Ed, maar dat is gewoon het risico als je paarden voor anderen rijdt want ja, ik denk dat er maar weinig mensen zijn op dit forum die naar eer en geweten kunnen zeggen dat ze dat geld geweigerd zouden hebben...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:08

Edward heeft de zus niet meer op stal geloof ik. Meen gelezen te hebben dat die terug bij de eigenaar staat.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:12

Ayasha schreef:
zipje71 schreef:

De overwinnigen die hij wel behaald heeft haalt elke stumper natuurlijk... :+
Puur theoretisch is Edward toch eigenlijk maar 1x wereldkampioen gezien hij "maar" 1 WEG gewonnen heeft?
De drie proeven ja, maar dat ze bij springen die proeven niet elk apart een beker geven kunnen de springruiters ook niet aan doen...

Het ging om het feit hoeveel Ratina had gewonnen toen ze naar Ludger ging en ze was dus geen 3 x WK. Niet meteen zo heetgebakerd reageren