Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
easygoing schreef:Wat een over het paard gevallen kwal (goh toch een leuk gezegde in dit geval) vind ik die PS toch.
Het is precies wat iemand hier al boven mij zei PS ziet Toto alleen maar als levende centjesmachine en wat nou als Totilas niet meer die hoge scores zal gaan halen en daardoor in vergetelheid zal raken en de fokkers er minder interesse in hebben? Zal Toot het dan nog steeds zo goed hebben zoals nu word afgeschilderd?
En dan nog dat Toot zogenaamd nu wat rust zal krijgen yeah right het vinden van een ruiter/amazone zal behoorlijk tegenvallen.
Nogmaals ik had 1000 keer liever gehad dat Edward met Totilas voor Duistland uit gekomen zal zijn dan dat die 2 nu uit elkaar gehaald zijn.
Hij heeft het paard kunnen kopen, tja...zo is het nu eenmaal. De wereld zal wel door blijven draaien.
Winged schreef:Ik blijf het opvallend vinden hoe sommige mensen hier reageren. Face the truth: het dier is verkocht, wij kunnen er niks aan doen plus dat het vooraf al bekend was dat Toot verkocht zou worden. Wáárom dan weer zo'n ophef? Ja het is zonde, maar je kan er toch helemaal niks aan doen.
Wie Toot ook gaat rijden, ik wens hem/haar veel succes en durf toe
zipje71 schreef:er was wel degelijk ophef, maar niet zo als bij Totilas. Piet was dan ok geen 3x wereldkampioen en had "slechts" zilver bij de OS. Piet was er net zo ziek van als Edward nu
zipje71 schreef:er was wel degelijk ophef, maar niet zo als bij Totilas. Piet was dan ok geen 3x wereldkampioen en had "slechts" zilver bij de OS. Piet was er net zo ziek van als Edward nu
Wuis schreef:Nezzie schreef:Ik zou nog een stap verder willen gaan. Stel, komend jaar wint Duitsland van Nederland, omdat Totilas geweldige scores neerzet. Het jaar daarop koopt de heer Visser ineens Warum Nicht van Madeleine Winter-Schulze. Gaat iedereen die nu roept dat Duitsland zich een podiumplaats koopt met Totilas dan ineens roepen dat Nederland zich een podiumplaats koopt met Warum Nicht? Gaat iedereen hier dan roepen dat er geen Nederlandse ruiter op WN zou mogen klimmen omdat dat oneerlijk is? Of gaan we blij zijn met een goed paard?
Ik mag hopen dat ze Warum Nicht mooi op stal laten in Duitsland. Lijkt me een lief dier hoor, maar in de dressuurring vind ik het gewoon een raar ding... Asboluut niet te vergelijken met Totilas.
Ik zou absoluut geen gat in de lucht springen als dat paard voor Nederland uit zou komen.
Maar nogmaals, ik ben érg benieuwd wie het aan durft Totilas te gaan rijden!En hoop dat daar snel duidelijkheid over komt.
Dan noemen we in plaats daarvan Mistral Hojris, Ravel of Fuego. (komen dan niet uit Duitsland, maar dat mag hierin niet uitmaken.) NatasjavE schreef:zipje71 schreef:er was wel degelijk ophef, maar niet zo als bij Totilas. Piet was dan ok geen 3x wereldkampioen en had "slechts" zilver bij de OS. Piet was er net zo ziek van als Edward nu
Er was wel degelijk heel veel ophef over. Alleen hadden we internet nog niet. Maar de Nederlandse paardensport wereld stond wel degelijk op z'n kop.
Ratina had een gouden(team) en zilveren olympische medaille opzak. En nog veel en veel meer gewonnen.
Buitenaards werd ze genoemd...
, maar het echte leven roept weer! Ayasha schreef:Hebben Rothenberger/Rath het dan ooit aangeboden gekregen? Bij mijn weten heeft enkel Werth bedankt voor de eer en zijn de andere simpelweg nooit aan bod gekomen.
Jasmijn76 schreef:Ayasha schreef:Hebben Rothenberger/Rath het dan ooit aangeboden gekregen? Bij mijn weten heeft enkel Werth bedankt voor de eer en zijn de andere simpelweg nooit aan bod gekomen.
rothenbergers hebben bij voorbaat bedankt..was een mooi stuk trouwens van Rothenberg waarin zij melden dat zij er ook van bewust zijn dat paarden verkocht worden maar dat Edward en Totilas nog niet klaar waren en zij dit zo mooi duo vonden dat zij niet in verband willen worden gebracht met wat nu gaande is met totilas(even in het kort)..volgens mij stond horsus
NatasjavE schreef:zipje71 schreef:er was wel degelijk ophef, maar niet zo als bij Totilas. Piet was dan ok geen 3x wereldkampioen en had "slechts" zilver bij de OS. Piet was er net zo ziek van als Edward nu
Dat was hij wel en hij is ook weg gegaan bij Zangersheide. Iemand heeft toen de olympische kampioen voor hem gekocht...
zipje71 schreef:Wat was Piet wel? 3x wereldkampioen? Wanneer dan? Hij is met het team EK en OS winnaar geweest en Aken gewonnen maar individueel of team WK gewonnen met Ratina niet.
Met Curtis wel in 2006, maar ook dit was met het team

Winged schreef:Er zijn wel meer Duitse topruiters die zo hebben gereageerd. Er is gewoon veel sympathie voor Edward, maar dat neemt niet weg dat Toot vast wel weer in de ring verschijnt. En laten wij dan ook gewoon zo sympathiek wezen om de nieuwe ruiter veel succes te wensen in plaats van 'ik hoop toch niet dat'. Kijk eens verder dan dat je neus lang is.
Ayasha schreef:zipje71 schreef:Wat was Piet wel? 3x wereldkampioen? Wanneer dan? Hij is met het team EK en OS winnaar geweest en Aken gewonnen maar individueel of team WK gewonnen met Ratina niet.
Met Curtis wel in 2006, maar ook dit was met het team
De overwinnigen die hij wel behaald heeft haalt elke stumper natuurlijk...
Puur theoretisch is Edward toch eigenlijk maar 1x wereldkampioen gezien hij "maar" 1 WEG gewonnen heeft?
De drie proeven ja, maar dat ze bij springen die proeven niet elk apart een beker geven kunnen de springruiters ook niet aan doen...